torsdag 17 september 2009

Urtavlor

Gillar ju som bekant bokstäver och siffror och de här små urtavlorna kvalar definitivt in under den kategorin.
k
Har tittat efter urtavlor ett tag, men alla som jag har sett har varit så dyra. Blev därför överlycklig när jag kom över en hel hög till ett jättebra pris. Fråga mig inte vad jag ska ha alla till, hihi, de ska nog bara få vara till pynt eller också kanske man kan använda dem till något pyssel. Vi får se! Så länge får de iallafall stå här i min lilla pysselhörna.
k
Ha en bra dag!
Kram Marie

60 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Godmorgon Marie!

Här får jag äran att vara först eller en av de första minsann :) Vilka fina små urtavlor! De kommer du säkert att kunna använda i något roligt pyssel skulle jag tro! Ska bli spännande att se vad du hittar på!

Ha en skön dag! Själv har jag mina två små tjejer hemma idag... studiedag.

KRAM Jenny

spetsar och änglar sa...

Vilka underbara urtavlor!
Jättefina på ditt fat som dekoration!

Ha en fin dag
Kram

Bibbi sa...

Dom var ju "ur"söta!
Du kommer garanterat att hitta på något att använda dem till. Om inte annat är de ju fina att ha så som nu. Ett vackert stilleben tillsammans med rosorna.
Ha en skön dag
Kramen

LantlivsAnette sa...

Åhhhh så fina, jag spanar alltid efer urtavlor, men de brukar bli väldigt dyra !! också kommer du över en hel hög !! Vilken lycka, och såå fint det är att dekorera med dom så där..
säljer du två ? Jag köper gärna...
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

Em sa...

Vilka underbara urtavlor! Ett riktigt fynd - förstår att du är mer än nöjd att få tag i en hel hög... Och de är faktiskt väldigt vackra där de ligger på brickan.

Loppisliv sa...

Nämen Marie, din lilla turgumma! Tänk vilken lycka att hitta en hel hög såna små skönheter. De var ju verkligen "urcharmiga" :-) Härligt med en liten pysselhörna, ser så fint ut där med rosa rosor till. Ha en toppendag du rara. Kraaam Paula

annashusidingtuna sa...

Åååå en pysselhörna!!!!!!Det vill jag med ha en dag, någonstans att bara sätta sig för att pyssla när andan faller på, det tar ju imot lite ibland när man först måste röja köksbordet el ngt skrivbord för att man ska kunna sätta sig en stund, brukar sluta med att jag blir ståendes grejandes vid köksbänken...

Härliga urtavlor!
Kram Anna

Kerstin sa...

Åååå for en fantastisk flott smaling med urskiver du har Maria..
Pysselhørna.... det øsnker jeg meg også.: LIker så godt ordet pyssel...

herlige bilder... Klem Kerstin

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Här sitter jag och bara gapar som en fågelunge denna torsdagsmorgon! :)
Vilken lycka!

Jag har kikat efter sådana länge, men jag säger som du, många har varit för dyra. De är ju så charmiga. Jag får fortsätta min jakt, kanske jag har samma tur som du.

Idag är jag ledig och det känns så skönt!

Stor kram Camilla

Vita små hjärtan sa...

Men vad trevligt!!! En hel hög med charmiga urtavlor!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Lundagård sa...

De var ju de mest fantastiskt fina små runda saker jag sett på länge! :-)

Lena Kristina sa...

Go morron!

Vilka fina urtavlor du visar.

Ja, en del saker vet man inte vad man ska ha till men de talar direkt till hjärtat och då bara måste man ju köpa dem. Jag känner ofta när jag ser sådana saker på loppisar eller auktioner, " inte kan de ligga här och bara ligga, de får följa med mig hem"....

Ja, lite tokig är man väl....

Hörde att du och jag ska på tjejträff hemma hos Lotten nästa lördag! Såå roligt tycker jag att det ska bli att få träffa dig.....

Kram Lena

mormorelsie... sa...

Å så vackra och dekorativta dom var,underbart.
kram o ha det så gott
ninni

Lisas torp sa...

Så fina de är - urtavlorna!Vilken tur du har!!!
Ha en fin dag!
Kram
lisa

Fågel Blå sa...

Godmorgon jösses vilka läckra urtavlor.....
Så dekorativa..
Kram Kathrine!

Viola sa...

Vilket kap du gjort...tittar alltid efter urtavlor men dom är inte lätta att få tag i..men du lyckades ju verkligen med detta...lyckos dig..ha en fin dag, kram VIOLA

Floras Kulle sa...

En hel hög!
Det är FUSK!!!

Kram:
Annette

edda sa...

De var jo bare kjempeskjønne...de kan du nok få mye fint ut av...så da er det bare og vente i spenning...
ha en fin dag
klemmer fra edda

tinemor sa...

Så flotte urskiver!!!
De er jo så sjarmig at det er nok å bare ligge på et fat til pynt.
Vakkert
Kram

Lisa.L sa...

Åååå så ljuvligt söta och vackra gamla fina urtavlor =) jag är super avundsjuk ;P haha ! har själv försökt få tag på nån gammal urtavla, men tycker det är jätte svårt =/ så du har verkligen gjort ett super fynd =)!! mvh Lisa

Livet på Vestergård sa...

Det var verkligen ett fynd som ligger i tiden :0) Jättefina var de!

Anonym sa...

Gomorron Marie!

Heeeelt underbara!!!
Vilken ljuvlig bild, ja alla men speciellt den översta ♥

På jobbet, ville bara ta en snabbkik till dig :)

Kraaaam
Mia
"Lilla Blanka" (hinner inte logga in hihi)

Hulda sa...

Så heldig du var som fant alle disse gamle urtavlene! Har sett slike i ulike blader, og syns de er så sjarmerende i interiøret. :) Lekre bilder!

Engelska Villan sa...

Hej svejs!
Men guuuuud säger jag, vilken helt ljuvlig hall ni har fått, Marie!! Så ljust och fint, och verkligen lugnt, som du säger.
Vilka härliga inlägg jag har missat här på sistone! Superinspirerande höstblomster-arrangemang, som du har gjort. Skogen är ju full av en massa vackert, det gäller bara att komma på vad man ska göra med det. Ljung-stjärnan är underbar!
Kram kram Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka charmiga små urtavlor! Och så många du har fått tag i...
Det är ju ovanligt att hitta så många på en gång... men du har tur du!
kram
marie

gamla skolan sa...

Åh ! Vilken tur du har haft , jag har också tittat på dom där urtavlorna , men dom är ju dyra ! Men så dekorativa ! Kramar Susanne / den gamla skolan

fröken knopp sa...

Vilken härlig pysselhörna du har. o dom där urtavlorna kommer säkerligen till pass någon gång..underbara!!!

HA EN BRA DAG!! KRAM eLIN

Annas skattkammare sa...

Så många vackra gamla urtavlor! Ja de blir verkligen ett fint smycke var som helst!
Kram /Anna

pysseltanten sa...

Goodmorgon...=))

Du hittar säkert på NÅT kreativt med de där urtavlorna...=))
Ha en fin dag...
Kraamizar Git

Lenemora sa...

Utrolig vakkert!

Kram Lenemora

sara på hedepipan sa...

Vilken underbar ide. Inte tänkt på att klockor kan vara så underbara.
Kram sara

Beatrice sa...

Vilka vackra små urtavlor! Vilken tur du hade som kunder lägga vantarna på dem :-).

Kram
Beatrice

Rostrose sa...

Oh, so many pretty watch faces - I'm speechless! They are very decorative!
Hugs, Traude

Anine sa...

Du har så mange vakre ting! Inspirerende bilder fra en flott blogg!

Ha en fin dag.

Klem Anine

BELDECOR by Bine sa...

Hi Marie,
wonderful old and shabby impressions. Congratulation for this great deal...
Have a fine day
Hugs Bine

LenaS sa...

Åh vilken underbar liten skatt du fått fatt i!
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Å så fint! Och jag som har några läckra urtavlor(lite modernare dock)liggande..i armands klockorna visserligen..men man kan ju dissikera;)
Susanne

Kallholmen sa...

Hur kan man bara hitta så många urtavlor på ett och samma ställe...?
Fin fina var de...grattis till dig!
Carolina

lottens vita och gröna sa...

hej gumman, visst är de från tradera...om så har vi budat på samma, fniss, vad himlans fina! du har ju detaljer som får ,mig att hicka av lycka!

ha det bäst min vän, jagvabba idag med...lite skönt med! varmkram lotten

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilka söta urtavlor, och som alltid här hos dig, inspirerande och vackra foton:)

Ha en bra dag,

Kram Jenny

Viola sa...

Vackra minnen av det som var. Själv har jag kvar morfars rova.

Marita sa...

Snygga. Kom direkt på att varför inte laga en tavla av dem.
~Marita~

SussiLi sa...

Hej!

Så fina urtavlor, de är ju hel festligt att ha så många ihop på ett silverfat som dekoration.

Massor av fina bilder:-))

kram AnneLi...SussiLi...

Vitt o Vältummat sa...

Vilket fynd! Jag tycker att du bara ska ha dem i en hög till dekoration. Blir superfint!
Kram/Åsa

Änglarnas hus sa...

Vilka härliga urtavlor..Såå avundsjuk!!
Min son har en god vän som gör helt underbara smycken på allt..hon har bl.a gjort en del med urtavlor..men de går åt fort..

www.learningtofly.etsy.com

Kram Sanne!!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej goa Marie!!
Dom är ju ursöta he he ur.. Och vilka vackra bilder... Förstår att du önskar dig vintage by fe klockan, jag är sååå nöjd med min. Men kan tänka mig en grövre kedja till den...
Kraam kram Linda

Vit som snö sa...

Men så söta!! Jaa, du hittar då allt möjligt fint och dina bilder är så vackra!
Kram Cilla

vosges paris sa...

wow you found a lot of those old clock thingies, I like them too.

Marits vita skrin sa...

Åh Marie. Vilken hall ni hgar fått.
Helt underbar.

Kram på dig.
Marit

Inspiration i vitt sa...

Det ska var du din lilla turgumma som kommer över en massa urtavlor, vem annars hihi. Så söta de var och din pysselhörna är så härlig. I morse fick jag skrapa rutorna när jag skulle till jobbet, usch vad jag tyckte det var jobbigt men det är ju sommar snart igen hihi.
Kram på dig/Ingela.

Noamaja sa...

Åh, de är helt underbara! Vad du fyndar alltså! Har du en egen pusher, *hihi*. Om du tittar in i min blogg kan du se att jag delar din förkärlek för ur...;-)

Ha det så fint!

Kram
A

Magny sa...

god morgen...
underbart...!! vacker hylle med herligs saker, urplatene også...
helt nydelig stilleben...


**klem og skjøøøønn helg...

Ina sa...

Åh ja va fina, vilket fynd!!! Tycker också gamla urtavlor är jättefina!!
Önskar dig en härlig helg!!
Kram Ina

Designe sa...

Men du...såå himla vackert med urtavlorna! Vilket fynd du har gjort! Har aldrig sett endast urtavlor till salu nånstans. Jättefint att bara ha dem liggande så där! Er hall blev ju jättefin oxå! Kul att få se! Tycker bilden med bänken påminner lite om ett gammalt resecentrum eller nåt...positivt menat alltså! Fint!
Ha en fin helg! Kram :)

My Lovely Things sa...

Hej!
men Marie vilka fantastiks fynd urtavlorna är..Grattis va kul att hitta så unika fynd.Oj vad glad du måste ha blivit..Verkligne ett vill ha fynd!!

De är så otroligt fina!!Inte var je dag man springer på nått sånt!!

Hoppas att allt är bramed dig!!Jag känner mig halv risig..Trodde att jag bara var väldigt trött, men har nog dragit på mig nått virus..

Ha det så bra..
Kram Anna

Älskade pion sa...

Vilka vackra urtavlor,förstår om du är mer än nöjd. ;)Ha en skön helg. Kramar ulrika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hallojsan Marie!
Urläckert! Verkligen dekorativt!
Ha en underbar helg!
kramiz vännen!
nina

Emma sa...

**jättefina urtavlor**

Lilja's Corner sa...

De ser jättevackra ut där på brickan också! Nu vill jag också ha urtavlor :)

Ineke van den Akker sa...

Wonderful pictures. I love it!

greetings from Holland,
Ineke