söndag 10 januari 2010

Gammalt och nytt

Alltid efter jul känner jag mig lite tom, känns som att all inspiration åker ut med julgranen, hihi. Brukar hålla i sig någon vecka eller så, men idag känner jag så smått att suget efter att ändra och förnya börjar komma tillbaka, skönt! Så idag har lite gamla saker fått byta plats, några nya loppisfynd har gjorts och ytterligare några "reahyacinter" har fått flytta in här hemma hos oss.
k
k
Önskar er alla en riktigt bra ny vecka! Själv gör jag min första arbetsdag imorgon efter ett låååångt jullov, ska bli jättekul att börja jobba igen!
j
Ha det bra!
Kram Marie

40 kommentarer:

Eva sa...

Hello! Your photos are really amazing for me! I am so happy to find you! Greetings from Hungary: Éva

Lana_Phönixfeder sa...

Wundervolle Bilder mal wieder.
Weiss und das wundervolle blau der Hyazinthen.

Der Frühling könnte kommen......

Liebe Grüße Myri

Annas skattkammare sa...

Så mycket fina saker! Förstår vad du menar med inspirationen- den vill inte riktigt infinna sig här heller.. Ha det så gott på första jobbdan!
Kram /Anna

Hulda sa...

Enig med deg. Man blir litt tom for ideer etter at julepynten er flytta ut. Jeg gjorde det i går. Har fått ordna litt også, men man trenger nok en pause før man finner ut hvordan man vil ha ting igjen etter jul.

Så mye lekkert du viser på bildene dine. Jeg syns de gamle urskivene er så skjønne. Vet du hvor man kan få kjøpt slike?

LenaS sa...

Åh vilka fina saker du visar! Här vart det tvärtom med julutkastandet kom en himla massa inspiration och tankar ;o), nästan för mycket av det goda sas....
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Lisas torp sa...

Ja, en liten mellanperiod är det allt nu, men då kommer ju reahyacinterna väl till pass, jag har flera hemma också.

Du har ändå vackra bilder idag, trots oinspirationen!
Jo, arbetsveckan börjar för mej imorron också! Det känns väl sådääär, man har ju rått över sin tid så länge nu.
Ha en bra vecka ändå!
Kram
Lisa

ima sa...

Go Söndag kväll...Jo du Nog känner man sig TOm efter Julgranen ut....Men som sakt man segar på med sitt..just nu Strumpstickning fört hu vad kallt det varit här i småland... Lycka till medf ditt Jobb å så Hörs vi med nya Kast,.....

Mitt hvite hus sa...

Så skjønne bilder hos deg... ja en blir litt tum etter jull ..da er det godt å slappe av litt også.. Men plutslig våkner kreativiteten til live igjen..:


ha en fin søndag kveld..

Klem Kerstin

Kristin sa...

Hej Marie! Jag känner lite samma här, vill ha vår i huset men det bär mig lite emot när det är så mkt snö och kallt ute. Fast idag har vi haft högst humana -3 grader så då känns det som hopp om våren så småningom i alla fall.

Du arrangerar så fint du och de där hyllorna är jag avis på (om du nu längtar efter mitt månbord) ;-)

Kram och ha det så bra på jobbet!
/Kristin

annashusidingtuna sa...

Ja, nu är man verkligen sugen på att fixa och dona efter all julmat och dito godis som gjorde att man vart alldeles slö.
Ha en bra start på din arbetsvecka!
Kram Anna

blomsterboden i skanör marie sa...

ser verkligen att du hittat inspirationen igen, lika kul som vanligt att titta in hos dig.
ha en skön kväll!
kramkram marie

Janne sa...

Så mye vakkert du viser, perleblomster er nydelige.

Ønsker deg en fin start på uken .

Klemmer fra Janne

Karin - Mina Rum sa...

Håller med om att man liksom tappar styrfarten efter jul. förhoppningsvis kommer den snart tillbaka.
Finfina bilder, som vanligt.
Kram...

Home and Lifestyle sa...

Your stuff and pictures are beautiful! Good luck tomorrow if you start your work!

Warm regards, Ingrid

Helen sa...

Hej!
Jag måste hålla med dig jag känner också vårkänslorna spira och man vill sätta igång med nya saker och förnya. Med andra ord livet går sin gilla gång.
Kram/Helen

Vintage House sa...

Ja då börjar vardagen igen, ska bli skönt att få in lite rutiner igen. Ja här hemma flyttas sakerna oxå runt.. härlig vecka till dig! sandra

Vit som snö sa...

Jag håller med dej, jag får riktigt ta mej i kragen för att få något gjort såhär års. Särskilt nu när det varit så kallt!
Vackra bildere Marie!!
Lycka till med jobb nu!
Kram Cilla

Nooria sa...

Jeg skjønner ikke hva det er med meg, for jeg tenker bare på at "jaaaaaaaaaaa nå går det mot vår!"... så derfor føler jeg meg ikke tom men glad.

Jeg lengter etter sommer, sol, lavendel, roser som kryper opp langs veggen, blått hav, leende barn som løper i gresset, loppemarked og alt det andre deilige som våren og sommeren har å by på.

Jes/Vita villa vila sa...

Go kväll söta Marie,

Så dina bilder på vackra stilleben! Du är verkligen mästarinnan på den biten! Ljuvligt!

Visst är det underbart med ledighet & lata dagar med familjen men rutiner & back to reality är också nyttigt! Nu blickar vi framåt mot våren :)

Önskar dig en underbar vecka & jag måste bara säga att det är en fröjd att kika in här, VARJE gång!

Kram kram Jes ♥

Hilde sa...

Så lekre bilder du viser - hyasintene er veldig fine, og nå får man de jo for en femmer...
HIlde

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken inspiration du ger med dina underbara bilder! Jag längtar till morgondagen då jag kan fortsätta pyssla... Tack!
Kram/ Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Men Marie, vilken underbar ängel som ligger där på korset...... Ohhhhhh ibland bara smälter man alltså!
Lycka till på jobbet nu då. Det är ju alltid en liten omställning att börja jobba igen, men samtidigt skönt.
Kram Mia

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Hihi jag håller med dig Marie, jag är precis likadan..efter julen är över är det lite som luften går ur en..men efter några dagar är hjärnan och inspirationen igång igen :)

Underbara bilder, så rofyllda motviv och vackra nyanser..I like =)

Kram och ha en fin start på arbetsveckan efter ledigheten! Själv har jag varit igång en vecksa redan så man är liksom igång som vanligt igen.

Mia

manon 21 sa...

j'aime beaucoup ton blog.

amicalement

manon

sara på hedepipan sa...

Samma här, men är sugen på tulpaner.
Vi har mublerat om i hela huset.
Må gott

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh lika fina bilder som vanligt, älskar dina gamla urtavlor från klockor har du något tips var jag kan hitta liknande till dekoration?
Ha en bra dag.
Kram Theres

Sköna o Gröna Ting sa...

Kikar in för att jag behöver inspiration.., idétorka men det kliar i fingrarna som attans!!!
Måndag, ny vecka och nya tag....
Hoppas din helg har varit lugn och skön.
Önskar dig en härlig start på veckan...
Skickar med en massa värmande kramar
Marianne

Tulipa sa...

hej Marie!
Vet du, jag känner mig alltid lite tom efter jul också..alltid likadant varje år...konstigt... Fast det är bara till att "ligga i", man mår bäst när man gör det man gillar, att pyssla och greja och skapa och förändra!

Vad kul med loppis! Jag har inte varit på flera veckor...inga i trakten jag vetat om i alla fall!

Du ar så många fina saker, och jag älskar din blandning och stil!

Hoppas första dan på jobbet var rolig och att det var skönt att vara tillbaka i rutinerna!

Kram Mariette

Nordingården sa...

Hej Marie, ja visst är det en lite stilltjetid detta, el gå-i-ide-tid kanske vi skulle kalla det, inte konstigt att folk är utan inspiration, julen kan ju vara ganska energikrävande på det området och nu är det lite lugnt fram till påsken kommer....men det är tur vi har din vackra blogg att njuta utav så länge, alltid full av inspiration!!! Mari.

no47-mia sa...

Jaa, här är det tomt med.. Håller med om att allt nästan försvann med granen.. Men det kommer nog snart tillbaka.. får man hoppas.. Behöver köpa mig fler möbler och mer goa loppisfynd.. sen flyter resten bara på..inspirationen och energin..ååå..va roligt!!

Ha det gott!
Kram Mia

Änglarnas hus sa...

Jag känner också samma tomhet..men jag tror dsamtidigt att det behövs ett "tomt blad" ibland för att få ny inspiration.

Här började skolan i fredags så det var bara att börja jobba då!!

Kramis Sanne!!

fröken knopp sa...

hej marie!!
så mycket fint du visar!! men jag håller med om att inspirationen sinar lite..men så fort det kommer lite vår i huset så brukar den komma tilbaka så smått..o vem behöver inte vila lite eftre jul?? hihi...

Hoppas att din jobb dag gick din väg!! varma kramar elin

Grön Iris sa...

Vilka fina bilder, det är så ljuvligt att titta in här då och då.

Hoppas du hade en bra dag på jobbet!

Kram Linda

Loppisliv sa...

Så ljuvligt Marie. Älskar hur du får ihop det med gammalt och nytt. De blå hyacinterna ser så härligt våriga ut. En vårig färgklick, såå fint. Nu vill man ha in vårkänslor i huset när julen städats ut. Ja måste köpa lite blommiga blommor jag med. Ohhh vad jag längtar efter vår nu. Ha en fin tisdag min vän. Kram Paula

Loppisliv sa...

Mycket vår i min text såg jag nu...hihi men längtar man så blir det så :-) Tjingeling P

linnea-maria sa...

Vad härligt att få längta till jobbet! Jag hade gärna varit ledig mycket längre till, kan ju bero på att jag har så mycket att göra hemma. Vad fint med det gamla klockskrotet, jag hoppas att jag ska hitta sådant jag med. Ha en fin vecka/linnea-maria

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie..
Så vackert....
Ja flytta runt och byta plats på saker kan få en att se det med andra ögon!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

bikim sa...

BEAUTIFUL DISPLAY!
HAPPY DAY,
ROSA

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är fler som handlat rea-blommor ser jag... hihi
Visst är det kul när det är så billigt!
Fina bilder som vanligt Marie!
Ska du till Formex i år? Jag ska dit på torsdagen...
kram
Marie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad konstigt att så många upplever den här tomheten efter jul, jag känner av det också. Men också längtan efter färg och ljus. Jag köpte färgade stearinljus idag :D Färgchock tillsammans med mina knalliga tulpaner. Kan känna också att jag vill göra så mycket men har inte energin.
Hoppas du kom igång bra nu efter all ledighet. Man blir lite mättad på alla helger och veckovill.
Ha det gott!
kram
nina