fredag 1 januari 2010

Inspirerande saker

Hoppas att ni alla hade en fin nyårsafton igår och så får jag önska er en god fortsättning på det nya året! Vi hade en fantastiskt trevlig nyårsafton då vi var på våra goda vänners bröllop. Var så fint och vackert och jag som är så otroligt lättrörd grät givetvis en skvätt i kyrkan. Idag har jag så smått börjat att städa ut julen här hemma, resten åker ner i lådorna under helgen. Nu längtar jag efter att röja, rensa och ta in vårblommor.
k
Fotograferad tidigare idag lite saker som jag blir inspirerad av just nu, sånt som får "inredningstankarna" att snurra på högvarv och som jag blir glad av. Fotografier, klockor, stämplar, tårtpapper, siffror och så givetvis min största inspirationskälla alltid, blommor och blad.
k
Monogram, spetsar, vacker gammal handskrift och så lådor av alla de slag.
k
Rostigt, nött och skavt, släktfoton (min mamma som liten på bilden) och så en annan passion, nämligen bokstäver. Här M som i Marie, E som i Elsa och V som i Vera.
k
Ja, då var det konstigt nog helg igen! Ingen ordning på dagarna nu i dessa tider, hihi. Önskar er iallafall en riktigt trevlig helg och så ses vi om några dagar igen!
k
Kram Marie

44 kommentarer:

Skatan sa...

Hej Marie!

Skönt med ny helg! Även om vi har vänt upp och ned på källaren i tron om att helgen varar för evigt ;)

Vackra och inspirerande bilder! Visst - man skall omge sig med sådant som sätter snurr på tankarna. Så gör också jag. Därmed byts det en del här hemma.

Nu är det dags för middag!

Varm kram och god fortsättning till dig.

Anna

Grodmamman sa...

God fortsättning på det nya året!
Här åker nog en del av julsakerna ut i helgen också.
Härliga och inspirerande bilder du visar, har också börjat gilla bokstäver!:)
Ser fram emot att följa din blogg även 2010!:)
Kram

Rhondi sa...

Hi Marie
I found your blog by following a link on another blog. You have a beautiful home. I love all the white!
Rhondi

Lisas torp sa...

Det låter som om ni haft en riktigt festlig nyårsafton med bröllop och allt..!!!
Vilka härliga saker du har som inspiration!

God fortsättning på nya året!
Kram
Lisa

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Och god fortsättning!..Visst är det härligt med ett helt nytt år..idéer som flödar :)

Härliga och inspirerande bilder visar du även idag!

ha det gott!

kramis ifrån Sanne..

Millas hem sa...

Fina saker på bilderna! Här har vi städat ut julen och det är så skönt! Känns rent och fräscht igen!=)
God fortsättning och kram till dig!

Blonder og perler sa...

Så vakre ting du viser på dine bilder..
Ønsker deg et riktig godt nytt år.

Nordingården sa...

Hallå där, åh den sista bilden föll jag verkligen för! Nyårsbröllop, så häftigt, det måste ha varit en upplevsele förstås jag! God fortsättning på helgen och nya året! Mari.

annashusidingtuna sa...

Härliga bilder!
Gott nytt år till dig också!
Kram Anna

LenaS sa...

Åh vilka härliga bilder!
Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Kramis/LenaS

Home and Lifestyle sa...

Happy New Year for you and your family!!! Beautiful pictures with nice stuff!

Warm regards, Ingrid

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Vill passa på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År!
Och tack för all inspiration!
Hälsningar Maria
http://mariarenoverar.blogspot.com/

irene sa...

Gott nytt år!
Jag städar ochså ut julen idag, i allafall börjat!

Vårene skall inn snart...

Klem Irene

Det vita dårhuset sa...

åååååh! Det där i mitten gillar jag skarpt!!!!!

Hoppas du har en bra dagen efter dag och kan njuta av det underbara vinter vädsret vi har :o)

Många kramar Erika

Hulda sa...

Så flotte disse bildene var. Helt herlige! Jeg falt skikkelig for det første, så vakkert med blomsten sammen med det fine, gamle bildet. Så vårlig ut, syns jeg. :)

Vårt liv i norr sa...

Önskar dig god fortsättning på det nya året!

kram
helena

Sköna o Gröna Ting sa...

God fortsättning på det nya året, hoppas det blir ett minnesvärt år för dig....

Kramar i massor
Marianne

Fro sa...

Så vakre ting du viser på bildene! Ja, nå er det godt at det går mot vår og lysere tider! Gleder meg til å se den første krokusen titte opp ved husveggen... (selv om det enda er en god stund til...)

Lantliv i Norregård sa...

Vackra inspirerande bilder!!
Ha en mysig kväll, nya årets första;o)
Kram Kram Malin

Galleri Hönshuset sa...

Riktigt fina bilder. Jag har också rensat bort det mesta. Granen åkte ut med buller o bong för några dagar sedan redan =)

Ha det gott. Kram Pirre

Livet i en backe sa...

Vilken jättefin blogg du har! Underbara bilder som fick mej att knorra av avundsjuka...Jättemysigt! Gott nytt år!!!

Vintage House sa...

Önskar dig en god fortsättning på det nya året och ha en skön och mysig helg! kram sandra

fröken knopp sa...

hej marie!!

ja visst är det underbart med vår..!! här åkte det mesta av julen ut i onsdags o massor av vår blommor kom in...ljuvligt!! :)

hm..dina bilder sätter sprätt i huvudet på mig..får sådan inspiration!! :)

tur att det är helg så att man har några dagar o greja..hihi...

önskar dig en bra början på 2010!! varma kramar elin

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Tack för din kommentar, det värmde! Ditt hus är inte så dumt det heller!Jag lyckades fibbla bort hela inlägget...jag är så förbaskad över det. Alla fina och snälla kommentarer försvann. Men men man lär sig! Jag är också trött på julen, har inte så mycket, men tomtarna i granen hänger löst, de åker i morgon.
Ha det bra! Anna

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Gott nytt år! Så härligt med bröllop! Vi var på nyårsbröllop för 2 år sen- det var så fint.. Så många fina inspirerande saker du visar.. Kram /Anna

Lena Kristina sa...

Gott Nytt År Marie!

I går var ju dagen D hos oss och det blev ett fantstiskt bröllop.

Vill dela med mig av den lycka och glädje som jag just nu är fylld av.

Önskar dig och din familj massor av lyckliga stunder under år 2010.

Massor av kramar
Lena

katarina sa...

Hallå där!
Ååå vad härligt det låter....jag brukar också vara tidig med att städa ut julen....men inte i år...
vet inte vad som hänt....jag tycker än så länge att det är jätte mysigt....men det kan ju ändras snabbt...;)

Vilken bra idé stt samla en massa saker så där som man blir inspirerad av....
Önskar dig en fin helg...;)
Kraaaaaaaaaaaam Katarina

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!

Härliga inspirerande bilder du visar som vanligt.
De där monogrammen i tyg på papper. Sådana ville jag köpt från en webbutik en gång men någon hann före...kanske var det du, hihi!

Så nu åker julen ut hos dig :)...idag har jag röjt ut julen och en hel del till i L´s rum. Har fått ett ryck och ska börja renovera där nu. Imorgon ska spackel och slippapper inhandlas :)

KRAM vännen!
Carina

Mysiga lantliga ting sa...

Ja nu åker julen strax ut här med...
Inspirerande bilder du har idag!!
Och gott nytt år på dej =)

Kram Johanna

Patricia sa...

Visst är det härligt med alla helgdagar och långledighet...har bara jobbat 2 dagar förra veckan och 2 dagar denna vecka och det blir nog bara 2 eller 3 dagar nästa vecka...härligt!

Jag har med fått "nog" av julen och börjat ta undan några tomtar och ska med städa undan resten i helgen hade jag tänkt...skönt få det som vanligt igen...och se fram emot ljusare dagar och den stundande våren... =)

Vackra bilder bjuder du på som vanligt! =)

God fortsättning på nya året!
Kram Patricia

Älskade pion sa...

Vilken ögonfröjd du bjuder på som vanligt. ;) Ha en riktigt skön fortsättning på helgen. Kramar Ulrika

Malutki skrawek nieba sa...

I love your blogg!!!

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Jag vill önska dig en god fortsättning på det nya året!
Kramar Anna

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så fina saker du har !! Jag håller också på och plockar bort Julen nu..
Ha det gott
Kraaam Anette

Welanders.Com sa...

Gott nytt år!

Här ska det sista av julen också bort, nu ska ljuset och energin in i stugan! Så härligt! Tack för inspirerande och fina bilder, helt klart min stil.=)

envilsenloppa sa...

Trevlig helg och Gott Nytt År på dej du mästarinna av underbart inspirerande njutbart !
Fy susan så burrigt och kallt de e !
Tror du isen ligger på hela sjön för i så fall kan vi mötas på mitten över en termos choklad :-)
Ha det bäst och njut av helgerna nu !
Kraam/Lotta

Rummet för välbefinnande sa...

Marie - den här gången tror jag du överträffar dig själv med vackra bilder. Oj, oj, oj - de tilltalade varenda millimeter av mig!
Skulle vilja plocka ner en av dem i min dator och ha som en ren inspirationsbild om det är ok för dig. Den är så vacker så jag bara känner hur det bubblar till av lycka.
Önskar dig och familjen allt gott på det nya året. Hoppas vi ses snart igen.

Kram Mia

Fru Skrot sa...

Härliga bilder - man blir verkligen inspirerad! Ha det gott! :)

Loppisliv sa...

Härliga bilder Marie, får en massa inspiration nu av dina fina ting du visar upp. De små urverken är såå söta och bokstäverna...lovely!! Jag tänkte också städa ut julen i helgen men sen så orkade jag inte, började med annat istället, som att tvätta tyget på vita soffan och fixa lite i tvättstugan, rensa i röran så att säga :-) Så julen får stanna till nästa helg, då ska här röjas rejält...det ska bli såå underbart , det är en härlig känsla när man fått bort allt!! Känns så rent och fräscht...Ha en fin helg. Kram Paula

Under en vind sa...

Veckodagarna har ingen betydelse just nu, allt känns som helg! Härligt med lata morgnar, lekdagar för barnen och goda vänner som tittar förbi på fikastunder och middagar!

Vilka fina inspirationsbilder! Spännande att få följa med dig in i 2010!

Kram kram!

Modern Country sa...

Godt nytt fantastisk år Marie vennen!!! Håper du hadde en koselig nyttårsferiring! Ønker deg ett herlig nytt år, et var det aller beste, ja det ønsker jeg deg av hele mitt hjerte. Og må vi ha lykken med oss så vi kan møtes igjen. Jeg ble helt tappet for krefter sånn før Jul så for meg ble det ikke ork til å ta noen reise igjen til Sverige. Men det får vi har tid gode. Nytt år og nye muligheter, det lover godt. Jeg elsker alltid og starte opp i Januar, det er som alle får en ny fresh start da.

Har rullet opp og ned og kikket på din utrolig fine årskavalkade med alle de vakre bildene. Ja der oppsummerer du alt som jeg elsker. Fine skap og de vakreste arrangement. Ingen gjør som du Marie, og jeg undrer hvordan du klarer det. Selv har jeg ikke hatt så mye verken av tid eller energi til og gjøre så mye her hjemme det siste halvåret. Og fotografere da er jo til ingen nytte. Men tenkte jeg skulle prøve og forbedre akkurat det dette året :)

Ja da var det helg igjen, ha det så deilig i riktig hyggelig selskap!

Varm klem
Aina

Hilde sa...

Så skjønne bilder du viser! Her skal julen få stå noen dager til, men juletreet ryker ut i morgen... Jeg er klar for vårplanter og løkblomster, så bare det blir litt varmerer ute blir det et besøk i bomsterbutikken - her er det -20 grader nå, og da pleier plantene å vare så kort eller ha litt frostskade før jeg får de i hus - men snart blir det vår inne i hvertfall.... Gleder meg til vårinspirasjon hos deg!
Godt nyttår!
HIlde

Nooria sa...

Jeg blir også inspirert av å se på de sakene der :-)).

http://leoniesattic.blogspot.com sa...

I like your pictures and the atmosphere you create!
wish you joy and hapiness !
val