måndag 28 september 2009

Vänskap

Tillbaks i lilla småstaden efter en toppenrolig helg hos Lotten i storstaden. Har haft helt underbara dagar i sällskap med denna fantastiska vän och hennes mysiga familj.
k
Vi har varit på loppis, besökt mysiga små butiker och varit på vackra Ulriksdal. Men framförallt har vi pratat och pratat, om allt mellan himmel och jord, och så har vi skrattat massor.
j
Har haft så roligt att jag helt har glömt av att fotografera!!! Om ni tycker Lottens hem är vackert på hennes blogg så kan jag iallafall meddela att det är om möjligt ännu ljuvligare i verkligheten. På lördagskvällen kom Caroline och Lena också och vi åt en supergod middag och hade det jättetrevligt ute i det vackraste uterum jag någonsin sett. Tack tjejer för en väldans trevlig kväll!
k
Det gamla diskstället på bilderna fyndade jag på en utav loppisarna för 10 kr. Gissa om jag tog några skutt av lycka!!!
l
Ha en bra vecka!
Kram Marie
k
Ps. Många har frågat över lampan i förra inlägget. Vi hade ingen beskrivning på hur man skulle gå tillväga utan provade oss fram med hjälp utav en borrmaskin, glasborr och en Dremel. Har dock nu i efterhand fått höra att det finns en bra beskrivning i Anna Örnbergs bok "Inred och dekorera ljust & lantligt".

37 kommentarer:

Vitt o Vältummat sa...

Ni verkar ha haft det jättemysigt. Och du, lampan i förra inlägget är superfin! Jag har också sett sådana förut och har tänkt göra en men inbillar mig att jag kommer att borra sönder glaset...
Ha det bra
Kram
Åsa

Grodmamman sa...

Vad kul det låter med en helg i Stockholm med likasinnade!:)
Kram

lottens vita och gröna sa...

hallå min goa vän! känns tomt nu utan dig, guuuuuuu vad länge jag ska leva på denna härligt roliga helg!!! och din belåtna min med det gamla diskstället i näven,den ska jag sent glömma, fniss! vad fint det är, det har verkligen kommit i rätta händer du! tur du att vi tog den andra vägen in till stan, när vi skulle hem hamnade vi i polisspärrar i tensta då de hade spärrat hela e18 för att de höll på att haffa helikoptergossarna...
ha det allra bäst marie, hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi ses igen!!! varmkram lotten

edda sa...

Hei ...
nei det er ikke noe som gode venninner...som kjenner seg godt...

og det oppvaskstativet var supert:)
ha en fin kveld
klem edda

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Tänk att jag gissade att du skulle till Lotten :) Härligt att ni hade det så roligt! Förstår jag.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Anna

Lisas torp sa...

Visst är det kul att träffa likasinnade vänner! Jag kan verkligen tro att ni hade kul och att Lottens hem är något utöver det vanliga!!!
Jättefint diskställ!
Ha en härlig vecka!
Kram
Lisa

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Diskstället var veldig fint. skulle gjerne hatt et slikt.
Lampen dere har laget var jo også bare skjønn. Nå skal jeg begynne og samle skåler. Det er sikkert og visst. Har en som har hull. Den har vært en stetteskål med en stygg/ful stett i blikk så den var bare å skur av;)

Ha en herlig høstuke
Klem:)

Hulda sa...

Godt å se innlegg fra deg igjen, Marie! Så herlig det gamle diskstellet var! Helt skjønt! Og flott arrangerte bilder!

Millas hem sa...

Hej Marie!

Underbart diskställ du visar, vilken lycka!
Låter som ni har haft det jättemysigt på er träff!

Nu ska jag lägga mig...är så trött!

Natii natti

C

Lena Kristina sa...

Halloj!

Åh vad fint diskstället blev under dina händers förvandling. Både jag och Lotten suckade av förnöjsamhet att någon fortfarande kan göra fynd i Stockholmstrakten. Själva tycker vi att allt blivit såå dyrt här och det är rena fyndet för oss att åka ut i landet på lite auktioner och loppisar.

Underbart go människa är du och jag tackar verkligen för en härlig kväll

Stora kramen
Lena

Vit som snö sa...

Låter som en toppenhelg! Sån som man kan le länge åt.
O vilket diskställ sen, där var det du som var tur-lotten!
Kram Cilla

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, så kul ni måste ha haft det, att träffas flera likasinnade är underbaaaart och vad härligt när man har så mycket gemensamt. Mycket kul har ni gjort förstår jag och vem skulle inte vilja se Lottens hem, ojoj vad jag förstår att det var vackert, bara att få sitta på hennes veranda.
Fina fynd har du gjort, du har riktiga loppisögon du, diskstället är underbart.
Ha en härlig vecka vännen så hörs vi snart igen kram/Ingela.

Lisa.L sa...

Ååå det diskstället ville jag med ha ;) det var det första jag fastnade för då jag såg din bild! Tänkte på en gång "jisses vars har hon hittat det fina diskstället?" , vilken lycka att gör ett sånt fynd =)

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilken underbar helg du har haft !! Kan tänka mig att ni har haft super duper kul !!
Jag har oxå ett sånt diskställ dom jag hittade i somras, men jag fick betala betydligt mera, lägg på 340 kronor till !!! Du fyndade verkligen..
Kraaam Anette

Lilla huset på prärien sa...

Godmorgon Marie!

Vilken härlig resa ni har haft. Och så kul!! Det där diskstället är helt underbart vackert. Grattis till det, en 10 liksom... det är ju ingenting!

Ha en skön vecka!

Kram Jenny

Pia..... sa...

Hej..just det..där har jag ju läst en beskrivning..hade glömt det....vilket diskställ..vad fint det var...lyckan att finna ett sånt...och lyckan att ha så mysiga goa vänner att skratta och ha roligt med...ha en skön dag..kram.Pia

Kerstin sa...

Så kjekt med slike helger sammen med gode venner... Nydelig diskstelle... så sjarmerende og vakkert...

Ønsker dege n fin uke .. klem Kerstin

BEA sa...

Jeg hadde nok tatt en salto motale av lykke for det der:o)) Nydelig!!!

Skjønn lampe i innlegget under her også.. tips før man borer i glass, speil og kakkel.. sett malertape eller elektrikertape (elastisk) på kryss over punktet man skal bore i.. borer glipper ikke og man unngår gjerne at glasset eller kakkelen sprekker.. lærte dette av en glassmester:o))

Hilsen Bea i Danmark

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken mysig helg ni verkar ha haft!

Diskstället var ju jättefint, du hittar alltid godbitarna på loppisarna:)

Ha en bra dag!

Kram Jenny

Vita små hjärtan sa...

God morgon!!!
Vad roligt med en sån lyckad helg! Å fint fynd har du också hittat!!!
Ha en bra dag! Kram Agnetha

Nordingården sa...

Nej men va kul Marie,har du varit i Lottens fina hem och fått sitta i hennes ljuvliga veranda!!!! Och fyndat på loppis, så gulligt diskställ!!! Lite nyfiken blir jag ju var ni var förstås.....

Jag skrev ett inlägg i går som var så långt att man tar risken att många missuppfattar det. Vilket det var.

Många trodde jag var ute efter fler kommentarer. En ifrågasatte tom om jag själv alltid kommenterade!!!! Så tokigt det kan bli. Jag som har haft planer på att ta bort kommentarsfältet:)

Mina ord var egentligen bara riktade till en handfull "halvbekanta" i mitt privatliv! Sådant som sårar..

Få försöka justera det i morg, nu måste jag ila. Tack för titt av ljuvliga bilder och fynd! Mari.

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Vilken härlig helg. Diskstället var riktigt fin. Och kannan som finns på bild har jag en precis likadan, dem är så fina!

ha det...Kram PIrre

Annas skattkammare sa...

Åhh Marie, vilken helg du haft! Sånt lever man på länge.. =) Underbart diskställ!!
Kram /Anna

Det vita dårhuset sa...

Oh vilken underbar helg du haft!! Vist är det skönt med vänner att prata av sig med...,O)
Kramen Erika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Aha!
Var det hos goa Lotten du var och hälsade på... Så roligt! Det är så himla kul att träffa bloggvänner, och det lever man på länge!
Kram
Marie

Anine sa...

God dag!
Høres ut som du har kost deg masse. :)
Ønsker deg en fin uke!
Klem Anine

Skatan sa...

HEj!

Kul att lampan så blev av! Jag har faktiskt tagit ner min...den söker en ny plats för tillfället...som allt annat. Jag rör om här hemma så jag vet inte hur det skall sluta :)

Härligt med din helg! Jag skulle behöva göra någonting liknande. Just nu snurrar allt på med fokus på barn och hem. Jag skulle behöva lyfta blicken något...

Hoppas du får en fin vecka.

kram,

Anna

Älskade pion sa...

Åhhh,så ljuvligt diskställ,vill oxå ha. ;) Ni verkar att ha haft det jättemysigt. Var innne på Lottens blogg och tittade.Jag håller med dig ,en helt underbart altan,I LIKE!Ha en skön dag. Kramar Ulrika

katarina sa...

Hej hej!

Det låter som en underbar helg!

Diskstället är ju hur fint som helst....mig vill haaaaaa!
Jätte fina bilder...
Kan inte tänka mig att det är finare hos Lotten än vad man ser på bilderna......fast när jag tänker efter så är det nog så...
Hos dig är det ju också det...;)
Kraaaaaaam Katarina

Lotta-livets väv sa...

Så fint diskställ och så vackra fat som står på tork. Vänner är gåvor och goda vänner är nåt som är värt att ta vara på.
Har också besökt en kär vän i den stora staden på Västkusten.
Kram och tack för en härlig blogg!
/Lotta

Änglarnas hus sa...

Alltid mysigt att umgås med goa vänner..och en hel helg dessutom..Massor med kul har ni hunnit med också!!

Ha det gott!!

Kraam Sanne!

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vad roligt det låter som ni haft..! Jag önskar att jag var med :)

Men vi ses ju snart och det skall bli jättekul!

Underbart diskställ!!! Påminner om det vi såg på Persilliepigen..som jag inte kan få ur min skalle *hihi*

Kram
Mia

blomsterboden i skanör marie sa...

Låter som en fantastisk helg, man blir nästan lite avundsjuk.
Ha en skön kväll!!

Kramkram Marie

Maria W sa...

Jätte häftig lampa i förra inlägget.
Men hur har du gjort hålen???
Vad har du borrat med? Snälla kan man få lite tips.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej Marie!
Vilken underbar helg ni haft tillsammans!
Vilken lycka att hitta det fina diskstället! Superfint och riktigt fynd också, läste jag!
Ha det gott!
kram
nina

gamla skolan sa...

Låter som att ni haft en fantastisk helg ! Vilka gåvor du hade med dig till lotten , älskar fröpåsen b.la !! Kramar Susanne / den gamla skolan

Therese sa...

Jag har gjort ett inlägg på temat enkel inspiration och jul, och har då använt mig av en av dina vackra och inspirerande bilder i inlägget - och då givetvis länkat till dig. Jag hoppas det är okej, om inte tar jag bort bilden omedelbums, inlägget hittar du här http://lurans.blogg.se/2009/september/enkel-inspiration.html

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Kram
Therese - Lurans blogg