tisdag 26 januari 2010

Bord

Kommer ni ihåg det gamla skrivbordet som jag köpte på loppis och som vi gjorde om till ett soffbord? Nu är det klart! I helgen var min fantastiska mamma här och textade på bordet och så kom beslagen på plats också. Jag är jätteglad och nöjd över mitt fina nya bord!
j
Funderade ett tag på vad det som skulle textas på bordet, men tillslut bestämde jag mig för att låta mig inspireras av en idé som jag såg hos Lena på Lustfyllt för några år sedan. Familjemedlemmarnas alla namn är nu textade på bordet, och det finns ingen som kan tvivla om att bordet tillhör just oss, hihi.
l
Tack snälla gulliga mamma för hjälpen, du är guld värd!
l
Önskar er alla en fortsatt bra vecka!
l
Kram Marie

84 kommentarer:

Hagagården sa...

Underbart fint ditt bord blev.
kram
ninni

emilias gömmor... sa...

Det blev superfint. Din mamma är verkligen duktig!

Kram Mimmi

Home and Lifestyle sa...

What a beautiful coffee table! Your mother has a beautiful handwriting, she has written the names of the family very well!!

I wish you a very nice day!!!

Warm regards, Ingrid

LantlivsAnette sa...

Ohhh fy tusan vilket vackert bord ni har nu..och himmel vad din mamma textar vackert !!
Nu har ni ett personligt och vackert bord, som ingen annan har !!
Kraaam Anette

Lena Kristina sa...

Vilken Gulle mamma du har!!!

Här är deet jag som är Gullemamman och hjälper mina döttrar med att sy och texta :)))
och så hjälper jag mig själv.

Det märks att jag har haft mycket för bröllopet i höstas och innan jul för nu har jag massor med energi att fixa och fota allt här hemma.

Stora kramen
Lena

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Marie,
Så fint det blev och vilket tips tyvärr är jag inte duktig att texta gjorde ni det på fri hand? kika in så får du se vad jag har fyndat urtavlor. Jippy.HA en bra dag.
Kram Theres

annashusidingtuna sa...

Smart ide!!!
kram Anna

Vintage House sa...

oj oj det var rikigt snyggt hälsa din mamma att hon skriver så snyggt en mysig dag till dig i kylan kram kram sandra

Bibbi sa...

Helt otroligt så fint bordet blev!Rolig ide med att göra om till soffbord;) Å´din mor skriver ju helt underbart!
Ha det gott
Kram Bibbi

Loppisliv sa...

Himmel vad din mamma textar fint!! Bordet var ju fint innan också men blev ju bara såå charmigt med texten på, underbar idé så personligt och vackert med namnkanten...

Så fint du har det...ser ljuvligt ut!! Ha en toppendag. Kram Paula

Louise sa...

det blev ett alldeles underbart slutresultat! vad duktig din mamma är!

Rummet för välbefinnande sa...

Verkligen underbart Marie!
Så härlig idé med namnen och din mamma är ju mästare på att texta. Visst är det väl för gott med våra mammor ändå! De vet allt hur de ska smälta våra hjärtan *ler*
Så smälter ju mitt hjärta lite extra av krukan med lökarna också. Mmmmm, säger jag bara.
Jag önskar att kunna åka till Lustfyllt nån gång. Så önskar jag ju att vi kan ses igen snart.....
Många önskningar blir det *ler igen*
Ha det gott goa du!
Kram Mia

Therese sa...

Helt underbart, vilken snäll mamma du har vill du låna ut henne ett tag *Blink* Kram//Therese

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad fint bordet blev och så bra det passar hos dig:)

Din mamma är superduktig, hälsa henne det!

Önskar dig en bra dag!

kraam Jenny

Anonym sa...

Fantastiskt vilket fint bord du har nu och vilken lycka att ha en mamma som kan skriva så snyggt!

Du kanske kan tipsa om var man kan få tag i sådana fina beslagen som du har på bordet? Jag har letat på alla tänkbara köpställen men inte hittat.

Tack för all inspiration du så frikostigt delar med dig av! =)

Hälsningar
Bodil

hemtrevnad marie sa...

Å, så snyggt , din mamma är såå duktig!
kraam

CaramellePastelle sa...

Så mysigt, så personligt! Din mamma kan verkligen det där. Kram Camilla

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses.., din kära mamma är ju en jäkel på att få till det!!!
Så personligt ditt "skrivbord" har blivit, väldigt vackert med alla era namn på!

Ha en skön tisdag...
Kram
Marianne

Huset vid sjön sa...

Amen gud va duktig din mamma. Varför kan man inte skriva så själv.

Brukar kika in hos dig och titta och få inspiration *ler*

Ha en trevlig dag
// Kram Cattis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Så fint det blev ert soffbord! Ja, jag såg ju också det hemma hos Lena, och tyckte det var jättefint... men sen har jag glömt bort det. Det är en rolig ide!
Kram
Marie

Lisas torp sa...

Jisses, så fint bordet blev och så fint hon textar din mamma! Vilken tur du har!!!
Jätte, jättesnyggt!!
Kram
Lisa

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
vad fint det blev och så vackert din mamma textar! Ett härligt personligt bord!

Hälsningar Monica

"M" sa...

Jättefint, har haft just den iden länge om att skriva alla namnen runt bordet...super snyggt...

liven sa...

Et kjempefint bord!!!
Og noe så personlig... nydelig skrift!!

Systrarna vitt sa...

Din mamma är en fena på att texta och måla, det blev riktigt riktigt bra. Har hon textat med typ blyerts först och målat i sen eller? Vad heter typsnittet. Beslagen är också fina var kan man få tag i sådana? Ja nu fick du många frågor hihi, och jag hoppas du hinner svara på dom, då blir jag glad.
Kram Liselott.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken skojig idé! Det blev verkligen personligt... Supersnyggt! Måste fråga lite mer om din kamera... tycker du att den är komplicerad eller tror du att den skulle fungera för en nybörjare? Är väldigt sugen på att skaffa en bättre kamera men eftersom jag inte är så duktig på att fota behöver jag nog en lite enklare variant...
Kram/ Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, så fint ditt nya bord blev! Superduktig mamma du har! Hälsa henne det.
Ha det gott!
kram
nina

Brabo sa...

Nydelig, mamman din er flink :-)

Idyll och Inspiration sa...

Åhhh vad duktig din mamma är på att texta, så fint bord med era namn på- Ligger också i startgroparna till att måla ett vardagsrumsbord. Kanske knycker jag idéen från dig.

må så gott kram tessan

Idyll och Inspiration sa...

Åhhh vad duktig din mamma är på att texta, så fint bord med era namn på- Ligger också i startgroparna till att måla ett vardagsrumsbord. Kanske knycker jag idéen från dig.

må så gott kram tessan

Anonym sa...

Vilken duktig mamma du har, lyckliga dej! Bordet blev superdupersnyggt!

Kul, annorlunda idé med familjemedlemmarnas namn.

Kram Renate

Vita Falkens Lantliv sa...

Wow skit snyggt!!!!!!!!!! Förstår att du är super nöjd, och vilken morsa =)
Kram Susanne

Pillan sa...

Vad duktig din mamma är på att texta, väldigt fint blev det! Du är verkligen en idéspruta.

kram
pillan

LenaS sa...

Åh vad läckert det blev!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

sylvia sa...

ojojojo!!!så vakkert det ble,
å så herlig med alle navn,flink mamma du har som kan skrive/teksta så fint...
ønsker deg og dine en herlig dag.
klem fra sylvia

katarina sa...

Men flämt!

ååå så vackert det blev!!
Vilken idé med namnen så där..ojoj va fint!
Nu har du nog startat en ny bloggtrend...hihi...nu kommer vi få se namn både här o där tror jag.
kram kram

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Oj så fantastiskt vacker hon textar! Så himla snyggt det blev!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Nordingården sa...

Nej men så himla snyggt din mamma har textat familjens namn på bordet, så fint och proffsigt, ett unikt bord! Mari.

lottens vita och gröna sa...

guuuuuuuuuuu så fint marie!!! din mamma är ju värsta konstnären och namnen kommer aldrig glömma när vi var där i huset...fniss!
varmkram från sjuklotten

Noamaja sa...

Åh så fint det blev! Vad gulligt av din mamma och så duktig hon är! Personligt är finast:-)

Kram,
A

Liten Bod sa...

Vilken bra idé! Jättefint blev bordet, hälsa mamma också :) Kram, Tina

fröken knopp sa...

Så fint Marie!!! jag blir helt kär!!! Hm..nu ska här letas efter skrivbord vill jag lova..hihi... men de där med o texta är inte min grej så det får nog bli utan text här.. ett OTROLIGT HURRA för din mamma....

Varma kramar elin

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så fint det ble... så flink din mamma er... helrig..

klem Kerstin

Engelska Villan sa...

Oj vad vackert!! Din mamma är ju helt fantastiskt duktig på att texta.
Vad roligt med ett sånt unikt bord.
Kram Anna

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Bordet ble bare stiiiiilig:)
Ha en fin dag
klemmer på

Tulipa sa...

Hej Marie!
Hur har ni det i kylan? Här fryser man näsan av sig,- nästan..*ler*...

Helt underbart fint!
Vilken talang du har i din mamma! Och superfin idè med namnen! Alltid roligt när det kan bli lite extra personligt.

Stor kram från mig!

Hulda sa...

Dette ble jo helt skjønt! Moren din er dyktig! Har lenge tenkt på å skrive noe pent på vårt bord, nå fikk jeg enda mer lyst til å gjøre det. Ble virkelig et godt resultat hos deg! Herlige foto!

Designe sa...

Superfint bord och så vackert skrivet! Verkligen personligt! Snygg stil på skriften oxå! Gillar även din lilla pärlis-krans längre ner! :) Kram

Claudia sa...

Hej Marie,

the idea is fantastic, I love the table...

Greetings from Claudia
(artist from Germany)

Kjeruben sa...

Lekkert!
Har akkurat henta heim eit bord sjølv som kanskje skal bli salongbord... men tør eg kutte beina?!?! Må prøve det litt på sine enno lange bein... så får eg vurdere litt til ;-)
:o)

Fro sa...

Kjempegod idé! Det ble et knallfint bord! :)

Klem

Fransk inredning sa...

Åh,jag älskar det där bordet.Och med texten blev det ännu finare! Kramar susanne

Annas skattkammare sa...

Alltså Marie, det belv såå fint!! Vilken guldgruva du har (din mamma) som kan textya så fint!
Kram /Anna

sagolika sinnen sa...

Hej!
Mennnn så fint!!! Vilken textare. Va många ni verkar vara.... hihii. Det blev verkligen personligt o härligt. Bra idé!

Kram ♥ C

Vita verandan sa...

Men så fint, textar hon på fri hand??
Helt otroligt!
Bra idé att göra bord av skrivbord.
Jag kanske får se det i verkligheten snart...
Kommer snart ett mail..
Ha en fortsatt bra vecka
Kram Anna

Millas hem sa...

Ojoj! Hon har gjort det igen din mamma! Hon är en fena på att texta, det har vi ju sett prov på tidigare!

Kul med ett bord som ingen annan har! Riktigt personligt!

Kram Camilla

Lantliv i Norregård sa...

Så fint!!
Vilken duktiga mamma du har!!
Kram Kram Malin

Änglarnas hus sa...

Jisses vad snyggt mamsen din textar!!
En riktigt kul idé med namnen också!

Förstår att du är nöjd med bordet!..jag har ett själv som jag kapade benen på under 80-talet..Japp!! så gammal e jag!!

Ha en underbar vecka!!

Kramis Sanne!

Tone sa...

Hei Marie!
Dette var fantastisk flott!!!
Ha en fin kveld

Lockas lilla längtan sa...

Visst var det en underbart fin ide´funderade själv på att knycka den om jag ska vara ärlig....


Fint blev det!!!!!

Kram Veronica

Livet på kyrkstigen sa...

Åh, vilket undbert bord det skulle jag vilja ha! Jättefint!

annaslantliv sa...

Men tusen tack!
Jag har ett nästan lika skrivbord dom jag inte har någon plats för.
Och jag är på jakt efter ett soffbord! Nu är det ju klart hur det ska bli!!
Men mitt har ben som blir grövre nertill, det är som en lång midja på dom så att säga... Konstig förklaring. Frågan är hur det blir näs man tar av dom... Var dina raka?

Anna

Lilla Blanka sa...

Hej och ooooh Marie vad fint det blev med bordet!!!

Helt underbart...åh vad hon är bra på att texta din mamma, oavsett underlag! Du vet ju hur rädd jag är att texta på tyg haha

Nä nu måste jag kolla en gång till!!!

Kram
Mia

Susanne sa...

Såå fint det blev och så bra med en mamma som skriver så vackert.

gamla skolan sa...

Underbart vackert ! Kramar Susanne / den gamla skolan

no47-mia sa...

Vilken duktig mamma till att texta så vackert!! Blev ju så fint! Fint med alla namn runt om.. Ja, verkligen fint..

Kram Mia

Hjärtan och linfrön sa...

Superfint!

Patricia sa...

Hi,

I just love your coffeetable!!
Your mom did a great job on the handwriting...wow...absolutely stunning!!

Enjoy it and wish you a very good day,

Love Patricia

Rita sa...

what a gorgeous coffee table... i want one like that :(
your mom did a great job painting all the names in such a beautiful way. she must be very talented!
great pics and arrangement
rita

Birgitta sa...

Vad trevligt med alla namnen textade på bordsskivan. Snyggt!!!
Kram Birgitta

north pal sa...

oh your coffee table is spectacular. your table is a one of a kind with all the family names painted on it. such a memorable piece. you can be very proud of it. Bestest,Denise

Nina sa...

Helt ljuvligt!!! Din blogg kan jag bara inte vara utan. kram Nina

Butik Östergården sa...

Hej Marie!
Hur står det till i snö ovädret?
Enda fördelen med den var att man hann sitta och titta runt på bloggen för en gångs skull.

Ditt bord med texten på alla familje medlemmar var ju en jätte bra idé och så vackert det blev. Vilken fin handstil Mamma har.

Var och köpte vita ranunkler igår och kom att tänka på dig. De står så söta på bänken i köket.

Hoppas du har det bra!

Kram Helen

Marie sa...

Hej Bodil!

Ringbeslagen har vi köpt i en byggnadsvårdsbutik några mil härifrån http://www.gyllenhaksbyggnadsvard.se/

De har nog ingen webbutik, men du kan ju alltid ringa och fråga om de kan tänka sig att skicka.

Tack för din gulliga kommentar!

Kram Marie

Conny - Frøken Klara sa...

Hejsa... Tusind tak for kommentaren på min blog, jeg bliver så glad, når jeg får en lille hilsen fra dig.. Jeg er helt vild med dit bord, og hvor er det en helt perfekt ide med familiens navne på bordet, den skal jeg da lige have i baghovedet. Jeg har lige malet en stor skabelon fra min egen butik på min ene væg i stuen; egentligt mislykkedes det først, men da jeg prøvede at slette det, blev det bare så fint..
Sådan kan man blive overrasket nogle gange. Jeg lægger lige et billede ind af det snart, så du kan se det. P.s. hvor er jeg glad for at JEG fandt mine loppefund før dig så.... Smiler....Kram...

Bygatan sa...

Men såå fint Marie! Kul med alla namnen och att din mamma gjort det blir ju xtra speciellt.

Sköt om dig!

kramar Lena

Anonym sa...

Det blev verkligen jättefint, =)men vart har du köpt beslagen. Har letat överallt efter sådana men inte hittat det någonstans.

Marie sa...

Hej!

Ringbeslagen är köpta i en byggnadsvårdsbutik några mil härifrån
http://www.gyllenhaksbyggnadsvard.se/


Bor du inte i närheten kan du ju alltid ringa och kolla om de kan tänka sig att skicka.

Ha en bra dag!
Marie

Emilie sa...

Hejsan! Det blev verkligen ett vackert soffbord med snyggt "slitage" och fint textat

Richtsje sa...

Oh, Marie, this table looks great! How did you make those letters, did you paint them? Your mum seems very handy as well...

Kram,
Richtsje

Dreamy Whites sa...

I came across your blog, I love it.
Take Care,
California, USA
Maria
http://dreamywhites.blogspot.com/

Dreamy Whites sa...

I came across your blog, I love it.
Take Care,
California, USA
Maria
http://dreamywhites.blogspot.com/

Dreamy Whites sa...

I came across your blog, I love it.
Take Care,
California, USA
Maria
http://dreamywhites.blogspot.com/

Mette Irgens sa...

Så vakkert bord, og så heldig du er som har en så flink mamma.
God helg :)
Klem, Mette