måndag 16 november 2009

Myshelg

Ännu en härlig helg har passerat och jag har tillbringat min tillsammans med goa bloggvänner. Tidigt på lördagsmorgonen träffades jag, Mia och Ann för en riktig loppisdag. Vi hann avverka hela nio loppisar innan dagen sen avslutades hos Ingrid på Atmosphere.
k
Ingrid var som vanligt lika gullig och bjöd på fika och lät oss stanna långt efter stängningsdags. Har ni ännu inte varit i denna underbara butik så rekommenderas ett besök varmt, det är en riktig upplevelse och man vill ha allt!!!!!
l
Efter en lååång och rolig dag kom vi hem till Ann där det bara var och sätta sig vid dukat bord och äta jättegod mat som Peter hade lagat. Sen satt vi och pratade och pratade innan det var dags att sova.
k
På söndagen åt vi en god frukost innan det var dags för julpyssel. Alla hade vi med oss en massa pysselmaterial som vi täckte hela matsalsbordet med, hihi. Julmusik, glögg, pepparkakor och skumtomar gjorde att man kom i riktig julstämning och vi pysslade på i flera timmar medans vi pratade om ditten och datten.
k
Efter den här helgen snurrar alla intryck runt i huvudet och jag känner mig superinspirerad av Anns vackra hem, jag har kommit i riktig julstämning och jag känner mig så glad över att jag har så fina vänner. Lovar att senare under veckan visa både pyssel, inköp och sist men inte minst de ljuvliga stuckaturbitarna som jag och Mia fick köpa av snälla Ann.
l
Ha en bra dag!
Kram Marie
k
Ps. Vill passa på att tacka för alla snälla kommentarer jag får, både från bloggare och icke bloggare, jag vill att ni ska veta att jag uppskattar varendaste en!!!!! Själv har jag haft lite mycket runt omkring mig de sista veckorna så jag har inte varit så duktig på att kommentera tillbaks, men om några dagar blir det lite lugnare igen och då ska jag kika in till så många av er som jag bara hinner.

55 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej söta Marie!

Vilken underbar helg du har haft. Vilken härlig upplevelse! Oj vad häftigt att göra sådär och träffa bloggkompisarna/kompisarna och göra gemensamma saker. Super! Nästa helg har jag bestämt mig för att komma i julstämning. Då ska jag börja pynta lite, ta mig en tur ut i skogen och kanske baka någonting gott.

Ha en bra måndag!

Kram Jenny

envilsenloppa sa...

Wow vilken helg Marie , underbart !
Grattis till bästa bloggen i Vi i Villa med , va roligt !
Ha det bäst !
/Lotta

Lillemor i Hummelsta sa...

det låter som ni haft en supermysig helg, ser fram emot att få se lite fynd senare. Vilka jättegulliga glögglas du visar på bilden, det är nåt särskilt med mej och glas/porslin, jag bara smälter.
Kram Lillemor

Lisas torp sa...

Vilken helg ni måste ha haft! Det låter ju jättetrevligt och så spännande att besöka Atmosphere!
Jag kan bara tänka mej att man vill ha precis allt där!

Önskar dej en bra vecka!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Åhhh du...vilken underbar helg ni har haft, en sån där riktig drömhelg !!
Nu längtar jag sååå tills du visar vad du har köpt !!
Kraaam Anette

sara på hedepipan sa...

Ja, det låter som en super helg. Med vänner är det alltid bra.
Hoppas veckan blir lika bra.
kram sara

Lilla Blanka sa...

Gomorron!

Ja åhh det var verkligen en undrbar helg..jag kommer leva länge på den!

Kraaaam
Mia

Nordingården sa...

Hej Marie, ja jag sg allt detta vackra ni har åstadkommit i Mias blogg med, vilka kreativa hjärnor ni har, med en sån smak och så mysig helg det låter ha varit, med nio loppisar!!!! Och god mat hos Ann & Peter....livsnjutning. På vacker bricka.... Mari.

Mia sa...

Ni verkar ha haft en sån där alldeles underbar tjejhelg, låter så mysigt. :)

Ha en fin vecka!
Kram Mia

Nobelle sa...

Åh vilken myshelg!!! Blir väldigt avis ;). Tänkte försöka med lussekattsbak i veckan, känns som det börjar bli dags.

Kram, Jenny

Huset utanför stan sa...

Åå, vilken härlig helg ni har haft! Blir jätenyfiken på vad du fyndade på loppisarna (hela nio stycken på en dag! Det var bra planering=)) och självklart även vad ni pysslade. Det kanske kommer i ett senare inlägg?!

Kram

Mitt hvite hus sa...

Skjønner dere har hatt en toppers helg... så kjekt med ni loppiser da.. god mat og hyggelige venenr.. herlig..
ønsker deg en fin uke..
Klem kerstin

Millas hem sa...

Åh, vad allt låter mysigt!!
Så roligt att träffa och umgås med människor där samtalsämnena aldrig liksom tar slut. Men ni hade inget gemensamt va.....!?! ;)

Kraaam

Tulipa sa...

Hej raraste du!
Jag läste om detta hos Mia också och det lät ju bara för mysigt!!
Sånt som ger glädje och energi i höstrusket...

Jag suger i mig allt av dina bilder, de är som den ljuvaste musik!

Stor kram Mariette

LenaS sa...

Åh vilken härlig helg du haft!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Rummet för välbefinnande sa...

Ja du Marie, jag kikade in hos Mia igår och såg vilken underbar helg ni haft.......
Jag gick ju igång direkt när jag läste och såg det ni skapat - då kan jag ju bara tänka mig hur ni känner det som var där mitt i allt detta underbara!
Ha en riktigt fin vecka nu och jag ser fram emot att se de andra bilderna också ;)
Kram kram Mia

Anya`s interiør blogg sa...

Det var sikkert kjempe morro.. :) Gleder meg til å se funnene..

Joss sa...

Var inne i en blomserbutik i helgen och frågade efter vita ranunkler. Precis när jag hade sagt det kändes det jättekonstigt. "Det är ju en blogg, heter blommorna verkligen så!?" - gick mina tankar! Haha, urknäppt.

(Fick svaret att det är en vårblomma (visste jag inte) och att jag skulle titta in igen i december för då kanske de har kommit. Men det hör ju egentligen inte till saken!)

Kram till dig!

Hea sa...

Det låter helt underbart! Så mysigt du verkar haft det. Längtar att se allt på bild!

fröken knopp sa...

Lika ljuvliga bilder som vanligt!! Beundrar verkligen dej o ditt hem..underbart!!! så mycket inspiration i varje inlägg!!!

Låter som att ni hade två underbara dagar!! väntar spänt på resultatet..:)

kramar elin

Titti sa...

Åh vilken mysig helg du verkar ha haft !!!!! Vilken kul ide att samlas och pyssla, gå på loppis och bara göra roliga saker tillsammans en hel helg. Alltid kul med flera som delar samma intresse =)

Kram Titti

Sofia och Marie sa...

Vilken helg! Hade gärna varit med. :-) Syrran och jag var inte lika många men hade också en helg på samma tema - umgås, pyssla och fixa. Fast vi hann inte med några andra loppisar än syrrans egen - fast för min del räckte det bra med den! Fullt med projekt i källaren nu som jag måste hugga tag i...
mvh/Marie från Systrarna

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vad härligt det låter...sugen på att ordna något liknande men tiden...hm den räcker liksom aldrig till! kram

Petit Eyekiss sa...

Vad härligt att få tillbringa en hel helg med goa vänner.
Jag kände att jag måste hitta lite "lust" och det fick jag nu efter besöket hos dig!
PS. Jag ser att det är mina gamla skridskor du har hängt upp:-) DS.

Fru Inredning sa...

Å vilken underbar helg ni måste haft:) ser fram emot att få se ditt pyssel och vad du köpte.

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Vit som snö sa...

Vilken riktig myshelg ni haft!
Dels loppisrundorna men kanske ändå mer att sitta tillsammans med andra "pysseltokiga"! Längtar att se vad ni hittat på!
Kram Cilla

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh, det låter som en riktig drömhelg, loppisar, pyssel o god mat i vänners lag:)


Ha en bra start på veckan!

kraam Jenny

Mom´s kitchen sa...

Det låter som en bra helg! Så mysigt!
Bilder är ju kanon, som vanligt ska man tillägga :)
Ha en bra vecka!

Nygammalt sa...

Vilken underbar helg du har haft med dina vänner, Marie!
Det finns få saker som slår pysslande i goda vänners lag. Att sen bli bjuden på god mat gör ju inte hela saken sämre heller ;)
Ja, Atmosphere har alldeles föööör mkt fint att välja på.

Kram.

Birgitta sa...

Hej! Vilken skön helg du haft tillsammans med goda vänner. Vad många loppisar ni hann med och sedan en pysseldag på det. Helt otroligt. Förstår att du blivi inspirerad och det kommer att bli mycket fint du lägger ut på bloggen som vi får titta på.
Önskar dej en fortsatt skön vecka.
Kram Birgitta

Ljuva Lantliv sa...

Vilken härlig helg! Ska bli kul att se allt fint ni har pysslat ihop! KRAM Anna

Lena Kristina sa...

Vad fina saker ni har gjort!

Helt underbart att ha en sådan helg som ni har haft. Sådant lever man länge på och det ger verkligen energi nu i detta grå novembermörker.......

Jag njuter såå av dina bilder

Stor kram
Lena

Älskade pion sa...

Vilken härlig helg du verkar att ha haft,mysigt. Må så gott. kram ulrika

no47-mia sa...

Hej!
Jaa, kan bara instämma med alla de andra..
Ska bli såå kul att se pysslet senare...

Kram mia

Domus Dulcis Domus sa...

Nio loppisar!! här är man glad när man lyckas slinka in på en. Låter som om ni har haft en härlig helg tillsammans. Kramar

FanniAuroora sa...

Hej, du har så fint och vackert hem!! Jag älskar det och dina fina bilder =)

Eva sa...

Visst är det underbart med goa fina vänner!!

Erkänner jag att till och med jag vill börja julpynta, men köket säger nej... Det måste bli klart först innan jag tar in mer "bråte" i huset. Det närmar sig tack o lov, så snart snart ska även jag julpynta och pyssla.

Ska göra ischoklad tänkte jag och undrar om du Marie eller kanske någon av er som kommenterat här har ett bra recept??

Tveka inte, jag har inget nämligen.... snälla hjälp mig!

Kram Eva

Inspiration i vitt sa...

Var nyss inne hos Mia så jag förstår att ni är upprymda av eran härliga helg. jag skrev just till henne att det borde vara lag på att alla småbarnsmammor åker bort då och då och bara gör roliga saker, det tjänar alla på. så mycket vackert ni har gjort ni är att en riktig inspirerande pysseltrio. Kram på dig/Ingela.

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken drömhelg ni varit på!
Härligt att tillbringa den med goa vänner,loppis och pyssel. Fulländat!

Kram Viveka

bikim sa...

Gorgeous gorgeous things Marie!
Take care,
Rosa

Lina sa...

Låter som en riktig toppendag!! JAg har mycket planer för julpyssel. Ligger i startgroparna! I morgon skall vi göra julkort och på lördag pepparkakshus och på söndag kransar... Ha en fin dag!!

MormorRuthsAnn sa...

Hej goa Marie!
Tack för senast, ja det var verkligen en helg att minnas!! Kul, att kunna få en hel helg till att få göra sånt man bara älskar!!
Kul att du och Mia blev så glada för stuckaturerna!

Hoppas din resa hem gick bra och att du inte var alltför trött.

Ditt pyssel är verkligen jättefint, du har en underbar känsla för det där!

Kramilikram
Ann

ps: tack ännu en gång för det fina korset och de små söta kulorna :)

MormorRuthsAnn sa...

Hej goa Marie!
Tack för senast, ja det var verkligen en helg att minnas!! Kul, att kunna få en hel helg till att få göra sånt man bara älskar!!
Kul att du och Mia blev så glada för stuckaturerna!

Hoppas din resa hem gick bra och att du inte var alltför trött.

Ditt pyssel är verkligen jättefint, du har en underbar känsla för det där!

Kramilikram
Ann

ps: tack ännu en gång för det fina korset och de små söta kulorna :)

MormorRuthsAnn sa...

Oj, jag var visst lite ivrig....tryckte två gånger och då publicerade jag visst kommentaren två gånger...sorry.

P&K

Villa Solberga sa...

Hej

vilken mysig helg ni verkar ha haft, finns inte mycket som slår julpyssel med goda vänner.

/Jenny

Hulda sa...

Du har virkelig hatt ei koselig helg, ser jeg. :) Så flott julepynt du har laget også, som tatt ut av JDLs julebok. :)

Madame Petité sa...

Låter ju så mysigt! Vilken härlig helg... och marknaden måste också varit som en bal på slottet :)
Önskar jag kunde varit där jag också!

Kramar från Jenny

Guttemamma sa...

åååå,for en deilig førjulsstemning hos deg!! Snakk omm inspirasjon:)
Anette

Useful Art sa...

Å wow vilken underbar helg och vllka underbara bilder! Väldigt stämningsfullt.

Hoppas du har en lika bra vecka!
Kram /Sara

Vita små hjärtan sa...

Tänk vad härligt att se tillbaka på en sån lyckad helg!!!
Å så mycke fint pyssel! Så vackra bilder!
Kram Agnetha

Designe sa...

Så vackert pyssel och så trevligt ni verkar ha haft! Härligt! Man kan ju inspirera varann till en massa nya idéer oxå! KUL! Kram :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att få träffa likasinnade och sitta och pyssla tilsammans! Förstår att ni hade det trevligt!
Kram
Marie

Under en vind sa...

Vilken toppenhelg! Såna stunder lever man på länge!

Mysiga bilder!

Kram kram!

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Men va mysigt ni har haft det. Jag tänkte allt på er i helgen!
Jätte trist att jag inte kunde varar med. Det hade vart så kul. Trist när man dubbelbokar sig.
men en tröst är iallafall att Carian och jag hade en trevlig helg!

vilket underbart pyssel..
ha det så bra..
kram Anna

Susanne Tonér sa...

Hej, första gången jag tittar på din fina sida. Så mycket vackert. Kommmer tillbaka, det är säkert.Hälsngar från Sus