söndag 1 november 2009

En magisk dag

Igår hade jag en helt magisk dag. Jag var på Maries Brocante tillsammans med en hel hög med bloggvänner. Vädret visade sig från sin allra bästa sida och vi stod där på gårdsplanen och väntade på att kl. skulle bli 12 och pratade och skrattade med varandra medans vi njöt av att se Katja från Danmark packa upp alla dessa ljuvliga franska föremål som fanns till försäljning.
k
Här fanns allt som man bara drömmer om. Gammalt vackert porslin, möbler, quiltar, kyrkoljusstakar, fattigmanssilver m.m m.m. Efter att vi hade tillbringat en låååång stund med att titta på allt och även handla (quilten och skärbrädan på bilderna fick följa med mig hem) så var det sen dags att gå in till Marie och fika.
j
Marie hade dukat upp en helt fantastisk fikabuffé ute i köket och vi åt och pratade om vartannat medans vi suckade hänfört över detta helt magiska hus. Vi tog en låååång rundvandring i huset och jag säger bara WOW, vilken upplevelse och inspirationskick!!!!!!
j
Den här dagen blir ett minne för livet och jag är så glad över alla underbara människor som man fick chansen att träffa, önskar att dagen hade varat för evigt!
j
Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

45 kommentarer:

Ljuva Lantliv sa...

Vilken vacker quilt! Det är så fantastiskt skoj att finna andra människor som delar samma intresse! Att få inspirera och inspireras.
Ha en skön söndag! Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Åhhhh vad underbart..himmel, tänk om jag hade kunnat var med där...fått se det vackra huset, och alla saker, och träffat er alla !!!
Gud så fina saker du köpte...
Ha det gott
Kraaam Anette
P.s Kika in i morron hos mig, då börjar starten på mitt nya liv, nya händelser och utmaningar, gulp...alltid nervöst då det är nytt, så håll tummarna för mig...

Jenny sa...

Hej Marie!
Låter som en jättemysig dag!! Kvilten och skärbrädan är såå fina:)

Ha en skön söndagkväll,

Kraam Jenny

Nordingården sa...

Åh vilken otroligt avcker pläd du köpte!!! Och även skärbräda!!! Ja, jag förstår det var en upplevelse utöver det vanliga, kanske tur jag inte var där, min hälsa hade nog inte pallat med hennes vackra hus: ) hon har sjukt fint och jag föstår det är minst lika fint i verkligheten! I morg byter jag inlägg igen, då blir det bilder fr mitt kök!! Tjingeling!

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad orättvist att du fick åka dit! Inte så att jag är missundsam... nej inte på något sätt... jag är bara avundsjuk! Skulle gärna varit där jag också. Underbara saker du köpt!

Kram Jenny

Hilde sa...

Så deilig med slik inspirasjon! Takk for at du deler dine vakre bilder!
Hilde

Änglarnas hus sa...

Ooh vilken lycka för er som var där...hennes hus är såå underbart (har dock inte sett det mer än på bild)..förstår att ni blev inspirerade!!
Vilken härlig quilt du fick tag i :)

Ha det gottis!!

Kraam Sanne!!

Tusenfröjd sa...

Åh, vilken vacker quilt. Gillar verkligen färgerna... ljuvligt! Det låter som en helmysig dag med god fika och fina saker1
ha det bäst!
Liv

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilken härlig dag ni haft .Underbara bilder. Nilla

Vit som snö sa...

Vilka fina saker du fick med dej hem. Quilten är helt underbar!
Det kan man ana att dagen var något extra, hennes hus ser just magiskt ut i reportagen man sett.
En sån dag man lever på lääänge!
Kram Cilla

Hulda sa...

Så flott den quilten var. Jeg likte så godt fargene. Den blir fin å ha til sommeren også. Tok seg godt ut på benken. Fin fjøl også, skulle gjerne hatt en slik. Skjønner at du har hatt ei flott helg!

Tulipa sa...

Hej Marie!
Jag förstår dina känslor precis...Jag var ju där idag,- och att jag var salig...!!!

Så otroligt vackert, som i en annan värld.. Man bara njöt av ALLT! Vackert i tidningarna och ännu vackrare i verkligheten...
Jag kan inte tänka på något annat nu..*ler*...
Väldigt synd att vi missade varandra, men jag visste ju att ni skulle dit på lördan, tyvärr. Tänk så många av er jag fått träffa annars!!

Vilken underbar qvilt. Jag tittade på de hon hade kvar idag, men det blev ingen...ångrar mig nästan nu.. Men de hade inte lika fint mönster de som var kvar idag som din (och Carinas!)
Men hon hade fått fram kläder från bla Odd Molly och de skulle hon inte ha haft där igår så då fick vi första tjing på det..*ler*...

Nåväl, jag är så lycklig att jag åkte dit, en dag att minnas.

Stor kram Mariette

sara på hedepipan sa...

Blir avis, så himla underbat.
kram sara

bikim sa...

What a great fun!
Take care, Marie,
Rosa

Loppisliv sa...

Hej vännen! Ja visst var det magiskt igår, så himla roligt att ses igen, Ja helt klart, det gör vi om snart igen, ska bli kul. Jag fick nog en överdos i inspiration igår för jag har gått här hemma och ändrat om hej vilt idag..ha ha :-) Ja Maries hem var det absolut vackraste jag någonsin sett. Så varmt och ombonat. Tror du inte jag släpat in de skruttiga trädgårdsmöblerna nu till makens förtret, han tror jag blivit av med förståndet efter resan...hihi Himmel alltså vilken ljuvlig qvilt du fick tag på, så underbar färg och mönster på den, jag köpte ju bara en liten en jag, den ligger nu uppe på garderoben i sovrummet och pryder. Ha en underbar söndagskväll. Många kramar Paula

Amanda sa...

Hej Igen!!

min mamma var där va? det kommer jag ihåg att hon sa (bloggträff)
såg du lillablanka mia? *hihihi*


kram
amanda

Modern Country sa...

Hei Marie vennen!!

Takk så mye for i går!!! For alle gode klemmer, og for endelig og få møte deg. Jeg ble så glad!! Ja det var virkelig så spesiellt og du var like god og vakker som din blogg. Jeg hadde aldri kunnet forestille meg at jeg skulle bli så berørt av dette, at hjertet mitt skulle blitt så varmt. Det var virkelig trivelig med alle sammen og jeg sitter i dag med så mange tanker. Synd at jeg ikke kan besøke dere oftere. Men håper, som vi pratet om, at vi kan få treffes før Jul.

Himmel for et vakkert hjem Marie har, jeg har rett og slett ikke ord! Du hadde helt rett, man blir stum av beundring. Jeg stod lenge inne på badet skal jeg fortelle :) Og siden satt vi en lang stund og pratet og mumset deilig mat i kjøkkenet. Og hvilket kjøkken!! Ojoj, super Inspirert ble jeg.

Så vakre saker du fikk med deg hjem. Spesiellt quilten var utrolig vakker. Passet perfekt inn der hjemme hos deg!

Ha en trivelig kveld Marie, vi prates snart!

Varm klem
Aina

Lisas torp sa...

Åh, så härligt det låter alltsammans! Jag bara tänka mej så mycket fint det måste ha funnits, och bara att vistas i det vackra huset....oj!!!
Vilken underbar qvilt du hade med dej hem och vackert skärbräda dessutom! Förstår om det var inspirerande!
Kram
Lisa

Gårdsromantik sa...

Som jag velat vara där - vilket underbart täcke du fyndat!!!

Kika in till mig och tävla om en ljuvlig kyrkokandelaber!

Kram Maud

Inspiration i vitt sa...

Vad jag förstår att du är upprymd och full av inspiration. Vilken härlig känsla det måste vara. Maries hem är bland det finaste man kan se och jag förstår att det var magiskt att få sitta där i köket hos henne och mumsa på gotter. Fint täcke/pläd du köpte, förstår att det fanns fina saker men de kanske kostade en slant om de kom ända från Frankrike.?
Kram på dig/Ingela.

fröken knopp sa...

åhh vad jag ahde velat vara där..men men..en annan gång kanske..:) vilka underbara grejor som fick följa med dig hem.. Hoppas att du har en härlig söndag kväll!!

kramar elin

Älskade pion sa...

Vilken toppendag det låter som,där skulle man ha varit med ser jag,jättefin quilt.Ha en skön start på din vecka. Kram på dig Ulrika

Romantiska Hem sa...

Åh det låter helt fantastiskt ljuvligt, önskar så att jag hade haft möjligheten att vara där! Fina fynd har du gjort också, grattis till dem vännen. Ha en fin söndagskväll. KRAM Petra

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!

ÅÅÅ jag kan tänka mig att det var underbart att få gå runt i hennes hus....
Vilken vacker pläd du köpte!
Ha en ny mysig vecka.
Kraaaaaaaam Katarina

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så gøy!! Det høres helt fantastisk ut!! For en underbar blogg du har! Håper det er ok at jeg linker?

Ønsker deg en fin start på en ny uke!

Klem Anette:)

Floras Kulle sa...

Vi var där idag!

Har inte riktigt hämtat mig ännu, haha!
Fanns inte så många saker som igår kan jag tänka mig, men den stora behållningen var ju att få träffa Marie och andra supertrevliga människor, och få se det fantastiska hemmet - vilken inspiration!!!

Kram:
Annette

pysseltanten sa...

Ååh..vilken härlig dag...=))
Förstår att du gärna önskat att den varat för evigt...=))
Ha en härlig vecka..
Kraamizar Git

Lena Kristina sa...

Hej Marie!

Vad roligt att det blev så lyckat idag. Vi pratade ju lite om hur det skulle vara när vi var hos Lotten kommer jag ihåg.

Härliga saker du köpte

Ha en bra vecka

Kram Lena

vita zara sa...

Hej
Oj så snygga bokhyllor din make snickrat av billy i vardagsrummet.Jättesnyggt har du,en smäcker och vacker kristallkrona.
Och så trevligt ni haft det.
Här hos mig finns ju förstås inga såna butiker.Jag bor 6 mål från närmsta stad.
Kram Zara.

A home far away sa...

Ahhhh jag rycks med av din hänförelse över huset, det låter som en helt underbar dag! Och vad härligt att få fylla på inspirations basen:)

Kram Gunilla i Singapore

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!!!

Det låter onekligen som en underbar dag fylld av inspiration, så myisgt! Och grattis till utmärkelsen hos Vi i villa - å vad roligt Marie! Det är du verkligen värd!

Önskar dig en jättefin höstvecka!

Kram kram Jes

hemtrevnad marie sa...

Ja, vist var det en fantastisk dag!!
huvudet bubblar ännu av all inspiration och av att få träffa alla rara människor!!
Qvilten blev superbra hos dig...fast jag vet nån som vart avis, hihi!
kram på dig!!

Rummet för välbefinnande sa...

Så roligt för er Marie. Jag hade ju tänkte mig att åka dit jag också, men så fick jag inte ihop det med bil och det blir ju en bit att åka för mig. Jättesnyft säger jag bara, men jag hoppas det blir igen.
Jag hade ju sett fram emot att få träffa er igen, hade ju liksom bara tänkt att dyka upp där och överraska dig och Mia :)
Men, det var helt enkelt inte meningen.
Så fint du köpte, mmmmmm njuter.
Ha en fin vecka!
Kram kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Låter alldeles fantastiskt!
Vilket minne att bära med sig!
Kram Agnetha

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Vilken underbar dag ni måste haft:) Minnen för livet.
Fina fynd du fick med dig hem.

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Lotta-livets väv sa...

Vilka vackra saker du både köpt och fått! En häääärlig dag verkar ni ha haft! Visst är det mysigt när man får uppleva spänning och glädje!
Vi tänker alla på de som inte längre finns hos oss en helg som den som nyss förfluit!
Kram
/Lotta

Anonym sa...

Hej Marie!

Ja åhh jag har fortfarande Maries hus färskt i minnet...jag hade velat stanna kvar där resten av kvällen...så himla mysigt det var!!!

Det var jättekul att träffa dig igen också, kändes som det var alltför länge sedan sist ♥

Och snart ses vi igen...KUL!!!

Kram, vi hörs på mailen (eller MSN)

Mia (Decoy)

Anonym sa...

...glömde ju säga att quilten du köpte var verkligen helt underbar!!!

Kram
Mia

livet på utanäs sa...

Hej !

Oj , så trevligt ni ska ha haft det ... där hade man ju gärna varit med på ett hörn :)

Ni hade säkert lika trevligt som när Lantlifs Anette var och hälsade på i mitt hus , vi ville aldrig sluta prata och tiden bara flög iväg :)
Det är väl så när man träffar människor med samma passion - INREDNING ...

Quilten var ursnygg !!!

Ha det gott !
Kram Sussi O

Bygatan sa...

Ja Marie...vad vore väl en bal på slottet, suck!!

Så härligt att vädret visade sig från sin bästa sida. Vilken upplevelse och dina saker var verkligen vackra. Jag får återkomma i vår...(har jag hört talas om)

Stor kram Lena

Ingalill sa...

Himmel vad man blir avundsjuk. Alla vackra saker i ett vackert hus. Det i kombination med människor som är intresserade av samma saker. Låter som en dröm!! Fina saker du köpte oxå!!

Lina sa...

Ja det var verkligen en inspirationskick!! Jag satte igång och målade om mitt köksbord när jag kom hem... =) HA en fin dag!!

christelle sa...

Visiblement , tu as des envies de douceur et de couvertures très douillettes ! tu as bien raison !

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ojoj, förstår att detta var en oförglömlig dag! Spännande!
Ha det gott i veckan!
kram
nina

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Pläden är galet snygg!! Skulle absolut kunna få bo här hos mig:)
Susanne