måndag 21 september 2009

Höstkrans

Vilken toppenhelg det har varit! Vi har både grejat här hemma och latat oss, besökt loppisar och myst omkring. Även ett besök på Butik Drängstugan hanns med, en underbar butik med gammalt och nytt mitt ute på landet.
l
Igår eftermiddag blev jag så pysselsugen så det nästan kliade i fingrarna. Inspirerad av Mariettes ljuvliga kransar bestämde jag mig för att göra en höstkrans av det som fanns i trädgården.
k
Kärleksört, lammöron, humlekottar, hortensian Annabelle och så lite björnbär här och där.
k
Här har den nya veckan startat med ännu en solig höstdag, hoppas att solen lyser även på er!
k
Ha det bra!
Kram Marie

73 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Men å vilken ljuvlig krans!!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fin krans..ojj..ojj..vad du är duktig, här får man vara nöjd att man har klarat att knåpa ihop några lingonkransar...
Sååå fina bilder du visar oss..och du, din hall har varit ett samtals ämne här hos oss i helgen, en kompis som bloggar(hon har ingen egen blogg..)var sååå imponerad av er hall..så vi satt här och pratade om den..dina kuddar, draperiet, bänken..jaa allt..
Kraaam Anette

Vit som snö sa...

Så otroligt vacker krans!!! Den ser helt ärligt ut som den är gjord av ett proffs!!!Såå vacker kombination av alltihopa.
Visst blir man inspirerad av Mariette.
Ha en skön vecka! Kram Cilla

Em sa...

Vilken underbart vacker krans du bundit!

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie!

Oj vad fin krans du gjort, helt underbar ♥
Du är ju totalt proffsig, som en utbildad florist!!!

Ljuvliga bilder!

Nä nu måste jag jobba, var tvungen att titta in en snabbis ;)

Kram, vi ses snart!!!
Mia

Anonym sa...

Åh vilken vacker krans! Din blogg är verkligen en inspirationskälla!
/Doris

Jenny sa...

Du borde vara florist Marie! Du är så himlans duktig! Stor KRAM

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken krans - du är en mästare på att binda kransar alltså!!!!!
Vilken ljuvlig kombination, och björnbären som kikar fram då - oj, vad fin!!!!!
Ja, idag skiner solen här också och jag tror att det blir en alldeles förträffligt bra dag det här *ler*
Sköt om dig!
Kram Mia

essemia sa...

Vilken otroligt fin krans! Du är då superduktig du. Den där lammöron är bra till mycket har jag märkt. Får nog inhandla en till trädgården här också!
Hoppas du har en bra måndag.
Kram Elzie

Lisas torp sa...

En av de vackraste höstkransar jag har sett faktiskt! Så ljuvligt mild i färgerna - ändå är det höst!
Så jätteduktig du är!!!
Kram
Lisa

HannasVirrVarr sa...

Woe, den är superfin, ser höstig och go ut :)

TRevlig vecka //Hanna

rosenskära sa...

Vilka färger, den är helt fantastisk Marie! Sparar den i inspirationsmappen.

En syrenhortensia måste jag bara plantera till nästa år, färgerna är ljuvliga.

Kramar
Lena

Ida sa...

Oj vad fint du gjort, du är verkligen duktig som kan få kransen sådär jämn och fin och så fina färger! Ha en skön start på veckan! Kram Ida

Tulipa sa...

Hej Marie!
Du är för rar!! Tack gulliga sötaste du för att du nämner mitt lilla namn..*ler*

Din krans är alldeles bedårande ljuvlig!
Men du är också så proffsig med allt som har med blommor och kreativt skapande att göra!
Allt från kransar till lammöronsskapelser till att sätta till blommor till saker på ett vackert sätt! Du har den där fingertoppskänslan!!

Riktigt fin var den där på stolen också...all beundran till dig!

Hoppas du får en riktigt sköön dag!
Kram Mariette

bikim sa...

Such a pretty garland and soo many flowers that we don't have around here. beautiful pics. Sun shines also here. have a happy day,
Rosa

Anonym sa...

Vilken underbar krans. Den väcker verkligen habegär! Härlig inspiration som vanligt.

Kram Åsa

LenaS sa...

Åh vilken vacker krans!
ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Min lilla madonna sa...

Hej Marie!
Vilken fin krans!!!! Du är verkligen proffsig och en stor inspirationskälla för mig!
Ha en underbar dag.
Kram Alexandra

Lotta-livets väv sa...

Mycket vacker krans du gjort!
Hösten riktigt inspirerar till kransar! Har också haft tillverkning av naturens rikedomar den här helgen. Alldeles gratis finns material att hämta.
/Lotta

My home is my Castle - by Kari sa...

En helt nydelig krans :)

Klem,Kari

gamla skolan sa...

Vilken underbar krans ! Vad du är duktigt på att göra kransar ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken underbar krans, vad duktig du är!! Har du gått någon floristutbildning eller är det en medfödd talang? :)

Ha en riktigt bra vecka söta du!

Kram Jenny

fröken knopp sa...

Låter som att du har haft en underbar helg!!! o kransen är ljuvlig!! Hoppas att solen skiner på oss några dagar till..:)
ha en bra dag!!


kram elin

Moa sa...

Hej Marie!
Kransen är bara helt underbar....
Vad du är duktig!

Hallen er är verkligen en drömhall.
Ha det gott/Kram Malin i Rosengården.

Idyll och Inspiration sa...

Hej marie! Vilken ljuvlig krans du har skapat, vilka härliga färger!
Härligt med ett besök till drängastugan, var själv där i sommras och vilket underbart loft!

ha riktigt bra vecka kram tessan

Hulda sa...

Virkelig en PRATKFULL krans, Marie! Så vakkert sammensatt med hagens vekster. Du er virkelig flink, skulle vært blomsterdekoratør! Flotte høstlige bilder også.

silje-sin sa...

Så nydelig! Fantastiske farger! Ha en fin høstdag:) klem fra silje.

hemtrevnad marie sa...

Å, så vacker Marie!!
Älskar när det är bär inbundna!!
Helt i klass med senaste numret av Jeanne Dàrc magasinet!
ha en fin vecka!!
kramis

Marias lilla Skafferi sa...

Superfin krans, verkligen!! Du är så duktig, man blir helt mållös av dina kreationer! Jag tror minsann att jag måste ta mig ut i trädgården och se om inte jag också kan samla ihop något till att hänga på dörren..!

Har du kollat in min äpplelåda som jag gjorde i helgen?!

Kraam!!!

Maria

Tina sa...

Men oj vännen så vacker krans!!! Du är jätte duktig på det där! Hoppas allt är bra med dig och familjen! Kram Tina

Iida-Maria sa...

Vilken härlig blog! Hälsningar från Finland

Tanja sa...

Åh, suck, vilken härlig krans! Så tjock och fin och såg så härligt höstfin ut!
Jag vill också kunna göra sådana fina kransar men det är nog inte ens någon idé att pröva..........

Ylva sa...

Ljuvlig!!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vilken maffig och härlig krans! Kul att det finns så mycket fint i trädgården...
Kram
Marie

Lilla Huset sa...

Så fin krans du har tillverkat, verkligen urtjusig. Den är så vacker i sin milda färger. Ha en skön dag!/Kram Merja

Inredningsfrun sa...

Vilken ljuvlig krans du har gjort!! Fantastisk!!!

Kram från en bloggare till en annan

// Inredningsfrun

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!
Du är kransarnas mästarinna du! Av vad skulle du inte klara att göra en alldeles bedårande krans? Denna kombination är ovanlig och alldeles alldeles uuunderbar!
Liksom ert vackra kök i förra inlägget. Jag längtar efter att få sitta där nån gång igen...i soffan och titta på det vackra blå skåpet och allt annat vackert :)

Ha det gott så hörs vi!
Kram, Carina

lottens vita och gröna sa...

hallå där, säger bra näää jag skriker sååååååååååå fin krans, jag dör!!!!
nu är det nedräkning,hihi, i morgon ska ebbas rum städas, behövs, hihi!

varmkram lotten

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad fin!! Du är en mästare på att göra kransar Marie :) Helt ljuvlig är den!

Kram Jenny

Kerstin sa...

Åååå så nydelig krans du har laget... herlig inspirasjon her inne hos deg... Nyt mandagen
Klem Kerstin

Inspiration i vitt sa...

Du är ju bara för duktig alltsåå jäääätteee fin krans du har gjort, så proffsigt. Du har aldrig tänkt på att sadla om till blomsterkonstnär????
Ljuvliga bilder hos dig Marie, jag njuter.
Kram vännen/Ingela.

katarina sa...

Hej Marie!

Ååå vilken underbar krans!
Himmel jag önskar jag kunde göra sånna där!!
Vilka underbart vackra bilder från ert kök också!!!
Som hämtat ur vakre hjem...
Kram Katarina

Millan sa...

Vilken underbar krans!
Kram

Sunnanvind sa...

Verkligen otroligt fin krans, tyckte det var jättesnyggt med kärleksört i. Ha en bra vecka!

Hälsningar Carina

Hem och Harmoni Marie sa...

Vacker krans! Härligt färgkombination...

Ha det gott i höstsolen! Kram Marie

Älskade pion sa...

Vilken otroligt fin krans du har gjort,vill också ha en sån fin.Ha en skön kväll vännen.Kramar ulrika

Änglarnas hus sa...

Vilken fin krans.. det där var inget amatörsjobb inte!! är du florist eller bara otroligt duktig på detta hantverk?

Kraam Sanne!

husvidhavet sa...

Oj så otroligt vacker krans!!
Synd att den inte håller förevigt!
Kram Marith

Karin Linnea sa...

Allt du visar är helt fantastiskt!
Det är en fröjd att titta på din blogg.
Kram Eva-Lena.

Helen sa...

Vilken underbart vacker krans!

Loppisliv sa...

Himmel en sån vacker krans, så pampig och ja helt underbar är den. Du är helt makalöst duktig på pyssel och kransar, ja det mesta du tar dig för ju. Jag är sååå imponerad ska du veta....finare kransar gör du än många florister så det så!! :-) Kram Paula

Helen sa...

Åh, du drottning ibland alla kransbindare....nu har du verkligen överträffat dig själv.

Vilken underbar kombination av växter och bär!!

Njuter så av dina fina bilder!!

Ha det gott!

Kram!

Bibbi sa...

En så underbar krans! Härliga färger och en läcker blandning av växter.
Njut nu av den.
Kramen

Nilla sa...

Så vackert! Ha det fint.

SussiLi sa...

Hej!

Vilken fin krans du gjort, Butik drängstugan har så mycket fint...man vill köpa allt:-))

Kramar från AnneLi...SussiLi...

Nordingården sa...

Men vilken makalöst vacker krans Marie!!! Du borde ju jobba som florist!!! Detta är anledningen till att jag inte gör det: )trots att jag är utbildad till det, jag gillar inte "pillet" med kransar och dyl men detta är ju så proffsigt som det kan bli,varför jobbar du inte med detta? Ursnygg krans ju!!! Och hela arrangemanget runt om, gud va vackert!!! 5 stjärnor til dig!!

Mari.

SIMONA sa...

OH MY GOD... IS BEAUTIFUL THIS WREATH..I LOVE IT....COMPLIMENTS
SIMONA

Blomsterverkstad sa...

Wow, vilken ubervacker krans!!! Och alla bilderna också!!! Fantastiskt fint! Kram, Minna :)

Designe sa...

Så otroligt vacker krans du knåpat ihop! Jättefina bilder! Så fint bord du har i köket på nedre inlägget oxå! Kram :)

Fru Inredning sa...

Men så fin krans du gjort:)

Å ett besök i Drängstugan, där var jag förra veckan, sååå mysigt och massa fint:)
Kram Kristina

Linneagården sa...

Men vilken vacker krans!
Jag tror du är florist oxå. Mångsysslare må jag säga.

Ha en fortsatt fin höstvecka Marie & njut av allt fint runt om dig.
Kramar /madelene

Rosenvit sa...

Du är kransarnas mästarinna!

Ha det bra
Anna

A home far away sa...

Wow vilken fin krans, låter som en perfekt helg!

Kram Gunilla i Singapore

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie,

Å hoppas det funkar att kommentera nu - har haft lite trubbel med det här hos dig på sistone...

Ingen kan fixa med blad & blommor som du Marie! Jättehärlig krans!

Kram Jes ♥

Engelska Villan sa...

Ojojoj, vilken maffig krans! Tänk vilka skatter du har där i din trädgård.
Kram o ha en fin dag!
Anna

Countryliving sa...

Vilken fin krans. Jag blir så....inspirerad, men sitter här med halsont, feber, ont i lungorna och är bara ynklig. Ska ut i blåsten med barnen bara jag samlat krafter...tror jag!
MVH;
Petra

Countryliving sa...

Vilken fin krans. Jag blir så....inspirerad, men sitter här med halsont, feber, ont i lungorna och är bara ynklig. Ska ut i blåsten med barnen bara jag samlat krafter...tror jag!
MVH;
Petra

linnea-maria sa...

Oj vad vackert och vilken underbar färgsammansättning. Ha det fint. /linnea-maria

Liten Bod sa...

Kransen blev underbar! Och hallen blev helt perfekt! Kram, Tina

Hulda sa...

Glemte å spørre om du fikk sett julepostholderen? :)

Domus Dulcis Domus sa...

Oj vilken vacker lampa och krans, jag är imponerad av båda konstverken.

Ellas Inspiration sa...

Vilken underbar krans!

Går det bra att jag lånar bilderna och visar ditt fina pyssel?

Kram Karin

Hemlängtan interiör & design sa...

Vilken superfin krans! Va duktig du är!
Är det en halmkrans i botten eller vad har du använt?
Du har verkligen inspirerat mig,få se vad jag kan få ihop..
Jag driver webbshopen Hemlängtan interiör & design www.minhemlangtan.se och bloggar lite på www.inredmedminhemlangtan.blogspot.com, besök oss gärna!
Varmt välkommen!
Må så gott!
Marie