söndag 6 september 2009

Höstpyntat

Igår roade jag mig med att göra lite höstfint utanför entrén. Tycker att hösten bjuder på så härliga färger, i år blev det en hel del lila/vinrött/grönt när jag valde blommor.
k
Visserligen gillar jag alla årstider, men hösten ligger mig nog allra varmast om hjärtat. Tycker om lugnet som infinner sig, den klara luften, mysiga höstpromenader, allt vackert som naturen bjuder på, tända ljus, ja listan kan göras lång, hihi.
k
Min stora stjärna (som i julas var klädd med mossa) fick nya kläder i form utav ljung.
k
Murgrönan fick sällskap utav vit ljung och alunrot. Tycker det är så dekorativt med vackra blad.
k
k

Äpplen, betonghjärtan, en liten rostig urna och en utav de sista rosorna från trädgården.
k
Hoppas ni får en mysig höstdag!
Kram Marie

81 kommentarer:

corrina sa...

Vad fina och stämningsfulla bilder, blir sugen på att fixa hos mig med. KRam

corrina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisas torp sa...

Jättefina arrangemang du har gjort! Så vackert med olika färger i bladen!
Stjärnan blev ju jättefin med ljungen!
Ja, hösten är en skön årstid att njuta av, precis som du säjer!
Ha en härlig höstsöndag!
Kram
Lisa

Kristin sa...

Hej Marie! SÅÅÅÅÅ fint! Jag har varit sugen på att pynta med ljung länge, men har inte sett det i butikerna förrän nyss. Måste också köpa nu. Rost och ljung och lite vitt till det blir så fint. Vilken kul idé med ljungkrans, eller ljungstjärna! Jättefint - den måste ju hålla fint också när den torkar eftersom ljung klarar sig så bra.

kram till dig och mys i höstmörkret!

/Kristin

emilias gömmor... sa...

Fint och dekorativt! Ska på trädgårdsmässa i Ängelholm idag, se vad för fint dom har att visa och sälja. Fixar lite bilder därifrån.
Ha en trevlig söndag!

Kram Mimmi

pysseltanten sa...

Ååååååh....så FIIINT!!!
Guud va jag blev sugen på att svida om i krukorna nu...=))
Faast...
De flesta av mina sommarblommor blommar för FULLT just nu...
så de får nog ändå vänta ett tag...
Såg dessutom på löpen att de ska bli sommarvärme o sol nästa vecka...=))
Så jag tror jag "hiar" mej litta...hihi..
Hialös som jag e...=)))
Ha en myysig sööndag..
kraaamizar Git

Tulipa sa...

Godmorgon Marie!
Jag skriver under på allt du känner inför hösten!
Den är magisk.
Vissa dagar ser och kännder man det mer än andra dagar och igår var en sådan. Det var så vackert att jag bara kunnat sitta på en stubbe i timmar (!!), om jag inte varit så rastlös då. *ler*
Så fint och ombonat det blev, ser ut att vara gjort med kärlek och känsla, precis som det ska vara. Det är ju så att hösten är här och vid entrèn kan man ju göra det extra tydligt.
Stjärnan du klätt med ljung ser ut att vara från Olsson & Jensen, beställde sådana på Formex, de finns ju fortfarande att köpa. Tycker de är så snygga och användbara!

En riktigt skön söndag önskar jag dig!
Kram Mariette

mylovelygrandma sa...

Jätte vackert :)
Det är det bästa med hösten.. alla fina färger!!
Kram!

Inas sa...

Hej Vännen!
Åh, så mycket vackert, vad duktig du är. Ha en bra dag å kram Ina

My home is my Castle - by Kari sa...

vakkert....
Så flink du er :)

Klem,Kari

Rummet för välbefinnande sa...

Jag är ju mer en vårmänniska för då riktigt spirar det i kroppen på mig, men när jag ser din fina ljung-stjärna, prydnadskålen osv så håller jag med dig om att hösten har allt sin tjusning den också. Så vackra, mustiga färger.
Önskar också en liten trädgård som jag kan fixa och dona i...... Önskar, önskar, önskar...... *ler*
Låter som du piggnat till nu, vad gott!
Ha en fin söndag!
Kram Mia

Anita fra hjerterommet sa...

Nydelig!! Vakker stjerne du har pyntet med lyng!!

Grodmamman sa...

Jag gillar också hösten!
Så fint du har gjort det. Jag planterade lite ljung i mina krukor häromdagen. Gillade ditt ljunghjärta!:)
Ha en bra dag!
Kram

My Lovely Things sa...

Åh va mysigt..Så mysigt att mötas av allt detta vackra vi din entre..
jag ska planera och arrangera min entre till veckan..
Det är så roligt att pynta till
det..

Hur mår du nu..Är du frisk..jobbigt att ha feber..Man blir så trött och orkeslös..
ha det så bra..Kram Anna

Nordingården sa...

Så fantastiskt vackert Marie!

Jag gillar din entré, väldigt välkomnade! Vilken stjärna, du är skicklig! Gin hink och plantering och de där rostiga lyktorna är precis min smak! Söndagshälsningar Mari, fd Guldkant på Livet.

Nordingården sa...

Detta är ett kopierat meddelande:

Jag skriver för att meddela att min blogg GULDKANT PÅ LIVET inte kommer att uppdateras längre men finnas kvar på internet.

Däremot har jag öppnat en till blogg vid namn NORDINGÅRDEN.
Där fortsätter jag i samma lantliga anda om inredning, trädgård och köptips!

Välkomna in, gamla som nya bloggare!

Soliga hösthälsningar Mari, f.d. "Guldkant På Livet"

Vit som snö sa...

Vilken höststämning du skapat, jättevackert! Det varma röda o lila mot silvigt är såå fint tycker jag! O lite rost passar alltid in, vackra lyktor du har!
Ha en skön söndag!
Kram Cilla

Carina sa...

Hej

Nu blev jag sugen på att göra om hos mig, men mina sommar blommor blommar så fint än.
Jag väntar nog någon vecka till.
Ha en bra dag
Kram

Lärarbostaden i grönskan sa...

Åh, så snyggt och vilken inspirtationskälla du är (som vanligt) Blev så glad när jag insåg att jag har en likadan stir zinkhink som du satt prydnadskålen i. I den får det lov och hamna något höstvackert... Tack en en gång för dina Danmarkstips i somras. en del ställen hann vi med och en del andra guldkornstips sparar jag till en annan sommar!

Stor kram Amanda

mormorelsie... sa...

Underbart fint du har gjort.
kram o ha det så gott
ninni

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Underbart fint!! Du är verkligen jätte duktig i trädgården!! =) Otroligt inspirerande bilder.....

Hallen blev sagolikt vacker!!! Så kul att få se den färdig...Ni är så flitiga och ligger i...Önskar att jag åtminstone hade hälften av Er energi!! =)

Ni har möjligtvis inte lust att komma hit och *röja*..ti-hi..Ni får fria händer!!?? =)

Stor kram och njut av dagen!! Malin

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad fint du gjort det, du är så duktig, det är alltid en fröjd att titta på dina bilder:)

Ja, visst är det nog så att alla "Veror" är söta;)

Ha en härlig söndag,

Kramis Jenny

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilket välkomnande för dina gäster. trevligt när det lagts ner lite känsla bakom.

Lyktorna är ljuvliga.

Kram Viveka

LenaS sa...

Åh så fint välkomnande du gjort, verkligen jättefint!
ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Mammatillungar sa...

Tycker om hösten jag med.... Fin arrangemang du gjort!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Vilken välkomnande entré!
Jättefint med dekorkålen, murgrånan och ljungen!
Vad glad man blir av att mötas av allt det vackra när man står utanför er dörr. Här har jag röjt lite ute, blir galen på att bara sitta/ligga och vila ryggen.
Har rivit ut det ur växthuset också, och möblerat om det som finns kvar där.
Det är så sköönt och varmt ute, en sån här höst kan jag lätt tänka mig trots att jag är en sommarmänniska som älskar ljus och värme =)

Kram goa vän, vi ses snart!
Mia

ps snart skall Amanda och jag gå på G-Force(marsvinsfilmen)

Lilla Blanka sa...

murgrönan*

Lilla Blanka sa...

men jösses vad händer..vissa ord försvann..

"riva ut det ur växthuset som vissnat ner tex tomatplantorna"

Loppisliv sa...

Hej Marie! Så fint du gjort utanför er entré. Jag har inte ännu köpt ljung och kål. Jag gillar också hösten just av den anledningen att det infinner sig ett lugn, sommaren är ju härlig men lite stressande med alla måsten, nu är de borta och man bara njuter om helgerna. Många kramar Paula

syster doris sa...

Du är så kreativ, va mysigt!!!

Skatan sa...

Hej och tack för hälsningen hos mig!

Allt under kontroll här. Har varit och plockat bär och svamp i stugan i helgen så nu väntar syltning och rensning...

Så fint du har arrangerat i höstens toner. Jag skall komma ihåg att ta mig lite vacker ljung nästa gång jag går i skogen. Din stjärna var ju toppen!

Sköt om dig och njut av söndagen.

Kram,

Anna

Lilla huset på prärien sa...

Superfint Marie! Ja, jag gillar också hösten faktiskt. Men just i år kändes det som om sommaren blev så himla kort. Det kändes bra att det blev lite fina soldagar nu i augusti i alla fall. Annars hade jag nog inte varit riktigt "redo" för hösten. Nu börjar jag definitivt komma in i "höst-känslan".

Du påminner mig att jag måste till plantskolan på måndag :)

Kram Jenny

Änglarnas hus sa...

En sådan inbjudande entré du har gjort i ordning.. såå mysigt att möta något vackert när man kommer hem..

Kram Sanne!

Moa sa...

Tack för inspirationen imorgon blir det att åka till blomster affären och göra höst fint!!

Tack!

Kram Moa

Gillberg sa...

Vilken stämning! Ja, det är faktiskt härligt när hösten börjar krypa sig på...
Mvh Ellinor på Gillberg

Hulda sa...

Vakkert og høstlig hos deg. Den store stjerna var virkelig vakker! Alltid inspirerende her. :-)

Vita små hjärtan sa...

Å så vackert du har gjort! Verkligen en fröjd för ögat!
Kramar Agnetha

Jenny sa...

Härligt att titta in här och se dina fina höstarrangemang! Inspirationen infinner sig :) :) KRAM!!

Sunnanvind sa...

Åh så fint du har gjort,hösten har verkligen mycket fint att bjuda på! //Carina

Lisemoren sa...

Så fint du har gjort det utenfor, virkelig vakkert. Ellers så jeg tv skapet ditt i den nye boken : Romantiska hem og inspirasjon i hvitt, som kom hjem til meg med posten i går. For en fantastisk bok. Jeg ser at du var så heldig å få besøke huset til en av forfatterene, jammen var du heldig. Men du har da et fantastisk vakkert hjem selv også, ihvertfall dersom en kan dømme etter bildene på bloggen din.

Klem fra Lisemoren

Heidi-anitha sa...

Kjære Marie!

Tusent akk for din koselige hilsen. Så du er tufs stakkar.. Masse god bedring vennen - godt man kan ligge å nyte synet av din smellvakre hjem... Jeg får nok aldri nok av dine bilder. Gangen er bare så skjønn...som alt annet! Nydelig arrangemang du har gjort utenfor.

Som dere sier? Krya på er???
Hi hi hi :0)


Stor klem Heidi-anitha

Mitt hem är min borg sa...

Ojj så höstigt och fint du har gjort.. Ibland får jag panik av hösten, att sommaren som man har längtat efter redan är slut.. Men jag håller med om att det är ju skön luft och vackra färger så det är väl bara att tända lite ljus och gilla läget.. =)

Ha en toppen vecka..
Kram!!!

Fröken Piff sa...

Ojoj vad höstigt och fint du har gjort det! Underbara färger!

Jag håller verkligen med dig om att det är något speciellt med hösten!

Ha en fin vecka! Kram!

Rosenvit sa...

Fantastiskt smakfullt!
Håller med om att lugnet på hösten är härligt. Nu så här när blommorna börja vissna tycker jag att bladen är som en ständig blomning som är underbar.

Kram
Anna

lottens vita och gröna sa...

oh du min vän, såååååååå fint alltså, måste nu börja piffa lite höst härrute!!! kom på massa kul vi ska göra, hihi! mejlar sen, hihi
nu har jag en liten utlottning om du vill...

varmkram lotten

Bibbi sa...

Så fint och välkomnande du gjort! Hoppas det är ok att jag "snor" lite ideér av dig;) Blir verkligen sugen på att göra höst ute nu.... Fast jag fortfarande plockar smultron ur mina planteringar...
Ha en skön vecka
Kram

Kerstin sa...

Fantastik flott du har pyntet... så herlig høstlig med rustne lykter og skjønne høst planter.. Ønsker deg en fin uke 0)

Klem Kerstin

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Älskar också hösten! Synd bara att den lååånga vintern kommer där näst! Usch!!!
Du hade verkligen gjort så otroligt vackert där ute! Ja jag blir alldeles stum av beundran!

Kram Anita

salige lavendel sa...

Jeg synes du har så utrolig mange flotte og inspirerende bilder på bloggen din. Jeg har lagt ut noen få gamle fotografier (som jeg har skjønt at du liker) på bloggen min. Du er velkommen til å komme innom og kopiere dem hvis du kan bruke dem til noe :)
Ha en fin dag!

Ina sa...

Åh vad vacker höstplantering!!!! Måste ta tag i mina krukor ute och göra lite fint och välkomna den dya säsongen.
Önskar dig en härlig vecka!!!
Kram Ina:-)

vitating sa...

Hej Marie!!
Ljuvligt fint! Jag älskar oxå hösten, det är supermysigt!! Jätteina bilder! Jag skulle vilja råga dig om du har något färgnummer på den gråblåa färgen till ert skåp. Precis den tonen är det jag vill ha på en del möbler till sonens rum. Jag ska börja måla de snart. Vore jätte jätte tacksam om du ville dela med dig av det.

Kramar Maria

Livs Lyst sa...

Så nydelig du har gjort det på utsiden hos deg! Vidunderlig herlig med gamle sinkbøtter!!

Ha en fiiin uke!
Hilsen Liv

helen sa...

Underbart vackert!

Jag blir lite sugen på att höststyla vid entrén, men mina sommarblommor är fortfarande så fina, de flesta i alla fall ;-), så det får allt vänta ett tag till ...

Tack för de fina bilderna du visar!

Kram!

H elle K sa...

Så vakkert. Er enig om at høsten også har sin sjarm. Ha en fin dag og nyt. Kristin

fräulein klein sa...

So wonderful fall-impressions. I love the pictures!
Yvonne

katarina sa...

Hallå där tjejen!

Himmel så fint du gör jämt!
Önskar jag hade lite energi till att göra så där fint ute jag med....
Har inte ens planterat min rosbuske jag köpte i somras....hmmm...kanske borde göra det nu...
ha en mysig kväll!
Kram Katarina

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen!
Å så fint du ordnar och fixar till det!
Du kan verkligen det där med att ställa i ordning saker så det blir en fin helhet!
Jag mailar dig!
Kraaaam, Carina

sara på hedepipan sa...

Jag hatar hösten, men WOW du fick mig att gilla den för en stund och det är inte illa.
kram/sara

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

HejMarie!
Så fin och välkomnande entré du gjort! Kanon!
Blev så sugen på att göra om hos mig också. Men vi gör fint i källaren ;)
Ha en fin vecka!
Kram vännen!
nina

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! så fint du pyntat entrén inför hösten! Visst är det mysigt den årstid som kommer nu.. Nu blir jag sugen på att åka till handelsträdgården imorgon när jag väl är ledig! =) Tack för inspirationen!
Kram /Anna

Vita-hjärtan sa...

Kan bara säga... vackert, vackert, vackert!

Kram Evelina

annaslantliv sa...

Vilken bra inspiration! Så fint du gjort.

Hoppas du fått njuta lite av den fina höstdagen som varit.

Kram Anna

Viola sa...

SÅ himla fint du gjort....) vi pratade faktiskt om dig igår...tyckte det var tokigt att vi inte hörde av oss när vi var så nära...men det går flera tåg...:) ha en fin kväll, kram

Riikka sa...

Lovely pictures :)
Have a nice week!

pysseltanten sa...

Hihi...skönt att höra att de finns fler "knäppisar"...=)))
Ha en mysig kväll...
Kraamizar Git

gamla skolan sa...

Så vackert du har gjort det ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Shabby Charm sa...

Utrolig skjønne bilder! Dette gav en deilig høst følelse.

Maia

Birgitta sa...

Vad fint du gjort med alla växter och stenar utanför entrén. Det ser så välkomnande ut.
Ha det så gott!
Kramis Birgitta

Gúa sa...

Hej min goding..:)
Wow, som jag gillar dina bilder från hallen Marie! Så vackert! Kan tänka mig att det känns skönt nu att ha fått lite mera space.
Och så har jag bara tittat runt på allt ditt fina pynt...åhh, du är så duktig att få till det...*suckar*

Nu får du ta väl hand om dig och hälsa dina små troll från Goa och katten Lakrits..:)

Stor varm kram och massa må bäst tankar, från mig - till dig..:)

"M" sa...

hej där....visst är det något speciellt med hösten....vad fint du gjort det....ha det bra....kram "M"

LILLA BLÅ - @nette sa...

Vacker stjärna du gjort här då =) Visst är det vackjert med alla klara färger nu i höst.

kramar @nette

LILLA BLÅ - @nette sa...

Vacker stjärna du gjort här då =) Visst är det vackjert med alla klara färger nu i höst.

kramar @nette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Vilka underbara höstbilder! Nu blev jag inspirerad till att göra fint hemma i trädgården... Undrar när jag ska få tid till det.
Violan och jag var i dina trakter i helgen... tänkte höra av oss, men det blev lite kort om tid... som vanligt när vi är ute på vift!
kram
Marie

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

åh så läckert med höstpynt. Jag ÄLSKAR hösten, så härligt med den frächa luften och alla vackra färger.

Det ser riktigt mysigt ut hos dig!

Massor med kramar Anna

LjuvligtLantligt sa...

Vilket fint höst-pynt.. Bilderna gav mig massor av inspiration! Ska genast sätta igång :)

Mvh G.

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Du har gjort sååååå fint Nu fick jag lust att bara rusa iväg och handla kål, ljung och andra härliga höst växter.
Men jag väntar nog ett tag till.

Skall göra fint till nästa helg, då hoppas jag att det kommer många som hjälper mig att bli av med en massa saker jag tröttnat på.

Här oss mig (är på landet) har jag haft underbart väåder med sol och klar luft som luktar gott av höstens alla dofter. Underbart!

Vi ses snart
Längtar!
Kramisar Jeanette

Hanna sa...

Så fint.
Hanna

Tant Elwira sa...

Vilka underbara höst stämnings bilder du visar. Härliga höstiga färger. Jag blir inspirerad att dekorera, pynta och mysa med en kopp varm choklad tillsammans med en härlig tidning.
Hälsningar
Jessica

Kol och Rosors sa...

Gokväll!

Vilka härliga höst arrangemang...

Även jag njuter av hösten... man får liksom ro... tända ljus... stöva i skogen... jag kan göra listan lång... Älskar hösten :))

ha det så gott !
Kram L-Lott

Inspiration i vitt sa...

Du har det precis så fint vid din entre som många drömmer om. Otroligt välkommnande och trevligt att komma hem till dig och mötas av allt det vackra höstiga. Själv har jag inte hunnit att ta bort alla döda sommarblommor ännu men det kommer det med.
Kram på dig vännen/Ingela.

Mysiga lantliga ting sa...

Så fint du har höstpyntat!

kram johanna