fredag 18 december 2009

Flera utomhusbilder.

l
Idag blir det flera utomhusbilder, denna gången från baksidan av huset. Dessa bilder är tagna vid min planteringshörna. Temat är detsamma som på framsidan av huset, röda äpplen och brysselkål.
kjkljk k klö
Sen måste jag ju även visa den fantastiskt fina kransen som hänger på ytterdörren. Det är en present från söta Mariette med bloggen Liljor och tulpaner. Vi var ju och besökte henne på vägen ner till Danmark för några veckor sedan. Mariette har en helt ljuvlig butik och så är hon en sån fin och rar person, är så glad att jag har fått träffa dig på riktigt!
jkl
Även imorgon ska jag träffa några jag tycker riktigt mycket om och som jag har lärt känna tack vare bloggandet. Mia, Carina och Anna kommer hem till mig för lite prat, mat och julklappar och så ska vi göra en liten utflykt också, ska bli sååååå kul!j
k
Ha en fin adventshelg!
Kram Marie

40 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Så fint du får till det ,Marie !
Lyllos den som är gäst hos dig och får se allt ditt vackra !
Men nog har du väl fått lite snö sen de bilderna togs !?!
Kraam /Lotta

Lilla Huset sa...

Du har det så fint, Marie och kransen är verkligen jättefin. Har du ingen snö tro eller är bilderna tagna innan snöfallet (frågar som loppan). Kram Merja

emilias gömmor... sa...

Jag gillar verkligen din brysselkålskrans! Måste prova på att fixa ihop en sådan.

Kram Mimmi

sagolika sinnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sagolika sinnen sa...

Hej!
Åh va fint det ser ut. brysselkålskransen är helt ljuvlig. Fin idé!!!!!

kram ♥

Lo sa...

Häftig krans med brysselkål! Jag har inte gjort min krans ännu. Det blir väl dagen innan julafton kanhända. Mysiga arrangemang du har gjort. God Jul /Lo

Helen sa...

Hej!
Vilka härliga bilder, det måste var väldigt inbjudande att komma till dig och det första man får se är allt detta vackra. Vad roligt att ni som har träffats genom bloggen ska träffas in person, önskar jag kunde vara med. Ha det jätte trevligt.
Kram/Helen

Fröken Piff sa...

Så fint! Riktigt häftigt med brysselkålen:) Önskar jag kunde pynta fint utomhus men min halvt lutande och sneda balkong känns inte så kul faktiskt:)

Hoppas ni får en riktigt fin helg nu då! Låter mysigt! Kram!

brocaatje sa...

What a great photo's, lovely with the apples,
Have a nice day!

Lisas torp sa...

Vilka härliga utebilder, och inte mycket snö verkar ni ha!

Vet inte hur jag ska få tag i en liten gran och mossa som jag tänkt mej! Säkert flera dem snö här!!!

Inspirerande att få titta in hos dej som vanligt!
Ha´t så kul på träffen med tjejerna, låter jätteroligt!
Kram
Lisa

SIMONA sa...

I LOVE YOU NATUAL DECORATIONS..THE RED APPLES ARE GREAT USED FOR DOCRING HAUSE OR GARDEN
KISSES
SIMONA

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig herlig og stemningsfullt hos deg...

du er kejmepflink å dekorere...


ønsker deg en fin helg..

klem Kerstin

Nordingården sa...

Du skulle kunna inhyras av butikerna som exponeringsproffs!!! Så snyggt!! Fin krans fr Mariette och din egen med brysselkål var så häftig också! Bloggträff, det är bra ni tar er tid att varva ned med pyssel, skratt, glögg och mys! Glöm inte julmusik, jag är helt såld på den skivan jag visar i kanten på min blogg, gamla amerikanska klassiker, sååå bra!! Ha en mysig 4e advent Marie! Mari.

Home and Lifestyle sa...

I do not like to eat sprouts, but I think the wreath with sprouts is a very nice idea! Have fun with your blog friends!

Lovely greetings, Ingrid

Eva sa...

Fantastiska bilder!
Kram Eva

Lilla Blanka sa...

Heeej Marie!

Åh vad jag längtar tills i morron!!!
Vad fint du har gjort på utsidan, så mysigt att komma och se allt detta!

Brysselkålskransen och den som du fick från Mariette är såå fina, jag älskar kransar hihi

Kraaaam
Mia

Det vita dårhuset sa...

Heej Marie :-)
Sååå trevliga bilder!!!!!

Hoppas du får en trevlig tur med blogg kompisarna :-)

Kramen Erika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint du har gjort! Men nu är det väl snö på alltihop? För ni har väl fått snö hos dig också...
Du får gå ut och ruska bort den, så man kan se det fina du har gjort!
Kram
Marie

Torparfrun sa...

Oj vad fint du har det i din planteringshörna!
Det var en super fin krans till dörren som du hade fått :-)

HOppas att ni får det riktigt trevligt på eran träff!

Kram Torparfrun

Lantliv i Norregård sa...

Vad fina bilder!! Gillar din idè med brysselkål!!
Ha det så mysigt med dina bloggvänner;o)
Kram Kram Malin

Annas skattkammare sa...

Åhh jag dånar så fint du gör! =) Jättefin krans- så snällt av henne! Låter som du kommer få en supermysig helg Marie! Hälsa tjejerna! ;)
Kram /Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Vilka härliga bilder. Gillar blandningen brysselkål/äpplen.
Vilken vacker krans då......

Idag har jag och barnen varit och julhandlat och det var så mysigt. Har köpt världens sötaste små ljushållare som jag hoppas hinna lägga ut bild på innan julafton. Vi får se hur det går ihop.

Ha nu en riktig toppendag imorgon. Förstår att du längtar....
Hälsa så gott med dig.
Kram Mia

fröken knopp sa...

så vackert!!! hm..får nog bli till att köpa hem lite av den dära brysselkålen..så söt..hihi...

efter allt snöfall så är det ju ljuvligt o fylla hela trädgården med ljus som glimmar..mm..jag njuter..dock inte lika roligt o gå ut o släcka..hihi...

Hoppas att du får en underbar helg!!

varma kramar elin

Helen sa...

Dina bilder andas verkligen jul!!

Så jättefint du har gjort!

Brysselkål är min nya favoritgrönsak, som pynt, alltså...

Ha en härlig helg!

Kram!

Älskade pion sa...

Det är du och Ernst. ;) Sååååå fint på din baksida.Ha en riktigt mysig helg i goda vänners lag. Kram Ulrika

sara på hedepipan sa...

Låter som du kommer få en bra söndag. Ja brysselkålen är jag verkligen imponerad av, får nog åka till affären.
kram sara

Birgit sa...

Måste bara köpa brysselkål!!!
Kram
Birgit

Lilla Ugglebo sa...

Hallå Marie!
Åå så fint du gjort!
Jag storgillar den där kransen med brysselkol....en sån kanske tom jag kan klara av att göra...;)

Vill önska en riktigt mysig 4:e advent.
Kraaaaaaaaaaam katarina

Gerd Karlsson, Blomstallet sa...

Jag tycker nog att brysselkålen är god att äta också men den är kanske ännu bättre som dekoration, fin krans.

Mamma C sa...

Vilka fina julbilder du visar. Hoppas det blev en lyckad dag.
Kram Mamma C

märta sa...

Vad fint du har gjort det! Tänk om jag hade lite utav alla dina fixaridéer! Det ser så mysigt på alla dina bilder. Ha nu en skön söndag och så ser vi framemot att tomten kommer!
Kram! Märta

milly Garden sa...

Så fint du har det..jättefina arrangemang!

Kram Marina

Made in Persbo...Carina sa...

Heeeej gumman och tack för den mysiga dagen igår!!!
Som vanligt var det helt ljuvligt vackert hemma hos dig! Full av inspiration kom jag hem...men kika in hos mig får du se vad som hände på hemvägen!

Idag ska jag ut i skogen och samla material till girlanger *fniss*

KRAM going!
Carina

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Du pyntar så fint, så fint. Att använda brysselkål till kransar och annan dekoration tycker jag är jättesnyggt. Men du, visst är det gott att äta också :-)
God Jul önskar Ingela

Annika Christensen sa...

Gillar kransen med brysselkål.
God Jul på dig
Annika

livetpåfyran sa...

Hoppas hela adventshelgen varit underbar!!

Kram Pia

Maria sa...

Jättevackra bilder, men men har ni ingen snö??

Kram!!

Loppisliv sa...

Så mysigt du alltid får ihop det Marie. Så fint att pynta med röda äppel utomhus. Har läst hos de andra tjejerna och ni verkar ha haft en helt underbar dag. Härligt! Kram kram Paula

no47-mia sa...

VAD du kan!!
Fint!!

Kram Mia

Majas skafferi sa...

Hej! Va?! Kan man pynta med brysselkål, kul! Det är ju inte bara tips om inredning och annat man får via bloggandet, det är nya trevliga bekantskaper också! hoppas ni hade en trevlig dag!
Ha det bra!