måndag 9 november 2009

Spegel

I våran gamla lilla hall har en ny spegel flyttat in. Hittade den på loppis för några dagar sedan och var tvungen att släpa med mig den hem. Ett fynd för lite drygt 100 kr.
k
I spegeln skymtar man trappan upp till övervåningen och under bordet ligger quilten som jag köpte på Maries Brocante. Julrosen på bordet är en present, får mig om möjligt att längta ännu mer efter att få börja julpynta.
k
Måste också visa den fantastiska födelsedagspresenten som låg i min brevlåda häromdagen.
Detta ljuvliga kors som duktiga Carina har gjort, tusen tack min goa vän!!!!!
k
Nä, nu måste jag snabba mig i väg till jobbet. Vi hörs och syns, ha en bra dag!
k
Kram Marie

49 kommentarer:

Hanna sa...

Vilken fin spegel!
Ja, allt du visar är så fint :)
Får gratulera i efterskott(?) på födelsedagen!

Ha en bra vecka!
Kram Hanna

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med vel overstått dag... skjønt kors du fikk...

*og speilet ditt var veldig fint...

Ønsker deg en fin uke.. Klem Kerstin

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken underbart fin spegel..och quilten , jaa allt !!
Du har det så ljuvligt fint i varje vrå..visst längtar man tills man får börja julpynta, jag har startat lite..några röda hjärtan som jag visar idag..
Ha en fin dag vännen
Kraaam Anette
P.s Så vackert hjärta du fick !!

Edda sa...

Flotte bilder...
ha en fin mandag
klemmer edda

Gårdsromantik sa...

Så vacker trappen är!!!
Och den där julrpsen - ja spegeln var också underbar!

Kram Maud

Villa Solberga sa...

Jättefin spegel! längtar oxå tills julpyntandet börjar!

/Jenny

hemtrevnad marie sa...

Å, vilken fin present!!
Och spegeln helt ljuvlig...vet du jag har en stooor sådan ram också, som jag tänkt göra spegel utav..problemet är att den är i bitar....kanske man får tummen ur nu då med insirationen du gav!
Trappen är underbar:)
kraam

sara på hedepipan sa...

Man blir så glad över att sitta här på morgonen och titta in på era underbara bloggar, en bra start på dagen.
kram sara

vitating sa...

Hej Marie!
Fyller du snart år? Grattis, grattis! Sååå fin spegeln, vilket fynd! Den hade jag bums också tagit med mig hem. Tack för kommentaren om sonens rum, ja vi är jättenöjda med resultatet! Nu längtar jag efter att lillans rum ska bli klart också! Ha det gott!
Kram Maria

sylvia sa...

nydelig speile.
første gang her for me,nydelig blogg du har,å de kransene under er jo så kjempe nydelige.flink du er.
ønsker deg en herlig mandag.
klem fra sylvia

emilias gömmor... sa...

Fin spegel du har loppat! Jag hade också dragit den med hem! Jul, det har jag redan börjat att smygpynta, just bara för att piffa upp den mörka och dystra tid som är nu. Det känns mycket mysigare nu!

Kram Mimmi

Anonym sa...

Vilken vacker spegel! Julrosen är helt underbar *me like*. Du får till allt så fint med ditt pynt!

Ha en fin dag på jobbet!

Kram Renate

Eva sa...

Jag letar också spegel, fast en i mindre format och inte så himla tung. Inte ens på BellaCenter i DK hittade jag en... Måste iväg på lite fler lokalloppisar tror jag :o)

Ha en superskön vecka!
Kram Eva

Nordingården sa...

Oj så fint det blev i den "gamla hallen" nu har du två supersnygga hallar!!! Spegeln, bordet och nya täcket ( pläden) så fint det blev tillsammans och vackert kors med, grattis än en gång, om än i efterskott! Mari.

Hulda sa...

Så flott det ble med loppisspeilet i gangen. Det passet så godt til det andre du har der. Det mørke speilet gjorde seg godt til kurven under bordet og kassen på bordet. Det går jo i de samme nyansene. Alt ble myket opp med den flotte quilten. Syns også det var fint å se trappen i speilet. :) Ha en fin dag!

Helen sa...

Verkligen vackert!!

Jag gillade det lilla stillebenet med de gamla breven, stämplarna och det fina korset!!

Det är de små detaljerna som gör det, och det är du mästare på att fixa!

Kram!

bikim sa...

It looks soo inviting and that cross is gorgeous! thanks for the link!
Happy day, Marie.
Rosa

gamla skolan sa...

Jättevacker spegel ! Och jag verkligen gillar färgen på er trappa och att den är så härligt naturligt sliten ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken jättehärlig spegel! Det var ett fynd!
Och vilket fint kors du har fått också...
Men var har du hittat ljuset? Det ser så ljust ut när du fotat... Jag tycker det är sååå mörkt nu när jag ska fota, så ingenting blir bra.. och ingen sol heller :(
Kram
Marie

Gypsy Purple sa...

Lovely mirror....and yes I have to start with the decorations as well!!!

Designe sa...

Vilken underbar spegel! Så vacker ram! Välbevarad och billig!:) Gillar din quilt oxå!
Ha en bra dag! Kram

My home is my Castle - by Kari sa...

Speilet er nydelig og du har pyntet så vakkert :)

Klem,Kari

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Vilken udnerbart fin spegel du fyndat, likaså den shoppade quilten:)
Och korset som du fått var riktigt vackert:)

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Louise sa...

Det var en fin spegel du visar! Och vilken krans du kunde trolla fram så där nattetid...Helt underbar!

fröken knopp sa...

speglen va jätte fin!! O julrosen..helt underbar!! kan man längta mer till jul än vad man gör nu tro?! hihi...

kramar elin

Skatan sa...

Hej Mari!

Allt väl? Här är det kallt och klart idag. En härlig höst-vinterdag med andra ord. Lunchen är avklarad och lillen sover ute. Lugnet infinner sig och det är dags att hitta på någotning som enbart är roligt för en mamma som behöver mental vila :) Nu är det min stund. Bara min...

Gillar bilden med spegeln. Inser att jag har en likadan ram i källaren som väntar på sin plats och sitt glas. Hm...det ser så fint ut hos dig så kanske även jag skulle föröska mig på att ge min nytt liv nu...

Önskar en skön vecka.

Varm kram,

Anna

Skatan sa...

Jisses vad jag stavar galet...fingrarna har sin egen rytm idag ser det ut som!

Sorry...

/Fröken

blomsterboden i skanör marie sa...

GRATTIS i efterskott!!!!!!
Spegeln var jättefin, kul med loppisfynd=)
som vanligt finfina bilder.

Kramkram marie

blomsterboden i skanör marie sa...

GRATTIS i efterskott!!!!!!
Spegeln var jättefin, kul med loppisfynd=)
som vanligt finfina bilder.

Kramkram marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken ljuvlig spegel. du är så duktig på att hitta alla gobitar.

Qvilten - helt underbar!

kram vännen

Viveka

Birgitta sa...

Vilken fin spegel och vad korset är vackert.
Kram Birgitta

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Spegeln är jättefin, roligt när man hittar nåt sånt!

Det ser så himla mysigt ut på bilderna! Julrosen där på månbordet och den nya fina quilten inunder.

Oj maten klar..måste ta ur ugnen.

Vi hörs på mailen ang. det ena och det andra :)

Kram & GRATTIS i efterkott!!!
Mia

Lisas torp sa...

Vilket fynd! Jättesnygg spegel och den passar perfekt där!

Ja, qvilten är såååå vackert!!
Grattis i efterskott och så fin present förstår att du blev glad!

Ha en bra vecka!
Kramar
Lisa

Hanna i Det stora grå huset sa...

Åh, grattis i efterskott Marie....
Typiskt mig att alltid vara sen.

Din trappa är så fin, önskar att våran vore lika...

Ha en fin vecka!
Kram Hanna

Änglarnas hus sa...

Det var ett riktigt kap du gjorde..spegeln var hur fin som helst!

Goa vänner är underbart att ha..förstår att du blev glad för korset!! Såå fin..
Kramis Sanne!

Tulipa sa...

Godkväll Marie!
Måste ju kika in och se vad du bjuder på... Njuter alltid av dina bilder, det har jag sagt innan, men det tål att upprepas!

Spegeln var jättefin!
Jag släpade också hem en spegel i helgen...får se var den hamnar.. kanske i butiken...
Och så din fina qvilt..., tänk vad glad man blir av alla dessa vackra saker!

Korset är fantastiskt vackert, en present att bli lycklig av!

En riktigt fin vecka önskar jag dig!
Kram Mariette

Bygatan sa...

Grattis i efterskott Marie!

Vilket fynd till spegel! I en fin inredningsbutik några mil härifrån tar de 850:- för en liknande spegel.

Din trappa är för charmig, älskar slitningen på den.

Ha det gott!

Kram Lena

Bygatan sa...

Grattis i efterskott Marie!

Vilket fynd till spegel! I en fin inredningsbutik några mil härifrån tar de 850:- för en liknande spegel.

Din trappa är för charmig, älskar slitningen på den.

Ha det gott!

Kram Lena

north pal sa...

hello, the wire cross is so unusual and rather extraordinary~~i love it
Bestest, Denise

Jenny sa...

Hej Marie!
Grattis i efterskott, vilket vackert kors du fick:)

Jättefin spegel!!

Ha en bra dag,

Kraam Jenny

Villa Solgården sa...

Vilket fynd!
Vacker krans i förra inlägget!

Om mig sa...

Hej Marie!
Vilket fynd spegeln var! Tycker inte man kan ha nog många speglar, gör så mycket för ett rum!:) Fin present också, Grattis i efterskott! Ha det kanon!
Kram/L

Linneagården sa...

Godkväll.
Speglar är något jag oxå är svag för. Köpte nyss en tråkig 70-tals brun spegel på loppis nyss, men den är vit numera.
Ser trevligt ut med den svarta charmiga spegeln vid hallen/entrén hos er. Gillar månbordet mycket....

Jag jobbar, sjunger & jobbar lite igen. Väntar på snön & smuttar på glöggen. Kikar in då tiden tillåter...

Ha det gott & många kramar från mig /madelene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej tjolahopp;)
Åå så mycket vackert du gör!! Den fima kransen , o kransen nedan mitt i natta..mossbakelserna vid Veras kals!!! Du inspirerar verkligen!!
GRATTI VERA till din 3 års dag!! Hopas din dag blidde lyckad!!
Go kväll!! Millan♥

linnea-maria sa...

Vilken fin spegel, den var ett riktigt klipp!!
Det är bra att börja lite smått med pyntet tycker jag. Då blir det inte lika arbetsamt :)
/linnea-maria

Loppisliv sa...

Hej hopp Marie! Det var ett riktigt fynd du gjort med spegeln, 100 spänn billig såväl som vacker med sin fina mönstrade kant i svart och liten gnutta guld. Dín fina qvilt under bordet är så underbar den också. Det där med svarta små blickfång har jag också börjat med här hemma, har en rakspegel som jag tror ska få denna behandling. Grattis i efterskott. Ha en underbar kväll. Kraaaaaaaaam P

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Du jobbar också hårt. Jag kommer hem sent om eftermiddagarna och det är beckmörkt då. Hinner inte ta ett enda foto så bloggandet blir lite haltande kan jag tycka. Hur gör du?

Fin spegel!

Kram Jenny

Modern Country sa...

Hei min varma gode venn!!

Håper du har hatt en fin uke så langt! Du som jobber og står i. Håper du også tar deg tid til og nyte litt mellom alle slag. Fikk ikke gratulert deg med lillegull Vera, håper dere alle hadde en toppen dag!! Så fint prinsesse rosa som det var dekket på. Muffinsen ble vel proppet fort ned. Mums, en favoritt :)

Jeg synes du alltid har flaks på loppis, som alltid finner så fine speil. Jeg selv kommer aldri, og jeg mener aldri over noen speil som er verdt og dra inn i huset. Bare stygge små uten sjarm. Men ja, så har jeg også kanskje øynene på andre saker :)

Men vennen har du hatt fødselsdag?? Snille fortell hvilken dag, det må jeg skrive opp. Nå som vi har møttes og alle greier vil jeg jo gjerne sende deg et kort eller annet på din dag. Håper du også hadde en toppen dag! Korset fra Carina var virkelig fint, hun er dyktig hun til så mye hun. Som deg!! Elsker kransen, ojoj, du burde jo jobbet med blomster som Minna gjør. Hvordan fester du forresten bær og kottar? Hadde vært kult om du en gang i ett innlegg viste hvordan vi lager en krans fra begynnelsen. Det er sikkert fler enn meg som undrer ;)

Ha nå en trivelig kveld, sov godt og nyt av helgen som kommer!!

Gode klemmer!
Aina

Tina sa...

hej!
Jag fastnade totalt i din fina blogg och vackra hem.
Lånade lite bilder som jag gör ett collage av till min blogg. Hänvisar givetvis till dig. Säg till om det ej är OK.
Mvh Tina www.familjenochjag.blogspot.com