måndag 28 december 2009

Härliga dagar

Tänk vad tiden går fort, nu är julen redan över! Men vilka mysiga dagar vi har haft, har bara njutit! Hoppas att eran jul också har varit fin! Det bästa med att ha lite julledigt är att man inte har några direkta tider man ska passa, man kan ta dagen lite som den kommer. Det är det härligaste jag vet!
j
Urtavla och gammal väckarklocka på hyllan i sovrummet. Båda är fyndade på loppis.
k j
På en knoppbräda i trappan upp till övervåningen hänger min mammas morfars gamla fickur.
j
Små urtavlor (fyndade på Tradera) återfinns lite här och var i huset. Detta är dock min favorit!
l
Hoppas att ni får en bra vecka!
Kram Marie

42 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Jaaa, tänka så fort Julen svichade förbi, samma sak varje år..men den är härlig, tur att vi har den !!
Sååå fina saker du visar oss, de där urtavlorna är sååå himla fina..
Vad fick du i Julklapp ??
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Edda sa...

Flotte klokker og urskiver....
Håper julen har vært koselig for deg
romjulsklem fra meg

Älskade pion sa...

Vad vackra bilder du visar,som vanligt. ;)Ha en bra start på veckan. kram Ulrika

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilket vackert gammalt fickur!

Hoppas du har en bra sista vecka på året:)


Kram Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, tänk så fort tiden går! Nu är det snart ett nytt år igen...
Och det är bra med många klockor och urtavlor... tyvärr hjälper det inte mig, jag har svårt att passa tiden ändå... hihi
Vackra är dom iaf!
Kram
Marie

Det vita dårhuset sa...

God morgon Marie :o)
Det är första gången på 6 år som vi går ifrån våra rutiner med mat och sömn.
Och jag kan tala om för dig att det har varit alldeles underbart :-)))))

Ha en fortsatt bra ledighet!
Kramar Erika

"M" sa...

God fortsättning till er....skönt att kunna ta dagen som den kommer....gott nytt år åxå...kram

aagaa sa...

Piękne zegary,piękne zdjęcia!
Pozdrawiam serdecznie

sylvia sa...

hei.
nydelige bilder du viser,
så herlig et gammelt ur.
å den nattkjolen bak der med blonder var fantastiskkk.
snart nyttår å vi kan vente på våren igjen.
ønsker deg gode dager.
klem fra sylvia

Mitt hvite hus sa...

Kjekt å høre du har kost deg i julen.. Nydelige bilder... uret var kjemepflott...

nyt deili9ge romjulsdager..

Klem Kerstin

Eva sa...

Åh, nu vet jag - en knoppbräda kan man ha i trappen där allt ser så himla tråkigt ut. Gud så sugen jag är på att gå på loppisar igen.

Nu efter att ha rensat ena barnets rum på saker, så inser jag att jag måste ha loppis i år igen även om jag bestämt mig för att inte ha det. Synd att kasta alla fina saker!

God fortsättning till dig och de dina också - hoppas julen har varit lugn och skön och att nyår blir lika bra!

Kram Eva

Grodmamman sa...

Visst gick julen fort förbi, men vi har också haft det bra!
Det är det jag gillar mest med ledigheten också, att slippa passa en massa tider!:)
Ha ett fortsatt härligt jullov!
Kram

Loppisliv sa...

Hejsan Marie! Ja så fort det går, samma sak varje år, lika snopen är man när den passerat förbi, nu vill man ha nytt år och så börjar man längta efter våren :-)

Härliga urtavlor, urcharmiga :-) hihii vitsig jag var va?? Kraaam Paula

Home and Lifestyle sa...

Indeed, Christmas is over, we had good days and now we look forward to the new year. Your watches are very special and beautiful.

I wish you a happy new year!!

Lovely greetings from Holland, Ingrid

Lisas torp sa...

Ja, så skönt med lite julledigt när man kan ta dagen som den kommer!
Så vackra bilder du visar!
Lisa

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Ja visst är det skönt att inte ha några tider att passa.. här blir jag alltför morgontrött när jag slappnar av.. men det är ju skönt med sovmorgon med.. Så vackert du pyntat med dina vackra klockor- vilka skatter du fyndat och fått!
Kram /Anna

Änglarnas hus sa...

Julen rusade förbi med sin vanliga stormfart!..såå skönt att sedan bara ta det lugnt och bara samla krafter!

Ha mysiga dagar nu med era små töser!!

Kramis Sanne!!

Hilde sa...

Så mange forberedelser, og vips er den over. Nå skal vi nyte mellomdagene frem imot nyttår, og vi har fremdeles ferie og det er deilig.
HIlde

Kristin sa...

Hej Marie! Ja, visst går julen fort över, men jag tycker nog mest om adventstiden, det är där jag njuter av pyssel och pynt och förberedelser inför julen på olika sätt. Nu såhär efter julhelgen så vill jag genast gå vidare och idag köpte jag faktiskt tulpaner på Ica, tvingade mig att vänta till efter jul ;-)

Vi är lite lediga ytterligare ett tag så än är de sköna, lata dagarna inte över. Kram till dig och hoppas ni också har tid till mycket mys!

Kram från hela familjen
/Kristin

Lisemoren sa...

Jeg koser meg sånn med alle de fine bildene du viser i innleggene dine. Julen er en herlig tid, synd den er så fort over.

Klem fra Lisemoren

emilias gömmor... sa...

Visst är det skönt med långledigt. Gå i pyjamas och bara mysa, inga måsten.

Kram Mimmi

Helen sa...

Mellandagarna är nästan det bästa med julen...

Fina bilder!

Ha det fortsatt gott!

Kram!

Ljuva Lantliv sa...

Hej Marie, visst är det härligt med alla lediga dagar. Inga måsten eller krav. Dina bilder är lika vackra som vanligt. Önskar dig en fin nyårsvecka. KRAM Anna

Kusinvitamin sa...

God fortsättning önskas dig och familjen och även ett gott nytt år!

Jösses vad julfina bilder du har tagit!

Kram från hela familjen!!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Jag håller med, det är såå härligt med semesterkänslan, att gå upp när man vill, äta utan nån stress, kunna tassa runt i pyjamasen hela dan om man vill...

Härliga bilder! Urtavlorna var verkligen ett lyckat Traderafynd.

Kram
Mia

Designe sa...

Åh, det är så vackert med gamla ur! Dina var superfina! Ha en fortsatt lugn och skön ledighet! Kram :)

Lantliv i Norregård sa...

Så vackra romantiska bilder du visar!! Förstår att du gillar urtavlor och små fickur!! Så fina;o) Ha det så bra!!
Kram Kram Malin

Millygarden sa...

Tiden går i rasande takt... nu är Julen förbi och snart är året 2010 här jösses så fort det går!

Kram Marina

Birgitta sa...

Ser att du också haft en lugn och skön helg. Visst är det skönt att bara kunna njuta istället för att stressa ihjäl sej.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Hulda sa...

Her i Norge har vi fortsatt jul, romjul, kaller vi dagene mellom jul og nyttår. Fine bilder fra huset, liker så godt urskivene dine.

Vit som snö sa...

Som alltid, en njutning att titta på dina vackra bilder! Här kom julen av sej lite pga allt toksnöande men jag får trösta mej att midjan åtminstone inte utökats denna jul...;)
Ha ett fint slut på 2009!
Kram Cilla

Millas hem sa...

Hej Marie!

Ja, nu har julen passerat i en himla fart!
Jag tycker i och för sig att det är ganska skönt att snart få ta bort allt det juliga! Tycker jag tröttnar fortare och fortare för varje år!

Det lilla uret är supercharmigt och får bli min favorit också! =)

Stor kram till dig!

C

Christina - Lantmusen sa...

Vilka fina gamla klockor du har, det är verkligen något speciellt med gamla saker som inte går att återskapa med nya, hur man än försöker.
Hoppas du får ett gott slut på det gamla och ett gott nytt år!

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg

Anonym sa...

veldig interessant, takk

Nooria sa...

Deilige bilder i dette innlegget som i alle :-).

Jeg må bare si at bloggen din har blitt min nye favoritt. Jeg blir virkelig inspirert av den!

Fro sa...

Så koselige bilder og flotte klokker :)

Klem

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Nu bär det av mot våren!
Tack för alla fina foton under året!
Gott Nytt År på dej önskar fru Ekeby!

C De-sign sa...

Fina urtavlor och fina arrangemang som alltid! Jag vill önska dig ETT RIKTIGT BRA ÅR 2010! Kram fr C

Lina sa...

Vi har haft en riktigt härlig jul! Mycket slapp!! Önskar dig ett gott nytt år!! Kram Lina

husvidhavet sa...

Oj så vackra urtavlor förstår att de är favoriter!
Ibland undrar jag var alla ramlar över sina fina saker... kanske måste ta en titt på det där tradera alla talar om?!
Kram & Gott Nytt år

Marith

Made in Persbo...Carina sa...

Å vilka ljuvliga bilder du visar!
Så vackra.

Önskar hela familjen ett riktigt Gott Nytt År!
KRam, Carina