tisdag 20 oktober 2009

Kastanjekrans

Här har vi idag vaknat till en dystert grå och regnig dag, men eftersom vi ska vara hemma (då en utav tjejerna är sjuk) så gör det inte så mycket. Vi får väl tända lite ljus och mysa i soffan.
k
Den här bilden är tagen ifrån köket. Här ser man först den gamla lilla hallen och sen våran nya stora hall.
k
På den gamla stegen ute i hallen hänger en krans som jag och barnen gjorde tillsammans under helgen. Vi limmade dit kastanjer på en halmstomme lite här och där och sen band jag dit mossa emellan. Blev en riktigt murrig höstkrans.
k
Det vackra kortet som hänger under kransen har jag fått av min goa vän Carina med bloggen Made in Persbo. Hon gör otroligt mycket fint, kolla bl.a in den vackra ljuskronan som hänger i deras alldeles underbara badrum!!!!!
l
Ha en bra dag!
Kram Marie

Ps. Till alla er som skrev på gårdagens inlägg, tack!!! Jag har lämnat några ord till er bland kommentarerna på inlägget.

66 kommentarer:

Lindhagens Anna sa...

Hej Marie!

Oj vilken fin krans!!! Nu blev jag riktigt sugen på att pyssla lite. Vi är också hemma och är sjuka så vi får se vad man orkar. Ha det så bra!

Kram/Anna

Kristin sa...

hej Marie! Vad trist att ni är sjuka igen, men jag hoppas ni kryar på er! Jag är fortfarande snuvig men är på jobbet idag, får se om jag orkar hela dagen eller tar med mig lite jobb hem och sitter där.

Så fin krans, och vilket fint kort Carina har gjort. Ni är duktiga pysseldrottningar båda två!

KRAM!
/Kristin

Kristin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lindhagens Anna sa...

Hej igen!

Läste att hon som skrivit dumheter har bett om ursäkt. BRA! Jag hoppas och tror att hon mår mycket bättre nu. Varför lägga energi på att såra andra när glädje och beröm ger så mycket mer =).

Kram igen/Anna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan! Här är det grått och dyster också..ligger sjuk i soffan och tycker därför att det passar in på mitt humör..hihi..

Vilken härlig höstkrans ni har gjort!! ...blev lite sugen på att göra en egen nu..har en krans med äppelblom på dörren..hihi.. ibland blir jag bra hemmablind..det var länge sen våren lämnade oss...

Ha det gott med flickorna idag!!

Kraam Sanne!!

blomsterboden i skanör marie sa...

Fantstisk krans!!!!!!!!

Ha en mysig dag och hälsa att hon ska krya på sig:-)

Kramkram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Vilken fin krans! Vi får nog döpa dig till bloggarnas Kranskulla nu, när du gör så mycket fina kransar!

Och jag läste ditt inlägg om den elaka kommentaren... Usch så tråkigt! Förstår inte varför en del måste skriva så... Personen har ju inte träffat dig, så vad vet dom då?
Jag har ju träffat dig, och jag tycker du är jättemysig, varm och go person!

Hoppas ni kryar på er också nu! Och passa på och mys, och vad jag kan förstå, så blir det nog lite pyssel också... eller hur? ;)

Kram
Marie

Tulipa sa...

Hej Marie!
Oj vad fint!!
Hur höstmysigt som helst!! Jag blir så glad när jag kikar in här.

Och Carinas vackra kort...jösses så ljuvligt!

Det är dettta bloggandet handlar om;- all glädje och inspiration och härligheter..och kontakten man får med varandra.
Skönt att det verkar vara en glad Marie idag även om ni är krassliga!

Stora kramen Mariette

emilias gömmor... sa...

Så fin höstig och murrig krans ni har gjort! Helt underbar.

Kram Mimmi

Kjeruben sa...

Riktig god bedring!

Og så nydelig krans! Ja slike får ein jo rett og slett ikkje nok av :D

fröken knopp sa...

god morgon..
vi har det ungefär lika dant idag då..regn, rusk o riktigt grått o vi är med lite krassliga så vi myser med....

hoppas att ni kryar på er!!

kransen är underbar!!

kramar elin

Vit som snö sa...

Underbar krans Marie!! Här finns ju tyvärr inte kastanjer:-( Så synd för dom är så vackra!
Ser att du drabbats av en trist kommentar, jag blir också ledsen för du sprider oss så mycket värme o inspiration!!! Bara för att man valt att ha en blogg om inredning och inte exponerar sitt innersta för alla betyder inte att man är ytlig. Denne någon kan använda sin tid till annat tycker jag. För min del tycker jag att du skänker massor av glädje och känslor genom dina inlägg!
Stor varm kram! Cilla

Skatan sa...

Hej!

Tänk att det är mysigt ibland när barnen är sjuka...inte för att de är sjuka men för att man stannar upp, får vara hemma och tillsammans...

Sköt om dig och krya på lillan!

ANna

Hanna sa...

Vad fin kransen va!
Kortet med, måste titta in till din vän :)

Tråkigt att det finns elaka människor som lämnar såna kommentarer...

Luv your blog :)
Ha d gott!
Kram Hanna

Tina sa...

Fine bilder, og fin stige med et vakkert kort! God bedring! Klæm

Bellavien sa...

Hej Maria,

Jag trodde det är en Holländska tjej som jag hahaha... för att Kastanjekrans skriver man på samma sätt i Holländska ;)

Trokig att läsa du har fat ett dåligt comment! Varför titta man på bloggen om man entligen inte vill eller hur. Tycker din blogg är fantastik.

Kram från Ö

Designe sa...

Såå himla fint du har! Jättefint med stegen och din fantastiska krans! Va tråkigt med den kommentaren du fått! Bry dig inte om det! Ha en fin vecka! Kram :)

Eva sa...

Min dotter önskar att jag vore lika pysslig som hon är. Det har nog hoppat över en generation är jag rädd för.

Tänk så "lätt" det är att göra en krans. Förmodligen inte lika lätt att göra en FIN krans, men det är nog värt att prova.....

Kram Eva

Det vita dårhuset sa...

Fiiiiint!!!
Vilka kransar ni kan göra! Mitt tålamod tar tyvärr slut efter hälften så det blir aldrig någon krans här......;o)

Kramar Erika

essemia sa...

Det är onekligen stor skillnad på era hallar. Måste vara skönt att ha en med lite plats i.
Och dina kransar är så vackra. Önskar jag hade den färdigheten, men kanske är det bara träning som ska till, haha.
Hoppas att lillsnuppan blir bra snart.
Kram Elzie

My home is my Castle - by Kari sa...

Den kransen var bare helt nydelig...
Så flinke dere er :)

Klem,Kari

LenaS sa...

Åh vilken fin krans och bry dig inte om dumma kommentarer, se istället till hur många positiva och snälla kommentarer du får, vet hur trist det är att få dessa tråk-kommentarer men försöker se till de positiva....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Sjabbig men chic sa...

Vad bra att hon bett om ursäkt.
Underbara bilder och vilken jättefin krans!

Kram Lisa

Jenny sa...

Helt underbart! Allt är lika ljuvligt som vanligt! Carina är fantastiskt duktig hon med, man blir alldeles lycklig av att "sitta" i hennes badrum ;) Blev verkligen ledsen över ditt tidigare inläg, skrev en rad där också. Sköt om dig i massor! Stor KRAM

Anonym sa...

Hej goa vän!

Underbara bilder..det är såå himla fint i er nya hall..

Kransen är ljuvlig! För verkligen lust att göra kransar nu igen :)

Kortet från Carina är så himla vackert, hon har så bra känsla för det där!

Kram
Mia
(Lilla Blanka)

Det vita dårhuset sa...

Hej igen ;o)
Vill bara in och tacka för dina fina ord! Detsamma till dig gumman!! Kramar Erika

Under mitt Tak sa...

Vilken fin krans. Jag blev mycket inspirerad att göra en egen. MVH Johanna

SIMONA sa...

hello... the wreathe is very nice...i have made also a newone
kisses
simona

Hulda sa...

Virkelig inspirerende bilder! Så flott det første var. Jeg falt for kransen dere har laget, en nydelig høstkrans. :) Flott bildet fra Carina også.

Engelska Villan sa...

Hej svejs!!
Å, Marie, kan du inte visa på bloggen hur du binder kransar steg för steg? Jag vill så gärna lära mig! Du är så DUKTIG!!
Jaha, så ni är sjuka idag. Men ibland kan det faktiskt kännas som ett skönt avbrott med lite snoriga näsor, så man får vara hemma tillsammans... Får man väl inte säga, men...
Hoppas ni får en mysig dag hemma.
Kram Anna

bikim sa...

Morning Marie! Your hall is gorgeous and i love the decor. the garland is really pretty and does work with all the rest.
Take care,
Rosa

Rummet för välbefinnande sa...

Hej på dig tjejen :)
Vilken krans ni gjort du och flickorna - ja, du är allt kransarnas mästarinna du!
Jag har allt fått mig en portion av influensan jag också, men jag har ingen ork att binda kransar jag *ler*
Håller på och vilar nu så jag kan kurera mig fort.
Vet du, jag kikade in väldigt snabbt igår kväll innan jag skulle lägga mig och då läste jag dina rader. För mig är du en väldigt givmild människa som delar med sig så mycket till oss andra. Det är alltid en balans att få det personligt men att ändå få vara privat och där tycker jag att du lyckats jättebra Marie.
Sträck på dig för du är en enastående inspirationskälla och som verkligen bjuder till på så många vis.
Sköt om dig och flickorna idag och må gott i varandras sällskap.
Stor kram Mia

Kol och Rosors sa...

Viklen härlig krans... kastanjer & mossa så vackert.

Ha det så gott & en härlig vecka!

/L-Lott

Lotta-livets väv sa...

Vilken UNDERBAR krans. Kastanjer kan jag inte låta bli...så gammal jag är....Senast i söndags plockade jag korgen full och njuter av den taktila känslan i handen då jag håller en mjuk, lite kall kastanj!
Kram
/Lotta

Mamma till E sa...

Hahaha ja det är typskit karlar! Dom tänker på det praktiska inte att det ska vara snyggt också :)
Vilken fin hall ni har! Eller hallar kanske man ska säga, ser inbjudande ut!
Funderar också på att göra kransar, det är så fint, speciellt nu till hösten/vintern.
Kram!

Kerstin sa...

Så skjønn krans du har laget... har noen kastanjer liggende jeg også...



ha en fin dag videre...'klem Kerstin

Vita små hjärtan sa...

Så vacker krans, vad duktig du är på kransar! Du har så fint o mysigt!!!
Kram Agnetha

Malin E sa...

Hittade hit från Marica, kul med en till bloggare från stan.Jättefin blogg får kika vidare här senare sen,mycket fina bilder.
Strunta i alla elaka kommentarer det dyker tyvärr alltid upp lite då och då, ren och skär avensjuka för att du har en sån fin blogg och många som tycker om den skulle jag tro och för att de själva inte har lyckats lika bra.;o)
Ha en skön tisdag.
Kram Malin

Anonym sa...

Hej!
Tycker att du har sån fin sida, läste att någon kallat dig för ytlig. Förstår att du blev ledssen, men tror det är just vad den personen själv är!!!
Jag tittar med glädje in hos dig!
Har titta o läst om Ledreborg, vilket ställe!!!!!
Vilka helt underbara bilder, dit vill jag komma en dag. Bor i Stockholmsområdet så det är ju inte bara att åka dit.
Men helt underbart vackra saker verkar dom ha.
Trevlig Höst!
Mvh Eva

SussiLi sa...

Hejsan!

Attans vilken fin krans...så fint med kortet som hänger ner med en liten rar prisma under.
Hallen din är verkligen superfräsch.

Kraamar AnneLi...SussiLi...

Annas skattkammare sa...

Oj oj oj, så fin krans och ljuvligt kort!
Kram /Anna

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
lovely Lovely!

vilken krans Marie..jag blir alldeles till mig..det skuttar av glädje inom mig.Jag älskar mosskranser, så fint med kastanjer på!!
Skönt att det ordnade upp sig..

Läste precisen underbar bok i den stod det.

Förlåtelse är Kärlek!

Det tyckte jag var fint!!

ha det så bra..
kram Anna

Lisas torp sa...

Det låter som om du fick en rätt lugn dag och ibland behövs det!

LJuvliga bilder och kransen är underbar!
Kram
Lisa

hemtrevnad marie sa...

Å, vilken ljuvlig krans!!
Och inte ska du bry dig om elaka kommentaren, du är ju en helt igenom supergo person, och en fantastisk inspirationskälla för såå många!!
kramar i massor!!

Liten Bod sa...

Sån fin krans! Jag äälskar kastanjer, och i år kom jag mig äntligen för att leta upp några... Alla bilder var jättefina, jag tycker verkligen om det bruna till det vita! Dum-bloggare verkar det dyka upp ibland, men det är hos er som är duktigast. Kan de vara grönaktiga kanske??? Kram, Tina

Birgitta sa...

Vad duktiga ni är flickorna och du som gjort den fina kransen. Hoppas att ni haft en riktigt mysig dag i soffan idag.
Kramar till dej. Birgitta

Mom´s kitchen sa...

Fin i mosa! Jag gjorde bara i kastanjer... Med lite spets.. Kanske ska visa upp den på bloggen? Bra idé!=)

Petit Eyekiss sa...

vilken bra ide med kastanjer i kransen!
Jättefint!

Domus Dulcis Domus sa...

Den där kransen gillar jag. Får nog se om jag kan få lite pysseltid i helgen. Kramis

Ingalill sa...

Åh, vilken fin krans!! Men du den nya hallen verkar vara enormt stor - gud så härligt med plats för alla skor, ytterkläder, cykelhjälmar, innebandyklubbor och annat som man har i hallen. Vi har en PYTTE hall för 6 personer.. Ha det gott!! Kul att titta in hos dej, ska titta lite mera på dina tidigare inlägg..

Mitt hem är min borg sa...

Hej goa du!!

Såg inlägget under.. Låt det rinna av bara.. Det lär ju vara avundsjuka som ligger bakom.. Bloggandet gör du ju för din egen skull.. Låt den dåren sitta och sura..

Vilken underbar krans.. Igen!! Du e verkligen en hejare på att binda kransar..

Bamse kram till dig!!!

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
Usch vilken tråkig typ som skrev något så infernaliskt dumt....har väl den personen ingen som helst aning om. Du är verkligen inte ytlig!!! Du är mysig, varm, hjärtlig, go och rolig och en underbar person....så det så!!

Jag har varit inne på Vi i villa och röstat på dig....du har 42%!!!! mest av alla de fyra bloggarna. Bäst är vad du är!!!!

Underbar krans du har gjort, satt också lite i helgen och gjorde krans med kastanjer, men blev bara halvfärdig....

Varm kram till dig Marie!!
Ann

livetpåfyran sa...

Jag säger det igen som både jag och massor av andra: Vilken talang du är på att fixa kransar!!

Jag ska också bege mig ut och fixa fin mossa, fast det vete katten om jag vågar...förra vintern så gjorde jag en superfin mosskrans men det blev inte långlivad på dörren. En viss Märta slet ner den omgående..*ler* ja nu kan jag skratta åt det men då nästan grät jag, fniss.

Jag ska göra ett nytt försök iaf!

Ja passa på och mys med tjejerna i det gråa höstvädret, hoppas dom kryar på sig snart!!

Kram kram Pia

Anonym sa...

Vilken vacker krans så fint tills det bruna och gröna! Extra roligt när du fått hjälp av töserna.

Hoppas ni haft en riktigt mysig dag och att tösen piggar på sig!

Kram Renate

Butik Östergården sa...

Hej Marie!
Länge sedan jag hann titta in hos dig. Har suttit och kollat en massa vackra bilder på din blogg ett bra tag nu. Tänk om jag hade din energi att pyssla hemma.

Jag har fått svärfar boende här tillfälligt hoppas jag. Min svärmor ligger på sjukhuset och då fick jag ta hand om dementa svärfar. Det är ett 24 timmars jobb kan jag lova. Det är tur att min dotter Erika jobbar på torsdagarna i butiken. Hon brukar plocka upp varor och städa så fint. Så när fredagen kommer har hon fixat det mesta i butiken. Känns jätte härligt med den hjälpen.
Ja idag har det varit ett riktigt gråväder här också. Hoppas du slipper barnens förkylning.
Önskar dig en härlig vecka!
Kram Helen

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Hoppas lillstumpan kryat på sig. Ohhh dina kransar, du får nog ha en kurs i kransbindning till oss andra som inte kan :-) Härlig bild från din hall. Och vad skönt att det ordnade sig med kommentaren, att hon bad om ursäkt, det var bra gjort tycker jag. Ha en underbar dag. Kraaaam Paula

Fru Inredning sa...

Vilken fin krans du och barnen pysslat ihop:)

Hoppas lillan kryar på sig.
Ha en bra dag.
Kram Kristina

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhhh vad jag älskar din nya hall :)
så fint med stegen och allt.
Har själv en utbyggnad av an farstukvist på önskelistan.

Såg att jag missat ditt förra inlägg Marie! Trist med korkade kommentarer. Såg att hon iallafall bett om ursäkt. men jag förstår inte varför man måste ödsla id på att ens skriva ner sårande kommentarer. Jag menar om en person inte uppskattar det hon läser så varför inte bara klicka ner och läsa annat?
Du är en av mina favoriter och jag älskar din blogg och all inspiration som du ger. Att du är en varm och generös person tvivlar jag inte en sekund på. det är ju därför du tilltalar mig :)

Varmaste kramen till dig min vän

Viveka

Millan sa...

Hoppas barnen kryat på sig.
Vacker höstkrans

Lilla Trollbacken sa...

Men vilken fin krans. Det måste jag försöka mej på. Och kortet är ljuvligt!
Kram
Gabrielle

Wilhelmiina sa...

Lovely, Lovely . You home is very beautiful, i love it!

Wilhelmiina from finland

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!
Så bra att Sara hörde av sig och bad om ursäkt...starkt gjort tycker jag! Och stort av dig att förlåta, det visar vilken varm och hjärtlig person du är Marie!

Underbar krans du gjort där kransmästarinnan ;) ...och det glädjer mig mycket att du uppskattar kortet!

Kraaaam!
Carina

Nordingården sa...

Hej Marie, men oj, jag har ju kikat in här förr men du vet, ngt avbröt mej fr att skriva en rad och sen glömde jag bort, jag säger bara, du är kransproffs nummer ETT!!! Varje gång du gjort en säger jag, det var den vackraste krans jag sett och så måste jag säga än en gång, gud va läck den var med kastanjer, en sån skulle jag vilja ha på min dörr! Och rummet i hallen, och den stegen, baaer såå snyggt!!

Nu när jag fick din kommentar så såg jag du skrev om mail och då tänkte jag, herregud, det är ju JAG som är sen med mail till dig denna gång: ) Så du inte tror jag surar, hi, hi... ska skriva omgående!!! Mari.

Sunnanvind sa...

Snygg krans, hållbart också att använda mossa och kastanjer, håller sig snyggt länge.

Ha det bra!

Hälsningar Carina

i Emmas vita hem sa...

Hej Marie! :)
Såå ljuvligt vackert i er hall, som resten av ert hus!
Var ett tag sen jag var inne och kikade hos dig. Måste berömma dig för att du är så duktig och inspirerande! Så vackert med initialerna på stolarna också!
Tack för titten! Många kramar Emma

Linneagården sa...

Hej Marie.
Er hall är så fantastiskt vacker, jag försöker kika lite extra, hihi. Du är verkligen duktig på att göra kransar & kul att använda lite "vad man finner"...

Jag har haft "fullt upp" som de flesta har i dagens läge & läste ditt inlägg "ledsen" nu. MEN DU ÄR ABSOLUT INGEN YTLIG PERSON!!! Av så många bloggerskor/bloggare så är du ju en av de mest öppna, tevliga & possitiva av dom. Där med basta!!!!
Kasta bort de dumma kommentarena som skriver något annat, de är bara avundsjuka.

Ha en jättefin dag.
Kramar //madelene