onsdag 30 december 2009

2009

På årets näst sista dag kommer här min årskrönika över 2009. Ett händelserikt år som framförallt har innehållit en massa härliga möten med människor som jag har lärt känna tack vare bloggandet.
h
Januari startade som alla januari gör för min del, jag drabbades av stora röjaranfallet och städade, slängde och sorterade. Elsa (5år) bröt ihop och skrek i flera timmar när våran tjock-tv drog sin sista suck och vi var tvungna att köpa en platt-tv istället, mamma och pappa i huset var inte lika ledsna!!! Jag besökte Formex och umgicks med bloggvänner.
l
I Februari var vårat hem med i Allt i Hemmet, en både rolig och nervös upplevelse. Maken kom in i värsta snickarstimmet och gjorde både ett efterlängtat tv-skåp och några olika hyllor. Och så fortsatte vi att greja med vårat utbygge.
l
I Mars fortsatte utbyggnationen av huset. Min pysselhörna i sovrummet blev klar och det pysslades en hel del. Jag, Mia och Gúa hade ett par toppendagar ihop i Danmark, kommer aldrig att glömma våran överfulla bil på vägen hem, hihi.
k
April innehöll en massa vårblommor, både ute och inne. Mycket tid spenderades i trädgården och så blev jag månadens blogg i Lantliv.
k
I Maj var det dags för ännu ett besök i Danmark. På vägen ner passade vi på att besöka Jenny i Skåne och på Ledreborgsmässan hade jag bestämt träff med Lotta. Jag hittade också ett efterlängtat akvarie och lärde känna Randi. Maj var också månaden då barnens lekstuga var med i tidningen.
k
Juni var den stora loppismånaden. Jag gjorde massor av härliga loppisfynd och så hade vi själva en stor loppis i trädgården. Midsommar blev dock en mindre härlig upplevelse, de dagarna tillbringades på sjuhuset då Elsa behövde dropp efter en eländig kräksjuka.
k
Semestermånaden Juli innehöll massor utav blommor och trädgård och många kransar blev bundna. Åtskilliga loppisbesök blev det och jag träffade också många underbara bloggvänner.
k
I Augusti hittade vi ett skåp på Blocket. Efter lite ombyggnation och målning fick det komma in i vårat kök. Augusti var också månaden då Ingelas och Petras bok "Romantiska hem och Inspiration i vitt" kom ut i handeln, jag och Mia var på det fantastiskt roliga releasepartyt.
k
September kom och äntligen var vi klara med våran utbyggnad!!!! En underbar känsla att ha en stor hall och att kunna ta sig ner till tvättstugan utan att behöva gå ut. Jag besökte ljuvliga Lotten ett par dagar och kom hem full av inspiration.
j
Oktober var en riktig kransmånad, jag fick helt enkelt lite kransmani, hihi. På loppis hittade jag bl.a nya köksstolar och så blev min blogg otroligt nog månadens blogg i Vi i Villa.
k
November var en fullspäckad månad. Födelsedagarna avlöste varandra här hemma och så träffades jag, Ann och Mia och julpysslade ihop. Maries underbara Brocante besöktes tillsammans med en massa goa vänner och så hann vi med våran årliga julresa till Danmark och ett efterlängtat besök hos Mariette.
j
Och så kom då December, den stora pyntar och pysselmånaden. Jag, Mia, Carina och Anna hade en supermysig dag tillsammans med bl.a ett Lustfylltbesök och så fick vi då äntligen snö över julen.
k
Nu återstår det bara för mig att önska er alla ett riktigt Gott Nytt År och så hoppas jag att ni vill följa med mig på bloggen även under nästa år. Är helt säker på att 2010 blir ett toppenår!
k
Kramar Marie

82 kommentarer:

Lina sa...

Hej Marie!
Kikar in och önskar dig och resten av familjen ett GOTT NYTT ÅR!!!

Jag ser framemot ett nytt år med massor av inspirerande och underabara inlägg på din blogg!

Må så gott & ha en bra dag!!!

Kram, Lina

Älskade pion sa...

Vilket härligt år du har haft. :) Vilka grejer du varit med om,roligt.Jättehärliga bilder att få njuta av i din årskrönika,tack för det. Ha nu ett riktigt Gott Nytt ÅR vännen. Kram på dig. Ulrika

Bygatan sa...

Vilket händelserikt år du varit med om Marie!

Önskar dig ett lika positivt 2010!

Kramar Lena

Millas hem sa...

Tänk Marie vad mycket roligt som hänt dig!
En stor kram vill jag ge dig för all den inspiration du delar med dig av!

Dina bilder(som du vet vid det här laget) är helt underbara och jag får massor av inspiration här!

Ett riktigt gott nytt år till dig och din familj! Hoppas att vi 2010 får tillfälle att ses igen!

Kraaaam

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad mycket kul du varit med om under det här året!! Din blogg är en av mina absoluta favoriter, tröttnar aldrig på att titta på dina ljuvliga bilder från ert vackra hus! Följer gärna din blogg 2010 oxå:)

Ha nu ett riktigt GOTT NYTT ÅR söta du!

Kraam Jenny

Ika sa...

Trevlig årskrönika, Gott Nytt År på dig!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Marie!!

Underbar årskrönika, och dina bilder.. Lite avis blir man ju *fniss* Du e så otroligt duktig och inspirerande..

Önskar dig ett riktigt gott nytt år..

Kraaaam Linda

lottens vita och gröna sa...

ohhhh vilka bilder marie, underbart att följa dina bilder så här, och det roliga är att just här sitter bildern i mig kvar, känner igen dom alla och bara ler och njuter åt att se dom igen! hoppas med att vi ses många gånger nästa år, är sååååååå glad att våra bloggvägar mötts!!! ha det gott min goa vän, hörs vi inte innan sååååå gott nytt år!
varmnyårskram lotten

Louise sa...

Ett händelserikt år! Tack för den betraktelsen, fina bilder! Allt gott inför 2010 önskar jag dig!

Terese sa...

Wow, vilket år du haft! Det mesta verkar ju väldigt positivt i alla fall. Och det är du väl värd, tycker jag! Jag kikar in titt som tätt men gör inte så ofta avtryck... Men nu vill jag i alla fall önska dig ett gott nytt år - ser fram emot att följa dig nästa också!
Kram Terese

liven sa...

Kjempefine bilder fra året som gikk!! Takker for et år med fantastisk inspirasjon!!

Ønsker deg et godt nyttår og gleder meg til nye innlegg :o)

Vårt liv i norr sa...

*** Gott Nytt År! ***

kram
helena

EmmaPeel sa...

What a wonderfull Year!!

Gott nytt ar!

Kram Emma

Styling a`la Anna sa...

Gott nytt år!! Och många varma kramar!!

Ljuva Lantliv sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! När jag ser dina bilder blir det väldigt tydligt varför din blogg är en stor favorit för mig. Så underbara. KRAM Anna

Lisas torp sa...

Vilket härligt år du har haft med flera utmärkelser och figurerat med reportage dessutom!

Det har verkligen varit ett sant nöja att få följa dej och din blogg genom alla spännande projekt som du har haft!
Ert TV-skåp har fastnat för evigt på min näthinna, det glömmer jag aldrig!

Jag ser fram emot ett nytt härligt bloggår här hos dej!
Kramar
Lisa

Idyll och Inspiration sa...

Hej Marie! Vilket underbart år du har haft och visst är det härligt med så många goa bloggvänner. Fina bilder du bjuder oss på. Återvänder gärna till din inspirerande blogg nästa år och väntar på fler härliga repotage från ditt hem i magasinen.

ha ett gott nytt år

kram tessan

Lief Leuk & Anders sa...

Great photo's. I love your blog. See you in 2010!

Have a happy new year, and a lot of inspiration!

Karin

Nordingården sa...

Åh vilken fin årskrönika Marie med de mest vackraste bilder från ditt hem!! Och händelserikt inredningsår: ) Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig min bloggvän! Mari.

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh vilket underbart inlägg och vilket år du har haft!!!

Så mycket roligt som har hänt, och jag är så glad att jag har varit med på mycket av det. Vi har verkligen haft en massa kul detta året! Haha, vår överfulla, plingande bil i Danmark kan jag skratta högt åt fortfarande bara jag tänker på den :D

Dina bilder är helt fantastiskt fina! Jag släpade hit Niclas så nu har han också läst och tittat på din fina krönika!

Kram goa Marie, hoppas vi snart ses igen (har redan abstinens, hihi). Vi hörs på mailen :)

//Mia

Under en vind sa...

Du har verkligen haft ett underbart år, med både familj och med bloggvärlden och allt vad den innebär! Spännade att ha ett nytt år att blicka fram emot!

Önskar dig och de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

Stor kram!

LantlivsAnette sa...

Klart att vi följer med dig nästa år också !!! Himmel vilken årskrönika du har satt ihop..wow, vad mycket man hinner på ett år..eller hur ?? Du har ju träffat en massa trevliga blogg kompisar och annat !!
Nu vill jag önska dig ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
Kraaam Anette

Vitaboet sa...

Hej hej. Åh så kul å läsa din krönika. Verkligen ett händelserikt år. Önskar dig en fin nyårsafton nu i morrn. Kramar Camilla

Bibbi sa...

Vilket härligt och innehållsrikt år du haft! Kul:)
Ha ett underbart slut på 09 och ett riktigt gott 2010!
Kramen

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Vilket underbart år du haft med massa roligt:)fina bilder du visar.

Hoppas du får ett underbart nyårsfirande och så önskar jag dig ett gott nytt år.

Kram Kristina

Hulda sa...

Inspirerende og vakkert med denne bildekavalkaden din. Flotte bilder til alle årets måneder. Er alltid en glede å følge bloggen din! Godt NYTT år. :)

Anonym sa...

Jättefin blogg har du. Jag har följt den länge nu. Önskar dig också ett Gott Nytt År!

All Seasons sa...

I wish you a very happy new year, with a lot of love and happyness.
I see you on a new blog year!!
Hugs from Holland,
Patricia

Vita små hjärtan sa...

Så vackert...jag njuter av varje bild...
Gott nytt år!
Kram Agnetha

fröken knopp sa...

Underbara bilder o underbara du!!!

varje bild är unik!! helt underbart!!
tack för all den inspitaion du gett detta året!! ser fram emot 2010..:)

Varma kramar elin

fröken knopp sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Änglarnas hus sa...

Vilket härligt år!!

Det har varit såå roligt och inspirerande att få följa med under året!

Hoppas Att Ni nu får Ett Gott Nytt År!!

Kramisar ifrån Sanne!!

Fro sa...

Utrolig vakker årskavalkade, jeg gleder meg til å følge bloggen din videre i 2010! :)

Ønsker deg et riktig godt nytt år!

Helen sa...

Vilken härlig årskrönika du har gjort med fina bilder, vad duktig du är. Jag önskar dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År.
Kram/Helen

Grodmamman sa...

Härligt år du verkar ha haft! Hoppas 2010 blir likadant!:)
GOTT NYTT ÅR!
Kram

Stina-Minas Fina sa...

Tack för all inspiration du gett under året! Ditt hem är verkligen helt ljuvligt...
Gott nytt år & kram
Kristina

Anonym sa...

Hej, Marie!

Vilket händelserikt år du haft! Önskar att 2010 blir likadant.

Vilka underbara bilder du bjuder på i din årskrönika!

Önskar dig och din familj Ett Gott Nytt År!

Kram Renate

hemtrevnad marie sa...

Å, vilken härligt år du haft ...och tänk att vi fått följa med:)!
Ha en riktigt Gott Nytt år!!
kraam

Galleri Hönshuset sa...

Önskar dig o de dina ett gott nytt år, och ser fram emot fler härliga inlägg från dig.

Kram Pirre

Betty sa...

Vill även önska dig ett gott nytt år! Lyllos er med er fina hall, själva så får vi nästan pressa oss in mellan alla vinterjackor o skor.

Kram Betty !

Helen sa...

Underbara bilder från din underbara blogg! Tack för att du delar med dig!

Jag hoppas att du fortsätter i samma anda under 2010. Jag kommer att hälsa på titt som tätt!

Gott nytt år och kram!

Linas Vita Hem sa...

Hej Marie!
Vad roligt att du uppdaterade oss om allt som hänt under 2009. Kul inlägg!:) Och vackra bilder som alltid, tröttnar aldrig på att se på ert vackra tv-skåp!Hoppas du får ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram/L

Lilla Lycksta sa...

Vilken fin årskrönika och vackra bilder. Tack för all inspiration som du så generöst delar med dig av. Vill även önska dig ett riktigt gott nytt år.
Kram Camilla

Vintage House sa...

Wow vilket härligt år roligt att läsa och fina bilder. Ha ett härligt nyår ! kram sandra

SussiLi sa...

Hejsan!

Vilken härlig årskrönikan du bjuder på...

Får önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR

Kraamar AnneLi...SussiLi...

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilket underbart och händelserikt år du haft!
Hoppas det nya året för med sig mer spännande och roliga händelser! Hoppas också att jag får tillfälle att besöka din mysiga stad och kanske sammanstråla med dig!
Önskar dig och familjen ett riktigt
Gott Nytt År!
Kram
nina

fembarnsmamman sa...

Gott nytt år till dig med!
Självklart följer jag med här på bloggen även nästa år. Har varit med nästan från början, hittade hit av en slump faktiskt!
När jag också upptäckte att vi bodde ganska nära varandra var det extra kul att följa bloggen!!
Tack för inspiration 2009, kram Emma!

Vita-hjärtan sa...

Klart vi är med nästa år också!!

Tänk ett helt nytt spännande år att fylla... det kommer bli fantastikt!!

Kram Evelina

Mags Romantiska Smycken sa...

Hej Marie
Det var du som lärde mej, hur man "la ut bilder på kanten" (med layout), Tack!
I dag har jag två bloggar, en med mina romantiska smycken och,
http://vindsromantik.blogspot.com/
där jag har en liten tävling.

Ska nu fortsätta botanisera på din underbara blogg.

Vill önska dej, ett Gott Slut och Gott Nytt År.

Många Kramar
/Maggan

Lantliv i Norregård sa...

Du har verkligen haft ett toppen år!! Så mycket härlig inspiration från dig!! Ska bli kul att följa din finfina blogg 2010!!
Gott Nytt År!!
Kram Kram Malin

livetpåfyran sa...

Va härligt att läsa din summering av året!

Ja vi hoppas och tror att 2010 blir även det ett underbart år att se fram emot.

Gott nytt Marie!!

Kram Pia

Vit som snö sa...

Lita på att jag hänger med in i 2010 hos dej!!!
Underbar bildkavalkad!!
Önskar dej nu ett riktigt Gott Nytt År!!
Kram Cilla

ALEXA sa...

HAPPY NEW YEAR!
Greetings from Poland.

Nina sa...

Gott Nytt År!!

Vill att du ska veta att din blogg har lett mig in i inredningsbloggens underbara värld! Det är alltid din jag tittar på först! Funderar på att börja blogga själv men än så länge funderingar, men det verkar fantasktiskt roligt! Lycka till framöver med alla projekt! Kram Nina

Inspirera Mera sa...

Vilket härligt år du har haft och vilka fina bilder du har tagit!

Gott nytt år!
Kram Sandra

Eva sa...

Gott Nytt År - krama de dina!
Ska bli kul att följa dig under nästa år.

Kram Eva

Anonym sa...

Vilken härlig årskrönika !! med både vackra bilder och ord... Önskar alla ett härligt 2010 !! Hoppas på många positiva upplevelser och möten med nya människor !! kram Jenny

Livet på kyrkstigen sa...

Vad roligt med en årskrönika! Gott Nytt År!

Torparfrun sa...

Vill önska dig ett riktigt gott nytt år! Ser fram emot att få följa din blogg under 2010 :-)

Kram Torparfrun

Fröken Piff sa...

GOTT NYTT ÅR! Klart jag hänger med 2010:) Ser fram emot ännu ett år med massa inspiration! Kram!

Sussi sa...

Godt Nytår, og tak for alle de dejlige billeder du viser på din blok.
venlig hilsen Sussi

gamla skolan sa...

Tack för all inspiration du ger ! Önskar dig ett riktigt gott nytt år ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Designe sa...

Såå mycket vackert! Tack för all inspiration! Vi ses nästa år! Kram :)

MiaMaria sa...

Önskar dig ett Gott Nytt år 2010!

MiaMaria

Anne-Marie sa...

Hej!
Gott Nytt År!!från en älskare av din blogg! Tycker du har en av de bästa och finaste bloggar helt underbart hem! Och ditt tv skåp!!!
Oj Ojjj så fint!!

Kram Anne-Marie

katarina sa...

ååå...Marie vilket härligt år!
Vilken massa fina bilder....fulla av inspiration.
Jag hoppas du har en loppis i sommar igen...så fall är jag självskriven...är så glad åt mina fynd jag gjorde hos dig.
50-kronors bänken har blivit vit och ska få aggera tv-bänk i Rasmus rum....ska visa senare...rummet ska bara renoveras först.

Här har vi just spelat kort....jag vann...:)...hoppas du har en mysig nyårskväll!
Gott Nytt År!
Kram Katarina

Linneagården sa...

Vilket härligt bloggår du har bjudit oss på Marie.
Tackar för all inspiration jag fått!

Önskar Dig 6 familjen en bra kväll/natt.

Många kramar från din bloggvän
//madelene

Granne med Selma sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och vill passa på att tacka för all inspiration du delar med dig av!
Kram Sussie

Inspiration i vitt sa...

hej min fina vän, jaa vilket år du haft, helt fantastiskt och din blogg är lika fantastisk den med. Jag följer dig in i nästa år med glädje, ditt fina hem och du goa Marie.
Ha en härlig afton och i kväll dricker vi Champange eller hur hihi skål på dig/Ingela

marie sa...

Jaaaaaa, här får man ställa sig sist i kön. Tack snälla för året som gått och så ses vi väl nästa år.
Många kramar
och ett riktigt Gott Nytt År från mig.
Marie

Loppisliv sa...

Hej raraste Marie! Underbara bilder, jaaa så länge du är kvar i bloggvärlden blir det toppen även nästa år :-) jisses så mycket inspiration jag fått här hos dig, helt underbart är det. Stor kram och ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig och familjen. Kraaaaam Paula

Ann-Catrin sa...

hej min fina bloggvän!1
vilekn underbar kavalkad du visar... ert hem är så ljuvligt vcackert alltså


Nu vill jag önska dig och de dina ett Gott Nytt År

kramar
Ann-Catrin

Petit Eyekiss sa...

Önskar dig ett Riktigt Gott Nytt År!
Det har varit en förmån att få följa dig i vardag som fest.
Du ger så mycket inspiration och värme.
Lycka till med 2010!
Elisabeth

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Nu har jag provat att "tillverka" en blogg! Din är ju så himla fin, så mycket inspiration hämtas där. Det kommer nog att bli ganska mycket ändringar innnan man hittar sin stil. Gott nytt år och hoppas du vill länka till mig. Vi får ta och träffas någon dag. Det pratade vi om tidigare i år....Kolla på bilden så kanske du känner igen en viss sak! Nu ska jag fira lite nyår med familjen (har drabbats av feber så det blir en lugn nyår, typiskt:)
Nyårshälsningar Anna
(huset vid Högaliden)

Lindhagens Anna sa...

Hej Marie!

Gott nytt år på dig! Vilken fin årskrönika du fått ihop. Härligt att se sommarbilderna, visst längtar man nu?! Men först ska vi bara hinna med de här rensar månaderna =). Ha det gott!

Kramis/Anna

Lina sa...

Trevligt med årskrönika!! Önskar dig ett Gott nytt 2010!! Kram Lina

Hanna sa...

Gott Nytt År!
Kram
Hanna

Jes/Vita villa vila sa...

TACK för ett fantastiskt bloggår vännen! Det är en fröjd att få besöka din fina sida Marie!

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kram kram Jes

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej marie!
du har en fin blogg med kanonfina bilder som inspirerar mig.
Gott nytt år!
Kram Susanne

no47-mia sa...

****Gott nytt 2010****

Kraam mia

Idas och mina drömmar sa...

Hej! Tittar in för att önska ett gott nytt år.Du är varmt välkommen att besöka min nya blogg. Jag har startat upp på nytt med nytt namn. Innan hade jag bloggen "Livet i Gläntan". Välkommen, kram Jessica

Systrarna vitt sa...

Önskar ett gott nytt år.
Oj vad du hunnit med, det är väldigt roligt o summera alla händelser. Man hinner väldigt mycket när man buntar i hop det skojjiga.
Kram
Marina