måndag 14 december 2009

Julpyntat utomhus.

Hej på er! Hoppas att ni har haft en mysig luciahelg, det har vi haft! Flickorna sprang omkring här hemma hela dagen igår klädda som lucior och det var knappt att de ville ta av sig luciakläderna när det var dags att gå och lägga sig, hihi. Idag är det dags för luciafirande på min förskola och sen är det julpyssel som gäller resten av veckan på jobbet, det är mycket jul nu!!!!!
k
Har gjort lite julfint utanför huset så nu blir det flera inlägg den här veckan med utomhusbilder.
k
En girlang utav mossa pryder armeringsnätet (ni kan skymta lite av den längst upp på bilden) och på bordet står min loppisfyndade fågelbur tillsammans med ett fat med äpplen och mossa.
k
I några lerkrukor har jag stoppat i spansk mossa och brysselkål. Jag är en stor grönsaksfantast (äter helst inte kött), men brysselkål kan jag bara inte tycka är gott. Men de är ju väldigt söta att dekorera med, hihi.
kl
Min loppisfyndade kälke har också fått komma fram ur gömmorna. Sen den här bilden togs ser det dock lite juligare ut, igår kom det nämligen äntligen lite snö.
klö
Ha en bra vecka!
Kram Marie

51 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Så fint du har pyntat. Ser så härligt ut!

Kram Mimmi

Lisas torp sa...

Så jättefint och jullikt det ser ut hos dej!Vilken känsla att komma hem till dej som gäst och bli bemött av allt det vackra redan utomhus!!!
Ha en riktigt bra vecka!
Kram
Lisa

sylvia sa...

hei Marie
så flink du har vært å pyntet så nydelig utenfor hos deg.
skikkelig julestemning der,koselig dere fikk snø,melder snø her fra onsdag,
klem fra sylvia

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du pyntar även utomhus !!! Och du har så klara o fina bilder, jag tycker det är så himla svårt att få fina bilder nu, det är ju så mörkt hela tiden, jag fick verkligen jaga ljuset igår då jag skulle fota vår gran som vi har tagit in nu..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Mitt hvite hus sa...

Så nydelig du pynter utenfor hos deg... så smart å bruke rosenkål da...

Kjelken var virkelig flott..

ønsker deg en fin lucvia feiring på jobben...

Og en fin uke..
Klem Kerstin

Loppisliv sa...

Så fint du gjort Marie, helt underbara bilder. Jag blir alltid så sugen på att greja ch feja när jag kikar in hos dig, mysigt med julfint även utanför huset, ser så välkomnande och vackert ut. Ha en toppen dag nu vännen. Kram Paula

My Lovely Things sa...

Åh va fint du har gjort!!
Det ser så mysigt ut. Och tänk till helgen då ska jag få se det in real life!!

Det ska bli så kul att träffas..Kram Anna

no47-mia sa...

Såå härliga bilder utifrån.. Du kan få till det du!
Ha det gott!
Kram Mia

kardemumma sa...

Vad mysigt du har gjort! Håller med ang. brysselkål. Dom tillhör inte mina favoriter heller.
Kramelikram C

Edda sa...

Kjeeempekoselig dekorert:)
Ja...nu er det ikke mange dager igjen...hvor blir tiden av??
Ha en kos dag
klemmer fra meg

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig

Så fint du har det =)

Här har det varit alldeles tomt utan lucia. Skolan ordnar ett julspel på torsdag iställe,t och då blir det lucia med tomtar och alla möjliga djur =)

ha en toppendag. Kram Pirre

sara på hedepipan sa...

Helt otroligt fint. jag måste lära mig och släppa på mina gränser så kanske jag också kan göra så fint.
Jag är otroligt imponerad.
kram sara

Mamma Mia.. sa...

Åh har ni snö!!! SÅ mysigt! Det lär nog vänta på sig här nere i Skåne...jättefint med äpplena, den ideen lånar jag nog!!

Birgitta sa...

Vad fint du pyntar med allehanda ting. Önskar dej en skön vecka.
Kramis Birgitta

"M" sa...

Fint och juligt

Monica sa...

Hej Marie,
vackert pyntat, men man saknar ju det där vita kalla som man så gärna vill ha i juletid.

Ha en fin vecka, Monica

Louise sa...

Härliga bilder! Du har gjort det så julfint!

Nordingården sa...

Hej Marie, men så himla snyggt med hinken, arrangemnagen och fin lykta!!!! Du arrangerar som den finaste danska butik! Ha en bra ny vecka. Mari.

Sjabbig men chic sa...

Superfint! Stämningsfullt och juligt och proffsigt!

Ha en fin måndag!
Lisa

fröken knopp sa...

Så fint!!!

även här snöar det..o med ens kommer det mera julkänslor..härligt!!!

varma kramar elin

Karin - Mina Rum sa...

Vad mysigt och julstämningsfullt du fått det ute. Din kälke är nästan likadan som min. De pryder verkligen sin plats, tycker jag.
Kram...

Gypsy Purple sa...

I just love the moss arrangements!!!

Doornroosje sa...

Very nice en beautiful pictures!

My petite craft house sa...

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar...jippi!

Ska kika in på din blogg under veckan för att inspireras till lite "julfint" utomhus.

Hälsningar Anneli

Hagagården sa...

Underbart fint!!
kram
ninni

nath sa...

Va fint pyntat =)

Millas hem sa...

Så himla fint pyntat ute!

Ja, här var det supermysigt igår när det snöade lite. Hade gärna sett att snön låg kvar ett tag också! =)

Ha det gott!

Kram Camilla

Lantliv i Norregård sa...

Så mysigt, Marie!! Visst är det trevligt att komma hem till någon som pyntat så fint!! Röda äpplen, finns det något juligare?!
Kram Kram Malin

Designe sa...

Åh, va juligt och fint du har gjort! Det är så fint med lite röda äpplen! Fint även i inlägget nedan med skridskor med pälskant och den andra pälsen...så vintrigt och fint! Kram :)

All Seasons sa...

Yes yes I have a wonderful weekend !!
You decorations looks very nice. I like it !!
Have a nice week.
greatz from Holland
♥ Patricia

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh så juligt vackert, finner inte ord.. Kan tänka att de e mysigt att sitta där och dricka en varm glögg...
Kraaaam Linda

Änglarnas hus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Änglarnas hus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Änglarnas hus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!
Min datorn lever ett eget liv just nu..och tre likadana inlägg poppade upp här hos dig, därav tre borttagna!! ;)

Så stämningsfullt det blev utanför ert hus..och säkert ännu vackrare med lite pudersnö på..

Brysselkål är ingen hit på min tallrik heller..men de är som sagt fint att ha dem i arrangemang!!

Kramis Sanne!!!

Annika Christensen sa...

Pynt helt i min smak.
Lyckat till i årets blogg på Vi i villa.
Annika

Om mig sa...

Super mysigt och fint Marie! Vilken rolig idé att använda brysselkål!:)
Här har det också kommit snö, så härligt! Äntligen lite juligt och så blir det ju så mycket ljusare av snön också!
Ha det fint!
Kram/L

blomsterboden i skanör marie sa...

Såå mysigt och välkomnande du gjort!!!!
kramkram marie

Gillberg sa...

Så mysigt! Och Du, jag är helt på Din linje vad det gäller brysselkålen!!... ;D

Mvh Ellinor på Gillberg

Domus Dulcis Domus sa...

Vackert! Det räcker att säga tycker jag. Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Det ser jättefint ut med utomhusarangemanget!

Har själv inte hunnit med så mycket ute, ett par lyktor och lite ljusslingor är allt.

Vad fin den gamla kälken är, bra fynd!

Kram
Mia

Anonym sa...

Hej, Marie!

Nu är jag på banan igen efter en ofrivillig paus har haft datakrångel.

Så juligt fint arrangemang du gjort utomhus! Du får alltid till det så fint och mysigt.

Kram Renate

VeligaVera sa...

Hej igen!Så fint du har gjort!Jag blev så glad att se din loppis fyndade kälke....då blev kom jag på att även jag fyndade en förra året!En röd,skavd,jätte fin....
I morgon får jag nog ta och leta fram den och fixa lite jag med.
Ha det bra,kram!

VeligaVera sa...

Hej igen!Så fint du har gjort!Jag blev så glad att se din loppis fyndade kälke....då blev kom jag på att även jag fyndade en förra året!En röd,skavd,jätte fin....
I morgon får jag nog ta och leta fram den och fixa lite jag med.
Ha det bra,kram!

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh fasen marie, det är så himla ljuvligt juligt så jag svimmar, underbart....i morrn är lilleman o ja lediga och så har vi snö, mohahaha här ska nu julas på, ska ta in grane tror jag! läget på julklpssfronten då, här är det rätt coll nu...måste inventera lite, har förmågan att handla lite too much, men det är sååå kul!!! näää nu ska det sovas så det orkas pysslas och pulkas i morrn med gus! varmkram lotten

CaramellePastelle sa...

Nej, så fint du gjort! Värst vad brysselkålen passade bra i ditt arrangemang. Underbara idéer du har!/Camilla

sagolika sinnen sa...

Hej!
Va fint du har gjort utomhus, ser så stämmningsfullt ut. Brusselkålen va ett roligt påhitt.
ps. you got mail.
kramis ♥

Älskade pion sa...

Vad snyggt du har pyntat. Vad fint det var med brysselkålen,ett bra tips. ;) Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Lindhagens Anna sa...

Hej Marie!

Vad fint du pyntat! Roligt och fint med brysselkål. Måste också ta tag i pyntandet. Har faktiskt inte fått någon riktig julkänsla i år. Hmm kan det bero på bristen av snö här i söder? I morgon ska snön komma även hit så då kanske man får lite fart. Ha det gott! Kram//Anna

Tulipa sa...

Hej!
Vad härligt!
Vinterfint med naturmaterial,- kan det bli bättre?!
Ser fram emot fler utomhusbilder! Du skapar alltid sån stämning!

Hoppas du har en riktigt mysig och pysslig vecka!

Kram Mariette

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Fantastiskt fina bilder...Ha en god jul!