onsdag 13 januari 2010

Vardagsrum

Fotade några bilder i vardagsrummet igår. Här ser ni skrivbordet som blev ett soffbord efter att vi hade sågat av benen lite och målat det vitt. Fortfarande återstår dock att få dit de nya beslagen och texta något på bordet. Har frågat min mamma och hon har lovat att skriva, själv kan jag inte texta fint alls. Har också äntligen bestämt mig för vad det ska stå på bordet, lovar att ni ska få se slutresultatet så fort det är klart.
k
Soffan har fått några nya kuddar inköpta på rean och hyllan ovanför lilla bordet har blivit ompyntad. För tillfället återfinns där en liten samling med gamla tavlor/fotografier och så några små vårlökar. (Ps. Ni vet väl om att alla bilder är klickbara så ni kan förstora bilderna).
k
Nu har jag jobbat i två dagar efter jullovet och det har gått jättebra, men oj så trött jag har varit på kvällarna. Idag är det dock redan onsdag och jag och barnen har våran lediga dag, bl.a ska ett tandläkarbesök för Vera 3 år hinnas med. Kan ju tala om att hon inte är så pigg på att gå dit, vi får väl se om hon tänker öppna munnen, hihi.
l
Ha en fin dag!
Kram Marie

59 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Marie! Å, jag var först!!! :-)

Så fint bordet blev, och vilken härlig rund kudde du hade i soffan. Du har det så fint! Jag hoppas verkligen vi kan ta en tur uppåt er till lite längre fram i vår? Det vore jättekul att få se ert hus "IRL"!

Kram så länge och jobba väl!
/Kristin

Västbacken sa...

Så fint du har det. Läser alltid din blogg.

Hoppas det går bra hos tandläkaren.

Lotta

Vit som snö sa...

Det längtar jag till, att se bordet textat o fint!
Hela rummet ser harmoniskt och vackert ut!
Lycka till hos tandläkaren, jag vet att en 3-åring kan ha egen vilja där...
Kram Cilla

fröken knopp sa...

åhh så fint!!! jag kan aldrig titta mig trött på dina bilder!! så underbara!!!

jag bara älskar den runda kudden i soffan..ljuvlig!!!

Jo marie magnolia grenarna har jag plockat ute på busken.. har haft dom inne i veckor ca o nu slår knopp efter knopp ut!! helt underbart!!!
Pröva det!!!

Lycka till hos tandläkaren med lilla Vera!!

kramar elin

Systrarna vitt sa...

Uch för tandläkarn, den stackarn är aldrig så omtyckt. Vi bytte tandläkare för några år sen så nu har alla i familjen samma. Folktandvården som vi hade innan var inte barnvänliga precis.
Du har så juvligt hemma, avis igen:-). Kram Liselott.

Helen sa...

Vilka ljusa, underbara bilder du har fått till! Härligt att skåda!

Hoppas att det går bra hos tandläkaren!

Ha en härlig dag!

Kram!

Home and Lifestyle sa...

What beautiful, your white interior! The coffee table is so great, I enjoyed your photos!!

Success at the dentist with your daughter!

Have a nice day! Warm regards from Holland, Ingrid

bikim sa...

LOOKS SOOOOOO PEACEFUL!
HAPPY DAY,
ROSA

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Det ska bli spännande att se texten. Du har så fint och smakfullt i ditt hem...
Ha en bra ledig dag!
Kram Agnetha

Tulipa sa...

Hej Marie!
De där tandläkarna brukar vara rätt påhittiga...*ler*...som tur är...

Fiffigt med skrivbordet som soffbord. Vårt soffbord är också ett högre´"finbord" egentligen, men allt kan kapas av den händige!

Jag fattar inte hur jag ska kunna få mina bilder klickbara..vi pratade ju om det...lägger in dem i den ordning de ska vara , men icke...

Härliga bilder från ert vackra hem!

Kram Mariette

Fro sa...

Så fint det ble å bruke skrivebord som salongbord. Spennende å se når teksten kommer på! :)

Ha en fin dag!

Klem

gamla skolan sa...

Så vackra bilder från ert vackra hem !! Lycka till hos tandläkaren ! Kramar Susanne / den gamla skolan

blomsterboden i skanör marie sa...

Tack för din kommentar hos mig, det värmer alltid lika mycket=)
Så fint du har det hos dig.
Lycka till hos tandis, ska dit med min minsting på fredag, för första gången.
Ha en toppen dag med de dina.
Kramkram marie

Det vita dårhuset sa...

God dagens God dagens :o)
Blev skitbra med bordet där! Nu vill jag se slutresultate också ;o)

Ha en bra dag! Kramen Erika

Anonym sa...

Härliga bilder igen att njuta av! Så fint bordet blev ska bli spännande att se texten.

Du kan konsten att få det estetiskt vackert!

Lycka till hos tandläkaren och ha en fin dag!

Kram Renate

Sköna o Gröna Ting sa...

Så ljust och vackert ditt härliga vardagsrum är.., känns vårigt!!!
Det där med att såga av benen på ett bord har jag gjort en gång och jag säger bara..., ALDRIG MER!!!!
Jag fick det jäklar inte att bli rakt och det var så vingligt efter mitt ingrepp att jag blev tokig på det och slängde eländet:(

Nyfiken på vilken text det bli...:)
Ha en underbar dag
Kramar till dig Marie

Marianne

hemtrevnad marie sa...

Härliga bilder som alltid!!
Hoppas det går bra med lilla Vera hos tandläkaren idag då:)
Kram på dig!!

Vintage House sa...

Ljuvligt ljuvligt är ordert:) lycka till hos tandläkaren:) kram sandra

annashusidingtuna sa...

Hej!
Fina bilder, ska bli kul att se vad du har valt för text till bordet.

Tandläkarbesök med 3 åringar kan verkligen gå hur som helst, vår stora pojke vägrade öppna munnen...
men när storasyster skulle på sitt första tandläkarbesök så hade hon varit med på storebrors besök dagen innan så hon satt som ett ljus och gapade ordentligt och fick till och med beröm av tandläkaren så det var ju riktigt lyckat...lycka till idag!!
Kram Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Det känns så rent och fräscht....... Härligt med vårlökarna som spirar, gamla kort och de mjuka kuddarna i soffan. Vill bara hoppa ner där och lägga mig och njuta en stund.
Hoppas det går bra hos tandläkaren idag :)
Kram Mia

Helen sa...

hej!
Du har verkligen ett vackert vardagsrum.
Kram/Helen

Hulda sa...

Så flott det så ut i stua hos deg. Vårlig med løkplantene også. Kjempefint! Likte hylla over sofaen så godt. Flott med bildene på den. Kos dere på fridagen!

LenaS sa...

Åh du har så fint, ska bli kul att se bordet med text sen!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Vita verandan sa...

Du har så fint hemma hos dig, ser väldigt välstädat ut. Hemma hos mig är det alltid leksaker framme då min treåring breder ut sig. Ska bli skönt när han får ett rum! Hoppas tandläkaren gick bra!
Kram Anna

Lina sa...

Så fint du gjort det! Jag har också fixat och trixat lite hemma! Slängt ut en ekhylla och målat om tv-bänken. Ha en riktigt bra dag!!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka fina foton! Det var snyggt med mörka ramar... Lycka till hos tandläkaren!
Kram/ Anna

Lisas torp sa...

Så vackert du har det i ditt vardagsrum och så fint det blev med skrivbordet. Jag har ett liknande fast med en låda som jag också sågat av benen på, men lite spännande var det att såga - man vill ju att det ska stämma, och både du och jag verkar ha haft tur.

Ska bli spännande att fortsättningen sen! Själv målade jag ju mitt bord rutigt..! Trivs jättebra med det.
Ha en härlig onsdag!
Kram
Lilsa

Bygatan sa...

Hej Marie!

Ditt vardagsrum känns vårfräscht tycker jag, det som mitt saknar just nu känns det som.

Bordet blev jättebra, vi har ett jättegammalt köksbord som vi gjort likadant med för några år sedan.

Lycka till med tandläkaren...jag kommer ihåg hur det var:)

Ha det bra, kram Lena

Nordingården sa...

Hej Marie, så vackert du bor oc ett likn soffbord har jag med, med avsågade ben! Det har jag haft i 15 år nu och har aldrig hittat bättre! Så vackert arrangemnag med de bruna ramarna, snyggt! Mari.

Heidi-anitha sa...

Hei Kjære Marie!


Så vakkert du har det.. Jeg blir aldeles stum hver gang jeg kommer inn hit. Du er så flink til å bytte om og gjøre det vakkert rundt deg, og så vårlig og fint!

Jeg elsker dine gamle bilder og de gamle rammene i sort. Så fint mot alt det vite og rene. Lykke til med tannlegen. Husker jeg var der med jenta mi også,første gang - det går nok bra skal du se!

Stor varm klem

Heidi-anitha

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Helt underbara bilder du visar:) Bordet är riktigt fint, kommer nog bli kanon med nån text på, nyfiken på vad det ska stå nu:)Fint du gjort på hyllan, blir sugen på att fixa och ordna på mina nu.

Ha en toppenbra dag.
Kram Kristina

no47-mia sa...

Hej!
Vad fint du har det i dit vardagsrum.. Å ditt skrivbord blev ju kanon!! Få se sen då vad du har för planer att ställa på..

no47-mia sa...

Oj!
Kraam Mia ; )

Millas hem sa...

Säger detdsamma Marie! Samtidigt är det skönt att det är vardag och alla rutinerna rullar på som vanligt igen! =)

Hoppas att det gick bra hos tandis!

Kram

Lina sa...

Så ljust och lugnt!
Rofyllt.
/Lina

CaramellePastelle sa...

Jaså, du kan inte texta fint själv? Inte jag heller, hihi, men det hindrade inte mig att ge mig i kast med vårt soffbord. Resultatet blev...intressant, haha! Skämt åsido, hade jag vetat om nån som kunnat göra det åt mig, så hade jag också valt det, såklart. Bra att din mamma kan. Mammor kan man alltid övertala./Gillar ert soffbord. Snyggt med lådorna. Kramar från Camilla

Änglarnas hus sa...

hihi..ja du..kanske får ni vända hos tandläkaren..har varit med om ett vägrande barn!

Det är så ljust och fräscht hos dig!! Härligt!

Ha en mysig ledig dag!
//Kram Sanne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så fint bordet är, och allt runtomkring! Det ser så stort och ljust och luftig ut i vardagsrummet!
Njut av din härliga miljö!
kram
nina

Ella på Bråkmakargatan sa...

Det andas verkligen vår hemma hos dig och vilka vackra gamla fotografier du har på din hylla. " I Love". Ja du tandläkarbesök kan vara läskiga. När min dotter var tre och vi gjorde det första besöket hos tandläkaren, var hennes första kommentar -Mamma är det här man ska dö? Ja hjälp, nog för att det luktar konstigt, både jag och tandläkaren tittade på varandra och såg ut som två ??

Kram
Elisabeth

lottens vita och gröna sa...

ohhh det blev superfint, kan ju tänka mig att med lite text där så blir det sååååååå najs!!!
ljuvliga stilleben marie, såna foton, vackert där med löksnipan brevid!
åhh lilla vera, ska hon till tandis, tänk jag öppnade INTE munnen den undersökningen när jag var liten...envis och röööhårig har man ju hör några gånger i livet, fniss!!!
nån rymddräkt är inte i pipen...hoppas lilldamen har glömt det, fniss!!! uuu vill inte ens se symaskinen!
må väl vi hörs snart! varmkram lotten

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Erat vardagsrum är så mysigt, och nu är det extra kul att se bilder därifrån eftersom jag har varit där, hihi.

Vad spännande med textningen på bordet, det kommer bli jättefint!!!

Kram och ha en fin torsdag, snart är det helg igen också, härligt =)
Mia

Lilla Blanka sa...

ps hoppas det gick bra hos tandläkaren! Själv bet jag tandläkaren när jag var i Veras ålder, hihi, min mamma skämdes nästan ihjäl :)
Och det värsta var att det var inte ens meningen att jag skulle bita, det bara blev så :o

Rosenvit sa...

Så fräscht vardagsrummet är, snyggt!
Visst är det bra med barn med egen vilja, även om det kan vara lite ansträngt ibland när man är förälder... Öppnade hon munnen?

Vi går mot våren!
Anna

liven sa...

Så fine bilder!!
Blir koselig med tekst på dette bordet...heldig er du som har en til å gjøre det for deg :o)

Ha en fin kveld :o)

Mitt hvite hus sa...

Heisan Marie...

ååå for et nydelig rom... herlige detaljer...Du er så flink å innrede...


klem Kerstin

Shabby Charm sa...

Helt nyyydelig! Så smart å bruke et skrivebord.

Mange klemmer fra Maia

Älskade pion sa...

Vilket vackert vardagsrum du har Marie.Fina saker du visar. Ha en skön fortsättning på din vecka. Kramar Ulrika

Inspiration i vitt sa...

Ditt vardagsrum är såå vackert Marie och en text på bordet kommer att bli kanon. vad härligt att ha en mamma som kan hjälpa tiil med sånt mysigt. Hoppas nu att det gått bra hos tandläkaren, man vet ju aldrig med de små. Kramar i massor/Ingela.

Loppisliv sa...

Gick det bra med lillan, öppnade hon munnen?? :-)

Superfina bilder ifrån ditt vardagsrum, ser så harmoniskt ut överallt. Gillar de små mörka inslagen/accenterna du fått in det blir liksom pricken över i:et. Underbart fint Marie! Kramis Paula

Kjeruben sa...

Kjempefint bord!
Og så herlig du har pynta på hylla! Slike synes eg alltid er så vanskelige. Hos meg blir det ofte ikkje tilfeldig nok på ein måte.

Ønsker deg ein flott fridag!
:o)

Useful Art sa...

Hej Marie!
Vad kul att se lite bilder från ditt vardagsrum. Jättefint!!

Kram /Sara

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Så många vackra inlägg du har gjort. Alltid så trevligt att få se en massa färska blommor och kransen du gjorde av hyasinter blev ju jättesöt.

Hoppas det har gått bra hos tandläkaren, kan tänka mig att det finns risk för stängd mun ;)
Kram.

Klara sa...

h j ä l p !!! vilken inspirerande blogg du har! kom av en slump in här eftersom att jag googlade för att jag behövde veta hur man ska sköta om ranunkler... här kan man lätt säga att jag kommer bli stammis! (dessutom har din dotter så fint namn, min syster (11 år) heter också Vera!) jag tror jag måste göra ett inlägg om din blogg på min... :) tack!

Agneta sa...

Ska bli spännande att se vad det blir för text på bordet. Jag har skrivit olika fyrars namn på mitt soffbord.
Hälsningar Agneta

Pillan sa...

Vilka fina bilder på ditt hus, så härligt att se. Första gången jag är inne här men kommer definitivt att komma hit fler gånger.


pillan

Linas Vita Hem sa...

Åh tycker ert vardagsrumsbord är så himla fint! Hoppas de gick bra för lilltjejn hos tandläkaren, kan inte vara det lättaste att få dom att öppna munnen!:)
Ha det kanon! Kram/L

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fint ni har det i vardagsrummet- hyllan med alla foton är så fin!
Kram /Anna

Livet hos Lind sa...

Vilken bra idé att använda ett skrivbord som vardagsrumsbord! Blev ju jättefint! Superfint hem, verkligen.

Trevlig helg

Caroline

Emilie sa...

Hejsan Marie!
Är en rätt så ny läsare hos dej och har inte kommenterat innan vad jag vet. Men vill säga att du har det så otroligt vackert hos dig, du är en stor inspirationskälla för mig med alla vackra bilder! (och kreativa knep och knåp idéer) :)

Ha det bra, och tack för en underbar blogg!
Emilie