söndag 25 oktober 2009

Bara några bilder...

Här har det varit så tråkigt väder idag, alldeles mörkt , trist och regnigt. Har knappt varit utanför dörren, nej istället har jag grejat lite inne med allt möjligt. Fick bland annat ett ryck och ändrade om lite i vitrinskåpet som står i vardagsrummet, så idag blir det några bilder därifrån.
j
k
k
Skåpet innehåller mest loppisfynd, men soppterrinen har jag budat hem från Tradera. Har velat ha en sån hur länge som helst, men de är ju så hemskt dyra överallt. Men för ett tag sedan hade jag tur och terrinen blev min till ett helt ok pris. Så detta är min "några veckor för tidiga födelsedagspresent till mig själv", och jag är jätteglad!
j
De stora fina kottarna som jag har lite överallt i huset just nu plockades tillsammans med goa bloggvänner en varm sommardag vid havet. Kan ju säga att det inte var så många fler än vi som plockade kottar just den dagen, men vi hade redan tankarna på den kommande julen, hihi.
k
Ha en bra vecka!
Kram Marie

56 kommentarer:

Loppisliv sa...

Gokväll i stugan! Underbara bilder du bjuder på, så fint du stylat i ditt skåp. Du har en enorm känsla för att få till det så underbart fint jämt. Jag kan sitta och titta på dina bilder hur länge som helst....Och dina gröna vackra möbler i ditt vardagsrum, mmmm en sån härlig pastellklick, blir så ljuvligt harmoniskt på något vis. Jättevackert Marie. Ha det bäst. Kramis Paula

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Nu var det ett tag sedan jag kikade in hos dig. Kul att gå igenom dina inlägg. Dina bilder inspirerar!
Kram Maria
http://mariarenoverar.blogspot.com/

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh de e inte bara några bilder utan väldig vackra bilder... Och vilket skåp, guu så fint..
Kraam Linda

Rummet för välbefinnande sa...

Vad kul att du äntligen fick tag i en soppterrin. Tänk vilket arrangemang med en vit helleborus, lite mossa och någon mossbeklädd gren.....
Märks aldrig att jag fått skaparlustan tillbaka i kroppen väl?!...... *ler*
Jag håller på och plockar i kartonger och fixar och kommer tillrätta lite grand för varje dag. Har så mycket fint som ligger och väntar på att komma fram och jag vet att det ligger underbara vita uppläggningsfat och en vit kanna i en kartong med loppisfynd.
Arghhhh, när jag får tag i den kartongen du....
Ha det gott Marie och tack för inspirationen.
Kram kram Mia

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Tar några minuter på en liten bloggrunda nu innan jag skall hoppa i säng. Börjar 05.30 i morron (ZzZzz)

Det ser jättefint ut i ditt skåp! Ibland behöver man (jag) röja ut allt och göra fint igen. Med tiden stökar det till sig, på nåt sätt :)

Ja vilket tråkväder det har varit idag. Vi har haft lite jobbigt...det började med att vi såg att bakrutan till bilen var krossad..och sedan blev Amanda sjuk. 40 graders feber och kräkningar...

Sorry mitt avhuggna mail...hihi, jag hade skrivit minst det dubbla,
men så råkade jag på nåt sätt både radera och skicka iväg det....

Vi var precis på väg ut på en kvällspromenad när jag satt där o mailade så jag blev väl lite stressad.

Kram
Mia

pysseltanten sa...

Hihi...jo man e väl lite SKADAD nånstans...som tänker på jul när de e sommar...hihi...
Får väl skylla på alla BLOGGVÄNNER som smittar av sej...=)))
Kraaaamizar Git

lottens vita och gröna sa...

oh gu så fint marie, ett riktigt "farligt" skåp, fniss, ljuuuuuva saker!!!
gonatt och ha en go vecka!

varmkram lotten

All Seasons sa...

I like your blog and your beautiful photo's.
I'm comming back.
byebye from Holland
♥ Patricia

Lisas torp sa...

Vilket jättefint vitrinskåp du har och sakerna är väl utvalda ser det ut som. Ja en soppterrin verkar vara svåra att få tag i billiga. Jag såg några idag i Stockholm - jättefina i ett fönster...men jisses du, det var fyrsiffriga priser du!!! Din är jättefin!
Ha en bra vecka själv!
Kram
Lisa

Det vita dårhuset sa...

God kväll :o)
Men visst är dom dyra......
Roligt att du fick tag på en till bra pris. Jag har satt ögonen på mammas underbara terrin! Nu återstår bara att övertala henne om att den passar bättre hos mig än hos henne.. ;o)

Kramen Erika

Anonym sa...

På tal om terriner jag har lyckats komma över 2 vita tidigare till ett skapligt pris och idag var jag på loppis och fyndade en mindre engelsk variant i rött med fat och tillhörande soppsked. Den är så söt!

Vackert vitrinskåp och fint pyntat!

Ha en fin kommande vecka!

Kram Renate

LantlivsAnette sa...

Nämen du...så fint du har det i skåpet, himmel vad mycket vackert !!
Lite kul faktiskt, jag har nyligen också budat hem en soppterrin på tradera, den som står på min skänk i gästrummet just nu, i mitt inlägg i Fredags...jag fick den jättebilligt jag också, ibland har man tur, din är jättefin !!
Kraaam Anette

Änglarnas hus sa...

Mmm..så inspirerande bilder..och en massa "godsaker" i skåpet..
Gillar att du köper födelsedagspresent till dig själv..hihi.. jag brukar också skämma bort mig själv med presenter..

Ha det gott!!
Kraamis Sanne!

silje-sin sa...

Så nydelig du har pyntet...som alltid:) Ha en fin ny uke! klem fra silje.

sara på hedepipan sa...

Å vad snyggt, jag blir avis på dig så mycket fina fynd. Skåpet va ju också super fint. Nä vädret tvinga en in men det behövs ju kvalitets tid inne med.
höstkram från sara

linnea-maria sa...

Vad mycket fina grejer du har samlat i ditt vitrinskåp. Jag tycker att det är så svårt att fota när det är mulet väder. Det är tur att man har bra redigeringsprogram :)
Ha en fin vecka /linnea-maria

Nordingården sa...

Vilket ljuvligt tittskåp ditt vitrinskåp är, så mycket vackra ting och kottar blir liksom pricken över i!!! Ha en bra ny vecka, mail kommer vilken dag som helst: ) Mari.

Altes Haus mit Seele sa...

Hej,
Dina bilder är så vackra. Jag kan alltid se tillbaka!
Jag ser fram emot julen bilder!
kram,
barbara

Ljuva Lantliv sa...

Vilket vackert skåp! Jag ägnade också söndagen åt att greja i mina skåp, städade ur och gjorde plats för lite nya sköna ting.
Ha en bra vecka!
Kram Anna

Fru Inredning sa...

Vilket fint skåp och massa fina grejer du har där, bra dag att stanna inne och fixa lite:)

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Marita sa...

Gillar massor dina fina bilder med alla saker. Så snyggt.
ha en bra vecka!
~Marita~

Annas skattkammare sa...

Så fint skåpet är och så fina saker du fyllt det med! Älskar din förmåga att få ihop alla saker!
Kram Anna

Millas hem sa...

Jättefint du gjort Pyssel-Marie! =)

Terrinen du fått tag i, är superfin och gör sig perfekt i ditt vackra skåp!

Ha en bra dag!

Kram Camilla

Jenny sa...

Hej Marie!
Ditt skåp är så vackert o vilka charmiga loppis/Tradera fynd du har i det! Terrinen tyckte jag jättemycket om! Vilken bra tidig födelsedagspresent till dig själv;)

Ha en jättebra vecka gulliga du!

Kram Jenny

fröken knopp sa...

lika underbara bilder som vanligt...:)
jätte fina loppis fýnd du samlat på dig!!!

hoppas att du får en bra start på veckan!!!

kramar elin

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Men snälla nån så mycket vackert att vila ögonen på.....
Du kan verkligen få ihop allt så vackert!
Ha en bra dag, här är bara regn!
Kram Agnetha

Norrdalen sa...

Hej tjejen!
GRATTIS: http://www.viivilla.se/Nytt-Nyttigt/Basta-bloggen-i-oktober-2009.aspx

Kul att du vann :)
Kram Jannica

Tina sa...

Hvilket herlig skap! Du og du så vakkert! Klæm Tina

Eva sa...

Så, då blev jag inspirerad igen att åka hem efter jobbet och styla om mitt vitrinskåp. Hm... jag måste nog rensa lite också..

Tack!!

Kram Eva

Torparfrun sa...

Länge sedan jag tittade in men när man väl gör det så blir man inte besviken! Vilka fantastiskt fina kransar du gör! Måste nästan prova att göra en själv :-)
Tack för inspirationen.

Kram Torparfrun

bikim sa...

How gorgeous that is Marie. you have some wonderful things.
take care,
Rosa

Jenny sa...

Jag "sprang på" din blogg för några dagar sen. Och jag blev fast! Sa till min man att SÅHÄR vill jag ha det hemma! :-) bor ni i en gammal villa? hade varit intressant att se hur huset såg ut! inomhus så tar du oss ett sekel tillbaka och det är så fantastiskt vackert alltihop!!!!! jag röstade dessutom på din blogg på vi i villas omröstning! jag hade iNTE svårt att välja :-) jag har lagt upp dig på min blogglista och hoppas det är ok.
MVH Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Mmmm vilken ljuvlig terrin du fått tag i Marie! Precis en sån skulle jag vilja ha tag i också...och en som har lock...och några som är mindre i samma stil...jag vill ha ett helt skåp fyllt av ljuuuuvliga terriner, såskannor, café au lait-skålar och annat ljuvligt porslin.

Hi, hi, ja nu är det snart dax att ta fram kottarna ;)...jag ser att du inte bara tagit fram kottarna utan även vackra kulor. Nä jag skulle definitivt behöva klona mig själv så jag hinner pyssla och pynta lite hemma.
Det var längesedan jag hade tid till det nu.

Ska bli så roligt att ses på lördag! ...vem vet kanske står där världens ljuvligaste terrin och viskar till mig...kööööp.....kööööp! hihi!

Kraaam goding!
Carina

gamla skolan sa...

Vackert skåp med vackra saker i !! Kramar Susanne / den gamla skolan

Useful Art sa...

Hej Marie, och tack så hemsktmycket för grattiset :)
Vad fint du har gjort i vitrinskåpet, kul att göra om lite ibland!

Hoppas du får en riktigt mysig vecka trots gråvädret!
Kram /Sara

Vit som snö sa...

Vackert, vackert!
Vilket perfekt skåp att flytta om i och alltid kunna ha framme vackra ting att njuta av.
Vilken lycka med terrinen, jag har också letat men det ser inte ljust ut...
Ha det gott! Kram Cilla

Birgit sa...

Ja det rycket var väl inte fel!!!!
Har du kanske en liten flicka. Titta då på min blogg och klicka på Lomsjö design. Är inte mössan underbar!!

Erika sa...

Vilket underbart vackert skåp och vackra saker däri. Regn är aldrig roligt men man får i regel gjort en hel del inne =)
Kram

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Jättevackert pyntat i skåpet!

O självklart ska man alltid ha julen i åtanke :)

Kram Jeanette

Älskade pion sa...

Åhhhhh,vilket vackert skåp och så mycket fina grej inne i skåpet,vill ha. ;)Ha en skön dag Kram Ulrika

Marita sa...

Vilken underbar blogg du har!! Vilka underbara bilder! Jag har tittat på inlägg efter inlägg, idel underbara bilder!!! Du fotar bra och du har makalöst vackert hemma hos dig med massor av vackra detaljer!!!! Kom jag hem till dig fick man nog lov att släpa ut mig igen...
kramar, Marita

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefint i ditt skåp Marie! Så mycket härliga saker...Och terriner brukar vara ganska så dyra, iaf de helt vita... Men jag hade också tur och hittade en på loppis för fyrtio kronor...Inte så gammal men helt ok.
kram
Marie

Designe sa...

Jättefina saker! Terrinen var ju superfin och kul att ni var så förutseende så ni plockade kottar redan i somras! :) Kram

husvidhavet sa...

Vilket vackert blickfång... så ombonat och mysigt.
Stället med glasen var häftigt.

Kram marith

Lotta-livets väv sa...

Ögongodis! Tackar och bockar för att bjuder på det!
Inspiration och njutning för ögat!
Kram
/Lotta

hemtrevnad marie sa...

Hej Marie!
Å, så superfint du gjort i skåpet....terrinen är jättefin!!
Du ska möjligtvis inte till en annan Marie på Brocante till helgen, det ska jag ,och det ska bli såå skoj!
kraaam

Prillig sa...

vilka underbara bilder du visar, jag får massor av härlig inspiration!

Kram britt

Bygatan sa...

Så fint, så fint, som alltid Marie!

Ps. Är avis för din kommande helg:)

Kram Lena

blomsterboden i skanör marie sa...

Verkligen jätte fint blev det i ditt skåp, har precis blivit med ett liknande, så jag funderar på hur jag ska pynta.

Ha det gott!!

Kramkram marie

Jenny sa...

Måste bara fråga... jobbar du med inredning? homestyling? eller liknande? du är så duktig så jag ser rött ;-) vill också kunna.. men fantasin liksom sätter stopp eller nått. Tur man kan gå in på lite olika bloggar för inspiration. Men VART finner du alla vackra ting? bara loppis? går du ofta? brukar det finnas tallrikshyllor ofta på loppisar? eller tar de slut så fort de kommit in tro? är på jakt, men har inte hittat någon ännu... tycker det är så vackert med sådana hyllor.
Oj många frågor ;-)
God kväll från mig:-)

Jenny sa...

Förrästen grattis till vinsten i vi i villas omröstgning :-D

katarina sa...

Åh så länge sedan jag var inne hos någon alls och kikade ..
Hoppade in till dig och blev som förr alldeles jätteglad över att läsa dina inlägg och se dina vackra foton !
Tack för den positiva energi du sprider !!
Kram
Katarina i Stationshuset

Hulda sa...

Så sjarmerende og fint du har det i hyllene dine, Marie! Syns det var veldig dekorativt å henge den kulen i rammen. Så fint! Og nydelige kremmerhus. :)

Inspiration i vitt sa...

Hej mitt i natten, ditt skåp är så fint att jag nästan döööör jag älskar skåp och du har sååå fint innuti. Kram på dig goa vän/Ingela.

Viveka i Bläckhornet sa...

himmel så fina detaljer du visar. du är en mästare på att dekorera vännen.

Såg att du vunnit i villatidningen som bästa blogg!

Jättegrattis!!!

Kram Viveka

Romantiska Hem sa...

Åh lika vackra bilder som alltid!
Grattis till första plats i Villatidningen! Du förtjänar den! Nu blev jag sugen på att få in lite mer höstpynt efter att ha sett ditt inlägg. Ha en fin kväll! Kram Petra