onsdag 30 september 2009

Sovrum

Full av inspiration efter helgens besök hos Lotten är jag nu så sugen på att ändra om här hemma. Inga drastiska förändringar utan mest att flytta grejer lite hit och dit.
k
Det gråa virkade överkastet (som är ett loppisfynd som tidigare var vitt, men som jag har färgat) återfanns tidigare på kökssoffan. Nu fick det hamna på sängen istället, blev lite höstigare här inne.
hjklöälhgtyolökyuikklhjkgkliolkjkhjklkjkHyllan ovanför sängen fick sig också en liten omändring. Älskar sådana här gamla speglar (har massor) som man brukar kunna hitta bara för några enstaka kronor på loppis. Även urtavlan och väckarklockan är gamla loppisfynd. Den lilla traven med doftkuddar är dock ny, den köpte jag på ljuvliga Butik S i Stockholm.
k
Min pysselhörna på motsatta sidan av sovrummet. Här är det alltid en massa grejer, både användbara och sånt som jag bara tycker är vackert och som ger mig inspiration.
l
Den lilla söta brevpressen med sitt svartvita motiv hittade jag på loppis nu i helgen. Ett fynd för 10 kr.
k
Ingen har väl undgått att se Lottens fantastiska skapelser utav lammöron? Den här fick jag i present nu när jag var hos henne i helgen. Min 5-åriga Elsa fick ett hjärta av lammöron som Lottens dotter hade gjort, ska visa det någon annan dag.
k
Fortfarande blommar det en hel del rosor ute i trädgården. Denna sorten köpte jag på Ledreborgsmässan i Danmark förra året, de är helt ljuvliga i färgen, nästan lite ljuslila. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad de heter, någon som vet?
k
Ha en fortsatt bra dag!
Kram Marie

53 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Marie! Vilket ljuvligt sovrum! Skulle kunna byta med dig vilken dag som helst - är så trött på vårt, jag vill ändra, min man vill inte... jag är inte nöjd som det är nu. Vi får se vad det blir till slut.

Såg du att jag mailat dig om nästa helg?

kram från Kristin

Engelska Villan sa...

Halloj Marie!
Å, det ser så vilsamt och skönt ut där i ert sovrum!!
Vad härligt det är när man får en sån där inspirationskick av vackra miljöer (typ hemma hos Lotten :) )
Tänk att jag gissade att sjalen skulle vara en "Marie-sjal" hihi! Vad roligt att du är med i utlottningen :)
Ha det bra.
Kram Anna

Millas hem sa...

Hej Marie!

Du har det så himla fint överallt!
Du och Lotten verkar ha haft jättemysigt och precis som hon skrev är du en mästare på att hitta loppisfynd lite överallt!

Älskar den sista bilden med rosen och urtavlan, den bjuder på ett härligt lugn den bilden.

Hoppas att vi kanske ses snart!

Kram Camilla

Kallholmen sa...

Vilken fin fint dekorerad hylla.alla urtavlorna skulle gärna få bo hos mig.
Dom där småa var riktiga läckerbitar.
kram Malin

Lisas torp sa...

Visst är det härligt att bli inspirerad! Jättefint med det mörka överkastet - så snyggt med lite mörkare detaljer till allt det ljusa!
Din pysselhörna är ju som en dröm - likaså hyllan med de fina sakerna!

Kram
Lisa

Grodmamman sa...

Det blev verkligen jätte fint med det mörka överkastet! Gillar sådana färger nu på hösten!:)
Kram

mormorelsie... sa...

Men å så mycke fint du visar,underbart !!!
kram
ninni

Anonym sa...

Hej!

Vilket vackert hem du har! Överkastet är helt underbart. Blir en härlig dramatisk effekt mot det ljusa. Vacker är oxå din dekorerade hylla. Någon urtavla får gärna flytta hem till mig *ler varmt*.

Ha en fin dag!

Mvh Renate

Hallongränd 4! sa...

Sovrummet är jättefint. Blir avis på ditt skrivbord.
Kram från Annette

♥ Affi ♥ sa...

Oj vad du har fint i ditt sovrum!
Bilderna du visar är så vackra!
Nu är jag sugen att fixa i mitt omysiga sovrum... Tusen tack för inspirationen.
Kram

Skatan sa...

Det är kul när man får energi och nya idéer! Färga trista överkast var ju för övrigt en riktigt god sådan :)

Här samlar jag kraft för att ordna med lite lampor och el i lillans rum. Kraften har avtagit dramatiskt de senaste dagarna. Arbetsivern är inte lika intensiv...nu gäller det att orka hela vägen och slutföra ;)

Ha en fin dag!

Anna

Tulipa sa...

Hej!
Ja vad kan man säga annat än att det är jättefint!!

Riktigt snyggt med det färgade virkade på sängen, och så dina jättevackra stilleben!
Det är du proffs på att få till "à la Marie stil" som jag bara älskar!

Brevpressen tyckte jag var ovanlig och jättefin!!!

Så bra Lottens lammöronsskapelse låg där i nätet...

Allt var riktigt härligt och vackert så in i norden...

Trevlig onsdag!

Kram Mariette

Lotta-livets väv sa...

Så härligt sovrum du har. Verkligen en plats för vila och ro. Små stilleben som speglar ens personlighet.....fantastiskt.
Att ha en plats för sina kreativa ögonblick är en gåva och värt att vårda...man vet ju aldrig när andan faller på.
Kram och tack för dina vackra bilder!
/Lotta

Anine sa...

Hei på deg.
Nok engang vakre bilder fra deg. Koselig.
Jeg har en konkurranse hos meg hvis du vil være med. Trekning om 2 uker. :)

Ha en fin dag!
Klem Anine

Jenny sa...

Vad fint du har pysslat i sovrummet! Blev jättefint med det bruna överkastet. Härlig helg ni verkar haft också, det är lycka det :) Ha en bra dag! Stor KRAM

Hulda sa...

Forandringer er bra! Slikt har man behov for av og til. Så nydelig dekor på hylla. Falt for de gamle urskivene. Skulle gjerne hatt slike jeg også. Veldig inspirerende bilder.

LenaS sa...

Åh vilket underbart sov rum, suttit här en stund och insupit en massa inspiration.
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Eva Mari sa...

Alltid så inspirerende å se inn i bloggen din, - kose seg med detaljstudier!
Ha en fin dag!
Klem fra meg :D

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Marie!

Så vansinnigt snyggt att färga överkastet grått! Har ju fyndat två stycken själv på loppis.

Din pysselhörna ser så mysig ut. Jag skulle också vilja ha en helt egen vrå med prylar. Nu samsas vi om utrymmet som också ska agera databord.

Ljuvlig brevpress.

Kram Viveka

Jenny sa...

Hej Marie!

Vad fina bilder från ert sovrum, sitter alltid o suckar när jag kikar på dina bilder, allt är så vackert:)

Ha en skön eftermiddag,
Kram Jenny

Cathrin sa...

Åh vad jag skulle vilja ha din pysselhörna! Du har så fint, det är så roligt att få ta del av dina vackra bilder. Startar massor av idéer och inspirerar verkligen!

Hälsningar

Cathrin

Cathrin sa...

Åh vad jag skulle vilja ha din pysselhörna! Du har så fint, det är så roligt att få ta del av dina vackra bilder. Startar massor av idéer och inspirerar verkligen!

Hälsningar

Cathrin

fröken knopp sa...

hej Marie!!

vilket underbart sovrum!! o vilken härlig pysselhörna du har!!!

Får alltid sån inspiration av dina bilder!!

Ha en fortsatt bra dag!

kram

LantlivsAnette sa...

Ohhh så ljuvligt, himmel alltså !!
Vad du har vackra saker..till och med i pysselhörnan är det vackert med mängder av fint pynt..det slog mig nu att jag har inte en pyssel hörna...hmmm..måste fundera på var jag kan ha en, det är så kreativt att ha en, där man kan slå sig ner o pyssla när som helst..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Mammatillungar sa...

Den högen med pyttesmå kuddar tyckte jag var fantastiskt fin! Ska skaffa mig sådan kanske?=)

Made in Persbo...Carina sa...

Ni har ett så härligt hem...och sovrum. Blev så himla bra med överkastet i brunt. Smart att färga ett man redan har!

Vilka vackra bilder och ting du visar!

Kram, Carina

"M" sa...

Ja visst är det kul att ändra om...man kan ju förändra ett rum med att bara flytta om lite, ändra färgerna på detaljer osv....det är en billig och rolig förändring.
Fint med lite mörkt nu på hösten.
Ha det gott. M

Ann-Catrin sa...

hej marie!!

Njuter av dina bilder som vanligt.. ett synnerligen rofyllt sovrum med vackra detaljer överallt
vackert när solen skiner in så där med


kram kram
A-C

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Vad fint det blev när du färgade överkastet! Passade jättebra i sovrummet!

Hihi, vi visar våra pysselhörnor båda två i våra senaste inlägg :)
Pysselgalningar som vi är ;)

Kram,vi ses smart!
Mia

Nordingården sa...

Så vackert i ditt sovrum Marie!!! Och va fin pläden blev färgad! Vackra stillben på hyllan, spegelglas och urtavlor och vilken mjuk och gosig present av Lotten! Mari.

Nostalgi sa...

Såååå vackert du har i sovrummet, gillar urtavlorna och den söta doftkudde "högen" jättemycket!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så mange vakre fine og inspirerende ting og stilleben.
Takk for inspirasjoen.
Dette var puffet jeg trengte for å komme meg opp av stolen og få gjort noe kreativt.

Ha en herlig kveld
Klem:)

Annas skattkammare sa...

Så fint du ändrat och donat Marie! Härligt när man inspireras av varandra och nu när hösten kommit vill man mer än nånsin vara inne och greja.. =)
Kram /Anna

Ingrid sa...

Kjempefint soverom med herlige detaljer! :)

Richtsje sa...

Hey Marie,
You really know how to find nice things ánd combine them. Wooow, love the pictures you show!

Fru Skrot sa...

Åh, sovrumsbilder - det är just vad jag behöver just nu!! Har en liten renovering på gång, så att nu är det dags för nya tankar och inspiration! Här hittar jag massor - tack vännen! :)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej Marie!
Förstår att det varit en kanonhelg hos goa lotten, och att du är full av inspiration!
Sovrummet är helt underbart! Så mysigt att färga överkastet! Genast började tankarna snurra om jag kan färga mina mormorsplädar. Din pysselhörna är så vacker och inspirerande!
Ha det gott!
kram
nina

Lena Kristina sa...

Mysigt med lite höstkänsla i sovrummet.

Det är otroligt hemtrevligt med alla dina klockor och urtavlor som du har så fint placerade med andra stileben i huset.

Mycket inspirerande

Kraaam

LoveinH sa...

Hej hej!

Vilken arbetsplats!!! Jättefin.

Ha det gott/H

Vit som snö sa...

Så fint i ert sovrum! Jag förstår ju att man blir inspirerad hos Lotten men vi blir också lika inspirerade hos dej!!
Dom små urtavlorna är ju så sagolikt fina! Lite avis på dom;-)
Visst är det härligt att man kan känna att man fått lite nytt bara av att flytta om sina egna saker, man ser dom på nytt!
Kram Cilla

Ellas Inspiration sa...

Tack för lånet... ;0)

Kram Karin

Loppisliv sa...

Så vackert i ert sovrum, ser vilsamt och rofyllt ut. snyggt m det gamla spröjsadefönsterramen och speglarna i fönstret. Härliga bilder som vanligt Marie. Ja nu ses vi snart, ska bli såååå kul. Kramisar Paula

Gúa sa...

Hej min goda!

Jag har tittat om och om och om...jissus så fint du har Marie!
Jag gillar allting! Och började genast dra i plädar f.a. se om jag inte kan färga nåt...*thi,hi*
Älskar din pysselhylla!

Och så bara vet jag, hur underbart ni har haft du o Lotten och hade gladeligen gett mitt ena ben f.a. vara med..:)

En stooor varm kram o massor av kärlek till dig o de dina...alltid!

katarina sa...

Ååå Marie...ni har så fiiint!

du besitter en sån tallang för att få till det där lilla extra!

Så fint det var med det gråa som bryter av lite.
Nästa år ska jag också börja skapa mig en sån där trädgård som är full av blommor man kan ta in....
Tror du jag kan låna din mamma då...fniss...
Jag har redan paxat Lotten...hihi...
ha en mysig dag!
Här regnar det och är kallt.
Kram Katarina

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Ja du har alltid så mycke vackert att visa. Så inspirerande...
Kram Agnetha

Fru Inredning sa...

Men å så fint ni har det i sovrummet, massa underbara saker:)
Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Inka sa...

Hej, Marie!

Sovrummet är helt ljuvligt. Och allt det andra också. men vilka fina loppisfynd du hittat. Tänk vilken tur man kan ha ibland.
Brevpressen är helt unik. Och jag bara älskar högen med lavendelkuddar. har aldrig sett något liknande.

Ha en trevlig kväll


Kram Inka

Randi sa...

Du har verkligen massor av energi kombinerat med god smak och resultatet av det är helt underbart!
Kram Randi

Älskade pion sa...

Åh vilket vackert sovrum du har.Fina saker du hade på din hylla.Ha en skön kväll. Kramar ulrika

silje-sin sa...

Så nydelige bilder, Marie! Du er virkelig flink til å gjøre det koselig rundt deg! klem fra silje.

Rosenvit sa...

Tack för att du delar med dig av ditt hem! Det är inspiration det!
Så vackert och ljuvligt och just precis inspirerande.

Ha det hösthärligt
Anna

Hjärtan och linfrön (fd. Emmas väggord) sa...

Fint sovrum! Det lockar alltid med lite murriga färger till det vita när hösten kommer...

Kom gärna in och tävla hos mig! Lottar ut en tavla.

Fortsatt trevlig kväll!
kram Emma

Inspiration i vitt sa...

Du har det så fint i ditt sovrum Marie och vad härligt med en pysselhörna, det hade jag gärna viljat haft jag med. Din hylla är såå charmig med alla de fina sakerna, jag gillar ju speglar jag med;)
Kram på dig/Ingela.