torsdag 12 november 2009

Bara yttepyttelite jul

Det är tur att det snart är advent, för nu börjar det verkligen klia i fingrarna efter att få börja att julpynta. Jag är sån att jag vill njuta av pyntet innan jul, för när julen är slut då kan jag knappt vänta ens till nyår innan jag vill kasta ut allt och istället ta in vårlökar och tulpaner.
k

Tazetter i min gamla äggkorg.
k
I burken på golvet står mina JÄTTESTORA kanelstänger som jag köpte i Danmark förra året tillsammans med en stor strut som jag pysslade ihop häromdagen. Tazetterna i korgen fick ett tårtpapper och ett grovt snöre runt sig för att dölja den fula plastkrukan.
k
Mer än så här har jag dock inte tjuvstartat med pyntandet, fast nu är jag otroligt sugen på att inhandla några hyacinter och pyssla ihop några kransar. Men jag ska vänta...........tror jag, hihi.
k
Ha en bra helg!
Kram Marie

72 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Håller med... jag vill också njuta av pyntet nu :)

Ha en bra dag, kram Marie

LenaS sa...

Jadu här blir julsuget större för var dag och precis som du och flera andra bloggare vill man njuta länge innan jul sen känns det bara så över alltihop. Jättefint pyssel du gjort!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint...visst längtar man till julen nu..allt pyntande !!
Du har gjort såå fint..
Kraaam Anette

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Jag undrade just vad det var för nåt där, vilka jättestora kanelstänger!!!

Är precis som du, njuter av jul och pynt innan ju, sedan vill ja ha bortstädat allt redan till nyår med vårlökar osv :)

Det ser i alla fall jättefint ut och alldeles lagom med pynt nu!

Kram
Mia

Em sa...

Ja det börjar verkligen klia i fingrarna nu...Jag håller ju på att göra julinspirerade saker dagarna i ända för att få ihop saker till en kommande julmarknad som kommer bli min debut!!! Det har verkligen fått igång sann julfeeling så visst är jag sugen...
Ha det gott!
Emelie

Anonym sa...

Godmorgon!

Vilka jättestora kanelstänger du kommit över! Smyger också in julen och längtar till första advent då min man fyller jämnt och vi är bjudna på en kryssning.

Fint som alltid har du fått till det. Ska också köpa hyacinter och pynta med mossa och annat smått o gott.

Ha det bäst!

Kram Renate

Mitt hvite hus sa...

Heisan

Jeg er så enig med deg... gleder meg også veldig til å pynte til jul... 1 advendts helgen kommer det frem her hos meg...

herlige bilder...
Klem Kerstin

Lena Kristina sa...

Hej Goding!

Vad det hade varit roligt om vart med i fredags, det vara bara såå underbart.

Gissa om jag och Lotten har dreglat över bilderna från Maries Brocante. Nästa år vill vi komma både på den och speciellt på dinn loppis om du ska ha en till.

Det var såå roligt att ses och jag tycker det är roligt att se fotot på dig när du var liten nu när vi setts i verkliga livet :)

Härlig tjuvstart på adventsmys du har börjat med. Min dotter köpte sådana där stpra kanelstänger i Tyskland för några år sedan, roliga tycker jag.

Ha det bra i grådiset och tänd massor av ljus och mys

Kram kram
Lena

Mags Romantiska Smycken sa...

Hej
Verkligen mysigt. Man har lite svårt att vänta med julpyntet, men snart...
Ha en bra dag
/Maggan

Älskade pion sa...

Åhhhhh,vad fina strutar. ;)Du kan verkligen pyssla till det du.Visst längtar man till advent. ha en mysig dag.Kram Ulrika

sylvia sa...

så sant så sant,julepynt må nytes leenge før jul.det er så herlig,ja noe har sniket seg inn hit nå,hyasinter og kuler..
å etter nyttår er det ut med alt sammen...
ha en nydelig dag.
klem fra sylvia

Det vita dårhuset sa...

God förmiddag Marie :o)
Det var inte vilka kanel stänger som helst det där inte *fniss*
Dom skulle passa jätte bra i mitt hem ;o)

Och jag har varit ordentligt olydig i år jag.......Har ju redan julbelysningen uppe i alla fönster.

Brukar vara den som sist kommer upp med julen men iår var jag först må du tro ;o)

Ha det gott! Kramar Erika

♥ Affi ♥ sa...

Grymma kanelstänger!

Vad fint med tazetterna i äggkorgen. Nu vet jag vad jag ska ha i min!

Kram

Skatan sa...

Godmorgon!

Åhå, så du har tjuvstartat lite? Fint! Gillar stängerna - coolt att de är så stora. Jag ligger ännu lågt fast jag måste erkänna att det börjar smitta lite :)

Nu skall mattorna ut. I morgon blir jag ett år äldre...

Kram,

Anna

Monica sa...

Hej Marie,
mysiga bilder... jag får också hålla igen för att inte plocka fram julen redan nu - men sedan är jag som du svisch så åker julen ut ...

Hoppas på ljus i helgen så man kan ta lite fina bilder...

Kram Monica, Betongkrukan

Sofia och Marie sa...

Tack för inspirationen! Kom just på att tazetter måste inköpas...

Kram Marie, Systrarna

Vita små hjärtan sa...

Oj så vackert, vilka inspirerande bilder!!!!
Kram Agnetha

Tulipa sa...

Godmorgon!
Vad glad jag blir att du har "yttepytelite" jul för det är såå vackert...och det är det enda jag tänker på nu (och är sugen på)!!

VACKERT!!!!

Önskar dig en fin dag!

Kram Mariette

bikim sa...

Love it Marie! Great photos too.
Have a happy day,
Rosa

Louise sa...

Vilka kanelstänger!!! Aldrig sett något liknande :O)

Romantiska Hem sa...

hihihi jösses vad jag känner igen mig! jag är likadan, jag tar fram allt jhm, en anningen tidigare än majoritetsbefolkningen och så ut med allt på nyårsdagen... hihi ja min man och släkten säger att det är ett petra syndrom.... Underbara bilder! Kram Petra

Nordingården sa...

Så vackert du pyntat Marie! Och så fint med tazetterna i den korgen! Ja, men vi är nog så vi galningar i denna "bransch", vi går årstiderna i förväg, i iver och lust, för att vi älskar att dona och dekorera, och tur är väl det, på så vis får ju alla årstiderna sin tjusning, i denna bloggvärlden...Tack för all inspiration! Mari.

Nordingården sa...

Men va fasen, jag kikade igen, såg inte hur stor burken var som kanelstängerna stod i, är det verkligen kanelstäger, vilka jävulskt stora barkbitar: ) var fann du dem ???

Designe sa...

Oj, så fint du har gjort! Verkligen fint pyntat! Nu är man verkligen sugen på att piffa! Härligt med inspiration! Kram :)

Vit som snö sa...

Jag känner likadant, det är ju nu o fram till jul som man njuter av julen, vill inte ha det kvar en dag efter nyår!
Jag tycker nog det är ok med liiite jul nu;-)
Så fin struten är o aldrig har jag sett såna stora kanelstänger!!
Kram Cilla

Lisas torp sa...

Jättehärliga bilder! Jag är nog mer för våren - där har jag svårt att hålla mej!!
Kram
Lisa

Edda sa...

God helg ønskes deg og:)
Er ikke lenge til du kan dra frem juleutstyret nå:)
klemmer edda

Inka sa...

Hej, Marie!

Oj vilka vackra bilder.
Men herregud vilka jättekanelstänger. Är de på riktigt? Är det sant?
Vilken underbar strut du gjort. Så vacker med sina spetsar och den passar så bra där.
Och Tazetter har jag aldrig hört talas om tidigare men jag måste hålla med om att de är jättevackra. Hur länge står de sig?

Vill önska dig ett trevligt veckoslut


Kram Inka

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej gumman!

Å VILKA ljuvliga bilder! Jag är sååå sugen på att börja julpynta också men har inte haft tiden ännu.
Har tagit ner Ikeas ljuskrans och hängt upp i köksfönstret samt plockat fram julskivorna men det är allt ännu så länge.
...och nu när jag ser dina fina bilder så blir jag ÄNNU mer sugen på att julpynta!

Älskar tazetter...de är så vackra och doftar ju himmelskt gott!
Och WOW vilka bauta-kanelstänger du hittat. Har aldrig sett så stora tidigare. De är ju hur coola som helst!
Din strut är ju sååå fin också. Jag gjorde i ordning en förra julen men jag blev inte så där värst nöjd med den. Hoppas på att få till några finare i år.

En sån gammal fin äggkorg du har skulle jag vilja ha tag i också. Har hittat en ny som jag kanske ska köpa men det är inte samma sak med nytt. Gillar själen i de gamla tingen så mycket mer!

Kram vännen och tack för inspirationen!
Carina

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!
åååå så fint!
Ja nu kliar det allt i pysselgenerna...
Fnissar lite...jag vill också helst kasta ut all jul innan nyår...brukar lägga band på mig tills ett par dagar efter....
Ha en härlig helg!
Kraaaaaam Katarina

fröken knopp sa...

jag har med smygpyntat lite..kan inte låta bli!! o julmusiken skräler ur högtalarna..mm...

vilken underbar strut!!

o tazetter..finns det något ljuvligare tro..?!

kramar elin

Liten Bod sa...

Superfint! Nu kan man väl starta så smått tycker jag :) Alla blir ju lyckliga på sin fason, som mor säger... Kram, Tina

hemtrevnad marie sa...

Ja, nu vill man börja pynta alltså!!
Själv sitter jag och målar julänglahängen som ska till finland...väntar nu på att de ska torka på ena sidan så det blev en paus här...julskivan med Peter Jöback går varm för att få in rätta stämningen...förra veckan letade jag efter hyacinter, med de har inte kommit hit ännu...
Jättevackert har du det som alltid!
kraam

Anonym sa...

Så otroligt fint Du gör av allt...längtar tills du visa dina kransar:)
Kram fr Christina

Viveka i Bläckhornet sa...

såå fint du har pyntat till det.

Och vilka läckra kanelstänger. Så stora har jag aldrig set förr.

Jag rensar snabbt bort allt efter jul också. Det är väl vårlängtan kanske?

Kram Viveka

Hanna sa...

Åh vilka fina bilder! Och vilka kanelstänger! Bauta :D

Har en likadan plåtburk... nu blev jag sugen att piffa till nåt med den :P

Ha en fin helg!
Kram Hanna

Under en vind sa...

Finfint!!! Häftiga kanelstänger, har alrig sett så stora!

För mig är julen inte bara vit utan också ganska mycket röd...gillar rödvita textilier på julen...har redan plockat fram dem...Nytt för i år blev kviltar från Ib laurseni röda/vita tyger som ser ut som lapptäcken. Så fina i soffan!

Ha det gott, kram kram!

Fru Inredning sa...

Vilka vackra bilder. Men himmel vilka stora kanelstänger, fina:)

Jag vill gärna njuta av julpyntet innan jul men jag tar dock inte bort det förren några dagar efter nyår:)

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Jenny sa...

Hej Marie!
Jättefint pynt och en sån härlig tazett!
Är som du, direkt efter jul vill jag ha bort pyntet;)

Ha en trevlig helg!

kram Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka bamsestora kanelstänger! Har jag aldrig sett förut! Så fint det blv med allt ditt pyssel, och visst är man lite sugen på att sätta igång!
Kram
Marie

Lotta-livets väv sa...

Lite så är det kanske...att man ska pynta i tid...så man hinner njuta...för jag känner precis som du att efter nyår....då är det till våren man längtar. Läääänge hade vi som tradition att det var på natten mellan 23 och 24 som det blev jul i vårt hus....numera fuskar jag till det...
Kram
/Lotta

sara på hedepipan sa...

Häftiga kanelstänger. aldrig sett så stora.
Jo visst är det kul att se pyntet men jag tycker det blir tomt i början på januari när det ska bort.
pynta på du.
kram sara

Hulda sa...

Så dekorativt og fint dette var. Nydelig, stort kremmerhus. Likte også så godt blomstene i den gamle kurven. Vakkert! Ser du har laget deg julebanner også. :)

BEA sa...

Lekkert!!!

men jeg undrer på hvordan oliventreet ditt kan overleve inne i varme???

Hilsen Bea i Danmark

Gypsy Purple sa...

I just love that cinnamon sticks and cone!!!...I don`t want to wait any more....want to start decorating..I love this time of year!!!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Underbart Marie...

Du är helt fenomenal när det kommer till att inspirera!
Är lite dålig nu, men åh vad jag känner för att göra något när jag ser dina bilder... Kanske något litet...

Men du, varför vänta med julen? Tar gärna emot julinspiration från dig snarast möjligt. Jag gillar inte att vänta!!! ;)
Som du säger, det är bäst innan julen, mitt är alltid bora innan nyår.

Kram från Hanna i grå huset med influensan som greppat barnen...

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh du är grym Marie!! Hur fasiken hinner du alltså?!! Jga har kommit hem för en timme sedan ungefär, fått i lite mat i barnen och kissat själv. Kollar bloggen snabbt bara och sen är det dags att natta dem...

Beckmörkt är det... inga bilder här :(

Kramiz J

Änglarnas hus sa...

Håller helt med dig.. tiden innan jul.. då ska det njutas.. sen kastas det ut..hela december är mysigare än själva julen..

Vilka stora kanelstänger!! hade ingen aning om att de kan vara såå stora!! altid lär man sig något nytt.. ;)..luktar säkert härligt om dem!!

Ha det riktigt supermysigt nu i helgen :)

Kraam Sanne!!

Lina sa...

Jag vet inte vad det är för speciellt med det här året? Det kliar i mina fingrar också, som aldrig förr. De senaste åren har jag knappt haft en adventsljusstake...
Fint pyntat!
/Lina

Om mig sa...

Ser jätte mysigt ut med lilla julhörnan! Tycker man kan få tjuvstarta lite iaf!:) Nu är det ju inte långt kvar till första advent! Åh vad härligt med doft ifrån hyacinter...
Kram/L

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Va fina tazetterna är i lök korgen,underbara bilder Marie.. Jag har så långsam startmotor men måste väl börja tänka jul då de inte e långt kvar till advent...
Stooor Kraaam Linda

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh gu nu blev jag galet inspirerad, måste komma hit tidigare, fniss! vilka nedrigt balla stänger! hör din härliga dialekt när jag läser ditt inlägg, ler!!! saknar dig gumman, varmkram lotten

Systrarna vitt sa...

Ja visst blir man pysselsugen. Jätte härliga kanelstänger hi hi...inte direkt små inte.
Kram
Marina

gamla skolan sa...

Åh ! Så vackert du har gjort det ! Ja , visst längtar man efter 1:a advent nu . Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

GRACILIS sa...

Vackra bilder :), det är svårt att inte tjuvstarta lite...Agnetha

Useful Art sa...

Hihi, ja yttepytte lite jul kanske är ok då ;)
Men jag håller med, det är såååå svårt att bara vänta och vänta. Man vill ju verkligen dra igång nu!

Trevlig helg!
Kram /Sara

blomsterboden i skanör marie sa...

Verkligen superfin strut, kanelstängerna är hur fina som helst.
Håller med att man är sugen på att dra igång pyntandet, när kommer du att börja på allvar????
Ha en bra kväll=)

Kramkram marie

Annas skattkammare sa...

Ja jag känner också av suget nu! Var i skogen och plockade mossa och granar i söndags, men tyvärr har jag inte hunnit göra något med dem än..
Vilken vacker strut och tazetterna blev så fina där i korgen. kanelstängerna är så häftiga- så stora!
Trevlig helg goa Marie!
Kram /Anna

Lillemor i Hummelsta sa...

men oj, vilka kanelstänger! trodde det var vedträn först...
Kram Lillemor

Atelje Annorlunda sa...

Så vackert. Man längtar till jul när man ser en massa inspiration på bloggarna. Själv är vi mitt i en hallrenovering så här är kaos.

Kram Åsa

Anns Gröna sa...

SÅ inspirerande bilder! Jag suuuuger i mig!
Och alltså - hur länge kan man hålla sig utan att börja smygpyssla innan julen?!?
Önskar dig en kanonhelg!
Kram
Ann

jakt,skor,barn,inredning sa...

Samma här nu kliar det bra i julfingrarna hi,hi. Ha en skön helg! Nilla

Butik Drängstugan sa...

Fina bilder...
Du har verkligen den rätta
känslan!!

Ha en skön helg !
Cina

Vitt o Vältummat sa...

Jag tänker också börja tidigt. Har köpt en underbar toppstjärna till granen som jag snart ska visa på min blogg..Sen vill man ha in våren så fort som möjligt i januari
Ha det bra
Kram
Åsa

CaramellePastelle sa...

Att det kliar i fingrarna, ja! Nu har man countdown. Fast julpyssla kan man ju börja med i smyg, hihi. Underbar strut i spets!/Camilla

Pilgården-Susanne sa...

Less is more som det heter! Jättefint!
Kram Susanne

Hanna sa...

Vackra bilder.
Kram
hanna

Loppisliv sa...

Mmmmm så fint du pyntat, tazetter är så himla vackra men uj vad de luktar..hihi fast jag köper dem ändå varje år för att de är så söta. Hyacinter vill jag också hitta nu men har inte funnit några ännu. Ja nu längtar man allt efter att få börja julpynta, jag ska smygstarta lite hade jag tänkt :-) för det är så kort tid man har det framme, för jag är likadan som du, vill njuta nu för sen efter nyår är jag såååå trött på det så det åker ut fort som bara den.

Ha en fin söndag min vän. Kram Paula

C De-sign sa...

Jag tycker att du ska köpa hyacinter och pynta på av hjärtans lust!!!!!! Julen är snart här!!!!!!!!! Fina bilder som vanligt! Kram fr C

christelle sa...

Comme toujours , ici , nous voilà devant des merveilles de douceur !

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så vackert pyssel!! Vad fint med skridskorna ovan..nog en idee jag får låna;))

Ha en fin vecka!!
~♥Kramelikram Millan♥~

Ineke van den Akker sa...

How I love this!
greetings from Holland,
Ineke