fredag 20 november 2009

Julpyssel

Här kommer några bilder på lite utav pysslet som tillverkades förra helgen. Var verkligen otroligt kul att sitta och pyssla ihop några stycken som vi gjorde, man blev så inspirerad utav varandra. Här ser ni en liten krans som jag gjorde tillsammans med en utav stuckaturbitarna som jag köpte av Ann. Ska visa de andra någon annan dag för er.
k
Några strutar blev det givetvis också, ett lätt pyssel som man kan variera i det oändliga.
k
Här några pyttesmå julgranskarameller utav gammalt tårtpapper. Ströaren i bakgrunden var ett utav mina loppisfynd under samma helg.
k
Gjorde även några presentförpackningar med ljus och socker i, perfekt liten gåva att ha med sig om man blir bortbjuden.
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

47 kommentarer:

Lina sa...

supermysiga saker, nu börjar man komma i riktig adventstämning

emilias gömmor... sa...

Vackert julpyssel! Ha en trevlig helg.

Kram Mimmi

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad du är pysslig !!! Så vackra saker du har gjort...Få se om jag hinner pyssla nåt i helgen, känns som väldigt länge sedan jag gjorde det..
Ha en fin helg
Kraaam Anette

Hem o Hav sa...

Hej! Tack för julinspiration av dina ljuvliga bilder! Trevlig helg! Katarina

Det vita dårhuset sa...

God morgon pysselfia :o)
Fina bilder jag möts av så här på morgon kvisten!

Trevlig helg!

no47-mia sa...

Jättefina bilder och fina pysslade sker..

Kram Mia

Mitt hvite hus sa...

Super fine ting du har pysslet sammen...

Skjønne struter....
herlige bidler..

Ønsker deg en fin helg..

Klem kerstin

livetpåfyran sa...

Jättefina saker du har pysslat Marie!

öNSKAR DIG EN HÄRLIG HELG, KRAM PIA

Vit som snö sa...

Julmys när det är som bäst- superfint o jag kan tro att ni hade en helg att minnas!
Vilken vacker ströare du hittade!!
Trevlig helg!
Kram Cilla

Romantiska Hem sa...

Åh så inspirerande inlägg!! Nu blev jag sugen på att samla ihop lite tjejkompisar i helgen och bara dricka lite glögg och pyssla i timmar! Åh så mysigt! Ha nu en toppen fin helg! Dags att skynda mig, jag ska och träffa de handledare som jag ska få under min praktik period hela nästa termin, åååhh så spännande. Kram Petra

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen!

Å du pysslar de ljuvligaste saker du! Läste inne hos Mia om er helg och det låter som att ni haft det alldeles underbart!

Känner ett litet hugg av avundsjuka i magen men ingen missunnsamhet...Ni underbara goa tjejer är värda alla myshelger i världen!

Vilken UNDERBAR ströare du fyndade också!
Jag köpte ett par liknande på en auktion på Tradera för ca 10 år sedan men det visade sig vara ett bottennapp. Hade hoppats att de skulle vara sådana som den du köpt nu men de var nyare, skadade och förmodligen från Indiska fast säljaren sa att de var gamla och felfria.

Så kan det gå!

Jag och L skulle varit och bakat tunnbröd hos min moster idag men L vaknade tidigt med feber och ont i halsen. "Mamma, jag tror jag är sjuk...det känns som att jag svalt en hel snigel med skal på!" var det första han sa i morse.

Hoppas ni får en fin helg!
Kram, Carina

sara på hedepipan sa...

Ja pyssel är ju underbart och framförallt när resultatet blir så bra.
Det är roligt att pyssla och jag tänker mycket på vad jag kan hitta åp och det kommer bli lite olika. Måste ju vara på barnnivå.

kram sara

Anonym sa...

Vilken superfin ströare du fyndat! Kul med pyssel och du är så duktig och idérik.

Här åker jullådorna fram i helgen. Nästa helg 1:a advent är maken och jag bjuden på kryssning då han fyller åren.

En fin helg önskar jag dig!

Kram Renate

Nordingården sa...

Vilka fina saker som du, Mia och Ann gjorde, vilka pysselmänniksor nui är, med god smak! Vad skulle jag gjort om jag varit med, jo jag kan ju ha fixat med ngt ätbart medans ni pysslade: )Fina presentförpackningar, krans och strutar! Ha en bra helg, baar en vecka til advent nu!! Mari.

mormorelsie... sa...

Underbart pyssel du har gjort!!!
kram o trevlig helg
ninni

Lisas torp sa...

Vilket jättevackert julpyssel!
Underbara bilder!
Ha en skön fredag!
Kram
Lisa

Rummet för välbefinnande sa...

Var ju in hos Mia och njöt så av allt vackert och det är ju precis så här. Åhhh så mycket fint ni pysslade ihop. Vill också gärna sätta händerna i sånt nu, men jag har pysslat med nåt annat ett tag nu - jag har gjort min hemsida!!!!! Det var ju himla kul det också, så nu ska jag bara ta och lägga in fler bilder så det blir lite att visa.
Ha en riktigt fin helg Marie!
Kramar Mia

Millas hem sa...

Fint ditt pyssel är Marie!
Önskar dig en trevlig helg!

Kram Camilla

Fröken Piff sa...

Vad fina saker ni pysslade ihop, helt underbart!

Hoppas du får en riktigt fin helg! Kram!

sylvia sa...

ååå så koselig å sitte sammen å lage ting,skravle å spise,flinke dere har vært,nydelige ting.ha en herlig fredag,klem fra sylvia

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Mycket fint! Det blir förhoppningsvis lite kransar för mig också i helgen:)

Susanne

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Vilka fina saker du pysslat ihop:) Har gjort lite småpyssel i veckan jag med.

Ha en trevlig helg.
Kram Kristina

Helen sa...

Tittade in för att önska dig, pyssel-drottningen, en riktigt härlig helg!

Vilka ljuvliga bilder du bjuder på!

Kram!

Rita sa...

lovely pictures you have shared with us on this Friday.
Love the festive wreath a lot!
Have a nice weekend.
rita

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Såå fint pyssel du knåpat ihop! Trevlig helg goa du!
Kram /Anna

fröken knopp sa...

jätte fint pyssel!! tack för tipsen..:)

Här hemma har hela uterummet förvandlats till pysselverkstad så här ska bli mycket gjort i helgen..hihi... härligt!! :)

Hoppas att du får en härlig helg!!

kramar elin

Heidi-anitha sa...

Åhh, nå ble jeg sååå super inspirert altså! Du er så flink Marie! Fatter ikke hvordan du får ro og tid over deg til å sitte å pusle med sånne vakre karnser og kremmerhus, jeg vil også:0) mens syntes vel barna tar sånn tid, og med de lyse gulvene må jeg vaske mye og ofte:0).. og det går jo utiver annet - som feks. stunder hvor man egentlig kunne sitte ned å bare skape noe lite og koselig.

Virker som du har en hærlig harmoni over det hele i ditt hjem, og beundrer deg for det.

Stor klem og kos deg videre og nyt denne tiden:0)

Heidi-anitha

Hjärtan och linfrön sa...

Gud så fina saker! Nu kliar det i pysselnerven minsann... ;)

TRevlig helg!
Kram Emma

Torparfrun sa...

Vilka fina saker du gjorde!! Förstår att ni hade det mysigt. Hoppas at du får en mysig fredagkväll :-)

Kram Torparfrun

Louise sa...

Fint pyssel!! Och vad är bättre än att ha sällskap när man pysslar!! ha det fint i helgen!

Designe sa...

Superduperfint pyssel! Du är såå pysslig! Ha en härlig helg! Kram :)

Kerstin sa...

Så mye flotte ting du har laget. De "strutene" var nydelige.
Ha en fin helg.

Klem fra Kerstin

Karin - Mina Rum sa...

Gulligt pyssel du fått till! Det är verkligen hur kul som helst att knepa och knåpa med julpyssel. Kram

Lantliv i Norregård sa...

Supermysigt att pyssla tillsammans!! Inspireras av varandra, det är så fina saker ni har gjort! Ser fram emot en pysselkväll med en vännina och våra söner! Vi kan ju ta en extra titt på ditt fina pyssel!!
Kram Malin

CaramellePastelle sa...

Så mycket fint du har! Även förra inlägget var underbart med adventspyntet./Camilla

Shabby Charm sa...

Så mange koselige ting du har laget!

Helt nydelig.

Mange gode klemmer fra Maia

Anci sa...

Hej !
Många fina saker har du gjort ! Jag känner mig nästan redo att julpynta.

Kram
Anci

Älskade pion sa...

Visst är det kul att pyssla,önskar bara att jag hade lite mer tid till det. Otroligt vad fina saker du har gjort. Nu blir man verkligen pysselsugen. Ha en skön helg. Kram Ulrika

Ina sa...

Det finns såå mycket fint man kan göra men jag tycker aldrig tiden räcker till men jag måste försöka ta mig i kragen och pyssla lite jag med det är ju så kul! Ni har gjort sååå mycket fint!!
Måste fråga, du som har småbarn med, får dina stilleben stå kvar med småsaker och så? Inte mina mer än i två sekunder sen är det alltid någon som springer omkring med något... Jag blir tokig!!;-)
Kram Ina

Sköna o Gröna Ting sa...

Nu närmnar det sig och det kliar attans i fingrarna..., julpyssel till tusan och jag känner mig väl förberedd inför advent!!!
Vilka underbara bilder du bjuder på, inspirerar mig till att fortsätta med pysslet.., tackar!
Ha en underbar helg

Kram Marianne

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Jag blir så glad när jag ser stuckaturbiten, hihi, det var riktig lycka att få köpa av Ann!

Den där ströaren var ju riktigt riktigt fin! Jag såg den inte så tydligt när du köpte den, men den är ju otroligt fin.

Ha det så bra, så hörs vi på mailen!
Kramar
Mia

Ps Niclas hälsar tillbaks, och Amanda säger att hon tycker Elsa skall få en av kaninungarna :)

Madame Petite sa...

Härliga härliga "vita Ranunkler"... alltid så inspirerande att besöka dig! Underbart pyssel... och dina adventsljustakar i tidigare inlägg, så vackert!

Inka sa...

Hej, Marie!

Vad fina julpysselgrejer du gjort. Blev särskilt frälst i de fina presentförpackningarna.
Jag har också haft kollektivt pyssel. Jag hade en cirkel i pyssel med hjärt- och lungsjukas förening. Det var så trevligt. Mycket kackel blev det också och de var så trevliga. Älskar att träffa nya människor.

trevlig kväll


Kram Inka

gamla skolan sa...

Du är så duktig och kreativ ! Jättevackra saker ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Villa Solberga sa...

Fina saker du gjort, gillar verkligen den enkla men väldigt vackra kransen.

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Hej min vän !!!
Du..jag vet var du kan få tag i en sån gammal lucia krona som jag har..gå till butiken Vintage by Nina..länk finns hos mig, hon har lagt ut 2 st under kategorin Jul..skynda, skynda !!! De hon säljer är faktiskt billigare än min, jag budade hem min på Tradera förra Julen..och betalade nog ett över pris, men så är det ju ibland..
Kraaam Anette

My Lovely Things sa...

Hej!
Åh vilket fint pyssel du har knåpat ihop!!

Vilken underbar ströare!! Grattis till det kanon fyndet!

ha det så gott!!

kram Anna