onsdag 16 december 2009

Idag var det verkligen riktig vinter när vi vaknade, vitt och vackert så långt ögat kan se. Hoppas nu bara att snön får ligga kvar, hade ju varit så mysigt med en vit jul!
l
Mina JÄTTESTORA kanelstänger har fått flytta på sig. Nu bor de istället på bordet ute i hallen. Dekorerade dem med det vackra korset som jag fick av Carina i födelsedagspresent.
jkl
På bordet står även en gammal plåtburk som jag har planterat några hyacinter i. Hyacinter är (tillsammans med julrosen) min favoritjulblomma så de finns lite överallt här hemma, doftar verkligen jul!!!
l
Idag är jag och barnen lediga och vi har absolut ingenting planerat, sååå skönt! Hoppas att ni alla får en fin dag och var rädda om er om ni ska ut och åka i vintervädret!
kl
Kram Marie
hj
Ps. Vill tacka för alla kommentarer jag får, blir så glad! Försöker i möjligaste mån kommentera tillbaks till så många jag bara hinner med, men just nu önskar jag att dygnet hade några fler timmar, har knappt hunnit sätta på datorn de senaste dagarna. Vill även tacka för alla gulliga mail! Jag svarar alltid, men det kan dröja en dag eller två innan jag hinner med att svara er.

50 kommentarer:

Kerstin sa...

Så vakkert det var på bordet ditt. Hyacinter og julerose er også mine julefavoritter. Syns bare det er så vanskelig å få julerosen til å holde seg fin inne over julen.
Ha en fin dag.
Klem

emilias gömmor... sa...

Så fint och juligt... Känner doften...

Kram Mimmi

sylvia sa...

hei.
så nydelig det var der med hyacinter å de store kanel stengene.
skjønne bilder,ååå så herlig med snø,litt snø fnugg i lufta her nå, så jeg håper,
var inne på vi i villa å stemte jeg...
ønsker deg en herlig ledig dag med barna.
klem fra sylvia

Lilla Huset sa...

Så fint du har dekorerat, ja de var riktiga bamsestänger. Vilket fint kors du har fått, det väcker litet habegär hos mig. Julrosen tycker jag också är en riktig höjdare att ha. Tyvärr har jag aldrig lyckats hålla liv i dem så länge att jag hunnit plantera ut dem. Kram Merja

Inspiration i vitt sa...

Godmorgon vännen, du har det så fint i ditt juliga hus att jag nästan svimmar. Du har den förmågan att få till det enkelt och vackert precis i min stil. Hyazinterna står så fint i din zinkburk och ljusen i hinken är helt underbart. Kram på dig/Ingela.

Skatan sa...

Hej Marie!

Härligt - vi är många som nu njuter av den efterlängtade snön...äntligen säger jag!!!

Hälriga bilder från ert vackra hem. Hur hinner du med detta arrangerande och pysslande - du som är åter i jobb? Imponerande.

Varm kram till dig.

Anna

Jenny sa...

Hej Marie!
Alltid samma känsla när man går in på din blogg o ser dina bilder: ååååhh vad fiiint!!

Du är så himlans duktig på att dekorera, sitter här o bara njuter av bilderna:)

Ha en härlig dag med barnen!

kram Jenny

"M" sa...

Du får döpa om bloggen till vita ranunklers pysselblogg....hihi.....jättefint....och jag håller med om julroserna....underbara....köpte två till igår på granngården för 149 kr för två....tror jag att det var....billigt tyckte jag....vet inte....fina är de iallafall.....kram

Hulda sa...

Så herlig med sviblene i den sinkboksen! Det var virkelig flott. :) Fine bilder, som alltid her hos deg. :) Likte også godt det du har gjort utenfor. Koselig.

Lisas torp sa...

HÄrliga bilder som vanligt!
Ha en skön ledig dag med barnen!
Kram
Lisa

Nordingården sa...

Hej Marie, kors va vackert du har det i hallen! Så snyggt med kanelhögen och den burken med hyacinter i, gud va vackert!!!! Ja, jag såg Jennys snygga utlottning, Liza gör så häftiga smycken, jag hade ju utlottning med henne förra våren, unika och häftiga smycken!

Som sagt, tänk om man hade en hall som din, suck va fint! Ha en bra stressfri vecka: ) Mari.

Systrarna vitt sa...

Otroligt snyggt med få mörka inslag i allt det vita, min favorit och försöker själv sträva efter det så gott det går. Kram Liselott.

Vit som snö sa...

Vackert och fyllt av julstämning! Precis som jag tycker julen ska vara, enkel, vacker och fylld av doft!!!
Jag är också ledig idag, ska bara mysa och sen avsluta dagen på spa, känns ju inte alls dumt:)
Kram Cilla

LenaS sa...

Åh vad härligt med en ledig dag! Är så glad för jag lyckades hitta stora kanelstänger pckså efter att ha sett dem här i din blogg, vår lilla blomsteraffär hade ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh Marie, var precis in hos Anette och njöt! Så fortsatte jag direkt hit - och jag säger bara suck och lycka!!!!!!!! Ni har så vackert, så fridfullt fint och jag blir bara så rofylld i själen.

Njut nu av din dag med barnen!
Själv ska jag iväg och jobba med lite uppdrag som jag fått på den administrativa sidan. Men, det får nog bli lite skapande snart också för nu gick jag igång efter all inspiration jag fick hos er båda.

Sköt om dig och en stor kram!
Mia

Anonym sa...

Hej, Marie!

Vi är många som njuter av den efterlängtade snön. Barnen är glada, vovvarna plöjer gångar i snön och trivs. Återstå att se om den stannar kvar, hoppas!

Som sedvanligt är bjuder du på fina bilder!

Njut av din dag tills med barnen!

Kram Renate

Lisa.L sa...

Hej ! vilka ljuvliga bilder du bjuder oss på :D kram och god jul !

Millas hem sa...

Hej Marie!

Så häftiga dina kanelstänger är! Trodde först det var någon forma av ved, innan jag läste vidare! =)
Har aldrig sett så stora förrut!

Det låter som om ni ska ha en riktig mysdag! Härligt med snön! Här försvann den fort, men om nu ni har fått, kanske den kommer hit också, hoppas...

Kram Camilla

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Här är så roligt att titta in. Så bedårande vackert jämt!!!!
Ha de gott i julestöket!
Kram Agnetha

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, nu är det härligt att vi fått lite snö... eller ganska mycket faktiskt! Det blir ju så mycket ljusare...
Det ser färdigpyntat och fint ut hemma hos dig!
Kram
MArie

fröken knopp sa...

hej marie..

Ja visst är väl det vita som kommit underbart!! o jag hoppas som du att det ska få ligga kvar ett litet tag till... Julkänslorna bli på något sätt mycket starkare..:)

jag håller helt med dig att blommorna gör julen..o doften..mmm....här är huset med fyllt med hyasinter, julrosor azaleor o massor av vita minajulstjärnor...

varma kramar elin

Made in Persbo...Carina sa...

Å Marie! Så vackert! Så rent och estetiskt tilltalande! Gillar din idé med ljusen och kottarna i zinkhinken.
Har själv en zinkhink i vardagsrummet som står där och gapar tomt. Jag måste nog sno din idé där om det är ok?!
Har du sand i botten? Ljusen ser långa ut. Mina vanliga kronljus blir nog för korta. Får se om jag kan hitta långa ljus någonstans.

Låter så härligt med din lediga dag!
Själv stressar jag på tok för mycket just nu. Är så trött på allt och vill egentligen ha en lång period när jag bara kan komma ikapp hemma, gå långa promenader och rensa hjärnan från skräp.

Ska bli såååå roligt med mysdag hos dig till helgen!

Kraaaam goa vän!
Carina

Torparfrun sa...

Så vackert!Gillade verkligen din zinkhink med ljusen i :-)

Vad skönt att vara ledig och inte ha något planerat, njut!

Kram Torparfrun

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Wow vilka bilder..! Och korset som Carina gjort är helt underbart ♥

Jag är så där otålig, som ett barn som väntar på julafton, för det skall bli såå roligt att komma hem till dig och träffas igen!

Nä nu måste jag kolla på bilderna igen, de var ljuvliga!!!

Kraaam
Mia

Lilla Blanka sa...

Hihi, jag kan inte riktigt komma över de där enorma kanelstängerna, de är så himla coola!!!

Helen sa...

Hej!
Vilka enorma kanelstänger har aldrig sett något liknande. Fin burk med blommor, fina bilder du delar med dig av.
Kram/Helen

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin blogg! Du skriver och fotar så inspirerande och skänker mkt glädje och värme i vintermörkret! Stort tack för det!
Julhälsningar Anna T i Skåne

Hagens Vita Vardag sa...

Helt ljuvlig blogg med de allra vackraste bilder du visar!
Tack för att du delar med dig =)
Kram Anna

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Åhh underbar julstämmning vilka fina bilder lovely.. kram sussie

Useful Art sa...

Hej Marie!
Vackra bilder som vanligt, du är riktigt duktig på att fota! Hur lyckas du få så ljust hela tiden? Mina blir bara grå och mörka den här tiden på året.

Kram /Sara

CIELO sa...

Hello Marie... I always find such delights in here!

Have a great day

cielo

Älskade pion sa...

Såååå mysigt du har pyntat hemma. ;) Ha en härlig kväll. Kramar Ulrika

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Tänk att du alltid hittar rätt med all din dekoration. Alldeles lagomt mycket.
Nu har jag också fått tag i dessa stora kanelstänger :)

Kram Viveka

C. Tvillingmamma sa...

Mm...så fint i sin enkelhet... :)

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Såå vackert du dekorerar! Håller med om att hyacinter är ett måste till jul, men min andra omgång håller på att blomma över nu, så det blir till att köpa nya!
Kram /Anna

Lantliv i Norregård sa...

Så fint hos dig, Marie!!
Det enkla är det vackra;o)
Kram Kram Malin

Louise sa...

Så vackert och stämningsfullt!! burken du har planterat hyacinter i är ljuvlig, liksomkanelstängerna förstås!!

no47-mia sa...

Hej Marie!
Jaa, nu har här kommit ännu mer snö så hoppas hoppas att den ligger kvar ett tag nu..
Såå ljust å härligt vackert du har det..
Kram kram å ha det gott!

Mia

Lilla huset på prärien sa...

Vad härligt att ha lite lediga dagar mitt i veckan sådär. Det ska jag bli bättre på att ta mig till våren. Just nu har jag inga lediga dagar alls men förhoppningsvis blir det lättare till våren. Vi får se :)

Ta hand om dig!

Kram Jenny

My Lovely Things sa...

Åh va mysigt det ser ut!!

Ska bli så roligt att få se ditt hem in real life på lördag!!

du har pyntat så ljuvligt..
ps..jag har knappt nån tid jag heller..
Krma Anna

Ljuva Lantliv sa...

Härliga bilder. Dom där kanelstängerna är verkligen något extra! Jag som tyckte mina var stora (15 cm). Där ligger man i lä! Kram till dig. Anna

Jenny sa...

Så fantastiskt vackert Marie! Du har så mycket underbara idéer jämt, en ren lycka att kolla in här! Du är så go:) Tusen tack för dina rader, jag känner precis samma om dig och ditt hem! :) Sköt om dig i massor, KRAM Jenny

hemtrevnad marie sa...

Å, så fint du gjort!!
Så härligt med en ledig dag med barnet utan något inplanerat!!
Lilleman här har haft det såå kul i snön idag...själv fick jag hålla mig inne ,jag hostar såå förfärligt, får försöka bli frisk till jul...
kram på dig!!

Änglarnas hus sa...

Lika mysigt som vanligt!! :)
Hyacinter är verkligen julensblomma..mina börjar torka ut nu så lite nya till jul bbehöver inköpas!!

Ha det mysigt nu resten av veckan!!
Kramis Sanne!

sagolika sinnen sa...

Hej!
Va fiiint du gjort, jätte vackert!
kram ♥

Lindhagens Anna sa...

Halloj!

Jag har också dessa som mina favoritblommor! Jag tycker hyacinterna är vackrast precis innan de slagit ut. Nu är det vinterväder här i skåne också =). Tack för vackra bilder och inspiration!
Kram//Anna

sara på hedepipan sa...

Jag håller med julros och hyacint, men jag tillägger amaryllis.
kram sara

Modern Country sa...

Hei Marie vennen!

ÅÅÅ du kan du, jeg har sittet her og nytet ditt fullkommelige vakre Julehjem, det er underbart!!! Det er så fint med disse fine grønne girlandene du henger opp her og der, undrer hva slags tre som har så fine greiner. De henger så skirt og vakkert, virkelig dekorativt!! De kanelstengene, ja de var store, har selv lett etter dem for jeg synes de gjør seg så fint blant Julepynten. Men jeg har ikke hatt like god flaks som deg. De dufter godt!!

Tenk så fort tiden går altså, nå er det straks Julaften. Bare en uke til så kan vi slippe løs feiringen. Jeg skulle også ønske meg flere timer i døgnet. Den siste tiden har vært enormt hektisk og jeg har vært så redd jeg ikke ville rekke og levere alle ordre før Julerushet på posten slo til. Derfor lite blogging og hilsener fra meg. Håper du forstår!! Til helgen tar jeg Juleferie, det skal bli så skjønt og jeg skal ikke sy så mye som et hjerte før det nye året er her. Deilig :))

Ha nå en virkelig fin tid, nyt av dagene sammen med din familie og så snakkes vi straks igjen. Må jo ønske deg God Jul :)

Varm klem vennen!
Aina

Karin Linnea sa...

Alltid UNDERBARA bilder! God Jul och Gott nytt år önskar jag dig.
Kram Eva-Lena.

VeligaVera sa...

Hejhej igen!
Nu var jag tvungen att gå in på din fina sida igen.Du har en så himla fin sida och jätte fina bilder.Kul att se!Hoppas du får en härlig jul!
Kram Marie