tisdag 8 december 2009

Ministrutar

Jag och barnen julpysslade lite häromdagen när vi var lediga. Barnen gjorde smällkarameller och själv snurrade jag ihop några ministrutar utav notpapper och silkespapper. Fyllde dem med små kanelstänger och nejlikor, så nu doftar det jul här i huset.
o
Hängde upp strutarna i en girlang som jag gjort någon dag tidigare och som hänger mellan köket och vardagsrummet. På bilden nedanför kan ni se slutresultatet.
l
Här inne i vardagsrummet har vi bytt soffbord. Hittade ett gammalt skrivbord på loppis för ett tag sedan som nu har genomgått en liten makeover. Vi har sågat av benen en bit, målat det vitt och så har jag tagit bort de guldfärgade beslagen på lådorna. Det är dock inte helt färdigt än, nya beslag ska inhandlas och så har jag även tänkt att min snälla mamma ska få texta lite på bordet. Visar bordet längre fram när det är helt färdigt!
k
Hoppas att ni alla får en fin dag! För mig blir det fortsatt pepparkaksbak och luciaträning på jobbet (jobbar på förskola) och sen ikväll ska jag fortsätta att julpynta här hemma, nu är det jul för hela slanten!!!
k
Kram Marie
k
Ps. Fick igår veta att eftersom jag hade den stora glädjen att vinna oktober månads Bästa bloggen i Vi i Villa så är jag nu nominerad till Årets blogg på deras hemsida. Är i ett otroligt fint sällskap där bland de andra månadsvinnarna, men om det skulle finnas någon som vill rösta på lilla mig kan ni göra det här!

58 kommentarer:

fröken knopp sa...

hej marie!!

Först ut?? kan det vara sant..hihi...

Så fina strutar o girlangen är så underbar!! Mmm...bara njuter av dina bilder!!

Låter mysigt med pepparkaksbak o lucia..hihi...

Ska genast gå in o rösta på dig!!!

Varma kramar elin

envilsenloppa sa...

Underbar inspiration som vanligt ! Smart med skrivbord som soffbord , då kan man ju gömma lite fula tekniksaker i lådorna ;-)
Ha en fin vecka !
Kram/Lotta
Nu ska jag in o rösta !

"M" sa...

Gillar girlangen....jättefin....ska gå in och rösta på dej genast....ha det gott

Älskade pion sa...

Jag ska gå in och rösta på dig,du har ett jättevackert hem,såååå ljuvligt att gå in och kika hos dig. ha en bra dag . Kramar Ulrika

LjuvligtLantligt sa...

SÅ himla vackert! Nu blev jag sugen på att göra en sån..
ha en bra dag!
Kram Git

jakt,skor,barn,inredning sa...

Underbara bilder!

LenaS sa...

Vad snyggt bordet blev och för att inte tala om strutgirlangen,underbar!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Edda sa...

Den ble kjempefin den girlanderen....jeg har også noe notepapir et sted men finner det ikke:)
ha en kos dag
klemmer

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Så otroligt vackert du har pyntat =)och ett stort grattis till dig o din blogg. Den är du väl värd. Kram Pirre

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Åh vilka söta ministrutar ♥ de ser så söta ut där i din nya girlang. Kan bara tänka mig hur juligt det doftar hos er nu.

Vad roligt med nomineringen till Årets blogg!!! Självklart röstar jag op DIG ♥

Kram
Mia

Ps hoppas vi kan ses innan jul...börjar få abstinens nu, hihi.
Har du tänkt att åka till Lustfyllt innan jul? Carina är sugen (liksom jag) att åka dit.

manon 21 sa...

Que de Poésie!!!


manon

Lilla Blanka sa...

röstar på dig...

Tulipa sa...

Hej Marie!

Vilket fint pyssel!! Ser så ombonat och vackert juligt ut när man ser girlangen hänga där i öppningen med de små strutarna...

Soffbordet är också en fiffig idè! Man ska alltid tänka i nya banor oh inte bara "se ett skrivbord" när det är det man ser!

Började rota i mina julådor idag morse...men jag hann bara sätta fram en gammal antik ängel som för mig symboliserar luciaveckan..sen satt jag vips och virade in julklappar och sen var det time to go...!
Ja du vet hur det är, tiden rusar!

Önskar dig en mysig vecka med allt ert juliga på jobbet!!
Kram Mariette

Hulda sa...

Grattis med vinner av konkurransen! Det fortjente du! Så flott det ble i girlanderet, nydelige kremmerhus. :)

blomsterboden i skanör marie sa...

Såååååå fint=D

Kramkram marie

Lisas torp sa...

Åh, så fint ni har gjort! Det ser verkligen vackert ut!

Grattis till alla utmärkelser och hoppas du vinner årets blogg också! Självklart röstar jag på dej!
Kram
Lisa

Vit som snö sa...

Du har självklart min röst Marie!!!
Jag älskar din blogg!
Vilken ljuvlig girlang, jättesöt!!
Ha det gott! Kram Cilla

Loppisliv sa...

Nu har jag varit inne och röstat på dig. Du är ju bara bäst!! Supersöta strutar du gjort, är så imponerad över allt fint pyssel du alltid gör, själv är jag ju ingen direkt pysselmakare, därför är det så roligt att se vad andra gör för lite inspiration. Bordet var ursnyggt, jag har också haft planer på att byta ut vårt, tror vi hade Men jag håller som bäst på att måla svart,vita rutor på det, fick idéen efter att vi fikat på Maries svart vit rutiga matbord på Brocante markanden. Visar på bloggen så fort det är klart. Ha en lovely day. Kram P

Loppisliv sa...

oj, ser att text i mitten försvann?? det jag skrev var att: jag tror vi har likadant soffbord som ni hade innan //Paula

Lantliv i Norregård sa...

Hej, Grattis till din vinst som månadens blogg! Och lycka till i den andra!! Så fina bilder hos dig:o)
Kram Kram Malin

hemtrevnad marie sa...

Å, så klart ska man gå in och rösta på dig!!
Gillar verkligen din fina girlang och strutarna du gjort, så snyggt, själv fuskade jag och köpte färdig grangirlang på ikea, haha!
kramis

Helen sa...

Åh, så fint!

Du är ju bara SÅ duktig på att pyssla fram underbara girlanger, strutar och annat smått och gott!!

Självklart ska jag rösta på dig!

Ha det gott bland pepparkakorna!

Kram!

Nordingården sa...

Hej Marie, el krans och strutdrottning! Du är ju bäst och så fint du har det hemma!!! Ska genast kika in och rösta på dig!!! Mari.

Petit Eyekiss sa...

Din uppfinningsrikedom är fantastisk!
Självklart får du min röst, finns ju inga alternativ:-)

linnea-maria sa...

Vilket rart pyssel :) Girlangen är ju hur fin som helst med kottarna. Kram /linnea-maria

Jeanettes hus sa...

Hej min vän,

1000 tack för omtanken.
Det värmer!

Så fint du gjort i ert hus nu inför julen.
Så harmoniskt och skönt ser det ut att komma hem till er i jul.

Bordet blev fint, ser framemot det helt färdiga resultatet.

Önskar dig en fortsatt skön vecka
Även om det går lång tid mellan mina kommentarer så är du aldrig glömd

Kramisar Jeanette

Home No.1 sa...

Hej Marie!

Så himla vackert ni har pysslat!
Har lagt en liten röst på dig=))

Kram Annica.

Mitt hvite hus sa...

Nydelige struter du har laget... herlige bilder..

Klem Kerstin

Ru Hedefalk sa...

Vilka fina strutar, vi har julpysseldag på skolan snart och kommer också göra strutar av notpapper så det var jättebra att se dina fina som inspiration innan.

Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Självklart röstar jag på dig! Såg att du ligger i ledningen så nu håller jag alla tummar...

Kram Marie

Ljuva Lantliv sa...

Ska genast in och rösta på dig och din vackra blogg. Tror jag skrivit tidigare att detta är den första bloggen som jag började följa och den är lika fin nu som då! Ha en bra vecka. Kram Anna

sagolika sinnen sa...

Hej!
Fin girlang, ser jätte juligt ut!

Ska bli spännande o se när bordet är klart. Bilden med bara 2 små enkla ting på bordet ser så himla fint ut. Det är svårt att hålla nere på framtagna saker tycker jag, försöker varje gång att rensa bort. I fönstret ser det oxå enkelt och intressant ut!!!
Hoppas du vinner!!!!! Ska rösta!

Kram ---<-@

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie,

vad roligt att pyssla lite. Jag kommer aldrig för mig det bara, det blir för bra med småttingarna. De är mer stjälp än hjälp.

Vackert bord har du hittat också! Det blev superbra som soffbord. Själv skulle jag vilja ha ett riktigt ruffigt ett med breda plank och järnram... får se vart jag kan hitta ett sådant...

Grattis också till Vi i Villa gumman!!

Kram Jenny

Sofia och Marie sa...

Å så fina bilder! Mkt inspirerande, gillar särskilt ministrutarna! Har oxå pysslat med lilla tjejen idag. Vad det blev ska jag visa på vår blogg om nån dag eller så! Men visst är det mysigt att sitta tillsammans och pyssla!
Vill också passa på att tipsa om tävlingen som jag nyss lagt ut på Systrarna - välkommen att vara med!

/Marie

Made in Persbo...Carina sa...

Hi hi...hej gumman! Nu har jag varit in och röstat på dig!....å så jag hoppas att du vinner! Det är du sååå värd.
Helt fantastiskt roligt att du blev månadens blogg men jag tycker du är värd att vinna titeln som årets bästa också!

Så rofyllt och ljuvligt det ser ut hemma hos er på bilden där!

Jag hoppas vi får till utflykten så jag får njuta av det live snart ;)

KRAAAM
Carina

Grön Iris sa...

Vilket jätte kul pyssel, har en massa notblad hemma (flöjtat en del) måste bara testa detta pyssel.

Grattis till nomineringen!!!

Tack för fin inspiration!!!

Kram Linda

Två systrar sa...

så fint!! Strutar kan man inte ha för många av!Kram C&M

CaramellePastelle sa...

Underbara strutar och girlang. Var inne och röstade på dig, och du har ju klar ledning! Vad kul! Hoppas att det håller i sig./Camilla

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Fin idé det där med notpapperen! Funderar på att slå in några klappar i det nu till jul. Och så såg jag ju kakelugnen i tidigare inlägget, finns inget "pynt" som går upp mot en sådan! :)

Grattis till nomineringen!

Anonym sa...

Hejsan
Självklart har jag röstat på din vackra blogg.
Lisette

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Underbart pyssel och vackert bord!!

Har precis varit inne och röstat..och du leder...Jippie!!

Det kommer att gå kanon!! All lycka..Njut vidare av julen och va gla...=)

kramar Malin

Monica sa...

Hej,
vilka vackra strutar du gjort!

Och jag har självklart varit inne och röstat på dig!!

Hälsningar Monica

Hemmets ljuva stunder sa...

gud vilket fint vardags rum nu har, jag älskar vitt det är så fint!

kram Lisa

Torparfrun sa...

Vet inte vad jag ska skriva för kommentar till ditt hem och dina bilder... det är så fint och vackert att hälften vore nog!

Jag bara suckar av beundran :-)

Kram Torparfrun

Om mig sa...

Åh såna söta strutar Marie! Och en jätte fin girlang! Kan tro att det doftar gott hemma hos dig nu!
Kanon fint vardagsrumsbord också, vill så gärna ha ett annat här hemma! Hoppas du har en fin vecka!
Kram/L

My petite craft house sa...

Håller med resten..underbara strutar, vackert hem, pyssel och inspiration..så klart att du får min röst

MormorRuthsAnn sa...

Hej min goa vän!
Men gu´ vilken söt girlang pysselfia har fixat!! Jag gjorde ett kraftryck strax innan första advent och sedan dess har jag bara småpysslat lite, men du ger mig såå mycket inspiration Marie!!!

Idag orkade jag inte...Peter är bortrest ett par dagar så jag drar lasset här hemma själv med barnen och hund, det tar på krafterna så det blev soffan idag när läggningen var klar...det kommer fler dagar!

Vilket jättefint bord du har fixat till! Lite allt möjligt då i den där skrivbordslådan, eller?!
Ja, en undrar när det där andra du har i målartankar blir klart ;) Innan eller efter jul??
Själv har jag en lådbyrå jag skall måla men det är ju typ 25 lådor och massa beslag att plocka bort först, tror det blir efter jul här!

Jag skall givetvis gå in och rösta på min favvoMarie! Supergrattis att du har blivit nominerad.

Varm kraamm
Ann

Monkan sa...

Hej! Kikar in här efter ett besök på Vi i Villa. Åh vad mycket fint och inspirerande du har i din blogg, ingen tvekan om vilken blogg jag ska lägga min röst på :-)

Strutarna var jättesöta och så smart att kombinera med lite juldoft.

Fialinas blogg sa...

Du har så fina bilder. just min stil. så nu har jag också blivit intresserad av bloggandet. Så välkommen in och titta på min nya blogg. fialinasblogg.blogspot.com

A home far away sa...

Du är så otroligt duktig med saker du tar dig för o är en stor inspiration för oss!

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Jenny sa...

Sitter här och gapar över både strutar och girlang! Du är helt makalös marie! Så fint!! Stor KRAM

No.15 sa...

Fantastiskt inspirerande blogg!Så mycket vackert!Ha en bra dag

Madame Petite sa...

Åh vad fint du har dekorerat med girlanger och kransar... helt underbart! Alltid så inspirerande här hos dig... älskar ditt hem och dina ideér. du är verkligewn värd att vinna Årets Blogg! Håller min tumme det hårdaste för dig!

Många kramar och trevlig Lucia!

/Jenny

Jenny sa...

Hej Marie!
Tack för din goa kommentar hos mig om mig som bonusmamma, vad glad jag blev:)

Åh vad kul att du är nominerad till årets blogg!! Har varit inne o röstat precis, ska lägga en röst från jobbdatorn imorgon oxå;)

Jättesöta strutar du gjort, du kan du!

Ha en härlig helg,

kraam Jenny

sagolika sinnen sa...

Hej igen....
Nu har jag sökt o sökt efter siffer o bokstavs stämplar...
Jag har målat för hand när jag gjort sånt tidigare. Men jag har ingen lust att göra det nu (ska stämpla en köpmansdisk med hur många lådor som helst känns det som) jag har letat på panduro med hittar inget där. Men såg att du köpt såna förra året på panduro. Letar jag fel, letade på papper o stäplar på deras hemsida. Hur hittar men dessa?
please help me....
Har du lust o förtella...
kramis
---<-@

sara på hedepipan sa...

Jag blir aldeles full av kärlek när jag läser din blogg, du sprider verkligen kärlek och den berör. Du har det verkligen så mysigt, fortsätt med det.
Ha det så himlans bra.
kram / sara

Ella på Bråkmakargatan sa...

Så klart jag ska rösta på dig!!!
Vad fina julstrutar du gjort, blev superfina i julgirlangen.

Ha en bra dag.
Kram
Elisabeth

C. Tvillingmamma sa...

Gud så fint,jätte vackert...känns som du fått me hela skogen in i en enkel slinga...