söndag 6 december 2009

Andra advent

Dagens inlägg innehåller några bilder från vardagsrummet. Här inne har det hänt en hel del de senaste veckorna, men det får ni se en annan dag. Istället blir det några bilder från hörnan där kakelugnen står.
j
På kakelugnen hänger en krans utav mjukt enris, olivblad och spansk mossa (allt material inköpt i Danmark där allt sånt här är betydligt billigare än i Sverige). Har dekorerat den med några pappersänglar som jag fått i present från en fin vän.
k
Min loppisfyndade spegel har fått lite tallris som pynt och även här hänger några pappersänglar. (Den gröna dörren ni ser i spegeln tillhör vårat tv-skåp, så här ser det ut när det står öppet).
k
Önskar er alla en fin andra advent och en bra start på den nya veckan.
k
Kram Marie

46 kommentarer:

Mitt hem är min borg sa...

Hej Marie!!

Det ser verkligen adventsfint ut hos er.. Du e ju så fantastiskt duktig på att göra kransar och komponera ihop olika material..

Önskar dig och familjen en underbar andra advent..
Kram kram!!

Emelie sa...

Dert märks verkligen att du tycker om att göra kransar - så fina!
Skulle gärna flytta in i ert vardagsrum :-)
Ha en skön söndag!
Kram

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad fint du har det:)

Ha en mysig andra advent!

PS Ditt TV-skåp måste vara Sveriges finaste;)

Kraam Jenny

Det vita dårhuset sa...

Halloj!
Önskar dig detsamma !

Och vilken UNDERBAR krans!!!

Många advents kramar Erika

Lisas torp sa...

Underbara bilder från ditt vardagsrum! Så härligt med kakelugn!
Jättevacker krans med änglarna också!
Ha en skön söndag du också!
Kram
Lisa

Ljuva Lantliv sa...

Kakelugnen är så vacker och skänker härlig känsla i rummet. Du dekorerar sparsmakat, enkelt och så fint. Alltid lika kul att se dina bilder. Önskar dig en mysig andra advent. Kram Anna

moni sa...

så skjønt du har det, vakre bilder:) God klem fra Monica

Mitt hvite hus sa...

Så fint du har det Marie...

virkleig herlig stemning i stuen din..

ha en skjønn søndag,,,

klem Kerstin

Loppisliv sa...

Hej hopp Marie! Ohhh så ljuvligt fint du har det överallt, blir helt sjuk ju :-) Superfin krans på kakelugnen. Sitter här i soffan framför tv,n med en kopp kaffe och med laptopen i knät och bloggar...hihi, myspys :-) Ha en fin andraadvents söndag. Kraaaam P

Kristin sa...

Hej Marie! JAg gissar att det är matsalsgruppen du gett dig på! Här har jag också målat matsalsbordet! Det fick bli samma ljusgrå som vitrinskåpet och jag är jättenöjd! Nu återstår att se om jag orkar måla de fyra stolarna + två karmstolarna som hör till innan jul... ;-)

Jag har också knåpat ihop några dekorationer idag, en mosstjärna som hänger på dörren. Attans att jag ska ha så nyfikna hästar. De bokstavligen hängde över mig när jag plockade mossa från stenar i deras hage...

Kram på er och ha en bra och skön söndag! Det är så vilsamt och skönt i ert vardagsrum så jag skulle nog tillbringa hela dagarna där tror jag *fniss*

/Kristin

hemtrevnad marie sa...

Å, så vackert!!
Bara älskar bilden med spegeln och dörren som avtecknas i bakgrunden!
Så spännande att se vad du pysslat med...
kramis

Petit Eyekiss sa...

Underbart vackert. ser så lugnt och rofyllt ut.
Skön 2:a advent!

Millas hem sa...

Hej Marie!

Du har det så himla fint överallt. jag är duktigt avundsjuk på alla fina kransar du får till!
Tycker speciellt om den tredje bilden på spegeln, där man ser den snygga tv-skåpsdörren!

Hoppas att du får en trevlig adventssöndag!

Kram Camilla

Design A Cake sa...

Vilken lugn och trivsam atmosfär du har skapat. Enkelt, vackert och stilrent. Verkligen imponerande.

Ser fram emot fler bilder :-).

Hulda sa...

Så flotte bilder! Jeg falt for den kransen på kakkelovnen, den var virkelig nydelig. Med de to englene på. Enkelt og fint. Speilet er også nydelig.

Under en vind sa...

Mysiga behagliga bilder för ögat!

Önskar dig också en riktigt skön andra advent!

Kramis!

LenaS sa...

Åh vilka härliga bilder, kransen var jättefin!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

sylvia sa...

såå nydelig og stemningsfullt i dine bilder.
ønsker deg og dine en herlig søndag i advent,
klem fra sylvia

Änglarnas hus sa...

En heelt underbar krans..gillar er kakelugn..Massor!!

ha en mysig 2:a advent!!

Kraam Sanne!

Lantliv i Norregård sa...

Kransen är så fin!! En sån skulle jag ha på min kakelugn oxå!! (Jag har en snarlik) Jättefin;o)
Alltid lika fint hos dig!!
Kram Kram Malin

Lantliv i Norregård sa...

Kransen är så fin!! En sån skulle jag ha på min kakelugn oxå!! (Jag har en snarlik) Jättefin;o)
Alltid lika fint hos dig!!
Kram Kram Malin

C De-sign sa...

Underbar krans.... jag tror du är "kransarnas mästare".....hihi...
Önskar dig en fin vecka med många mysiga pyssel och njut-stunder! Kram fr C

CaramellePastelle sa...

Du har det underbart vackert hos dig! Så ljuvligt att se, och så inspirerande!/Camilla

milly Garden sa...

Hej..men åh så fint du har det och en baddare på fina kransar!

Kram Marina

Huset utanför stan sa...

Åå, vilket underbart fint fönster du har! Jag blir även mycket nyfiken på hur ert TV-skåp ser ut. Dörren ser ju helt fantastisk ut=) Tv- och Hifi-möbler med rätt känsla är ju väldigt svårt att få till!

Trevlig andra advent!

Ru Hedefalk sa...

Vad fint du har det!

Mysig 2:a advent!

Viveka i Bläckhornet sa...

Du är ju superb på kransar vännen!

Det där tv- skåpet ger mig ljuvliga drömmar. LOVE!!!

Kramar i massor

Viveka

Birgitta sa...

Vilken fin krans du gjort och vad fint du pyntat.
Önskar dej en skön vecka.
Snöiga kramar Birgitta

Fru C tassar in sa...

Jag var bara tvungen att göra en egen krans efter din modell! Mina stackars olivträd får släppa till blad hela tiden inför jul, tur att det finns att ta av!

Anns Gröna sa...

Tack för härliga inspirationsbilder! Har en liknande spegel som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av - innan jag såg din försås! Riktigt läckert!
Kram
Ann

My Lovely Things sa...

Åh va fint!!

Det ser så mysigt ut! Otroligt vackert. Du har det så fint.Kransen var helt ljuvlig..
Hoppas att allt är väl med dig och att ni är friska.Här är vi hyfsat friska.Just nu är mannen väldans förkyld men vi andra mår bra..
Kram Anna

Shabby Charm sa...

Bildet av speilet med vinduet i glasset er noe av det skjønneste jeg har sett!!! Jeg er helt stum her jeg sitter. Hjemmet ditt er bare så nyyyyydelig.

Mange klemmer fra Maia

Om mig sa...

Åh vad mysigt och fint allt ser ut Marie! Jätte fin krans!
Kram/L

Made in Persbo...Carina sa...

Åh, Marie! Det är så vackert att det gör ont i ögonen!
Du har en sån otrolig känsla för att få till det där lilla extra!

Jag har ju en lika vacker kakelugn som du har men ert hus är större så du får plats med så fina saker runt i kring...och vilken känsla du har när du väljer tingen sen!

Jag längtar efter att få sitta där i ditt hus och bara njuta av allt det vackra och trevligt sällskap :)

Kraaam, Carina

Karin Linnea sa...

Vad vackert!
Kransen är helt underbar, och alla bilderna du visar är så stämningsfulla.
Ha en fin adventstid önskar Eva-Lena.

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad vackert du har i varje vrå...så fina kransar du gör hela tiden !!!Ohhh så spännande att få se vad det är som du har förändrat i ert v-rum !!
Ha nu en fin start på veckan
Kraaam Anette

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh vilka underbara bilder..Marie du är en mästare på att skapa vackra miljöer och stämning!!!

Låter underbart med matsalsbordet, skall bli kul att se hur det blev.

Kram
Mia

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig

Oh så fint, gillar verkligen det gamla trädgårdsbordet...

Ha en toppendag. Kram Pirre

linnea-maria sa...

Åh vad fint pyntat. Det är inte mycket som behövs egentligen för att skapa stämning. Det naturen ger är ju i stort sett gratis. Ha en fin advent. /linnea-maria

Inspiration i vitt sa...

Hej goa vännen, alltid vackert hos dig och fina kransar som smyckar ditt mysiga hem. Bara att ha en kakelugn är som en riktig diamant i hörnet.
Kram hela veckan/Ingela.

fröken knopp sa...

hej marie!!

det ser underbart ut där i din lilla hörna!! o vilken spegel!!

Hoppas att du får en bra start på veckan!! kramar elin

Torparfrun sa...

Lycka att ha en kakelugn, själv får jag drömma :-)

Jätte vackert!

Kram Torparfrun

Designe sa...

Så vackert du pyntat! Fina, ljusa bilder oxå! Ser fram emot bilder från det nya du gjort! Kram :)

Vita små hjärtan sa...

Ljuvligt!!!! Å så vackra bilder. Å din bedårande kakelugn....
Kram Agnetha

livetpåfyran sa...

Jag säger det igen-ingen gr så fina kransar som du Marie!!

Ditt finfa slitna bord är jag hopplöst förälskad i, hur snyggt som helst...

Ja kors va tiden går fort, vi går redan mot 3 advent.

Ha det gott goa du, kram kram Pia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så härligt du pyntat! Kransen är underbar och finaste TV-skåpet har ni! Underbart stämningsfulla bilder!
Må så gott!
kramen
nina