fredag 5 februari 2010

Loppislängtan

Åh vad jag längtar tills den riktiga loppissäsongen drar igång. Finns väl inget roligare än att gå och rota bland en massa grejer och känna det där pirret i magen, tänk om man hittar något fynd! Och om man helt plötsligt hittar en sån där sak som man känner att man bara måste ha stiger pulsen och man vet inte hur fort man ska lägga vantarna på fyndet så att ingen annan tar det ifrån en. Tror att ni andra loppistokar vet precis hur jag menar, hihi.
k
Brickan och ljusstakarna är saker som har fått mitt hjärta att slå några extra slag när jag har hittat dem på loppis genom åren.
j
Ha en mysig helg!
Kram Marie

58 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Marie! Ja, jag längtar också till lite varmare säsong med allt vad det innebär; loppisar, utecaféer, picknick... det är så mysigt. Nu är jag trött på vintern så jag tycker inte alls snön är kul längre!

Så fin hörna du visar!

KRAM och ha en bra helg!

LantlivsAnette sa...

Ohhh, jaaa, jag vet precis hur du menar !! Och jag förstår att brickan och ljusstakarna fick ditt hjärta att slå extra slag..det får dom mitt hjärta att göra !! Sååå fint !!
Ha en toppen helg vännen
Kraaam Anette

sylvia sa...

god morgen.
åå ja ,vet absolut ha du mener.gleder meg til alle utendørs loppis kommer i gang,
herlige bilder,
ønsker deg en herlig helg,
klem fra sylvia

Vita verandan sa...

Hej marie!
Jag förstår precis, det är nästan lite jobbigt att gå på loppis, man liksom andas ut när man går där ifrån...
Gillade korgen, brickan och ljusstakarna, ja alltihop!

funderar på att ta en sväng i morgon!

Ha en skön helg och hoppas du känner dig bättre!
Kram Anna

Plupps krypin sa...

Hej.
Ja, visst är det mysigt att gå och rota allra helst i de där lådorna som står lite i skymundan. Där kan man göra så fina fynd. Saker som andra inte tycker om men som kryper in i ens hjärta direkt.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Yvonne

Rummet för välbefinnande sa...

Ja du min vän - jag förstår dig helt och fullt. Får ett sådant totalt lyckorus när jag hittar saker på loppis så det bara pirrar i hela kroppen. Det är verkligen härligt.
Tack gulle dig, jag blir så glad av dina rader så du anar inte. Jag önskar verkligen så mycket att jag skulle kunna få till det så vi kan ses i sommar och att Mia är med också. Det borde vi väl ändå kunna få ihop? Jag önskar ju så att åka till Lena också (Lustfyllt).
Oj, det är mycket hon vill den här tjejen *ler*
I vilket fall som helst så får du ha en toppenhelg nu.
Stor kram till dig!
Mia

Ljuva Drömmar sa...

Jättefina fynd du har gjort! Jag har oxå en stark längtan efter att rota bland andras avlagda skatter. Tror jag tar en liten sväng imorn. Dessutom skänker det stället alla pengarna till Haiti så man gör en god sak oxå.

Ha en underbar dag, kramar Maria!

Home and Lifestyle sa...

I really understand what you mean...it's so good to be at a flea market!! You bought beautful stuff!!

Wish you a very happy weekend!!

Warm regards, Ingrid (Home & Lifestyle)

Nina sa...

Ja jag håller med dig... det är så kul och gå på loppisar och extra trevligt med god sällskap :O)
He en trevlig helg
Kram Nina

Linda i Lönnbacka sa...

Hej Marie!

Jag längtar också tills loppissäsongen drar igång, det är så kul att hitta riktiga pärlor som de dina fina på halvmånebordet :)

Och sen hoppas jag kunna hitta sådana fina gamla proslinskärbrädor som du samlar på, har än så länge bara nytillverkande...

Smyger ofta omkring på din mysiga och inspirerande blogg!

Kramar Linda

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja här är en till som längtar efter loppis säsongen! Känns att det är lågt på den sidan nu.

dina fynd är jättefina.

Önskar dig en härlig helg

Kram Viveka

Tulipa sa...

Hej Marie!
Klart man föstår dig..hjärtat rusar iväg...*ler*... Man glömmer allt annat och bara fokuserar på "fyndet"!

Fin hörna med ljuvliga saker!

Hoppas du får en mysig helg! Lite mer bokläsning kanske....

Kram Mariette

LenaS sa...

Kan bara hålla med, med våren kommer alla skojjiga loppisar igång!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Vintage House sa...

då har vi båda två fått till känslor som vi känner igen oss i.. Jag är exakt likadan och bara längtar till att gå på loppis och fynda.... Jag vill oxå ha en sådan liten korg tycker de är så fina. Ljusstakarna och brickan är urläckra:) ha nu en ljuvlig fredag kram sandra

Anonym sa...

Längtar också efter loppissäsongen och förstår precis hur du känner!

Vilken underbar gammal bricka du kommit över och ljusstakarna är så vackra.

Önskar dig en toppenfin helg!

Kram Renate

hemtrevnad marie sa...

Ja, visst är det så man längtar!!
Och den brickan..en sån har jag sökt länge...har en liten sådan , jag får nog visa den idag!
kram på dig!

Helen sa...

Ja, jag förstår precis hur du känner dig... ;-)

Vad fint det var att ha tidningar på tallrikssstället!

Ha en fin fredag!

Kram!

Vita små hjärtan sa...

Ja men visst förstås det, det extra pirret, alldeles underbart!
Å du har så fina bilder!!!
Kram Agnetha

annashusidingtuna sa...

Håller med till fullo det kan verkligen vara spännande att gå på fynd jakt på loppis!
Kram Anna

Millas hem sa...

Japp! Håller med dig, det är en speciell känsla verkligen!

Trevlig helg Marie!

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Förstår precis vad du längtar efter!
Vad vore livet utan en bra loppis då och då.....
Den där spänningen när man rotar bland allt gammalt.....
Man går nästan aldrig tomhänt hem eller hur?????

Förstår att ditt hjärta slog några extra slag för den brickan och dom stakarna.

Sköt om dig vännen och ha en härlig helg!
Kramisar Jeanette

Systrarna vitt sa...

Det är så fint, brickan är ju en vill-ha-sak. Jag såg en sådan på loppis i höstas men tyckte den var för dyr så jag köpte den inte, men som jag ångrade mig och nu är den borta, snyft.

Kram och trevlig helg, Liselott.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, här är ytterligare en som vet precis vad du menar...
Längtar efter våren, blommorna, solen,ljuset,värmen, loppisarna...
och hitta sådana där alldeles speciella saker, precis så där fina som din bricka och ljusstakar!
Kram
Marie

Hagagården sa...

Underbart fina loppis fynd.
kram
ninni

Hulda sa...

Så flott med den kurven på bordet, med blomsten i. Den gjorde seg godt sammen med det hvite bordet. Skjønner godt at du gleder deg til loppis. Er jo så artig!

Nydelig fjøler du viser i innlegget under.

Anna T sa...

Hej!
Så vackra foton! Jag älskar det vita halvmånebordet du har. ljusstakarna är väldigt vackra också!
Tack för en fin blogg att följa och önskar dig en skön helg!
Snöiga hälsningar från Anna T i Skåne

Huset vid sjön sa...

Jag har redan tjuvstartat min loppissäsong. Vi har några stycken här omkring som alltid har öppet på söndagar el vissa dagar i veckan.
Tyvärr så blir dom lite dyrare än småloppisarna som dyker upp med värmen men vad gör man inte för att få gå och rota lite bland gamla saker. Låta ögonen gå kors och tvärs för att få en överblick och se ut som om man har jättebråttom för att man inte ska låta nåt gå till spillo *L*
Man vill ju vara först på fynden *haha*.

Ha en trevlig helg
Kram Cattis

Lisas torp sa...

Ja, jag förstår dej! Det är verkligen jättespännande att leta saker - även om man ju har det mesta..!:-)
Jag skulle behöva ha loppis själv på alla saker man aldrig använder, eller vi ha.

Vilka jättevackra saker du visar - brickan är sååååå fin till det andra!

Ha nu en härlig fredag!
Kram
Lisa

Vita rosor och förgätmigej sa...

Så fint! Du har en förmåga att alltid pynta lagom mycket. I min stad finns en loppis där man kan hyra bord varje dag. Känns nästan som att vara på en marknad utomlands tycker jag. Ääääälskar den loppisen och man kan verkligen fynda!
Kram/ Anna

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Japp!!!
Loppistoka är precis det jag är!!!
Men det svänger periodvis mellan mer och mindre längtan!
Trevlig helg på dej önskar fru Ekeby!

Nordingården sa...

Ursnyggt!

Och den brickan påminner nästan om min svarta, mycket fint stilleben!

Ja, dina gröna vakra dubbeldörrrar skulle jag ju egentligen haft med i mitt dagens inlägg, de visar ju också hur jag känner...

Ja loppisabstinens, en farlig sjuka; ) Trevlig helg Marie!

Jenny sa...

Å, jag kan bara hålla med! Vill på loppis NU! På tok för länge sedan! Ha en riktigt mysig helg Marie! KRAM

no47-mia sa...

Jag vet med precis vad du menar..
Älskar det!! Men en sak vet jag med nu, är att det är mycket roligare när det är varmt!

Stakarna är såå fina Marie!!

Kram på dig!
Mia

Lisa.L sa...

Här har du en till som bara läääängtar :D det e så man för abstinens! haha !men den 21 feb då jäklar, ska på en jätte loppis då :D kram Lisa

Maria sa...

Vet precis vad du menar och listan på vad som ska letas efter i år blir bara längre och längre..

KRAM

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Förstår prcis vad du menar :D
Längtar efter loppisturer oxå.
Förstår att hjärtat klappar för den fina bricka och ljusstakarna, fint!
Trevlig helg!
kram vännen
nina

amelie sa...

Jag förstår precis hur du menar! Och ännu jobbigare är det att se någon stå med det man letade efter i handen som igår när en dam tog ett alldeles underbart runt slagbord för 100 kr när jag såg det!
Men man kan göra så himla många fynd på loppisar så det är smällar man får ta!
Tack för en jättefin blogg!
/Amelie

Mitt hvite hus sa...

Skjønner helt hvordan du har det...

her det loppis vår og høst... så lengselen er sto9r etter hvert...

klem Kerstin

Home No.1 sa...

Ja loppis är så härligt!
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Annica.

Dessie sa...

Ja men visst längtar man! Jag hoppas på att kunna fynda en massa i sommar. =)
Trevlig helg

Chrissy sa...

Simply stunning!!!!!!!

re.do sa...

Jajjemän, den känslan känner jag igen! Längtar också efter den säsongen... :) Gillar din blogg som har fina och inspirerande bilder!

Huset utanför stan sa...

Känner precis igen mig! Längtar så! Imorgon ska jag i alla fall slinka in på en loppis i Folkets Hus här i stan. Det är ju ingen riktig charmig loppis som de ute i ladorna men förhoppningsvis kan man hitta någon lien spets eller en ljusstake... något som kan vara bra att ha=)
Hoppas du får en härlig helg! Kram

DustyLu sa...

I love your style and blog! Glad i found it! off to browse! ~lulu

Älskade pion sa...

Visst längtar man tills det drar igång. :)Fina grejer du har hittat på dina loppisrundor. ;) Ha en skön Lördag. Kramar Ulrika

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Visst är det kul att loppa!!
Hjärtat som tar riktiga skutt när man hittar något man letat efter eller bara hittar något man måste ha.........
Trevlig Helg!!

Kram Kram Malin

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Ja hihi jag förstår precis vad du menar Marie..! :)

Den där brickan får mitt hjärta att slå snabbare också, den är helt underbar!!!

Nu längtar jag extra mycket till de danska loppisarna, som man kan gå och leta fynd bland.

Kraaam
Mia

Jenny sa...

Hej söta Marie!
Vet preciis hur du menar! Älskar den där spänningen och förväntan man får när man är på väg in på loppisen, kanske ligger det där perfekta fyndet där och bara väntar på en:)

Vilka vackra skärbrädor du visar i inlägget nedan!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Jenny

Nygammalt sa...

Vilka urtjusiga grejer du visar! Känner så väl igen den där känslan som du beskriver. :) Och så förväntansfull man är på vägen dit och sen att få gå runt och kolla och vända på saker, ja det är grejer det! :)

Önskar dig en skön helg!

Kram.

Annas skattkammare sa...

Ja nu längtar vi verkligen vi loppistokiga! =) Så fina bilder med massa fina fynd!
Kram /Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie,

Å jag håller med dig vännen. Visst är det ljuvligt med alla loppisar & trots att vi har flera här i Norrpan som är öppna året runt så är det på sommaren det hör mest till att åka runt & sakleta :).

Hoppas du får en fin helg med din familj!

Kram Jes

Galleri Hönshuset sa...

hmmm vad härligt med loppis säsong =)

Härliga bilder, och du, ha en riktigt härlig söndag. Kram Pirre

vosges paris sa...

we have the same candelabra but if you have more together they always seem better looking ;)

CaramellePastelle sa...

Absoluuut att jag vet hur du menar. Vita skärbrädor, t ex, som du hade i förra inlägget, är nåt jag skulle vilja komma över. Ha en bra vecka, kram Camilla

från denna dag sa...

Jo den känslan känns nog igen!
Bäst att rycka åt sig nån godbit man ser snabbt som ögat!:)

Du har nog så härliga bilder är att titta på, tack för en trevlig bloggläsning;)

//Ulrika

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Jag längtar också till att få ge mig iväg utanför Stockholm och rota runt på loppisar och kanske pricka in en och annan auktion! De är så kul och spännande.

Får nöja mig just nu att titta in på Myrorna emellanåt, det är ju inte så lätt att fynda i Stockholm!
Ha det gott, hälsningar Monica

Karlssons Skafferi sa...

Hej! Superfin sida som man blir glad av. För att stilla ditt loppissug kika gärna in på vår sida! Ha det bra.

Trädgårdsmakaren sa...

.. när börjar den riktiga LOPPISSÄSONGEN?? Tycker jag aldrig ser några loppisar, slänger folk allt här, tro?

Ha en gla da!

Hillevissan