måndag 18 januari 2010

Badrumsdetaljer

Hej på er! Hoppas att ni har haft en bra helg. Här vet jag inte riktigt vart tiden tog vägen, jag tycker knappt att helgen hann börja innan den var över. Blev dock lite loppis, men den här gången var fynden få. Men, så kan det vara ibland!
k
På vårat badrum står den här pigtittaren som varit min mormor och morfars. Kommer ihåg den sen jag var barn och därför är det extra kul att den nu får bo hemma hos mig. Burkarna med fotpuder kommer från Atmosphere, termometern har jag köpt i Danmark och de gamla glasögonen har tillhört någon avlägsen släkting.
l

Önskar er alla en riktigt bra vecka!
Kram Marie

51 kommentarer:

Skatan sa...

Godmorgon Marie!

ALlt väl idag?

Här är det lugnt och skönt. Jag är själv hemma i en hel vecka! Tyst, skönt och bitterljuvt. Självklart längtar jag efter familjen mitt i denna ensamlyx!

Synd att loppisen inte erbjöd mer spännande för dig. Så är det ibland...jag tycker det är riktigt länge sedan jag var på en överraskande och bra sådan!

Nu skall jag dricka mitt morgonkaffe. I tystnad :)

Ha en fin dag!

Kram,

Anna

LantlivsAnette sa...

Gomorron !!
Åhhh så fina detaljer du har i badrummet,ibland är det ju så på loppis svängarna..man hittar ingenting..eller väldigt lite, för jag brukar alltid få med mig nåt hem...pryltokig som man är..fniss..
Kraaam Anette

Lisas torp sa...

Vilket jättvackert stilleben från ditt badrum!
Så många fina saker du har på din pigtittare!
Ja, ibland hittar man inte så mycket på loppis, ibland är det tvärtom, och det är ju bra att man inte släpar hem vad som helst, som man inte har användning för..

Ha en riktigt fin vecka!
Kram
Lisa

annashusidingtuna sa...

Så mysiga badrumsdetaljer!
Kram Anna

fröken knopp sa...

God morgon Marie!!

Ljuvlig píggtittare!!! jag har en liknande o jag bara älskar den!! :)

Här hans det också med en liten loppis sväng i helgen..men så speciellt mycket kom inte med hem..hm..de är inge vidare de där loppisarna nu...Hoppas att folk får lite lust att rensa snart!! :)

Hoppas att du får en härlig start på veckan!!

kramar elin

Under mina Tak sa...

Vad kul med loppis. Har aldrig varit på någon ifs men kan bara föreställa mig när man ser var alla fyndar på sina bloggar. Jag vet inte vart man skulle hitta loppisar i stockholms trakten. Några Tips? MVH Johanna

Vit som snö sa...

Så gulligt med alla vackra detaljerna på pigtittaren!
Kommande helg hoppas jag på loppisfynd men som du säger, ibland är det bara tomt!
Kram Cilla

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Åhhhhh slik piketitter står høyt på ønskelisten min...koselige bilder....
ha en fin fin dag
klem klem

Vita verandan sa...

Halloj!
Jag var med på loppis! Hittade dock lite smått!
Mysigt du verkar ha i ditt badrum. Mitt är långt i från mysigt.
Ska ju försöka träffas..jobbar hela denna veckan, pust. Det är mycket med heltid...jag mailar dig om nästa vecka!
Kram Anna

Eva sa...

Väldigt fin pigtittare - önskar dig också en riktigt bra vecka!

Kram Eva

Vintage House sa...

härliga bilder, mina loppisfynd var inte många de heller. gillar den ´gamla termometer är själv på jakt efter en:) ha en ljuvlig dag kram sandra

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Å så vackra detaljbilder!!!!!
Ha en mysig dag!
Kram Agnetha

Helen sa...

Jag tyckte mycket om fotpuderburkarna, helläckra!! Och visst är det något extra att ha saker som bär på en historia, som din pigtittare gör.

Ljuvliga bilder!

Kram!

irene sa...

Underbara bilder med fina detaljer!
Man kan ju inte fynda varje gång...självom det är tråkigt!
Själv fyndade jag på second hand i lördags, massor av små fina grejor!

Ha en fin uke!

'Irene

Fro sa...

Så vakre detaljer du viser fra badet ditt! - gøy med gamle ting dom man vet bakgrunnen til og som man selv har minner om fra barndommen.

Klem

Hulda sa...

Så fine de gamle brillene var, passet jo perfekt på pigetitteren. Nydelig sammensatt. :)

LenaS sa...

Åh vilka härligheter du visar!
Önskar dig en fin dag!
Kramis/LenaS

Useful Art sa...

Hej Marie!

Riktigt fina bilder som vanligt!
Vad mysigt det ser ut.

Hoppas du får en mysig vecka!
Kram /Sara

linnea-maria sa...

Vilken härlig hörna på toaletten. Det är kul med gamla förpackningar tycker jag, dessa var ju riktiga rariteter! /linnea-maria

Millas hem sa...

Vackert! Köpte själv en sån där gammal termometer i höstas hos Marie!
Här snöar det mycket idag! Tänk att vi fick en sån här vinter i år! Det är skridskoåkning på schemat idag också! =) Fast inte för min del då! =)

Kramis

Livet på kyrkstigen sa...

Jättevackert badrum med fina detaljer!

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Vilket fin badrum ni verkar ha. Fina bilder du visar, massa fina saker:)

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Emilys vita dröm sa...

Gud vad fint! Ååh jag vill också göra om mitt badrum som ser alldeles för sterilt och tråkigt ut med plastmatta och allt.

Kommer verkligen inte på någonting jag kan göra åt det för en liten peng med tanke på att jag är student!

Kram Emily

gamla skolan sa...

Så fint du har det i ditt badrum !Du skulle se våra , renoverade på 70-talet , så kan du själv tänka resten ! Usch ! Kramar Susanne / den gamla skolan

no47-mia sa...

Heej!
Ja, för min del här runt omkring finns det inte många loppis som har öppet. Lite trist..
Men det var en gullig liten hörna du har där. Fotpudret var ju för fräsigt!
Ha en bra dag!

Kram Mia

Designe sa...

Så fina fynd! Härligt med den gamla pigtittaren! Kram :)

Vita Falkens Lantliv sa...

Så jättefint =) och så härligt när man får något som man minns, sen man var liten.
Jag håller med dig om loppisar, dåligt utbud =(.

Susanne

Lantliv i Norregård sa...

Synd att det inte blev någon bra loppistur...
Fina bilder visar du i allafall;o)
Kram Kram Malin

Änglarnas hus sa...

Vilket fint badrums stilleben..Som en resa i tiden :)!!!

Ha en underbar vecka!

Kram Sanne

Vita rosor och förgätmigej sa...

Ja, här sprang helgen också iväg. Man har så mycket man vill hinna med under helgen som man inte kan göra på vardagarna så tiden räcker inte till. Vackra bilder från ditt badrum!
Kram/ Anna

Önskedrömmar i hvitt sa...

hej Marie!
Vilket fint stilleben du har i badrummet. Jag lyckades själv knipa den sista av footpowder brkarna hos Ingrid och har nu satt upp den på en hylla på gästbadrummet.
Hoppas att du får en riktigt skön vecka,
kram Maria

Inas sa...

Hej Vännen!
Många härliga saker du har i ditt badrum. Resa i tiden... Själv har jag ganska avskalat just nu... Tyvärr... Helgerna är för korta just nu man skulle behöva minst tre dar per helg... Ha en trevlig vecka och goa kramar Ina

blomsterboden i skanör marie sa...

Så mycket vackra saker du har i badrummet, avundsjuk?! japp=)

Ha det bäst!!

Kramkram Marie

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakkert... herlig baderom::
klem Kerstin

Tulipa sa...

Hej Marie!
Jag har inte varit på loppis sen innan jul!! Sugen är jag!!!!

Vilka fina gamla saker...

Önskar dig en mysig och ljus vintervecka!!!

Kram Mariette

Inspiration i vitt sa...

Du hittar alltid så många mysiga detaljer Marie som jag aldrig sett förut. Du har det så härligt i ditt badrum och det inspirerar till tusen nu närj jag som bäst håller på ett inreda vårat nya badrum.
Kram på dig/Ingela.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga detaljer i ditt badrum!
Loppis ja, det var ett tag sedan jag var iväg på nåt nu. Det får nog bli en runda snart!
Ha det gott!
kram
nina

Jeanetet sa...

Snygg blogg du har! :)

katarina sa...

God förmiddag!

Sitter på jobbet med en småvodffande Sally på skrivbordet...
Hon tror hon hör så mycket...;)
Vilka underbara bilder.
Sååå söta burkar och den där termometern skulle jag allt bra gärna vilja ha...

Ha en mysig dag!
kraaaaaaaaam

Kjeruben sa...

Herlige bilder proppa med inspirasjon :D
:o)

Under en vind sa...

Vilka fina bilder! Charmiga gamla burkar!

Hoppas att du har en bra dag!

Här har det hänt det som jag länge har tänkt...förändringarnas tid...

Ha en bra dag! Kramar!

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fin pigtittare med så fina detaljer! Skoj när det ligger lite historia bakom också!
Ha en trevlig kväll!
Kram /Anna

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Åh där är det där fotpulvret du köpte när vi var på Atmosphere, det är så fint! Och trätermometern är underbar!!!

Oj hjälp vilken Danmarks längtan jag fick nu..det bara högg till i magen, hihi. Loppisrundor i DK...underbart!

Kram
Mia

sara på hedepipan sa...

En sådann termometer hade vi när jag var liten, mminns den så. Super fint som vanligt.
Må gott kram sara

Loppisliv sa...

Hej Marie! Så vackra saker, fotpuder burkarna var urcharmiga och termometern också. Jag har inte varit på loppis sen höstas, blir bara en och annan runda till antikaffären runt hörnet :-) men där är så rackarns dyrt så nu längtar jag allt efter att vår och sommar loppisarna drar igång. Vi får väl ta en tur till Moheda i sommar igen. Önskar dig en fortsatt fin vecka. Kraaam Paula

Patricia sa...

Hi Marie,

I hope you can read this.
I just stopped by your lovely and stunning blog. I just love it!!
Love your new bathroom supplies!!
I placed your blog in my list of favorite blogs so I can come visit you when there is a new post!!

Have a nice day,

Love
Patricia

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!
Vilken söt hörna du har där i badrummet! Jag älskar också gamla förpackningar! Så vackra!

Ropade själv in en liten fransk pappdosa på tradera för några veckorsedan. Vet inte vad jag ska förvara i den än men jag kommer nog på något såsmåningom ;)

KRAM på dig!
Carina

Nordingården sa...

Vilket urvackert badrumsstilleben! Burkarna var ju bara helt bedårande och termometern passade så bra till, fin pigtittare också, jag har min mormors i sovrummet, den syns förresten i dagens inlägg! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härliga prylar i badrummet! Tänk så mycket roligt det finns kvar ändå... Man blir förvånad över att folk har sparat så mycket.
Men tur är det, för då får ju vi njuta av det också.
Kram
Marie

Noamaja sa...

Ja men visst är det speciellt med prylar som har en mening! Loppisfynd i all ära men en pigtittare som den du har med en historia som betyder något slår allt!

Åhhh, vad jag älskar dina urtavlor de är sååå vackra!

Kram,
A

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Så inspirerande bilder du visar. Härligt med gamla ting som man har minnen till.
ha det gott. Kram Pirre