söndag 3 januari 2010

Ont

Idag har vi en strålande vacker vinterdag med massor av snö och härligt solsken. En dag som man vill spendera utomhus med barnen och åka pulka. Men för min del blir det till att titta på det vackra vädret genom fönstret, jag har nämligen vaknat med halsont och huvudvärk. Förhoppningsvis är det väl borta om en dag eller två, men så länge får jag väl försöka ta det lugnt och vila. Inte min grej, jag är alldeles för rastlös, hihi.
k
Har en passion för gamla flaskor och köper gärna om jag hittar på loppis. Den bruna flaskan fick jag av Anna när jag, Mia, Anna och Carina bytte julklappar med varandra.
j
Ha en bra vinterdag!
Kram Marie

47 kommentarer:

Snuskebassa sa...

God bedring!
Herlige medisinflasker :-)
Bare synd at innholdet er borte, ellers så kunne du hatt en heidundrende fest. Det var vel litt av hvert i dem i gamle dager :-)
Hilsen Liv

Lisas torp sa...

Ja, vilket vackert vinterväder vi har!
JÄttefina gamla flaskor, jag har också en del - dekorativa är de!

Trist att du känner dej dålig! Krya på dej!
Kram
Lisa

Lilla huset på prärien sa...

Hej söta Marie!!

Önskar dig det bästa 2010 som bara kan finnas. Hoppas vi får möjlighet att träffas igen. Här är det iskallt för tillfället. Det finns inte mycket snö kvar men det är sannerligen minusgrader här... hu, håller mig gärna inomhus. Förutom när jag måste ut en runda med hunden... tog kameran med mig i morse.

God fortsättning!

Kram Jenny

annashusidingtuna sa...

Hoppas att du snabbt kryar på dig!
Fina flaskor.
Kram Anna

Anonym sa...

Hej, Marie!

Samma underbara vinterväder har vi här!

Vackra gamla flaskor!

Känner igen mig har också svårt att vila när jag blir sjuk. Är också en orolog, rastlös själ.

Massor med krya-på-dig-kramar/Renate

Kristin sa...

Hej Marie! Så trist att du har blivit sjuk, jag håller tummarna för att det går snabbt över. Roligt ändå att ni har vinterväder ni också, om inte annat så uppskattas det väl av barnen som kan åka pulka och skidor och sånt! :-)

Kram till dig och hoppas du är fit for fight snart igen!

/kristin

Nordingården sa...

Aj då, jag vaknade med halsont så jag inte kunde svälja på självaste julaftonen. Sedan snuva hosta men inte så hög feber, kanske samma "julsjkua" som du fått...

Vilket vacker flaskparad och stilleben!

Krya på dig nu och unna dig vila! Mari.

Millas hem sa...

Krya på dig min vän!

Värdelöst att känna sig sådär. Hoppas att det går över fort!

Det finns inga medicindroppar kvar i flaskorna? Kanske är världens dunderkur! =)

Kraaam

Hulda sa...

God bedring! Så dumt å bli syk nå, du skal vel også starte på jobb igjen i morgen. Fine flasker du har! Syns slike flasker er SÅ sjarmerende. :)

Bibbi sa...

Men fy så tråkigt att börja året med att bli sjuk:( Synd du inte har hjälp av tomma gamla medicinflaskor...
Krya på dig!
Kram Bibbi

Hilde sa...

Isj! God bedring - håper det ikke setter seg for godt! Prøv å finne roen..kanskje en god bok, et pledd og litt varmt å drikke gjør susen.
Klem Hilde

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Stackare som blivit sjuk..inte kul :(
Det här underbara vädret och att man är ledig känns ju på nåt sätt ännu värre. Att bli hängig ett par vardagar en gråmulen novemberdag känns på nåt sätt lindrigare..

Hoppas i alla fall att du piggnar till snart! *krya-på-dig-kram*

Jättesöta flaskor!!! Har också passion för sånna, hihi, det är nog som du säger...vi har samma passioner och favoriter ;)

Såg att jag inte kommenterat förra inlägget (fastän jag varit inne varje dag..)
Gillar de där metallbokstäverna jättemycket (bokstäver är ju en annan av min/våra passioner, hihi)

Kram och hoppas vi ses snart igen!
Mailar dig lite senare...
Mia

Villa Solgården sa...

Jag kan bara hålla med, att vila är alldeles för stillsamt! :)

Krya på dig!

Systrarna vitt sa...

Det är ju tråkigt att vara sjuk, särskilt när det är sånt här underbart väder. Vi har precis varit ute och promenerat vid havet mmm. Om du vill ha ett boktips såb be någon åka och köpa en bok av Mari Ljungstedts kriminalare, otroligt bra och utspelar sig på Gotland, om du inte redan läst dom förståss. Krya på dig Liselott.

Torparfrun sa...

Usch vad trist att du känner dig krasslig, men det är ju typiskt när man är ledig.

Hoppas att du snart kryar på dig!

Kram Torparfrun

Home and Lifestyle sa...

I wish you feel soon better! The bottles are beautiful!

Lovely greetings, Ingrid

My Lovely Things sa...

Hej!
nä har du ont i halsen.. inte kul!!

Ja, det var så kul att det var just du som fick flaskan ..När jag vet hur mycket du gillar flaskor..
Ha det nu så gott och krya på dig..
kram Anna

Skatan sa...

Hej!

Hua! Då skickar jag en dunderdos av krya-på-dig-kraft och en varm kram!

Anna

Petit Eyekiss sa...

Passa på att vila av dig julstressen nu.Gamla flaskor är också min sambos passion, för han bygger flaskskepp, och flaskorna får inte ha skarvar osv..
Verklig petimeter;-)

Vita verandan sa...

Krya på dig!
Jag har ju precis blivit bättre från min förkylning, men nu har Jacob (minstingen) blivit förkyld igen så det går fram och tillbaka.
Kram Anna

C De-sign sa...

Det är ju tur att flaskorna är tomma ....så du inte försöker bota dig med gamla mediciner!!! Jag brukar riva färsk ingfära i en stor tekopp, hälla på varmt vatten och pressad lime + en lime skiva och söta med honung....det brukar stoppa mina förkylningar.... önskar dig fortsatta lata dagar...snart börjar vardagen igen och krya på dig! Kram fr C

katarina sa...

Men stackars dig!
Krya på dig!

Det ser ju precis ut som gamla medecinflaskor....du kanske ska ta o sniffa lite i dem...;)
Kram Katarina

Romantiska Hem sa...

hejsan Vännen!
Men så tråkigt att du är dålig, hoppas verkligen att du snabbt blir bättre. Vilken vacker flaska du fick, din samling är såå söt! ville bara kika in till dig och önska dig ett riktigt fin 2010! Krya - på dig- Kramar/ Petra

Heidi-anitha sa...

Kjære gode venn..

Godt nytt år til deg og dine kjære..Håper Julen og nyttårsfeiringen har vært minnerik og vakker.

Flaskene er heeeelt nyyydelige.. jeg er så svak for disse selv, har ikke mange av dem..men samler:0)

God bedring og stell pnet med hals og hode. Jeg sliter også med en skikkelig hodepine i dag, huff...men det går jo over igjen:0)

Ny start i morgen... Ny hverdag.. Nytt år..

Store klemmer
Heidi-anitha

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Å vad trist, krya på dig....
Härliga flaskor, så kul när etiketterna sitter kvar!
Kram Agnetha

Inspiration i vitt sa...

Usch vad jobbigt det är att inte må bra, hoppas att det inte blir långvarigt bara.
vad kul det är med gamla flaskor, tycker inte att det finns ett överflöd av dom men ibland så har man tur att hitta nån.
Dina flaskor är såå fina och det är ju inte alldid ettiketterna sitter kvar.
Ha ett underbar år Marie och jag vill sååå gärna följa dig in i detta år, din underbara blogg är en av mina absoluta favoritinspirationsbloggar (långt ord hihi).
kramar i massor/Ingela.

lottens vita och gröna sa...

hej vännen, nämen vad trist, hoppas du repar dig, jobbar du i vecka eller ledig? själv är jag ledig heeela veckan, jag och ungarna, en dag ska vi till junibacken jag och gus och anna&nora, ska bli sååå kul!!
så najsiga flasksamling du har!
duuuuuuuu kommer du till formex???
krya på dig, smaka inte på de dropparna i de flaskorna, då blir det nog magåkommor med, fniss!
varmkram lotten

Lantliv i Norregård sa...

Krya på dig!! Usch vad tråkigt..
Du får njuta av dina fina flaskor så länge!!
Kram Kram Malin

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fina flaskor! Men åhh din stackare, vad trist med halsont och huvudvärk- hoppas du snart kryar på dig!
Kram /Anna

Under en vind sa...

Krya på dig! Inget bra sätt att starta året på....

Kram!

Helen sa...

Hej!
Tråkigt att du inte mår bra men du får lyssna på din kropp och ta det lugnt och dricka varmt.
Ktya på dig.
Kram/Helen

Loppisliv sa...

Ohhh din stackare som missade denna ljuvliga vinterdag. Vi har också haft sol och underbart här, var och gick en långrunda på sjön i solskenet med hunden, konstigt när man kan traska tvärs över som ingenting...härligt men läskigt samtidigt. Jag har inga skridskor tyvärr så det fick bli en promenad. Men imorgon ska jag inhandla mig ett par skrillor ifall det blir fler vackra dagar, det gäller att ta vara på dem...Krya på dig nu vännen. Kram Paula

Vintage House sa...

härliga flaskor, älskar oxå gamla glasflaskor:) ha det så mysigt sandra

Anna sa...

Hej!
Din blogg är den första jag kommit i kontakt med och du har inspirerat mig mycket! Jag har äntligen tagit mod till mig för att skapa en egen. Ibland undrar man om du är fotograf till yrket? Helt fantastiska bilder! Tack för trevlig läsning!
/ Anna

Made in Persbo...Carina sa...

Å nej, hoppas det går över snart!
M har varit jätterisig sen 20:e dec och nu har han fått ont när han andas. Ska se om jag kan få iväg honom till VC imorgon.

Krya på dig du med gumman!

Kram, Carina

Karin och Robert sa...

Hej!
Gamla flaskor är underbara!!
Jag hade turen att hitta en hel drös med gamla flaskor nergrävda i jorden bakom en sten i min pappas trädgård!
Är det lycka eller?!

Ha en bra dag!!
Kram Karin

Betty sa...

Vill bara ge dig ngr kryapådigkramar o säga att trots kyla o snö så går det faktiskt åt rätt håll.

Betty !

Lina sa...

Å tänk om man kunde få hostmedicin i en sådan även nu för tiden, eller piller i små fina plåtaskar...
/Lina

Lina sa...

Hej!
God fortsättning på de nya året! Hoppas att d kryar på dig snart!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina

Rosenvit sa...

Dumma baciller! Själv provar jag naturtabletterna Sinova mot mina bihålor just nu.
Underbara flaskor och vilken härlig årskrönika du bjöd på.

God fortsättning och krya på dig!
Anna

Karin SKARA sa...

God fortsättning på 2010.
Hoppas du hinner göra det du tänkte 2009 men inte hann med, så du slipper ha det över dig 2011 :o)
Karin //

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilka fina gamla flaskor!
Hoppas du kryar på dig snart:)

Kraam Jenny

Fro sa...

God bedring! Så tøft med gamle medisinflasker! :)

Klem

Anna sa...

Hej igen!

Tack för de fina kommentarerna du skrev! Du kanske har valt fel yrke? *ler*

Du verkar ju ha fullt upp (med tanke på hur många som läser din blogg) och ändå tog du dig tid att kolla in min blogg! Jag är så tacksam och glad. Du kanske kan ge ett tips för hur man får läsare ;o). Det är lite skralt på den fronten än så länge! Jag är dock hoppfull...

Kram/ Anna

Tulipa sa...

HEJ!
Nu har jag hunit läsa ikapp mig på dina inlägg som jag missat under sista dagarna. Vad mysigt det är att läsa årskrönikor!!! Man får en sån fin liten sammanställning och tillbakablick över vad man hunnit med och gjort och inspirerats av, lyckiga minnen och ibland lite tråkigare...

Ditt år hade onekligen innehållit mycket fantastiska bloggvänner och fina möten! Och så fler roliga upplyftande saker som nomineringar och utnämningar för själva bloggens del!
Du är värd allt och mer. Jag får så mycket inspiration från din blogg och det är så mycket Marie över dina bilder för det är din ljuva fina stil,-rakt igenom i alla bilder!

Hoppas nu du kryar på dig riktigt snart!!

Stor kram och god fortsättning!
Mariette

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Stackare som är sjuk nu när det är så vackert vinterväder ute! Hoppas att du kryar på dig snart!
God fortsättning på det nya året!
Kram Maria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

God fortsättning önskar jag dig också och hoppas att det blir ett riktigt toppenår!
Härliga flaskor du har!
Krya på dig go'vännen!
styrkekram
nina