torsdag 15 oktober 2009

Stolar

Jag har skaffat nya köksstolar! Hittade två fina stolar (som redan var vitmålade) på loppis för 20 kr styck.
k

Jag har klätt om stolarna och så har min snälla mamma än en gång varit här och målat lite. Den här gången bad jag henne måla dit barnens initialer på stolsryggen. V som i Vera.....
k

......och E som i Elsa.
kk
Hoppas att ni alla har haft en bra vecka! Själv har jag legat hemma med halsont, hosta och huvudvärk, men idag känner jag att jag är på bättringsvägen. Har inte orkat med datorn och inte varit så flitig på att kommentera under veckan, men ikväll ska jag försöka kika in till så många jag bara hinner.
jk
Ha en fin hösthelg!
Kram Marie

71 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka otroligt fina stolar, o 20.- / st , det är knappt så man tror det :-)
Och vilken mysig idé att måla dina barns första bokstäver ! Duktig mamma du har,
Hoppas du kryar på dig till helgen.
Vi här i Dalom, skall få snö, så jag hoppas jag hinner kratta undan lite löv, innan det kommer.
Ha en skön dag o helg
Kram

emilias gömmor... sa...

Jättefina stolar och väldigt snyggt med intsialerna.!

Kram Mimmi

Mammatillungar sa...

Det kallas för FYNDA! 20 kronor styck!!!
De är mycket fina! Grattis! Snäll mamma du har med ;)
kram

Gårdsromantik sa...

Vilket fynd!!!

Så snygga med monogram.
Hoppas du kryar på dig fort!

Kram Maud

Söta prickar sa...

Hej du!
Det var länge sen jag var och lämnade kommentar hos dig. Men vilka ursöta stolar du har hittat,hela köket är så sött och idylliskt!!!
Ha en skön helg, och krya på dig!
Kram/ Danmarks-tok =)

Em sa...

Bedårande! Det blev jättesöt! Vad har du klätt i för tyg? Själv klädde jag våra köksstolar i en linnemönstrad variant av vaxduk. Jättebra att kunna torka av. Och det vikitgaste av allt det ser inte ut som vaxduk...
Hoppas du är pigg snart igen!
Sköt om dig!
Emelie

Gúa sa...

Så fina de är, Marie! Och så mysigt det är i ditt kök! Skåpet är också helt underbart!...*me like*

Nu får du fortsätta krya på dig, du ska väl på utflykt imorgon?..:) Då får du vara på hugget..:)

Massor av varma "bli frisk" kramar till dig, från mig...

LantlivsAnette sa...

Ohhhh vilka fina stolar..och man kan ju nästan säga att de var gratis.. !! Sååå fina nu när du klätt om dom och din duktiga mamma har textat på dom !!
Krya på dig nu..
Kraaaam Anette

LantlivsAnette sa...

Nämen du...vad är det jag ser att Gua skriver..utflykt !!!! Säg inte att du ska till Danmark..fniss..jag dööör..
Fota massor vart du än ska...
Kraaam

Nordingården sa...

Vilket kap, vilket fynd!! Så vackert i ditt kök och stoalrna passade ju perfekt, så fint din mamma målat på stolarna!!! Mari.

Therese sa...

Dina stolar var jätte vackra, snäll mamma har du med som fixade till dem lite extra. kul med lite inspiration Kram Therese

HannasVirrVarr sa...

De var verkligen fina, riktiga fynd och initialerna passade så fint in.

Fortsätt krya på dig!

Anonym sa...

Hej, Marie vilket vackert hem du har! Nu har jag mycket att kika på i din blogg. Har börjat lite smått. Vilka vackra stolar och så snyggt med initialerna!

Ha en fin dag!

Mvh Renate

Millas hem sa...

Hej Marie!

Skönt att du är på bättringsvägen! Det är så trist att ligga hemma och vara sjuk!

Himla fina stolar du fyndat, så billiga!!
Din mamma är en riktig fena på att texta, har ju sett hennes alster tidigare!
Du har det så mysigt i ditt kök, slår mig gärna ner där någongång och njuter en kopp kaffe och av utsikten!:)

Kram på dig!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fina stolarna blev! Och så duktig din mamma är, och hjälper till med allt möjligt...syr och målar och textar...
Hoppas du kryar på dig nu!
Kram
Marie

bikim sa...

Great Idea! it looks sooo pretty, Marie. Thanks for sharing! love the photos too.
Take care,
Rosa

Hilde sa...

For en fantastisk pris, og så nydelig det ble med barnas monogram! Din mor er flink med malekosten! Veldig hyggelig kjøkken du har! Der kunne jeg flyttet inn og trives med en gang!
HIlde

Designe sa...

Wow, så fina och ovanliga stolar! Perfekt att de redan var målade och det blev ju så vackert med bokstäverna! Krya på dig! Kram :)

Katarina/Mina små ting sa...

Vad fina de blev, stolarna. Initialerna på var ju en kanonidé.
Ha det bra/Katarina

Fru Inredning sa...

Hej Marie.
Vilka fina stolar du fått tag i, och billiga var dom oxå. Duktig din mamma är, blev ju jättefint med bokstäverna på.
Visar oxå mina nya köksstolar i dag, dock är mina pinnstolar. Fast mina var inte vita från början utan dom har jag i helgen målat.

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Lisas torp sa...

Så fina stolar och vilket fynd!!!
Så duktig din mamma är på att texta bokstäver! Jättesnyggt!

Krya på dej!
Kram
Lisa

fröken knopp sa...

vilka super fina stolar..o 20kr stycket!! det va inte illa det...:) vad duktig din ammma är!!!

Hoppas att du kryar på dig till helgen!!

kramar..

Jenny sa...

Hej gulliga Marie!

Du har verkligen näsa för fynd du! Två så fina stolar för bara 20kr styck:)

Dina döttrar har så gulliga namn, Elsa och Vera (som ju min kära lilla systerdotter heter oxå;))!

Krya på dig!!

kram Jenny

Useful Art sa...

Men oj vilka jättefina stolar! Och vilket pangpris, vilken tur du har!!

Kram /Sara

LenaS sa...

åh vilka fina stolar och de blev ju ännu läckrare med barnes bokstäver på!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Wow vilka ljuvliga stolar och så fina de blev med bokstäverna! jag säger det igen- du har tur som har en så fantastiskt duktig mamma! =)
Så fint ni har i köket!
Kram /Anna

carina sa...

Så fina stolar och med initialerna på barnen, tycker det är en gullig idé

Lina sa...

Trevliga stolar!
Krya på dig.
/Lina

Skatan sa...

Hej Marie och grattis till de fina och billiga stolarna! Bra att ha en mamma som man kan kalla in...jag har också turen att ha två händiga och orädda föräldrar som sällan säger nej till ett påhitt :)

Men du - strunta du i bloggandet och vila dig i stället...nog tusan kan vi tjå oss så att du får kvickna till först ;)

Krya på dig vännen!

anna

Viveka i Bläckhornet sa...

20:- var ju nästan ingenting. Och dessutom vita redan...

Vilken fin idé att skriva barnens initialer på stolarna.

Kram Viveka

Kjeruben sa...

20 kr?!?!? WOW! For eit varp!!! Og så nyyyydelige som dei vart med initial! :D

Lotta-livets väv sa...

Vilka snygga stolar....faktiskt har jag alldeles nyss läst på en annan blogg om nästan likadana stolar. Linnefreak är jag själv....och mina vita stolar har varit klädd med lintyg i en herrans massa år!
Kransen med skatter var hur vacker som helst. Visst är naturen generös?
Tusen tack för alla vackra bilder du visar. Här är gudagott att vara.
Kram
/Lotta

Grodmamman sa...

Fina stolar och vilken duktig mamma du har!
Kram

Home and Lifestyle sa...

What a beautiful chairs and so cheap! The idea for the first letter of the names...it's very nice!!

I hope you get better soon!!

With love, Ingrid

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Där kan man snacka om fynd! 20 kronor! Och vad fint det blev med bokstäverna.
Ha det bra!

rosenskära sa...

Tänk att det där köket, det trodde man ju inte att det kunde bli ännu finare men med skåpet och barnens nya stolar - det gick! Du är helt otrolig Marie!

Lena

Kerstin sa...

Oj for et kupp...de var skikkelig fine...

Håper du får en fin dag...
klem Kerstin

Amanda sa...

Hej Marie!

Vad roligt med sånna fynd, och det blev ju superbra med E:et och V:et!
Amanda har tjatat om att jag skall texta våra namn på stolsryggarna i köket, men jag har inte tagit mig för det. Skall visa henne Elsas och Veras stolar nu :)

Det ser så himla mysigt ut när man ser ut i hallen också, jättefint!

Åh du har köpt en sån där tunna att ha olivträden i, gillar dem jättemycket men har dragit mig för att köpa för jag tycker priset är lite saftigt.

Kram
Mia

Ps ser att det är Amanda som är inloggad... men det är alltså jag ;) // Mia

vitating sa...

Superfint! Ditt kök blir bara finare o finare! Jättefint med bokstäverna textade på stolarna. Din mamma är lika pysslig som du, förstår var du har ärvt din duktiga ådra ifrån! Skönt att du mår bättre.

Kram Maria

Hulda sa...

Å, så heldig du har vært med de flotte stolene! 20 kr! :) Et funn! Så nydelig det ble med bokstavene på. Flink mamma du har! Vakkert på bildene.

God bedring! Har savnet deg!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Marie!

lyckan är gjord när fynden är färdigmålade i rätt kulör..
perfekt när flickorna har en egen bokstav och stol..ingen tjaffs om vems som e vems där inte ;)

hoppas att du får en trevlig utflykt :)
Stora kramen ifrån Sanne!!

Sussi sa...

Du bor så smukt, og sikke et fint brød - man bliver ganske lækkersulten efter nybagt brød, mums!

Marits vita skrin sa...

Hej Marie.

Vilka fina stolar du fyndat, och vilken bra ide med barnens bokstäver på ryggarna.

Såg att du oxå var med.... hihi. Va kuuul.

Kram /Marit

Vita små hjärtan sa...

Å så vackert!!!! Du har så vackert hem!!!! Vilket fynd med stolarna!
Kram Agnetha

Lilla huset på prärien sa...

Oj vilket fynd med stolarna! Som vanligt fyndar du en massa. :) Tråkigt att höra du har varit sjuk. Här är jag frisk men jag jobbar en massa nu och det finns bara inte energi över till hemmet och bloggen riktigt som jag skulle velat. Det får komma längre fram...

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Tulipa sa...

Hej Marie!
Hoppas du känner dig bättre!
Jobbigt med halsont och hosta...

Stolarna var jättefina, vilken konstnärlig mamma du måste ha som kan måla så vackert...

Hela vyn på första bilden är så strålande fin...man ser vackert så långt ögat kan nå...**
Älskar krukan du har på golvet (Affari, tror jag..?)...
Man blir ju som galen av allt vackert och sammansättningen av det hela...

Ha en riktigt skön helg!
Kram Mariette

lottens vita och gröna sa...

hej marie!!!
näää är du krasslig du som skulle bort väl..hoppas du kryar ppå dig stumpan!!!
såååååå fina stolar och 20 spänn herreguuu vilket fynd!!!och så fint din mamma textar då! köket är hur fint som helst gumman!
sköt nu om dig, en stooooooorkram lotten

Nicolinas boning sa...

Sitter här och skäms,jag har ju totalt glömt bort att tacka för din alldeles utmärkta beskrivning av lampan!!!
Jag har snart övertygat mannen i huset att vi ska prova på att göra en på ert vis nästa gång...eller gången efter det...;-)

Snacka om att göra fynd...20 svenska kronor!!!
Alldeles perfekt att texta en vacker bokstav på den breda ryggen.

Hoppas att du har kryat på dig nu och mår bra igen.

Kramar Birgitta

Erika sa...

Vad läckert med barnens initialer på stolarna. Supersnygga är de dessutom oxå, definitivt ett fynd.
Kram

Grön Iris sa...

Ja, kan bara instämma tidigare inlägg. Du har så fint och med enkla medel blev stolarna helt unika.

Trevlig höst helg önskar jag tillbaka!

Kram Linda

Sanna sa...

Jösses vilket fynd! Kul!!!

Krya på dig!

Vet inte om du läser "gamla" kommentarer på tidigare inlägg så jag kopierar in det jag skrev tidigare ang dina kransar.


(Tack för att du tog dig tid för att svara!!!
Jag ska ge mig iväg till plantskolan idag och införskaffa lite material. Måste prova göra en själv. Du gör dom så fantastiskt vackra!

Jag är en som "tjyvläser" din blogg. Jag har några storfavoriter. Du tillhör en av dom. Tack för all inspiration som du ger mig).

Vänliga hälsningar
Sanna

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Jag kan bara hålla med, det blev superfint med initialerna och stolarna passar verkligen till kökssoffan. Hoppas du mår bättre nu och att orken kommer åter till helgen!

Kram Heléne

Loppisliv sa...

Wow Marie, vilket fynd!!! 20 kronor, inte klokt ju...De är ju så charmiga dina nya kökstolar, verkligen jättefina. Vilken gullig idé att sätta flickornas initialer. Ja du har trollat med trollstaven igen och gjort så fint så fint. Synd att vår helgtripp inte blev av men det kommer förhoppningsvis fler tåg. Ha en underbar helg nu och krya på dig, här ska jag passa på och dona i dotterns rum, vi håller på där nu och ska göra klart en gång för alla, men hon vill bara ha modernt och avskalat, svart och vitt..så det får det bli, ja är man 15 så är man...hon gillar inte alls mammas vita lantliga stil...hihi Vi måste ta en träff snart, funderar på att åka uppåt, då hör jag av mig. Och du är alltid välkommen hit det vet du. Ha det gott vännen, vi hörs. Kraaaam Paula

Sussi's dreamzone sa...

Helt otroligt att du hittade dessa stolar för endast 20 kr/st!!!
Blev jätte fina med initialerna :)

Hanna i Det stora grå huset sa...

De där stolarna var verkliga fynd... Grattis! :)

Hoppas att du kryar på dig helt och får en fin helg med de dina!
Stora kramar Hanna

Ina sa...

Åh vilken rolig och fin idé att måla barnens initialer på stolarna, jättefint och vad duktig din mamma är!!
Hoppas du är helt frisk snart!!
Kram Ina

SussiLi sa...

Hejsan!

vilket fynd med stolarna, 20 kr och så slapp man måla om dem. Vad duktig din mamma är med att måla de fina initialerna.

Massor av kramar och trevlig helg, AnneLi...SussiLi...

Ann-Catrin sa...

Ojoj vilket kap marie.. de var ju gratis..och sen men din mammas textning och omkädsel.. wow!!


KRYA PÅ DIG och trevlig helg
A-C

Rummet för välbefinnande sa...

Ja du, du är allt mästare på att fynda du. Jättefina stolar.
20 kr/st........

Hoppas du piggnat till nu och att du fått orken tillbaka. Alltid lika tråkigt att vara sjuk.
Ha en fin helg!
Kram Mia

Marie sa...

Hej Sanna!

Jo, jag såg allt din kommentar i det gamla inlägget. Hoppas att du fick tag i material och att det gick bra med kransbindningen!

Ha en trevlig helg!
Marie

Älskade pion sa...

Vilka vackra stolar,underbara och såååå billigt,vilket fynd.Vad duktig din mamma är och texta,sådan mor sådan dotter. ;)Ha en skön helg. Kramar Ulrika

Lindhagens Anna sa...

Hej!

Vilka fina stolar, det verkar som du är expert på att hitta fina saker på loppis!! Tycker aldrig att jag hinner och om jag väl går så hittar jag aldrig något =). Hoppas du mår bättre nu!

Kram/Anna

märta sa...

Så fina stolar du har fyndat.
Jag har nu äntligen fått upp griffeltavlan jag köpte av dig i somras. Den blev perfekt på den lilla väggen jag har vid vedspisen.
Ha en skön lördagskväll!
Märta

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Stolarna var otroligt vackra! Ja jag kan bara inte förstå hur dom kunde vara såå billiga! Och så skönt att dom redan var vitmålade =) Och alltså pricken på i:et var ju de fina initialerna som din mamma målade! Du har ett underbart kök!

Ha det så gott!

Kram Anita

la petite perle sa...

Hej=)
Vilket toppen fynd!
Det är sånt man gillar!
Kram Kran
la petite perle

Anonym sa...

Jättefina stolar! Nyfiken på vart du hittat dem, var ligger loppisen?

Marie sa...

Hej!

Stolarna fyndade jag på Lions loppmarknad i Skultorp (Skövde)som var förra helgen.

BEA sa...

Nydelige stoler, og så søtt med monogrammene:o)) og for en pris.. leter etter slike her i Danmark men de få jeg finner koster fra 400,- og oppover..;(

I et innlegg under her har du noen roser i en opalinvase.. hvor har du fått tak i den?? leter etter slike vaser men finner ingen..

Ha en trivelig aften..

Hilsen Bea i Danmark

Myownhome sa...

Hihi, nu har jag ännu en gång fastnat superlänge i din blogg.. MAn kan kolla på dina vackra bilder hur länge som helst tror jag. :)

//Johanna

weisser traum sa...

oh deine stühle sind wunderschön. wünsche dir gute besserung grüässli daniela

Elena sa...

När jag ser ditt hem får jag en sådan otroligt lust att ta min dotter under armen och flytta in...
Magnifikt är nog rätt ord!