måndag 5 oktober 2009

Tårtpapper

Egentligen hade jag inte alls tid med något loppisbesök i lördags, hade fullt upp med annat. Men ibland kan man bara inte låta bli! Två minuter kan jag alltid avvara tänkte jag, och så slank jag in på favoritstället. Tur var väl det! För det första jag fick syn på var två obrutna förpackningar med riktigt gamla tårtpapper. Behöver jag säga att jag snabbt som en vessla hade fått ner dem i min kundkorg!!!!!
kj

För mig är sådana här fynd detsamma som en riktig skatt. Ser framför mig hur mycket kul man kan pyssla av dem till jul och tänk så fint att använda dem när man dukar. Möjligheterna är oändliga, bara fantasin sätter gränserna.
j
Ta hand om er och ha en bra dag!
Kram Marie

47 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Dom var jättefina! Tur att du gick in där! Vi får väl se vad du hittar på med dom till jul.

Kram Mimmi

annashusidingtuna sa...

En sådan tur du hade!!Ska bli kul att se vad du hittar på med dem senare.
Kram Anna

My Lovely Things sa...

Hej!
Ja vilket fynd.Det är så roligt när man hittar såna där saker som det spitter inne i kroppen av att finna..

Jag fyndade gamla bestick...såna gör mig glada.

ha en fin start på veckan!!

kram Anna

Skatan sa...

Vilket perfekt loppisfynd för just dig som är struttillverkaren nummer ett här i bloggosfären Marie!

Kram och trevlig vecka,

Anna

Hjärtan och linfrön (fd. Emmas väggord) sa...

Grattis! Jättefint fynd. De hade åkt ner i min kundkorg också kan jag lova ;)

Ha en fin måndag!
Kram Emma.

Loppisliv sa...

Strutar av gamla tårtpapper har jag i julgranen om julen, de är sååå fint. Härligt med lavendel i dem också, du har så många härliga ideér jämt. Älskar bilden i inlägget innan med alla speglarna samlade ihop hängandes i hyllan. superfint!! Ha en fin dag. Kram Paula

Vit som snö sa...

Härligt när man får fynda så!
Igår var en sån lyckans dag för mej, åkte på loppis trots att det stormade o regnade åt alla håll o det vimlade av underbara fynd. Log resten av dan:-))
Ha en skön dag! Kram Cilla

Hulda sa...

Så vakre bilder du viser av kremmerhuset med lavendel. Slike kakeservietter er veldig fine. Så heldig du var!

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Åh så fint ni gjort det hemma. Måste kolla en gång till på alla vackra bilder. Jag missar så mycket just nu men hoppas att jag får mer tid snart.

Ja nu är det nedräkning! Tjoho ska bli så roligt!

Kramis Anna

Lisas torp sa...

Så härligt när kreativiteten triggas igång och det verkar den göra rätt ofta för dej! hi-hi!
Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Kan verkligen tänka mig vilket fint pyssel du kan frambringa av dessa söta papper Marie!!

Jättefina bilder också!

Önskar dig en underbar vecka!

Kram Jes ♥

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilken tur att du slank in på den loppisen..sååå vackert med gamla tårtpapper, jag fyndade några i S-holm förra året, men jisses vad rädd jag är om dom, törs knappt ta i dom..hmmm, men någon liten strut kan man ju alltid göra..de är ju så vackra..
Ha en toppen dag
Kraaam Anette

A-P sa...

Vilken lycka det är att göra sådana fynd. Ha en trevlig dag.

A-P sa...

Vilken lycka det är att göra sådana fynd. Ha en trevlig dag.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var snabba "papper" förstår jag!
Det är jättefint med tårtpapper, och man kan verkligen använda det till mycket...
Kram
Marie

Idyll och Inspiration sa...

hejsan! vilken tur att du tog de där två minutrarna av ditt liv så att du hittade fyndet. Du som är så kreativ hittar säkerligen på något vackert att skapa till jul med dessa papper

kramizar

Tulipa sa...

Hej Marie!

Vad fint det blev när du satte dem i "zinkfot" och lade lavendel i!

Jag hittade också obrutna förpackningar gammalt tårtpapper, högg dem snabbt...*:)!!

Önskar dig en riktigt skön dag!

Kram Mariette

Systrarna vitt sa...

Jätte fint papper. Det kommer absolut bli något härligt pyssel.
Kram
Marina

Vita små hjärtan sa...

Tänk vad mysigt, och i obruten förpackning! Inte illa!!!!
Ha en fin dag! Kram Agnetha

LenaS sa...

Åh vilken lycka att hitta sådana!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Tina sa...

Kjempefint med kakepapiret, da fikk du tankene mine i sving, takk takk og ha en fin fin uke.

Klæm! :)

fröken knopp sa...

Vilken lycka..:) Tur att du tog dig den tiden..hihi..

Kan kanske bli fina strutar till granen..eller med goa karameller i..:)

Varm kram elin

Rummet för välbefinnande sa...

Vad härligt för dig. Att fynda sådär är verkligen kalaskul.
Har lite tårtpapper själv någonstans bland alla mina kartonger (uff..... har mycket att ta tag i nu)
Ska bli så kul att få "grejsa" lite och vara kreativ.
Tårtpapper, snören, pärlor, ståltråd.....
Tänk vad man kan gå igång på!
Ha en fin vecka nu!
Kram kram Mia

Nordingården sa...

Ha, ha, hallå där vesslan!! De tårtapepperen kom defintivt till rätt hem!!! Vilka vackra strura du gör och ursnygga foton!! Mari.

Älskade pion sa...

Såååå fina tårtpapper du fick tag på,lyckos dig.;)Ha nu en bra start på veckan. Kramar Ulrika

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken turgumma du är, tårtpappret är jättefint:)

Ha en toppenvecka!


Kram Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej!
Ja vilka ljuvliga gamla tårtpapper. De är ju så vackra i mönstret jämfört med de nya som tillverkas idag.

Förra inlägget är ju helt underbart också. Så vackert där på hyllan med alla speglar, flugskåp och allt.
Du har så mycket fint!

Kram, Carina

katarina sa...

Hallå där!

åå så fina!
Mmm det är alltid bra att samla på sig pysselsaker....bra att ha grejjor...;)

var här i går kväll men då kunde jag inte kommentera...knepigt!!

Men i alla fall...
Din hylla åååå så fint det var med alla speglarna och vad det låter spännande med linneskåpet.

Kram Katarina

Lotta-livets väv sa...

Finfina tårtpapper...ja, man kan inte låta bli att fundera lite över julen...även om oktober känns väldigt tidigt!
kram
/Lotta

Designe sa...

Hej du pysselfia! ..och så fint du gjort av dina fynd! Kan riktigt känna hur gott lavendeln luktar!:)
Ha en fin höstvecka! Kram :)

Anonym sa...

Vilka vackra tårtpapper du kommit över! Tur du slank in på den loppisen. Ska bli spännande att se vad du kommer att göra med dem förutom strutar.

Ha en fin start på nya veckan!

Kram Renate

zinkbaljan sa...

Men visst måste man hinna med loppisbesök!!! Ljuvliga bilder! :=)

Kraaaaam

Birgitta sa...

Jättefint tårtpapper. Jag vill helst inte tänka på julen än.
Ha en skön vecka.
Kramar till dej.
Birgitta

SussiLi sa...

Ja det gäller att ha fantasi och det verkar inte fattas för din del som gör så mycket fint.

Kramar från AnneLi...SussiLi...

husvidhavet sa...

Hejhopp...
Så mysigt med strutar det är någonting alldeles särskillt med de krusiga kanterna!
Hoppas allt är bra!
Kram Marith

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så herlig. Blir veldig inspirert av slike funn. Kjempe kjekt. Heldige deg. Jeg får bare håpe at noen slike dukker opp på min skattejakt også.

Ha en herlig kveld
klem:)

Livet på Vestergård sa...

Du gjorde ett riktigt kap där! De är jättefina och kommer att bli användbara i ditt pysslande.

Rosenvit sa...

Japp tårtpapper är kanon till massor av grejer, egentligen är de inte så bra att ha under tårtan. Allt för ofta geggas det in i tårtorna.
Brukar göra änglar av mina till jul, och strutar och annat härligt.

Kram
Anna

Evelinas hus sa...

Hej Marie,
Lika kul att träffa dig varje gång. Hoppas resan hem gick bra.
Urfina tårtpapper! Ser finfina diskstället också, tänk att det var du som skulle hitta det ;-)
Kraaaam
Caroline

Hannaa sa...

Hej! Jag har nyss startat upp min nya blogg på http://haneys.blogg.se. Det vore kul om du ville titta in och säga vad du tycker om den! Just nu har jag en tävling igång som du gärna får vara med i! Ha en trevlig kväll!

Mitt hem är min borg sa...

Hallå Marie!!

Åhhh.. Du e ju som en riktig idé spruta.. Så fin struten blev..Ska blir kul att se vart de andra hamnar..

Ha en bra vecka du oxå!!

Kram!!

MiaMaria sa...

Hejsan Marie!

Håller fullständigt med en trevlig SKATT och så mycket man kan göra med det....

HA en bra vecka!
MiaMaria

Fru Inredning sa...

Å såna är jag oxå ute efter, jättefina:)

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Annas skattkammare sa...

Så fina fynd! Passar ju perfekt till dina vackra pyssel! Underbara bilder!
Vet du, jag försökte mig på att göra strutar i helgen.. men jag fick inte alls till det.. har faktiskt ingen aning om hur man gör, du får gärna beskriva någon gång.. =)
Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det finns många "vesslor" som går på loppisar! Känner precis igen situationen... Köpte själv gamla tårtpapper i somras... Jättelycklig :O))
Kram
MArie

Riitta sa...

Jättefina bilder har du att visa oss som vanligt :)
Riitta

Mysiga lantliga ting sa...

Så fint!!! Man kan ju göra mycket med tårtpapper =)
Vackra bilder du får till ;)

kram johanna