torsdag 22 oktober 2009

Grönt

Jag har aldrig haft mycket pastellfärger här hemma, men nu har någonting hänt!!! Jag har blivit helt kär i en speciell grön färg!
k
Det började med tv-skåpet som maken byggde av dessa pardörrar.....
j
....... och fortsatte med det gamla trädgårdsbordet som jag fyndade på loppis....
k
....och nu har det hänt igen! I helgen som gick hittade jag den här stolen på loppis i exakt "rätt" färg! Ingen gammal stol (tror det är Ikea), men färgen och patinan är helt underbar.
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

87 kommentarer:

Sussi's värld sa...

Otroligt vacker färg, förstår att du tycker om den. Ditt Tv-skåp är ljuvligt.
Kram

Kjeruben sa...

Mmmm... den fargen er jo berre såååå nydelig så det skjønnar eg godt!
Og TV-skapet ditt er noko av det flottaste eg har sett!!!

Nordingården sa...

Å ja, jag bara älskar den gröna färgen med! Jag fyndade ett litet bord/toalettbord jag ska ha till nattduksbord, det ska bli grönt, men eftersom jag inte gillar att måla drar det ut på tiden, stolen var bara perket i sin gröna färg, kan du inte sända en färgflaga: ) och dina dubbeldörrar sååå vackra! Läckert med kottarna och ljusen i hinken!! Mari.

Viveka i Bläckhornet sa...

Ahhhhhhhh så vackert!

Förstår jag väl att du blev förälskad.
Och vilken tur att hitta samma färg.

Jag nästan döööör när jag ser ditt inbyggda skåp. Visade mannen att jag villa ha nåt liknande. Vet bara inte vart vi ska få plats :o

Ha det fint vännen

Kram Viveka

SussiLi sa...

Hejsan!

färgen är helt underbar och den är så mild och ruffig att man bara älskar den:)))

Så bra det blev med att bygga med pardörrar.

Kraamar från AnneLi...SussiLi...

Elsa sa...

Mycket fint tv-skåpet! Slitet men skönt! Och färgen passar bra.

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Marie!!

Nu får jag se ditt underbara Tv-skåp igen... det är jättefint och gröna färge..mums.. älskar också grönt..
men här är det utsidan av huset som går i den kulören...

Det är som om sakerna hoppar på dig..hihi.. ingen gör fynd som du!!

Ha det gott i helgen!!

Goa, varma kramisar ifrån Sanne!!

Nostalgi og Gjenbruk sa...

Fargen er kjempe fin, og deilig med litt farger mellom alt det hvite også:)

Skatan sa...

Hej marie!

Kul att se :) Jag gillar också den färgen, och lite mörkare därtill...jag skall iväg nu och tvärkika efter en tapetsnutt som skall ge lite liv i en del av trapphuset. HOppas kunna hitta någonting som har pytteinslag av just den där tonen...men vi får se, ofta blir man lite besviken när man ser urvalet. Det är en av baksidorna med att ha för vild fantasi ;)

Hoppas allt är bra med dgi!

Kram,

Anna

Beate sa...

ikke rart du har falt for den fargen! Nydelig!
Det skapet er jo bare helt kanon-fint!

klem Beate

Moster sa...

_Gillar också den milda gröna färgen. Vi har ett halvt dussin ur gamla stolar på stugan i samma färg.
Kram Moster

Sussi sa...

Jeg er bare "vild" med dit TV-skab, pragtfuld farve på dine grønne ting.
venlig hilsen Sussi

Wilhelmiina sa...

Beautiful pictures :)

Elsa och Helena sa...

Vilken händig man du har...skåpet är heeelt underbart. Älskar oxå den där härliga gröna färgen:) Lindblomsgrönt säger jag...men det är nog inte helt rätt:)
Kram Helena

Älskade pion sa...

Ditt Tv-skåp är ett vill ha skåp. ;)Sååååå vackert.vad fint det var med ljus i en hink,ska kanske ta efter. ;)Ha en skön kväll. Kram på dig Ulrika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så vackert Marie! Älskar oxå den gröna färgen. Upptäckte i min källare för ett tag sedan att jag har en minihylla med liknande grönfärg.
Underbara bilder! Din loppisnos hamnar alltid rätt! Turgumma kallar jag det :D
Ha det gott!
kram
nina

mormorelsie... sa...

Helt underbar färg!!!
kram
ninni

Anonym sa...

Den färgen är helt underbar i sin milda gröna! Vad snyggt ditt inbyggda skåp är (vill ha)! Fint arrangemang i hinken.

Ha det bäst!

Kram Renate

Bygatan sa...

Hej Marie!

Har man så fina möbler som du så kan man bara älska den färgen! Så milt & fint.

Jag blev alldeles såld på ditt arrangemang i zinkhinken, såå fint!
Kanske härmar dig rakt av:)

Ha en trevlig helg du med!

Kram Lena

sara på hedepipan sa...

Tv skåpet är ju helt underbart. Och den gröna färgen är helt underbar. Bra val.
kram sara

Jenny sa...

Hej Marie!
Håller med dig, den där härliga gröna färgen är superfin!!
Åh vad vackert ert tv-skåp är..suck!



Ha en trevlig helg söta du!

Kram Jenny

hemtrevnad marie sa...

Ja, du har iallafall jordens finaste tv-skåp!!!
Och färgen är helt ljuvlig!!
kramis

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
Åh va vackert!!
Du har det så fint!!
helt underbart grannt!
Nu kan du kika in på min blogg! Tack för tipset!
kram Anna

grisblanc sa...

lovely pictures againnnnnn and wat a good idee with the candles there is no better combination with zink and white and naturels, thank you fot the pictures, greetzzzzzzzz, myrna from holland

Hulda sa...

Virkelig en nydelig grønnfarge. Jeg har litt av den jeg også, syns den er så fin. Flott stol du fant på loppis, likte også dekorasjonen i bøtten. Flotte bilder, Marie! :)

Tulipa sa...

Godkväll!

Ja du, jättefint!!!
Väldigt behaglig grön, inte speciellt svårsmält...*ler*... den ser lite mintigt isigt grön ut...hur fin som heslt!!

Det är roligt när man upptäcker en ny "grej" man gillar.
Jag gillar dina kottar i spannen också!!

Stor kram Mariette

Det vita dårhuset sa...

Mmmmmm. Jag tycker du ska sluta visa ditt skåp! Vi andra blir sååååå avundsjuka....*fniss*

Älskar, älskar, älskar det!!!!!!!

Kramar Erika

Nozomi sa...

Absolutelly beautiful!!!! Love the cabinet!!! Just so lovely :)

Nozomi from
cheerfulcountry.blogspot.com

Villa von Krogh sa...

I love it! Grønt er en vakker farge!


Og FOR et nydelig tv skap! Har mannen din laget det??? WoW.

Ønsker deg en flott torsdagskveld!

Kerstin sa...

Nydelig farge... og Tv skapet ditt er bare så skjønt... har han bare bygget dørene eller er det et helt skpa der bak...

Ønsker deg en trivelig helg..
Klem Kerstin

lottens vita och gröna sa...

jaaaaaaaa gu vad den är fin, är ju mer såld på det gröna, fniss! du nedrans så det skåpet är vackert och vad fint det var med ljusen i hinken, meee like!!!!

storakramen till dig min goa vän!!! lotten

i Emmas vita hem sa...

Så vackert skåp med pardörrarna och såsmart!
Förstår att du älskar den gröna färgen, den var så mild men gav lite härlig energi på något vis!
Kul att du fick fynda dig en till grön sak till din samling :)
Ha en skön helg!
Många kramar Emma

märta sa...

Tänk att ha ett så härligt skåp! Men här är det en tjockTV än så länge så det kan knappast bli något skåp. Men jag kan ju drömma om ett sådant skåp som du har.
Hoppas att du har det bra! jag njuter var gång jag är inne och läser i din blogg!
Kram! Märta

Lena Kristina sa...

Underbara bilder Marie!

Ljuvligt med ljusen i zinkhinken, bra tips

Kram Lena

Lilla huset på prärien sa...

Mycket tjusig Marie!! Det är så kul att hitta det där lilla speciella till rummet som lyfter det på rätt sätt. Jag är väldigt förtjust i din lilla "ljusstake" du har fixat till. Hur har du satt fast ljusen?? Superfint var det :)

Kram J

blomsterboden i skanör marie sa...

Kan inte säga annat än att jag är lite avis på dig som hat all dessa fia saker i ditt hem, jag vill oxå ha:-) Bara att gratulera dig.

Kramkram
marie

Hem och Harmoni Marie sa...

Verkligen fint!

Och vad fint du gjort med kottarna och ljusen... helt underbart!

Ha det gott, kram Marie

Millas hem sa...

Säger som du Marie, jag är också svag för just den nyansen.

Ditt tv-skåp ger mig ångest, för jag blir då påmind över hur ful min tv och tv-bänk är! =)

Kram till dig!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Måste skriva ett par rader innan jag börjar med kvällsmaten..!

Färgen är jättefin, jag brukar inte gilla grönmålade saker men ditt skåp har jag gillat från första stund och de andra sakerna i samma nyans är jättefina!!!

Gillar Lustfylltljusstaken på väggen, såå fin..har tittat på en sån länge och skall försöka köpa en nästa gång jag är där.

Kram
Mia

fröken knopp sa...

håller helt med dig, färgen är underbar!! o ditt tv skåp är ännu underbarare...visade de flr J nu o hoppas på å få ett liknanade..hihi..:)

Gud vad fint du gjort med ljusen i hinken... tråkigt med en sambo som e brandman bara...skulle aldrig få ha de så...hihi..men fint va de!!!

hoppas att du har en bra kväll!!

kramar elin

My home is my Castle - by Kari sa...

Vakkert....
Det tv-skapet ditt er bare så helt utrolig lekkert :)

Klem,Kari

Lindhagens Anna sa...

Hej Marie!

Jättefina bilder du visar! Grönt är min favoritfärg. Supersnyggt att blanda in ibland det vita! Ha det så bra.

Kram//Anna

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej hej!!!
Så härligt ert skåp och färgen med de nötta är ju så fint lite svagt pistge... Stolen e ju jättefin...
Kraam kram Linda

Eva sa...

Härligt fina bilder - jag är djupt avundsjuk... Tänk att få komma hem till dig och bara gå omkring och se allt det fina ni har hemma.

Underbart hem.

Kram Eva

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej!
Men så roligt att hitta flera vackra ting med patina i SAMMA färg! Det gör ju så mycket för helheten.
Skåpet och bordet har jag ju sett IRL och de är sååååå läckra!!!!
Stolen ser minsann inte dålig ut den heller. Jättehärlig patina på den!

Kraaaam och ha en go helg tjejen!
Carina

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅ,vad mysigt,så underbar hink med kottar och ljus vad får du allt ifrån.Kram Ulrika

Noamaja sa...

Åh, mitt favoritskåp!
Färgen är underbar!

Kram
A

hjärtehem sa...

Gillar också just den gröna färgen!!
Oj vad jag blev kär i din ljusdekoration i hinken...den iden får jag nog ta efter :0)

kram åsa

bikim sa...

I can really understand why you fell in love with it!!!! It's gorgeous!
Enjoy it and take care,
Rosa

bikim sa...

I can really understand why you fell in love with it!!!! It's gorgeous!
Enjoy it and take care,
Rosa

LantlivsAnette sa...

Åhhh du...den gröna färgen är ju toppen fin..och himmel vad fint du gjort med zinkhinken och ljusen !!!
Ha en toppen helg
Kraaam Anette

Jessica sa...

Men herre min je, vilket underbart skåp!

Efter behag sa...

Hej

Underbar färg. Kul att hitta olika saker men samma färg.

Må Gott/Ann-Louise

Designe sa...

Ditt teveskåp är så vackert och jag gillar även din stol! Jag har oxå fastnat för grönt! Så fint du gjort med hinken med kottar och ljus! Ha en fin helg! Kram :)

Ina sa...

Det är jättesnyggt med denna lite gröna nyansen till det vita. Älskar ert tv skåp, vi ska bygga ett nu innan jul också, har ett par pardörrar som står och väntar på det i vardagsrummet, längtar!! Skönt att slippa se tvn, bättre att vila ögonen på vackra dörrar istället. Vilken färg tycker du att vi ska ha på vårt skåp? Kolla mitt näst sista inlägg, där ser du dörrarna.
Tack på förhand för ditt smakråd!
Önskar dig också en trevlig och mysig helg!!
Kram Ina

Lisas torp sa...

Jo, jag kommer ihåg när ni fixade med ert TV-skåp och jag blev blixtkär i den färgen! Den är ju perfekt och ser såååå gammaldags ut!
Jättesnyggt! Jag har en sopskyffel i plåt på torpet och den har också den där rätta ljusgröna färgen! Ursnygg är den! Er skåp är ljuvligt!
Ha en härlig fredag!
Kram
Lisa

Annas skattkammare sa...

Hade glömt hur fint ert tv-skåp var Marie.. sååå fint är det!! Ska visa för sambon så kanske han går med på min idé istället för en platt-tv.. hihi.. Den gröna färgen är helt ljuvlig!
Trevlig helg!
Kram /Anna

spetsar och änglar sa...

Ditt skåp är så himla vackert
Riktigt fint med den gröna färgen!

Ljus arrangemanget i zinkhinken är helt underbart!

Älskar ditt vackra hem!


Ha en fin helg
Kram
Heléne

Madame Petité sa...

Färgen är ljuvlig... ditt hem likaså... och bloggen din också! Underbara bilder, underbar inredning och helt ljuvlig ljushink! Tusen tack för massvis av inspiration!

Kramar från Jenny

Useful Art sa...

Hej Marie!
Trots att jag hängt med i din blogg länge nu så upphör jag aldrig att förundras. Wow vilket vackert hem du har! Och den gröna färgen är verkligen underbar!

Trevlig helg!
Kram /sara

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Ja det är lätt att ramla dit på färger! :) Ser så fint ut. Och de där dörrarna är jättevackra!
Jag bytte draperier i salen i dag och det blev jättemysigt med den röda färgen.

Ha en fin kväll!

Hanna sa...

Så vackert tv-skåp, jag blir helt galen, ÅH åH.
Ha en bra helg!
Hanna

Vit som snö sa...

Riktigt vackert!!
Nu föll min man totalpladask för er vackra tv-lösning! Han har själv köpt en gigantisk platt-tv som jag inte alls blev glad över. Kanske han hittade idén att lindra mitt missnöje;-) Hoppas!
Ha det gott! Kram Cilla

Hanna sa...

Kika gärna in på min blogg och tyck till om min nya design. När du ändå är där får du gärna anmäla dig till min "Veckans blogg-tävling". http://haneys.blogg.se är adressen! Ha en trevlig kväll!

Irma sa...

Hello,

I love your blog and your beautiful pictures.
Have a nice weekend.

Greetings Irma, from the Netherlands.

Shabby Charm sa...

Så utrolig vakkert du har det i ditt hjem. Grønnfargen var bare helt nydelig! Et kjempegodt tips å sette kongler og lys i sinkbøtten.

Klemmer fra Maia

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅÅÅ, så vackert....vackert , vackert...ljuvligt. JAg bara älskar ditt tvskåp...hela din blogg är fantastisk och du är så otroligt duktig på att skapa fram dom där rätta stämningarna. Förstår att du blivit ledsen av någon dum kommentar...du är allt annat än ytlig...det känner jag.

Varmaste kramen till dig och ditt goda hjärta!

KRAM
Hanna

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Åh vilka underbara pardörrar och vilken idé att göra ett skåp, blev superfint! Jag vill oxå gömma undan alla tekniska prylar...de är inte så snygga. Vill kommentera att du fått elaka kommentarer. Om du är ytlig, är vi alla som bloggar ytliga så det så...men man visar ju bara en del av sin personlighet på bloggen och det är den sidan som visar vårt inredningsintresse...så en sådan kommentar till dej är riktad till oss alla och tillsammans är vi starka hi hi.
Ha de gott//Marie

Jenny sa...

Det passar verkligen otroligt bra hemma hos dig! I like :) KRAM!

Julia - "Vintage with Laces" sa...

It's a beautiful color! I love it, too. The TV cabinet looks wonderful!

Mitt hem är min borg sa...

Go kväll i stugan!!

Ja håller med om att den gröna nyansen är helt underbar.. Så mild och fin.. Skulle göra vad som helst för att få ert fina tv skåp.. Love it!!

Ha det gott
Kram!!

Lantliv i Norregård sa...

Vilken jättefin blogg!!! Massor med inspiration och ideer!
Hälsningar Malin

Anci sa...

Hej !
Både möblerna och ditt hem ser underbart ut.

Kram
Anci

Ann-Catrin sa...

Morrn Marie!

Ja den färgen är så vacker... jag älskar den med..
tänk oxå vad fint det går ihop med vitt


ha en fin söndag vännen i ditt sagolikt vackra hem!!'
kramar
A-C

Mysiga lantliga ting sa...

Jag förstår att du fastnat för den färgen är jättefin. Passar ju så bra till allt vitt och zink.

Läckert du har gjort i din zinkhink. Vackra bilder!!!!!!

Tävling hos mig....
kram Johanna

Mysiga lantliga ting sa...

Jag menar ju lycka till med tävlingen hos mig =)
kram.

Gillberg sa...

Åååå jag har köpt en gammal(!!) köks soffa i exakt den färgen och med härligt slitet lock. Har funderat länge och noga på om den vita penseln ska få komma fram. Men nu har jag bestämt mig för att den ska få vara precis som den är... så länge... ;D

Kram! Ellinor på Gillberg.

PS. Lite smygreklam också! ;D Jag har en utlottning på G inne hos mig! DS

Under en vind sa...

Å fin är den ju så dte är inte konstigt att du fastnar för den! Gillar verkligen ditt tvskåp! Det är sååå fint!

Hoppas att du haft en skön helg! Här är det bara regn och grått...har blivit sysslor inne mest men hann med att gräva om ett land idag....så mycket bättre!

Ha en ny bra vecka! Kram kram!

Modern Country sa...

Hei Marie, takk for din herlige hilsen!!

Jeg har også savnet deg, veldig mye faktisk. Det kjennes jo som jeg kjenner deg på riktig. Ja både Mia og deg. Godt og være tilbake :)

Ble lei meg av og lese om at du også har mottatt stygge kommentarer. Jeg synes mange av mine venner her inne har fått gjennomgått denne høsten. Jeg vet ikke hensikten, og det var fryktelig at det skulle ende akkurat sånn. Klart du blir lei deg, det ble også jeg. Det tok faktisk futten ut av meg en liten stund. MEN, vi hever oss over slike sjalu og ødeleggende mennesker. Jeg vet hvordan du er, gullig, varm, sjenerøs, kreativ og i mine øyne virkelig spesiell!! Alt dette er positiv, tenk heller på det. Min venn :)

Ja den der herlige grønnfargen. Skulle selv ville fylle huset mitt av den, men har enda ikke vært like heldig som deg og finne noe. ÅÅÅh ditt skap er så underbart vakkert. Har tittet så mye på det. Patienrt hagebenk inne er så tøff kontrast synes jeg, du er heldig som fant en gammel og fin en. Stolen også.

I kveld har jeg prøvd og fikse sammen en Layout til mine etiketter for Aina`s Charme. Prøver og lage til noe mer profesjonellt. Så har jeg også sydd strutar. En bloggevenn var så snill og sende meg et mønster. Så håper de blir fine så jeg får solgt noe, hihi

Ha det så skjønt denne uken som kommer, og så håper jeg at vi snart kan treffes!!

Varme klemmer
Aina

Skal til Marie brocante marked neste Lørdag. Kommer du??

Modern Country sa...

Åååå så moro at du også skal dit!! Jeg gleder meg en hel masse!!! Men gud så glad jeg ble nå :))))

Kjennes litt nervøst ut, for jeg har enda ikke truffet noen av dere der borte i Sverige. Håper jeg ikke roter det til med min blyghet og ikke får frem et ord, haha :)

Ja da sees vi om en ukes tid, klem vennen!!

Aina

marianaskeramik sa...

det bröt av så fint mot det andra
jag förstår att du gillar det!
ha en bra vecka
marianaskeramik

C De-sign sa...

Härligt när man hittar en nyans som "talar till hjärtat" ... vilket fynd! Drick varmt te och krya på dig! Varm Kram fr C

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Marie...
Tack för dn goa kommentar, man blir ju sååå glad..
Vi har kalasat friskt här med duggregns ponnyridning.. Men för S finns de inga dåliga väder, så skönt...
Hoppas ni får en härlig höstlovsvecka....
Kraaam Linda

north pal sa...

very inviting and interesting photos. Bestest,Denise

Jenns Three Graces sa...

Pretty soothing photos that made me feel good on an otherwise rainy dreary day.I have offered a swap of stamps from other countries on my blog - if you would be interested - look it up and feel free to contact me - it might be fun for you. Jennifer

Lisa.L sa...

WOOOOOOOOOOOOW!!!! Så SNYGGGGT tvskåp =) helt otroligt det snyggaste jag sett ;) vars kan man köpa sånna ?? ;) hehe
kram Lisa

Richtsje sa...

Hejsan Marie, This green looks great indeed in your interior! Great finds, again. I sometimes wonder how it is possible you find so many things that are worthwhile in your country. In here, it hardly seems possible!!

Enjoy your weekend,
kram,
Richtsje