fredag 15 januari 2010

Förvaring

Något som iallafall jag aldrig kan få för mycket av är förvaring. För trots att jag är en person som verkligen älskar att röja och rensa så återfinns det ändå en liten samlarråtta längst inuti mig. Vårat hus från 1920-talet erbjuder dock inte de bästa utav förvaringsställen så istället får man göra det bästa utav situationen och utnyttja varendaste litet skrymsle och vrå.
k
Älskar man som jag att springa på loppis kan man ju hitta bra förvaringsgrejer där som samtidigt blir fina inredningsdetaljer. Har släpat hem många gamla resväskor, hattaskar, korgar och burkar t.ex och de utnyttjas flitigt till både det ena och andra. Här några bilder från hallen/korridoren på övervåningen där jag bland annat förvarar sänglinne, extrafiltar, sjalar och andra mer eller mindre viktiga saker.
k
k
Inte klokt, nu är det redan helg igen! Den här veckan gick verkligen fort. Imorgon blir det ett besök på loppis/second hand butiken, har rensat ut massor av saker nu under julledigheten som jag ska åka och lämna. Och så vet man ju aldrig, kanske, kanske hittar man något som man bara måste släpa med sig hem!!!!
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie
l
Ps. Veras tandläkarbesök gick bra. Visserligen vägrade hon att sätta sig i tandläkarstolen och slängde sig skrikande i en hög på golvet. Men när hon fick sitta i mitt knä på en vanlig stol så öppnade hon iallafall munnen, hihi.

56 kommentarer:

Nordingården sa...

Hej Marie, åh din hall är ju bara för snygg! Tänk om man hade en sådan fin hall! Och du är proffs på at arrangera vackert! Ja, jag vet, gamla hus har ofta jättedåligt med förvaringsutrymmen! Vi har tex inte EN enda garderob i hel huset! Ha en bra helg! Mari.

emilias gömmor... sa...

Ja, vem har inte släpat hem en massa till förvaring. Ditt arregemang är ju helt ypperligt! Snygg hall.

Ha en god helg/ Mimmi

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint...vilka fina saker du har !! Jaa, man har ju en del grejer, jag är ju också en loppis galning..fniss..
Så det är skönt att kunna rensa då och då..
Ha en fin helg
Kraaam Anette

Lisas torp sa...

Jättefina förvaringssaker du har! De pryder verkligen sin plats!
Du har så himla fint överallt!

Skönt att Veras tandläkarbesök gick bra till slut!
Ja, veckorna går snabbt och jag hoppas fortsättningen på januari går snabbt!
Ha en skön helg!
Kram
Lisa

Dessie sa...

Ja förvaring är knepigt. Speciellt då man har små rum och EN MASSA saker som tyvärr blir fallet här hemma med två vuxna och två små.. Ett evigt plockande, och då är dessa små förvaringsplatser verkligen guld värda.
Ha en härlig helg.

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Skönt att resa ut, det har vi oxå gjort under helgerna! Så man kan släpa hem lite nya loppisting;o)
Kram Kram Malin

Lena Kristina sa...

Gaaaah!

Vilka underbara bilder från ditt mysiga hem!

Ja jag tror vi alla bloggisar är samlarråttor och visst hittar man den vackraste förvaringen på loppisar......

Just nu är jag som så många gånger förr efter jul,i organisationstagen.

Underbar inspiration från dig, det är just sådant jag behöver nu. Jag får likosm energi från sådant.

Hoppas din helg blir mysig

Kram Lena

Idas och mina drömmar sa...

Ja, det är konstigt, hur mkt förvaring man har så är det alltid för lite. Vilken härlig hall du har, underbar, kram Jessica

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre hjärtanes.., vilka ljuvliga saker du "släpar" med dig hem från loppisar/auktioner och visst.., mer förvaringsutrymmen får man väl aldrig för mycket av!!!

Hihi.., får se om du klarar av att bara lämna saker idag då, jag tror minsann där finns några saker på den där loppisen som det står..., MARIE på :):)

Ha en skön helg

Kram
Marianne

Hagagården sa...

Men å så fint du har det,underbart med alla rakspeglarna.
Kram
ninni

Eva sa...

Jag har också börjat förstå användningsområdet på gamla resväskor.

Du får gärna beskriva mer vad du lägger i alla dina väskor, lådor och askar.
Kanske man kan få ännu mera tips på vad jag ska använda allt jag köpt till....

Önskar dig en trevlig helg!

Kram Eva

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!

Känner igen det där med förvarig.. vårt 20-talshus är bedrövlgt på den pinkten

men du har ju gjort så vackert där i hallen... det i sig blir ju en prydnad.. så fint och inspirerande


ha en trevlig helg nu Marie.. hoppas på loppistur för dig
♥ kram
A-C

bikim sa...

LOVE THE RESULT! IT LOOKS ROMANTIC AND ENCHANTING!
GREAT MIRROR DISPLAY!
HAPPY WK,
ROSA

LenaS sa...

Åh vilken underbar hall, kan bara hålla med detta med förvaringar letar man hela tiden, man kan aldrig få för mycket sånt....
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Vita verandan sa...

Så fint! Jag måste nog köpa lite mer på loppis! Ska kanske ta en sväng i morgon, då kanske vi ses....
Kram Anna

Anonym sa...

Känner igen mig men du har löst förvaring på ett bra sätt. Samtidigt har du fått hallen så vacker.

Är mycket imponerad av din samling med rakspeglar.

Trevlig helg!

Kram Renate

Annas skattkammare sa...

Hej! Så skönt att tandläkarbesöket gick bra till slut.. Så fin förvaring det finns egentligen.. har också släpat hem ett par liknande saker och njuter av dem både som förvaring och som smycken i hemmet. Ha en skön fredag Marie!
Kram /Anna

fröken knopp sa...

åhh marie, lika underbara bilder som vanligt!! o minst lika mycket inspiration!!! så fint!!!

Hoppas att du får en underbar helg!!
varma kramar elin

Gårdsromantik sa...

Vi bor i ett 30-talshus - och det är då en yttepyttig hall!

Vilken bra idé med resväskorna - vi har ju högt i tak så man får väl stapla på höjden istället.

Kram Maud

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är inte så mycket förvaring i ett femtiotalsradhus heller :)
och allra helst när man har på tok för mycket grejer... Men jag har varit duktig och rensat bort minst fem kassar med skräp som jag också lämnat till återvinningen... Jag känner mig så duktig! Och lättad!

Stackars lilla Vera... jag skulle också vilja skrika och kasta mig på golvet när jag ska till "käftis"... men hur skulle det set ut? Då blev jag väl hämtad... :)
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Eran hall är såå härlig!
Jättesmart att ha förvaring som är så vacker, som gamla resväskor och hattaskar!

Såå vackra bilder Marie, jag längtar tillbaks till er hall, hihi.

Kram och ha en fin helg!
Mia

Emilys vita dröm sa...

Hej på dig!

Vill bara informera dig om min nystartade blogg, jag bloggar om allt från inredning till annat som förgyller min vardag!

Just nu kan du se hur min lägenhet har förvandlats från ett fallfärdigt vrak till en ljus och mysig lite bo-plats!

Välkommen in! /Emily

Blogg: emilysvitadrom.blogspot.com

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad fint du har det där i hallen!
Gillar de vackra speglarna och att du har en trädgårdsstol inomhus, coolt!

Vad skönt att Veras tandläkarbesök är avklarat:)

Ha en trevlig helg och hoppas du hittar nått fint på loppisen imorgon!

kram Jenny

anna sa...

Hej Vännen!
Den där hyllan älskar jag!! Den är så fin. Jagskulle vilja ha nått liknande..

Vad kul med loppis. Jag får se om jag hinner med nått besök jag med. Det är skönt att rensa och slänga..
Ha det så gott..
Kram Anna Mylovelythings

Liten Bod sa...

Så fina bilder! Jag är jätteavis på dina små urtavlor, jag hittar aldrig några :) Soffbordet kommer att bli jättefint, blev nästan sugen att såga i ett som jag håller på med... Kram, Tina

ensamma mamman sa...

Så fint du gjort! Sen när du blir äldre kommer du att göra fynd i allt det du sparat - tro mig man gör det. " Hade jag allt det här sparat", tänker man. Jättekul faktiskt!

Conny - FrøkenKlara sa...

Sikke fint, du har gjort det. Hold da op en fin hall du har. Jeg elsker det, at du har hængt så mange spejle sammen; det ser super ud. Jeg er også lidt af en samler, så leder også altid efter noget der kan gemme på tingene.
Jeg følger troligt din blog, for du giver mig så mange gode ideer... Måske har du også lyst til at følge min blog ? *))..

Änglarnas hus sa...

Hihi..vilken tur att det ordnade sig hos tandläkaren...förstår de små..skulle helst vilja vägra öppna munnen också!!

Förvaring är ett problem överallt tror jag!..och du har ordnat det hur snyggt som helst!

Ha en riktigt mysig helg!!

Kram Sanne

Anonym sa...

Hej! Trevlig blogg! En liten fråga.. Den vita fyrkantiga kudden med lite "rynk" på soffan. Var kan man köpa den (på nätet)? Ha det!

Vitaboet sa...

Åh så vackert, ditt hem tar andan ur mej:). Önskar dig en strålande helg. Kram Camilla.

Söta Prickar sa...

hellou där !
Finemang att rensa ibland, det har jag gjort nu...kastat bort mkt grejer. Men man måste göra det för att få plats med nya saker...nya MÅSTE ha saker, som man hittar från loppisar och Danmark =)
Kram från Lotta

Loppisliv sa...

Ja små samlerskor är vi nog allihopa...hihihi Maken här hemma brukar säga sak varje gång jag släpar hem något, - Men var ska vi ha allt?? Det han inte tänker på är jag rensar ut också då och då, men han ser bara det som kommer in :-) Underbar bild från hallen uppe, en sån vacker hylla, stolen nedanför är sååå fin också. Trevlig helg vännen. Kram Paula

CaramellePastelle sa...

Åh, så mysigt och smart! Håller utkik på loppisarna efter sån här förvaring. Kram Camilla

Vintage House sa...

härligt snygga gömmor du har? älskar gamla resväskor och hattaskar. försöker få igång bloggen blir superglad om du kan hjälpa mig på traven :) en mysig helg på dig kram kram

Fro sa...

Så nydelige bilder! Liker gode de speilene du har hengende under hylla!

God helg!
Klem

My petite craft house sa...

Gillar pärlsponten på väggarna och den gamla hatthyllan. Vilken fiffig idé med speglarna.

Angående tandläkarbesök så blev min treåring mutad med en "Ipan docka", sedan gick det bra.

Ha det bra!
Anneli

no47-mia sa...

Hej Marie!
Så många mysiga ställen ni har i ert hus. Vi kanske få veta sen om det följde med nått hem ; )
Ha en skön helg!
Kram Mia

Millygarden sa...

Men så mysigt du har gjort det på hyllan och så snyggt det blev med många rakspeglar tillsammans sådär...kul och snyggt på samma gång.

Kram Marina

Shabby Charm sa...

Så utrolig nydelig du har gjort det på hyllen din. Også helt vakkert med den gamle stolen og kurven under.

Fredagsklem fra Maia

Mitt hvite hus sa...

Virkelig en herlig helg..... Alle skjønne detaljene...

god helg...

Klem Kerstin

vosges paris sa...

awww your little dentist story reminds me of my own daughter who jumped out of the chair when she was about 4 years old , when it was like a meter from the floor, anf the dentist just took here and smashed her in the chair.... of course we changed dentist right away !

katarina sa...

Haha...kan riktigt se henne där hon ligger o skriker på golvet..;)

Din hylla är så fin!
Jag startade min resväskesamling i somras....det är rikitgt fint och smart förvaring.
Hoppas ni har en underbart mysig helg!
Kram Katarina

Majas mammelucker sa...

Hej och god fortsättning vännen!
Hoppas du mår bra..tänk nu går det mot ljusare tider VÅREN härligt ..
jaa visst är det bra med en massa förvaring men det är så svårt att få till till det ibland men du har lyckats bra.
Hade gott !
Kramar Maria

Ljuva Lantliv sa...

Samma problem här hemma med förvaring. 1905 byggde man inte direkt garderober *ler*! Man får stoppa in lite här och lite där! Önskar dig en härlig helg! Stackars lilla Vera! Aldrig nånsin roligt med tandläkare! Kram Anna ♥

Karin - Mina Rum sa...

Ja, förvaring kan man inte få nog av. Men i gamla hus kan det bli svårt att hitta bra ytor till det. Din hylla med diverse smått och gott är jättefin.
Jag kan förstå Vera. Jag skulle också gärna slänga mig på golvet och skrika hos tandläkaren. Men man får ju hejda sig!
Kram

Louise Alexandersson sa...

Helt underbart med alla speglarna i hallen!

Ha en bra dag
Hälsar Louise Alexandersson
http://loppisskattkammaren.blogspot.com

Ella på Bråkmakargatan sa...

Jösses vilken snygg hylla!!!Är det din händige man som varit i farten igen? kanske kan jag få min att göra något liknande.
Tack för inspirationen!

Kram
Elisabeth

Hanna sa...

fin fint.
Ha en fortsatt bra helg.
kram
Hanna

Marie sa...

Hej anonym!

Den vita fyrkantiga kudden i soffan kommer från Tine K. Jag har köpt den i en butik i Skövde nu när det hade halva priset på alla Tine K kuddar.
Har inte koll på om det finns någon butik på nätet som säljer den.

Ha en trevlig kväll!
Marie

Anns Gröna sa...

Vacker förvaring du har. Gillar din spegelsamling.
Hälsningar
Ann

Betty sa...

Känner verkligen igen ditt dilemma , men kan man göra det vackert samtidigt som du gjort så känns ju allt lite lättare.

Kram Betty !

Vita rosor och förgätmigej sa...

Hej Marie!

Snyggt som vanligt! Tur att det löste sig hos tandläkaren... Vi ska snart med lilla A. Får se hur det går. Han kan vara ganska bestämd han oxå!
Kram/ Anna

Lilla pissmyran sa...

Hej!
Det där med att rensa måste vara ett kvinnligt fenomen...hihihi
Gjorde ett stor rens här om dagen för att få plats med alla nya loppisfynd, som jag har planer på att hitta...
Du har en fantastiskt fin å inspirerande blogg.. Älskar dina fins små urtavlor... Letar med ljus å lykta efter dessa små underbara detaljer, men har ännu inte lyckats finna dom.
Men skam den som ger sig :-)

Ha en skön söndag!

Mvh Marika

Inspiration i vitt sa...

ojojoj vad fin din hall är, ljus och sååå inbjudande. Ja vi som samlar och gillar saker vet hur det är det där med att få plats med allt. jag är ju oxå två personer i en (schitzofren kallas det för i mitt jobb hihi)släpar hem en massa saker och rensar ständigt ut en massa saker phu hur man håller på.
Det är en fröjd att titta på dina fina bilder.
Kram på dig/Ingela.

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Vad mysigt, och fiffig idé!
Bra förvaring och vackert att titta på!!!
Ha en bra vecka!
Kram Agnetha

viktoriaK sa...

Vad många rakspeglar du har..jättefint att hänga dom ihop så där!
kram