onsdag 28 oktober 2009

Girlang

Jag gillar att använda saker från naturen när jag pyntar här hemma, eller egentligen är det ett måste. Jag mår inte bra om jag inte omger mig med blommor, kvistar, kottar o.s.v. För mig skapar det harmoni och skänker ett lugn åt hemmet. Låter kanske flummigt, men så är det iallafall, hihi. Idag har jag ägnat en liten stund åt att göra en girlang utav lärkgrenar, det var lite pillrigt, men det gick.
k
Hängde upp girlangen längst upp på bokhyllorna som vi har i vardagsrummet. Bokhyllorna är vanliga Billy bokhyllor som vi har byggt in. Maken har snickrat dörrarna och sen har jag satt gamla lakan innanför glaset.
k
Mitt fina gamla akvarium fick sig också lite höstpynt när jag ändå var i farten. Plockade lite löv i trädgården och så i med några prydnadspumpor och ett par grenar.
k
Här kan ni se akvariumet i sin helhet där det står på våran gamla köpmansdisk.
j
Höstiga hälsningar!
Marie

40 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Marie!
Åååå - jag var först! :-)

Så fint du har gjort. Lärk är verkligen vackert. Jag måste också fylla på mitt förråd av lärkgrenar och -kottar framöver. Vad sött du arrangerat med akvariet också!

Kram och ha det bra!
/Kristin

Liten Bod sa...

Jättefint blev det! Kan man köpa lärk-kvistar tro? Jag har ingen aning om var jag ska hitta ett sådant träd :) Kram, Tina

Elisabeth - anyhow.se sa...

Akvariet blev på en nanosekund favorit! :)

Viveka i Bläckhornet sa...

Så enkelt men fint. det är det som är det vackra tycker jag.

Snyggt att bygga in Billy hyllorna sådär!

Kram Viveka

Millas hem sa...

Najsigt värre!=)

Jag har också ett akvarie, men det står i källaren och väntar på lite makeover.
Bra med tips om hur man kan dekorera det!

Kramis

Magny sa...

...heia marie...
så vacker og fin stua er...! så nydleige detaljer!!
ranken av lerketre var så vackert til dette hvite!!
er det virkelig et acvarium du har lys i,- så god idè!!
vi maler stua vår nå,- love it...
klem ,fra magny****

Rummet för välbefinnande sa...

Visst är det väl helt magiskt när man får gå där i skogen och plocka grenar med mossa på, kottar och stenar. Ja, jag blir alldeles till mig jag och tycker att den ena grenen är vackrare än den andra. Barnen är lite konfunderade, men som tur är så vet de att jag får mina anfall och att de faktiskt också går över "fniss"
Njöt i skogen i söndags och jag ska ta och lägga ut lite bilder på resultatet därifrån. Hoppas ikväll, men vi får se.
Sköt om dig och ha det gott!
Kramar från Mia

LantlivsAnette sa...

Ohhh så vackert, jag håller fullständigt med dig, det blir sååå fint då man plockar in saker från naturen...
Så vackert du har det..man njuter av dina fina bilder !!
och du..GRATTIS till vinsten i Vi i Villa !!!!! Jiippiieeee...
Kraaam Anette

spetsar och änglar sa...

Håller med dig! Det är underbart att få gå ut i skogen och plocka med sig olika material.Som man sedan kan använda till olika arrangemang.Behöver också det!!!!!!Flummig det är jag med hihi....

Blev ju hur fint som helst med din girlang!!!

Ha en fin kväll
Kram
Heléne

moni sa...

så nydelig det ble med girlang, lekekrt:) lerkekongler er så skjønt, jeg har også plukket med meg en del grener og tenker jeg lager noe i helgen:) God klem fra Monica

moni sa...

så nydelig det ble med girlang, lekekrt:) lerkekongler er så skjønt, jeg har også plukket med meg en del grener og tenker jeg lager noe i helgen:) God klem fra Monica

Vit som snö sa...

Inte alls flummigt-inget får en att må så bra som naturen! O det är vackert o gratis o möjligheterna oändliga!
Din girlang blev såå fin.
Har aldrig sett så snygga Billy förr! O akvariet gillar jag!
Kram Cilla

Grodmamman sa...

Jag gillar också lärkträd, men har ingen aning om var det finns något i min närhet. Är dålig på att plocka in naturen, men det ger harmoni de gånger jag gör det!:)
Kram

Tulipa sa...

Hej!
Jag älskar lärk!
Jääättefint med dem i en girlang!
Tänk vad vackert det är med kottar i alla dess former och storlekar...

Jättevackert i akvariet också, lite fantasi och pyssel så har man helt plötsligt ett superfint arrangemang!

Du är lika glad i att pynta med naturens material som jag är, det är alltid en sådan fröjd att se vilka mästerverk som dyker upp, jag älskar det!
Du är alltid inspirerande!

Kram Mariette

Älskade pion sa...

Du har verkligen sinne för det här med inredning du. ;) Sååååå duktig.Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

husvidhavet sa...

Hej Marie
Gillar verkligen era billy det ser så vackert ut.
Akvariumkonst... det var nåt nytt, för mig iaf men tjusigt.
Kram Marith

irene sa...

Kjempe fine bilder!
Du er så kreativ!

Birgitta sa...

Hej! Vad fint du har det hos dej och vad vackert det blev med girlangen.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Mitt hvite hus sa...

så utrolig vakker girlander du har laget... så enkelt men så dekorativt..

klem kerstin

Anonym sa...

Hej!

Enkelt och vackert med girlangen av lärkkottar! Snyggt med de inbyggda bokhyllorna.

Vacker pyntat är ditt akvarium. Har ett 8-kantigt akvarium i trä som är pyntat med levande fiskar *skratt*

Ha en fin onsdagskväll!

Kram Renate

Lijna sa...

Såsnyggt! OCh vilka fina ljusstakar sen!

bikim sa...

Great idea and gorgeous garland. it looks really pretty on your cosy dinning room.
Take care,
Rosa

Made in Persbo...Carina sa...

Men du milde himmel så snyggt! Jag äääälskar lärk...och att ha en sådan girlang måste ju vara lärkälskarnas creme de la creme!
Ursnyggt!

Kraaam, Carina

Det vita dårhuset sa...

Härliga Häääärliga inspirationsbilder Marie!!!!!

Ha en bra dag! Kramen Erika

Ann-Catrin sa...

Så himla fint Marie.. du är en sann inspirationskälla!

kram på dig
A-C

Designe sa...

Förstår precis hur du menar med att ta in naturen! Såna där kvistar med kottar finns inte här hos mig tyvärr...
superfint blev det!
Kram :)

Lisas torp sa...

En ren njutning att titta in hos dej, som vanligt! Så fint det blev med kottarna, de bryter av så vackert mot det ljusa!
Så duktig du är!
Akvariet fyller ju en annan funktion - vilken bra idé!
Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

Hulda sa...

Så flott girlander av kongler! Det må ha vært litt av en jobb å sette sammen. Tok seg godt ut der du har hengt det. Flott pynta ellers også, jeg liker, som deg, den enkle og rene stilen. :)

johanna sa...

Hej
Så fina bilder!!!
Eran hall Marie blev ju sååå fin!
Kraaaaam

ati sa...

Oh, how I love all your photos, they are so inspiering.
Have a nice weekend,

sara på hedepipan sa...

vad fint, vad duktig du är.
Trevlig dag. kram sara

Anonym sa...

Alltid lika roligt och inspirerande att titta in här, smygläser OFTA, men ville nog lämna ett litet fotmärke också :)
Jag älskar också allt från naturen, mannen suckar bara lite ibland när jag kommer in med stora grenar, kottar, mossa, löv m.m MEN det är så vackert! Som tur är så har vi samma smak, mannen och jag. Vår dröm är att en dag hitta en fin gammal gård att renovera :)

Du har ett fantastiskt vackert hem, TACK för att du vill dela av dig av allt det fina med oss alla!

KRAMIS,
Cia

gamla skolan sa...

Fint ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Livet på Vestergård sa...

Vad du har det fin! Girlangen passade riktigt bra på bokhyllorna. Ha en trevlig torsdagkväll!

hemtrevnad marie sa...

Å, superfint Marie!!
Tänk om man hittade lärkgrenar här.....
Vi kanske ses på lördag...bland allt folk!?
kraam

Almbyboden sa...

Om någon har humle i trädgården med kottar går det att göra fina girlanger även av dem. Lite köra dock men det blir också fint. Själv har jag idag gjort kransar av min murgröna som växt sig för stor mot verandan. Blev riktigt fina att dekorera i trädgården med nu när det vissnar allt mer runt omkring. Superfina var dina i alla fall! Marie

Hjärtan och linfrön sa...

Gud så fint! Jag vill genast ut och plocka kottar.. ;)

Riktigt fiffigt det där med akvariet. Fantastifullt och fint!

Ha en skön kväll!
Kram Emma

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Oj, så fint det blev! Jag tycker att lärkkottar är så fina men jag har än så länge inte hittat några. Nu är målandet i full gång i huset och det blir så fint (VITT, såklart ;))
Kram Maria

Jenny sa...

Hej söta Marie!

Vad mycket fint du visar som alltid, girlangen blev jättevacker!

Stoort grattis till utmärkelsen månadens blogg i Vi i villa!! Den är du väl värd!!

Kram Jenny

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Lovely:) Gillar inbyggda bokhyllor också!
Susanne