måndag 30 november 2009

Danmark

Hej, hoppas att ni har haft en fin adventshelg! Själv har jag befunnit mig i Danmark ett par dagar. Det är en tradition vi har sen minst 10 år tillbaka, att åka till vårat södra grannland kring första advent. Vi har haft ett par jättemysiga dagar, fulla med julstämning, fantastiska människor och massor av inspiration. Resan började dock hos min bloggvän Mariette, men mer om detta underbara möte en annan dag!
k
Bilderna idag kommer från ljuvliga butiken Honning & Flora, ett absolut måste att besöka när vi är i Danmark.
k
k
lk
l
l
Ha en bra vecka!
Kram Marie

57 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Godmorgon Marie!

Vilken härlig adventsutflykt ni har haft. Det ser så fint ut där hos Honning og Flora. Dit har jag aldrig varit men skulle så gärna åka dit minsann :)

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

P.S. Ni skulle ju kommit förbi! D.S.

envilsenloppa sa...

Åhh va mysigt Marie , njuter av alla bilder !
Nästa år kan ni ju införa en ny tradition att ta EnVilsenLoppa med oxå ;-)
Kram/Lotta

sara på hedepipan sa...

Ja jag funderar ofta på när man reser runt i sverige och danmark ( jag är aldrig i något annat land) vart man ska finna inredningsbutiker.
Undrar om man ska starta en sida med inredningsbutiker i sverige.
och kanske loppisar.
Ja jag är nog fel person me man vil ju inte missa något.
kram sara

hemtrevnad marie sa...

Å du så mysigt!!
Hade gärna följt med dig både till Danmark och til Mariette!:)
kan tänka att julstämningen är total hos dig nu!!
kramis

Mitt hvite hus sa...

Så herlig tradisjon dere har... koselige bilder...

Ønsker deg en fin uke..

Klem Kerstin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så mysig utflykt, drömmer själv om en tur till danmark men lite långt är det.Fina bilder du bjuder på.
Kram Theres

Lantliv i Norregård sa...

Har aldrig varit där...Varit så många gånger i Danmark men har aldrig tagit mig dit...Men det ska jag nästa gång,absolut! Ser riktigt trevligt ut på bilderna:o)
Vilken mysig utflykt!! Ha en bra måndag och ny vecka!
Kram Malin

Lisas torp sa...

Oj, så mycket vackert där fanns! Det måste ha varit inspirerande för dej! Vilken rolig tradition att åka till Danmark såhär till advent!
Ha en bra vecka!
Kram
Lisa

AkH sa...

Åh, så mycket fint det verkar finnas i denna butik. Fin blogg du har! Ha en bra vecka! Må gott!
Anna-Karin
hemochting

Vit som snö sa...

Vilken härlig tradition!
Bara på dina bilder kan man ana vilken inspirationskick det ger.
Den butiken skulle jag såå gärna vilja besöka.
Ha en fin vecka! Kram Cilla

Under en vind sa...

Underbara bilder! Förstår att du blir väldfylld av inspiration av en sån resa!

Har du varit hos Mariette så är du inte långt bort från mig...världen är ganska liten minsann!

Kram kram!

Karin Lindström sa...

Hej Marie!

Vilken härlig helg ni haft! Jag förstår att ni inte vill ändra på den traditionen och åka till Danmark. Jag skulle också gärna åka dit, men det är ju lite längre härifrån. Då är det väl tur att man kan titta på alla dina underbara bilder och drömma lite om allt fint *ler*!

Ha en riktigt härlig och kreativ vecka, nu är det snart december och allt är i full gång. Härligt!

Många varma kramar
Karin

Karin Lindström sa...

Ps. Glömde ju att fråga. Hade de hängt hyacinlökarna utan rötter? Det såg i alla fall häftigt ut.

Tulipa sa...

Hej Marie!
Tack söta du för besöket! Jag tyckte det var sååå roligt att äntligen träffas!! Och jag minns inte om jag skrivit detta till dig eller om jag bara tänkt det tusen gånger?!! Det har varit så snurrigt de sista dagarna så jag vet varken ut eller in!
Men hur som helst så kändes det såå himla bra att få sitta ner och prata med dig! (Och din jättetrevliga man!!)

Vilka bilder!
Inspirationen flödar! Kanske är det lite mitt problem för det känns som att man varken hinner eller vet i vilken ände man ska börja...*ler*..
Ja du Marie, tack än en gång för allt du bjuder på och för den helmysiga människa du är!

Nu ska jag sätta igång med begravningsbideri och sen måste jag fixa inför onsdagen och dess fotogarfeing här!

Stor kram Mariette

Rummet för välbefinnande sa...

Kan tro att du haft det härligt. Vilken butik alltså....... Där skulle jag gärna förlora några timmar :)
Ja, då är du väl helredo för julen nu när du laddat upp så fint. Känner mig själv riktigt nöjd också faktiskt. Var ute på skyltsöndagen igår för första gången på fem år. Det var kul också fick jag träffa en hel del av mina kunder som brukade handlade hos mig. Det är ju en del som jag saknar...

Ha det gott Marie!
Kram Mia

Edda sa...

Ja...der var det mange fine ting og se på:)
ha en kos dag
klemmer fra meg

Karin - Mina Rum sa...

Vad mysigt att åka till Danmark sådär vid advent. Butiken ser jättefin ut!
Kram Karin

Torparfrun sa...

LÅter som om ni hade en härlig resa till Danmark, ska bli kul att höra mer om den.

Har sett så många vackra bilder från den butiken att det måste bli en tur dit till våren! Det är ju inte en ogörlig resa från Uppsala :-)

Kram Torpafrun

blomsterboden i skanör marie sa...

Man blir helt sjuk när man ser dina bilder, otroligt vackert=)
Hur hitta man enklast dit, när man kört över bron????
MÅSTE DIT!!!!!!

Ha en bra dag!

Kramkram Marie

LenaS sa...

Åh vad mycket fint du visar, har önskat mig en Danmarkstripp i julklapp!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

emilias gömmor... sa...

Så mysigt att kunna planera en sådan trevlig tripp på ett par dagar varje år. Kan förstå att ni har fått insupa en härlig dos jul- insperation.
Kram Mimmi

fröken knopp sa...

jag säger bara OJOJOJ..vilka bilder!!! förstår om ni har haft en underbar helg!!!

varma kramar elin

Jenny sa...

Hej Marie!
Attans vilka vackra bilder från Honning & Flora! Det där bordet på första bilden hade mer än gärna fått flytta hem till mig;)

Vad kul att du o Mariette träffades, ser fram emot att få läsa mer om ert möte på era bloggar:)
Just ni två är världens bästa kransbinderskor tycker jag (och säkert många med mig;:))!!

Ha en bra dag!

Kram Jenny

Nordingården sa...

Aj, min kropp slits itu av att se detta vacker, vilka läckta gamla ting, man dånar!!! Jag var ju också där i förra veckan men med annat sällskap så det fanns inte mycket tid för just detta men tack för att du visar oss Marie!! Mail kommer, ha en bra vecka! Mari.

Hjärtan och linfrön sa...

Honning og Flora vill jag så gärna besöka, det ser fantastiskt ut!

Vilken toppenhelg ni verkar ha haft!

Kram Emma

CaramellePastelle sa...

Vilken härlig adventstradition *suck* och bilderna är ju för vackra.../Camilla

Kjeruben sa...

Ooooo.... så herlige bilder! Der skulle eg så gjerne vert! Mulig eg må legge inn ein tur til Danmark berre for å få med emg denne? ;-)

Ønsker deg ei strålande førjulstid!

Fru Inredning sa...

Å vad mysigt ni verkar ha haft det i advent:)

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Inspiration i vitt sa...

Vilken underbar första adventshelg du har haft, kan man ha det bättre än att få åka till Danmark och speciellt till H&F wow säger jag bara.

Du hade gjort så mysigt i din glasburk med alla godbitar där i. Kramar i massor/Ingela.

Ann-Catrin sa...

Hallå vännen!

era Danmarksresor verkar ju vara för härliga, vilken underbar tradition.. bilderna är ljuvliga och man längtar dit

Stor kram
A-C

no47-mia sa...

Ja! Vilken underbar tripp över vattnet..
Verkar vart jätte mysigt..

Ha det gott!
Kram Mia

"M" sa...

Hej hopp....nu är jag tillbax.....men lite mer anonym hoppas jag. Ett tag iallafall. Å vad mysigt ni haft det.....undrar jag när jag ska komma till danmark.....kolla in mitt senaste inlägg.....tror du gillar denna lilla butik....om du inte redan varit där.....kram "M

Ljuva Lantliv sa...

Vilket härligt sätt att fira första advent på! Underbar butik! Kram Anna

Änglarnas hus sa...

Sååå fina bilder du bjuder på!! TACK!!.. vilken mysig tradition..själv kommer jag alldeles för sällan till Danmark!!

Ha en mys,pysig vecka nu!!

Kraam Sanne!!

Mitt hem är min borg sa...

Åhh!! Så avis jag blir.. Kan tänka mig så underbart att få strosa runt hos Rikke.. Jätte mysiga bilder..

Kram på dig!!

Älskade pion sa...

Vad mycket vackra bilder du visar,härligt. ;) Ha en fortsatt bra vecka. Kram Ulrika

SussiLi sa...

Hejsan!
Vilken underbar butik det verkar vara, massor av saker som man bara vill ha.

Ha en fortsatt bra vecka, kraamar från Anneli...SussiLi...

LantlivsAnette sa...

Ohhh Marie !!
Vad du är ute på fina utflykter alltid !! Himmel så skoj alltså..sååå fina bilder, jag har förstorat alla och verkligen njutit av allt !!
Jag hoppas ju att du snart ska till butiken Lustfyllt och fota massor där också, ska du det ?
Ha en fin dag
Kraaam Anette

All Seasons sa...

Oooh what a beautiful photo's, I like your blog.

Have a wonderful day !!
♥ Patricia

Petit Eyekiss sa...

Härliga bilder och härlig butik.
Vill ha allt!

Tusenfröjd sa...

Så härligt det ser ut. Det låter som om ni har haft en bra resa. Honning och Flora har jag aldrig varit men det måste jag nog se till att jag gör.
Ha en fortsatt härlig vecka!
Liv

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken underbar adventshelg ni haft! Fantastiskt!
Underbara bilder, skulle verkligen vilja besöka den butiken!
Roligt också att få träffa Mariette och få se hennes sköna blomsterverkstad!
Ha det gott!
kram
nina

MormorRuthsAnn sa...

Hej goa Marie!
Ja, så ni kom iväg, vad härligt!!! Tack för alla fina inspirerande bilder...alltid lika vackert hos Honning och Flora....njuter!

Vilken underbar krans du har gjort....verkligen superfin! Mysigt det ser ut i den stora glasburken. Jag hade hyacinter i min...nu är det en liten gran...användbar till mycket!

Favorit i repris är bra! Jag har också tagit fram lite favoriter från förra året, man ser dem ju inte så länge så det är kanske därför man inte tröttnar.

Oj, sitter här och gäspar, måste nog gå och lägga mig nu...

Kram på dig Marie!
Ann

Bygatan sa...

Hej MArie!

Åh har du gjort en sån resa igen, en dröm för mig. Verkar så mysigt och fint!

Önskar en bra dag!

Kram Lena

Helen sa...

Vilka härliga inspirationsbilder!

Jag blir så sugen på att åka till Danmark, men det är ju ingen resa man kan tvärgöra när man bor häruppe i Norrland...

Ni verkar i alla fall ha haft en trevlig tripp!

Ha det gott!

Kram!

Birgit sa...

Tack för dessa underbara bilder dom värmer mer än febern som jag har just nu.
Kram
Birgit

Eva sa...

Du är så himla duktig!

Skönt att åka till Danmark över 1:a advent - kanske man ska ta och göra nästa år.

Kram Eva

Loppisliv sa...

Vilken underbar tradition ni har Marie att tillbringa dagarna kring 1:a advent i danmark, detta ljuvliga land. Och Honning og Flora ger ju sååå mycket inspiration, man kan ju gå där inne hur länge som helst och titta på allt vackert. Vad roligt att träffa Mariette också, hon verkar vara en sån jätterar tjej. Ohhhh nu vill jag en tur till danmark jag med :-) men jag får hålla till godo och njuta av dina underbara bilder. Önskar dig en underbar dag. Kramis P

Lindhagens Anna sa...

Ser ut som om det blev en mysig utflykt och 1:a advent för dig.Hoppas att du och familjen får en mysig 2:a advent också.

Hälsar//Anna

C. Tvillingmamma sa...

Danskarna kan inredning! Finns inget så mysigt som att bila runt i småstäderna:)

Designe sa...

Åh va trevligt det låter och vilka underbara bilder! Kram :)

Äppel Päppel sa...

Vad mysigt! Var i Danmark har ni varit???

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Förlåt att det var ett tag sen men nu har jag tittat länge och väl på allt vackert du visar.

Lyckost dig som varit i Danmark hos Rikke......

Får se om jag trots allt ändå inte måste ta mig över bron.....

Önskar att du och familjen mår bra.

Kanske min önskan om att snart vi ses går i uppfyllelse snart.

Kan tänkar mig att i din lilla stad njuter man av riktig julstämning!

Önskar dig en riktigt skön advents tid.

Massor av kramisar Jeanette

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Det här är ju alldeles underbara bilder!!!!
Kram Agnetha

EvaB sa...

Fin kombination, Advent, Danmark och Vackra bilder.

Made in Persbo...Carina sa...

OJ, OJ, OJ! Jag känner hur längtan efter att få besöka denna butik bara skriker inom mig! Dina ljuvliga bilder får mig verkligen att bli helt sjuk av längtan....hur lång tid tar det att åka dit *funderar*

Nu ska jag njuta vidrare av nästa inlägg ;)

Kraaaam
Carina