torsdag 21 januari 2010

Pärlhyacintkrans

Dålig uppdatering av min blogg den här veckan, men det beror på att tre av fyra i familjen har varit sjuka. Datorn har knappt varit på och därför har jag heller inte besökt någon av er andra bloggare, ska ta igen det nu i slutet av veckan.
k
En liten krans utav pärlhyacinter.
k
Vad har ni för planer för helgen? Här vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, blir nog mest till att ta det lugnt och bara vara. Önskar er en riktigt fin helg och så ses vi snart igen!
j
Kram Marie

56 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Så fin krans. Här blir det en hel del målning av möbler, har ju ett helt fyllt uthus med loppisfynd som ska gås igenom. Puh! Din familj får krya på sig.

Kram Mimmi

Vintage House sa...

Här ska det äntligen RÖJAS så minstingen kan få sitt rum.. härlig lien krans:) ha en mysig helg och krya på er kram i massor sandra

Lilla Huset sa...

Så fin den blev din krans av pärlhyacinter, riktigt söt. Ja, jag jobbar som alla lördagar och kanske får söndagen bli en bara-vara-dag. Ha en riktigt skön helg!/Kram Merja

liven sa...

En nydelig krans!!
Jeg elsker perleblomster :o)
God bedring til dere....og ha en fin dag :o)

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Å så fint, du kan verkligen få till det vackert med enkla små medel!
Kram Agnetha

Louise sa...

Ja ibland hinner man ju inte med bloggande för vardagen, det är bara så. Så söt krans!!

Vita verandan sa...

Usch då, har ni varit sjuka, inte magsjuka hoppas jag.
Så duktig du är på att binda, jag har två syskon som är florister så mina alster kommer alltid i skym undan av deras fingerfärdighet.
Ev. ska vi åka till äventyrsbadet. Har inte gjort något roligt med barnen sen jag vet inte när...
ha så bra kram anna

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
vilken underbar krans - Pärlhyacinter är min favoritblomma. Direkt efter julen så börjar jag köpa dem - fyller på vecka efter vecka... lägger ned en liten förmögenhet på dem, "fniss"..

Hoppas familjen kryar på sig till helgen! Vi har peppar peppar klarat oss ganska bra denna vinter.

I helgen blir det självklart det vanliga helgmyset men också lunch hos svärmor, förhoppningsvis ett litet loppisbesök och sedan skall jag försöka lura gubben till att ta tag i lite saker som väntar på avslut...
Krya på er och ha en underbar helg! Hälsningar Monica

Rummet för välbefinnande sa...

Hej Marie!
Ja, det mesta stannar upp när man blir sjuk. Det är bara att gilla läget. Hoppas det vänder snart.

Den där kransen är ju för ljuvlig.......

Ja, till helgen så blir det nog skriva av tror jag. Håller på med det sista på min lilla bok. Hoppas att jag kan visa den snart. Sen hoppas jag på lite skapartid för nu har inspirationen fullkomligt invaderat mig. Det är en underbar känsla.
Fick låna så mycket vackert av min mamma och det var rena glädjeyran. Sen var jag på loppis igår och hittade nåt så ljuvligt förstår du. Ja, jag gick på "rus" hela dagen igår. Det är ju inte alla som förstår mig kan jag lova, hur jag kan bli så lycklig för vissa saker, men de bara går rakt in i hjärtat på mig. Slitna som de är.

Ha det fint nu och tack för allt vackert som du visar!
Stor kram till dig!
Mia

Ljuva Drömmar sa...

Vilken ljuvligt underbar vårkrans. Den måste jag nog härma dig på.
I helgen ska jag försöka göra en egen provdocka och en knopphylla till hallen.
Dessutom hinna njuta lite till av vintern.

Ha en bra dag, kram Maria!

Fro sa...

Så vakker krans av perleblomster! :)

Her har vi ingen spesielle planer for helgen, men det blir vel litt jobbing på huset og litt lek ute i snøen med ungene.

Ha en fin dag!
Klem

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken härlig krans. Den påminner om att det faktiskt kommer en vår inom kort :)

Hoppas ni kryar på er snart.

Skickar varma kramar

Viveka

Skatan sa...

Oerhört vackra bilder! Andas inte de vår så vet jag inte vad som gör det...

I helgen? Då kommer min familj hem. Jädran vad jag har börjat längta efter att få snusa de små i nackarna. Hu, kan nästan inte tänka på det. Men för det mesta stornjuter jag!!!

Önskar en fin da.g

Anna

Skatan sa...

Oerhört vackra bilder! Andas inte de vår så vet jag inte vad som gör det...

I helgen? Då kommer min familj hem. Jädran vad jag har börjat längta efter att få snusa de små i nackarna. Hu, kan nästan inte tänka på det. Men för det mesta stornjuter jag!!!

Önskar en fin da.g

Anna

no47-mia sa...

Hej!
Men så fin krans! Du är så pysslig.. I helgen blir det bla.. Lustfyllt i Munkaskog. Längtar dit igen. Även så sugen på deras fika ; )
Ha det gott!
kram Mia

Under en vind sa...

Vilken söt krans!!!

Här är kalendern tom nästan hela helgen så jag hoppas på skön avkoppling tillsammans med familjen! På lördag är vi bjudna till vänner, där blir det alltid god mat och glada skratt!

Skönt att ni går på rätt håll! Vi har också varit i bacillträsket men håller på att tillfriskna...

Ha en skön helg! Kram!

Lina sa...

Å gudars så sött!

/Lina

"M" sa...

Då får vi hoppas att ni kryar på er så ni kan hitta på något kul till helgen då med nya krafter.....så fint med pärlhyacinter,,,vårigt.....lite sugen på att ta in mer blått i inredningen.....det var längesedan nu....min blå tid var för många år sedan,,,,men lite detaljer är fint...ha det så bra...kram "M"

Mitt hvite hus sa...

nydelig krans av perleblomster... de er så vakre... blir nok med meg en slik fra jobb i dag..

I helgen er det kurs som står på agendaen..

ønkser deg god bedring og fin uke..

klem kerstin

Ullis sa...

Vilken vacker krans!
Till helgen blir det gäster, dvs trevligt sällskap, god mat & dryck, etc. Ser fram emot det redan nu.
Ha det bra!

viktoriaK sa...

Jättefin krans! Krya på er!

Nordingården sa...

Du är ju makalös Maria, en pärlhyacinkrans, hur vackert kan det bli!!! Och så ditt sätt att komponera ihop det med annat, proffsigt!

Helg? Jag jobbar heltid inkl varje helg fram till maj så jag har mest helg mån-tors var 14 e dag, usch, låter tungt bara jag skriver om det, längtar hem och jag längtar till våren.... nu ska jag fota tidningen med mina 39 bilder som kom med, visar det framöver!


Ha en toppenhelg och njut i ditt helvackra och mysiga hus!Mari.

Nordingården sa...

Maria? Tangenterna slinter Marie.. : )

Anonym sa...

Vilken vacker krans med blå pärlor! Pyssliga du, en fena är du på kransar.

Allt du rör vid förvandlar du till guld *ler varmt*.

Skönt att bara ta det lugnt och vara.

Trevlig helg!

Kram Renate

Bibbi sa...

Så fint! Vilka underbara ideér du har:)
Ha en skön helg!
Kramen

Love Peace Pionies sa...

så vakker krans. perleblomst er bare nydelig...
god bedring til dere.
klem kristina

Love Peace Pionies sa...

så vakker krans. perleblomst er bare nydelig...
god bedring til dere.
klem kristina

CaramellePastelle sa...

Nej, vilken söt pärlhyacintkrans. Det har jag aldrig sett förr.

Hoppas ni mår bra nu.Segt att gå och vara dålig. Det är ju alltid så mycket kul man vill göra.

Kramar från Camilla

Hilde sa...

Håper alle snart er friske igjen - vi skal på hytta denne helgen, og det gleder vi oss til !
Håper vi får fint vær!
Skjønn krans du viser.
HIlde

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Såå söt !! den lilla kransen :)..
Tufft att vara den enda som står på benen..eller du kanske var en av de sjuka ?..

I helgen blir det mera ommålning av loppisfynd..och en tripp till Linköping..Innebandymatch ..!!

Ha en mysig helg!!

Kramis Sanne!

Hulda sa...

Åh, så skjønn den kransen din var. Så blå og fin. Og så herlig oppå de kakeserviettene, og gamle bøkene. Nydelig med skriften i bakgrunnen. Dette falt jeg for!

I helga skal vi begynne på å snekre klesskap på soverommet. Det gleder jeg meg til. Det blir skap i gammeldags stil. :)

Claudia sa...

Hello,

I love your foto´s so much.

Claudia (German artist)

Vita rosor och förgätmigej sa...

Hur kan du! Ska du döda de stackars blommorna... *hihi* (skojar bara!). Hur gulligt som helst, som vanligt! Vad har du för kamera? Inte för att jag tror att en kamera skulle hjälpa mig att ta lika fina kort som du tar ;0). Men det blir så suddigt när jag fotar nära...
Kram/ Anna

Lantliv i Norregård sa...

En sån söt liten krans!!
Pärlisarna är ju så fina;o)
Kram Kram Malin

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Hoppas att ni mår bättre! I helgen ska jag handla bebissaker med min svägerska, som snart ska göra mig till faster-HURRA! Skall bli så mysigt! Sen har jag lyckats få tag på en biljett till FORMEX, så jag ska gå och frossa i inredning!
Stora krya-på-dig-kramar från Maria

Rosenvit sa...

Hur söt krans som helst. Du är som sagt kransarnas drottning.
Hoppas nu att alla kryar på sig.

Ha en go helg!
Anna

fröken knopp sa...

Så ljuvligt fin krans!!! du kan du!!!

Här blir det fortsatt renovering o målning i helgen..nu vill vi bara ha det klart!! :)

Hoppas att ni får en härlig o lugn helg!!

kramar elin

Lisas torp sa...

Åh, vilken söt krans! Riktigt vårlig! Titta gärna in hos mej och få lite Formexglimtar! Åh, så mycket fint man fick se, men din krans här tog priset ändå!
Kram
Lisa

hemtrevnad marie sa...

Å, vilken söt krans...här har jag forfarande amaryllisar i knopp, hihi!
Du, i helgen ska vi hämta hem en treårig hundtös på prov, hoppas det går fint!
kram på dig!

Tulipa sa...

Vackert! Sprött och ömtåligt, precis som våren man längtar efter...
Vad tråkigt med sjukdomar! Hoppas alla mår bättre!!

Imorgon kör jag mot Stockholm, ska besöka Formex, spännande!!

Önskar dig en fin helg!!!

Kram Mariette

blomsterboden i skanör marie sa...

Hoppas ni snart blir bättre=)
Har inget bokat inför helgen så den blir nog lugn.
Sötaste kransen du gjort synd att den inte håller så länge.

Ha det bäst!!!


Kramkram Marie

Majas mammelucker sa...

Halloj
Hoppas ni har bättrat på er.. inget vidare att vara sjuk.Här blir det party hela helgen..
Helt otroligt allt på en gång
fredag kväll tjejfest..lördag har vi bjudit hit grannar ca 20 st (mannens tippar klubb med fruar) söndag är det besök på formex mässan jätte kul..men jag är nog helt slut på söndag kväll..jaja man ska inte klaga.Ha en skön helg och ta hand om er.
Kramar Maria.

sagolika sinnen sa...

Hej!
Vilka vackert tagna bilder på böckerna o pärlhyacinten.

Jag glömde höra av mig om stämplarna mitt i julfixandet. Nu när julen är över så har jag börjat gå igenom data världen med mail o annat igen. Om du har kvar dessa vill jag gärna köpa. Kram ♥ C

Millas hem sa...

Gillar du kransar?! =)

Riktigt fin bild!

Kram till dig Marie!

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh nej vad jobbigt att ni är hängiga nästan hela familjen *kraaaam*... Hoppas alla är pigga till helgen, det är ju så himla tråkigt att ligga sjuk då (och lagom piggna till tills måndag morron...)

Din lilla krans är såå söt!!! Åh jag inser att jag inte köpt en enda pärlhyacint än. Brukar köpa dem direkt efter jul, så fort de finns.

Helgen, ja jag vet inte riktigt vad det blir. Jag skulle vilja börja riva i köket på allvar, men det funkar inte riktigt ännu. Vi har haft en sotare hit som kollar om det funkar att installera en vedspis och det gör det till 99% säkerhet (jippi!) och vi har gjort planering och ritning helt klar. Vi har valt kyl, porslin osv, så det vi väntar på nu är snickarens uttalande om att det funkar att riva väggen som vi vill. (måste bara gå, hihi)

Längtar efter dig, måste ses snart igen, jag är inte klok med min abstinens efter er goa bloggvänner, hihi

Kram och krya på dig Marie och de andra också såklart!
Mia

Monkan sa...

En sån jättesöt krans du gjort, vilken bra idé, och pärlhyacinter som är så fina! Jag har just köpt en kruka med massa ”pärlisar”, om de verkligen kommer upp :-) kanske jag ska testa att göra en krans. Undrar om de torkar snyggt.

north pal sa...

what a sweet wreath. makes me think of spring for sure. but, must wait longer for it to arrive. it would be such a treat to have one of these wreaths. have a pleasant weekend. Bestest,Denise

Helen sa...

Så söt krans! Pärlhyacinter är nog min favoritvårblomma.

Vi ska spela poker hos våra vänner ikväll. Det ska bli kul!

Ha en mysig helg.

Kram!

Hagagården sa...

Men å så vackert!!!
kram
ninni

Riikka sa...

Oh, so lovely! :)
You have a wonderful blog.

Have a nice weekend!

Riikka

Livet på kyrkstigen sa...

Underbar krans! Trevlig helg.

gamla skolan sa...

Vilken vacker krans ! Hoppas att ni mår lite bättre ! Kramar Susanne / den gamla skolan

C De-sign sa...

Du är kransarnas mästare.....!!!! Helt underbar! Jag tycker att det låter alldeles utmärkt med sysselsättningen att "bara vara"....... Ha det bra och njut! Kram fr C

Linas Vita Hem sa...

Hej Marie!
Hoppas ni piggnar på er snabbt, förkylnngarna så här års verkar vara sega att bli av med! Vilken jätte söt liten krans, pärlhyacinter är ju så underbart vackra!
Hoppas ni har en riktigt lugn och skön helg!
Kram/L

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!
Jag har inte heller suttit vid datorn på hela veckan. M har varit bortrest och jag har desstuom behövt jobba över så det har inte blivit någon tid över.

Vilken underbar pärliskrans du gjort. Helt ljuvlig.

Kram (hör av mig till dig i veckan)
Carina

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen,
usch vad trist det är när flera i familjen är sjuka,
allt går på halvfart och barnen blir uttråkade av att vara hemma tillslut.

Du kommer alltid på att göra någon ny fin krans och det är så roligt, jätte fint var det.
Tack Marie för att du alltid skriver så rart till mig.
Kramar i massor/Ingela.