fredag 27 november 2009

Advent

Julpyntandet fortsätter här hemma, kommer fram lite nytt varje dag. Den här stora glasburken som jag fyndat på loppis har fått lite juligt innehåll i form av spetsar, kulor i fattigmanssilver och några pyttesmå julgranskarameller. Kransen i bakgrunden består utav lingonris, mjukt enris och cypress.
l

Har plockat fram lite utav mitt pyssel från förra året. Då var jag helt kär i mina sifferstämplar (från Panduro) och stämplade på det mesta, hihi. Här ett litet hänge med pärlor och prismor.
k
Önskar er alla en fin 1:a advent!
Kram Marie

56 kommentarer:

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Så fin krans, jag måste bara bli färdig och göra en jag också...Äntligen advent eller hur? Härligt jul pyssel du visar och stuckaturen du köpt i förra inlägget av Ann är helt ljuvlig, älskar din långa köpmannadisk och tallrikshyllan över, såååå fint... underbara bilder, njuter som vanligt när jag kikar in här. Ha nu en fin adventshelg. Massor av kramar / Paula

envilsenloppa sa...

Underbart , vackert och otroligt inspirerande !
Tänk om man finge vara en liten hustomte hemma hos dig och springa runt och kika och fingra på allt ditt vackra ;-)
Ha en fin adventshelg nu !
Kram/Lotta

fembarnsmamman sa...

Lika fin krans som vanligt! Önskar jag hann binda en jag med, kanske får komma på kurs hos dig:-).
Kram Emma

rosenskära sa...

Vilken fantastisk inspiratör du är Marie! Här har stjärnan kommit upp i fönstret, första amaryllisen blommar ordentligt och småamaryllisarna är på god väg. En del juklapssinköp hoppas jag hinna med i helgen. Men imorgon - ja det hade du älskat - ska jag på kranskurs hos Anna Leibel igen!

Ha en skön helg/Lena

Designe sa...

Så fint med spetsen och fattigmanssilvret i glasburken! Gillar dina stuckaturer längre ner oxå! Så vackra och kul att den ena kom nästan ifrån där ni bodde!
Trevlig helg! Kram :)

Eva sa...

Aha! Jag har nog också en burk där hemma som jag kan fylla med allehanda juliga saker - du är underbar med alla tips man automatiskt får när man läser din blogg - stort tack!

Kram Eva

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Den stora glasburken du köpte är jättefin med allt pynt och stämplar ja, hihi, det kan man få dille på :) Känner att "noel" stämpling har satt lite prägel på mitt pynt både förra året och i år :)

Mjuk-en var ju så praktiskt! Jag skall göra ett par kransar i helgen tänkte jag. Får se vad det blir för material på dem :)

Din "bland"-krans" är jättefin, du är Kransmästarinna!!!

Kram
Mia

Lena Kristina sa...

Hallå i Stugan!

Vad mysigt du har gjort, som vanligt :)

Blir ju alltid inspirerad av dig. Här ligger jag lite efter med allt p g a av stickade alster som skickades iväg igår. Idag ska det bakas pepparkakor, städas och pyntas här. Jag började igårkväll trots att jag var trött, det är svårt att hålla sig ...

Jag köper alltid på mig stora gamla glasburkar på auktion, de är underbara och man kan ju aldrig få för många.

Tror jag tänker imitera lite av ditt fina pyssel med kakaformar i år om det är okey, ska ha en pysselkväll med mina tjejer i nästa vecka.

Ha en supermysig helg med glögg och massor av skön julmusik

Stora kramen
Lena

Grodmamman sa...

Vacker krans, som alltid! Burken var också jätte fin, har något liknande som jag har stearinljus i.
Ha en fin advent du också!:)
Kram

Huset utanför stan sa...

Åå, vad fint du gjort i den stora härliga glasburken! Så mycket underbara spetsar och jättefina kulor!

Trevlig första avent!

bikim sa...

dear Marie,
what a beautiful harland that is! and i just love the mixture of pieces you did! sooooooo pretty!
Take care and happy wk,
Rosa

Em sa...

Så vackert i sin enkelhet! Jag ser framemot att se mer av ditt pyntande inför jul...
Ha en fin 1:a advent!
Imorgon blir det premiär på julmarknad och på söndag blir det traditionell glöggis hemma hos oss. Ska bli så mysigt!
kram Emelie

Anonym sa...

Vilken vacker krans du gjort! Så duktig du är att binda dem!

Fin burk har lyckats komma över 2 såna själv. Blev så fint med dina spetsar och kulor i.

Trevlig första advent!

Kram Renate

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Sååå fint du pyntar- jag var inne och kollade på alla dina jul-inlägg för några dagar sen.. =) Får så mycket inspiration!
Trevlig första advent!
Kram /Anna

sara på hedepipan sa...

Å så fint
trevlig första advent
kram sara

Lisas torp sa...

Åh, så fint du har pyntat, och vilka vackra kransar!
Jag blir jätteinspirerad!
Kram
Lisa

fröken knopp sa...

lika inspirerande bilder som vanligt!!

Äntligen advent i helgen..nu är det "lagligt" o fylla på med mera jul i huset..hihi....

hoppas att du får en härlig helg!!

kramar elin

Hulda sa...

Koselige adventsbilder, Marie. Syns det lille kortet med 24 på er kjempesøtt! Herlig! Flotte bilder i innlegget under. Likte så godt den gamle stukkaturen.

Nordingården sa...

Hej Marie, du är verkligen en kransproffs!!! Med mycket god smak, allt blir så vackert som du gör och va fint det var med de små bruna detaljerna såsom bandet!!! Ha en skön adventshelg min bloggvän! Mari.

sylvia sa...

hei Marie.
herlige bilder av jul,skjønner godt du liker disse tall stempler mye,det blir jo så fint med det..
klem fra sylvia som ønsker deg en herlig advent søndag

Mysiga lantliga ting sa...

Hej Marie!
Vackert pynt du har tagit fram.
Jag gillar oxå dina stämplar!

Trevlig helg.
kram johanna

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Mycke fina saker du visar:)Här pyntas det lite varje dag oxå, kommer hela tiden på nytt att göra eller ta fram.

Ha en mysig advent.
Kram Kristina

Millas hem sa...

Hej Marie!

Så fort jag ser en krans tänker jag på dig och ditt fantastiska kranspyssel! Börja sälja vetja!

Kraaaam

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja tänk att det redan är advent. Denna höst har verkligen gått fort.
De lovade snö här uppe i helgen så vi får väl se om det stämmer.

Fint med spetsarna och kularna i burken.

Önskar dig en fin helg

Kram Viveka

vosges paris sa...

I am slowly starting to think about the decoration for Christmas ;)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Du är då makalöst duktig på att tillverka kransar... den ena efter den andra, och alla så jättefina!
Jag har inte kommit till skott ännu, men jag har varit och köpt mjukt enris nu... hihi...sköljt och färdigt!
Så nu ska det bli av...
Kram
Marie

2,9-Marie sa...

Ja, det var jättevackert och adventstämningsfullt! Jag instämmer med någon annan som sa att hon önskade hon kunde göra lika vackra kransar - det gör jag med. Jag får väl helt enkelt gå och köpa en av något proffs! Ha en härlig advent! m

Lantliv i Norregård sa...

Vackert, vackert!! Alltid så finfina bilder hos dig!!
Ha en mysig första advent:o)
Kramar Malin

linnea-maria sa...

Åh vad fint du har gjort!! Man blir alldeles prillig av alla fina julbloggare. Kransen är så vacker och fina burken med spetsar och kulor!! Ha en fin helg/linnea-maria

Mitt hvite hus sa...

Hei Maria..

Så fin krans du har ...skjønne tallplate du har laget..
Koselig å ta frem litt nå og da ...
Ønsker deg en fin 1 advents helg..

Klem Kerstin

Sofia och Marie sa...

Fint pyssel! Så härligt att kunna plocka fram det färdigt. Att det fortfarande är fint!
Ha en skön helg!/Marie - med bloggen Systrarna

Federica sa...

beautiful photos!
Thanks for sharing :)
Hugs,
Federica.

Änglarnas hus sa...

Tack såå mycket! Ha en härlig advent hos er med :)...

Kram Sanne1

Hilde sa...

Så vakkert det blir - takk for inspirasjonene!
gOD ADVENTSHELG
Hilde

Birgitta sa...

Hej! Vad alla pysslar och donar inför söndagen och jag som inte börjat än. Men får ta mej i kragen i morron och få fram lite ljus m.m.
Du har gjort så fint.
Önskar dej en mysig fredagskväll.
Kramis Birgitta

Vita små hjärtan sa...

Så vackert!!!
Ha en go helg!
Kram Agnetha

Linneagården sa...

Godkväll i stugan. Å, du pysslar å fixar med en massa fint.
Dessa stora glasburkar är bra till mycket. Just nu har jag fyllt en med alla pepparkaksformar. Barnen längtar tills vi ska baka. Det gör nästan jag med.
I helgen ska vi på julmarknad å dricka glögg. Man gör ju allt för att få stämning!

Ha det bra Marie.

Kramar från mig i norr, där snön lyser med sin frånvaro...
/madlene

Älskade pion sa...

Så jul fint du har gjort. ;)Jättevackert. ha en skön helg. Kram Ulrika

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Härligt de där hänget... Jag har faktiskt letat såna stämplar i dagarna, hoppas jag hittar dom för som du säger de är ju så fint...
Ville passa på och önska en härlig advent...
Kraaam Linda

no47-mia sa...

Fint! Stämplar kan man göra mycket fint med..
Ha det gott!

kram Mia

Shabby Charm sa...

Helt nyyydelig!

Nyt adventshelgen
Klemmer fra Maia

Emmas utsikt sa...

Så fint! Jag vill flytta hem till dig tror jag. Och bara vara...

God helg,
Emma

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Marie som vanligt så visar du helt ljuvliga, vackra och harmoniska bilder! Allt ditt julpynt är helt underbart!
Själv så har jag fått jäkta och stressa igenom denna första advent. Ja vi har varit sjuka så det är så mycket som ligger efter. Har nästan inte hunnit pyssla och piffa. Ska försöka hinna ikapp nu idag. Hihi först på schemat är att jag själv (maken ligger nu sjuk) ska få upp utegranen *panikångest* ja hur nu det ska gå till =)

Ha en underbar 1:a advent!

Kram Anita

MiaMaria sa...

Hej!

Vackert vackert...ja nu är det ADVENT igen...så mysigt och så många kreativa mäniskor som skapar....

Hoppas allt är bra i stugan...

Ha en skön advent!
MiaMaria

lillsnörpa sa...

Skridskorna på dörren är helt ljuvliga! Det är detaljerna som gör allt!

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Vilket fint pyssel du har gjort! Önskar verkligen att jag var lika duktig på att göra kransar som du! Jag har ju faktiskt oändligt med råmaterial i nya trädgården, utanför dörren står en ca 5 meter hög en och en lika hög cypress. Tips emottages tacksamt för en nybörjare.
Hoppas att du och din familj får en skön och mysig 1:a advent,
kram Maria

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig burk med så fint innehåll! Ha en mysig första advent!

gamla skolan sa...

OJ ! Så fint du har gjort ! Önskar dig en riktigt mysig 1:a advent ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Karin Krut sa...

Hej Marie! Så otroligt vackert du har gjort i burken och dina pynt från förra året är lika vackra i år också :)
Ha en skön första advent
Kram Karin

Galleri Hönshuset sa...

Tjuuuusigt =)

Ha en underbar dag. Kram Pirre

Bygatan sa...

Hej Marie!

Så mysigt du får till det. Önskar jag hade lite mer "pyssel" i mig som du har:)

Önskar en trevlig advent (från jobbet)

Kram Lena

C De-sign sa...

Så fint och stämningsfullt.....jag kan inte hjälpa det men jag får inte nog av kransar!!!!! Önskar dig en fin stämningsfull början på december! Kram fr C

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!

Så jul fint du har gjort.. Lingonris är väl kul att jobba med.. Jätte fin krans.. Själv har jag grejat med enris som jag tycker luktar så gott men ack så ont i fingrarna man får.. =)

Kram på dig!!

blomsterboden i skanör marie sa...

Som vanligt helt magiskt vackra bilder, så inspirerande och underbart.
Man vill bar se mer, mer, mer.....

Ha det gott,

kramkram marie

christelle sa...

Noel sera ravissant chez toi et déjà, nous avons là , un bel avant gout ! Merci de nous enchanter !

Blommor & Ljuva ting sa...

Vilken fin krans du har gjort,allt är jätte mysigt man får massor av inspiration. Blommorochljuvating.blogspot.com