måndag 8 februari 2010

Miniorkidé

Titta vilken liten söt miniorkidé jag köpte i mataffären för några veckor sedan. Har planterat den i en utav mina såskannor.
j
Här står den nu på bordet ute i hallen tillsammans med lite andra grejer. Det här är nog det stället i huset som det oftast ändras om på, gillar att fixa och dona här.
k
Trälådan har jag fått av min mamma. Innehåller för tillfället gamla spetsar, doftpåse med lavendel och några av mina små urtavlor.
kl
Ha en bra start på den nya veckan!
Kram Marie

53 kommentarer:

DustyLu sa...

Beautiful. I love the vignette. Thanks for the inspiration. ~lulu

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så fint..det är ju toppen att ha en hall med bord så att man kan ändra och dona där..såååå fint alltså.
Du..gå på min blogg idag o rösta på ett bokomslag !! Det vore kanon om du kunde välja ut ett som du gillar bäst...
Kraaam Anette

no47-mia sa...

Ja, dom är så söta! Fint du satt som. Mysig trälåda har du där med..

Kram kram Mia

Vintage House sa...

Åh en sådan söting, lådan är så vacker nu har jag oxå hittat lite små urtavlor:) kram kram sandra

Madame Petite sa...

Ja visst är de söta de små mini orkideerna! Jag stod och tittade på en jag också här om dagen men köpte aldrig någon. Ångrar mig nu när jag ser hur fint det blev!

Trälådor ja, det är något säskilt med dem... jag har fart runt med mina många varv denna helg innan de fann sig nya platser i hemmet mitt.

Kramar från Jenny

sylvia sa...

god morgen,
såå nydelig dette her er,vakkert pyntet,
så fint den orkide passet der,
ønsker deg en fin dag,
klem fra sylvia

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Blev det någon mer loppis i lördags?
Vi åkte vidare till "storstan" och fyndade lite.
Har aldrig sett någon miniorkidé förut, så fina. Passar ju jättebra att ha i en såskanna.
Ha en bra vecka så höres vi!
Kramis Anna

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

å koselig arrangement....de mini orkideene er jo bare søte:)
ha en kos dag
goeKlemmer

jakt,skor,barn,inredning sa...

Dom är ju sååå fina ! Svärmor hade gjort likadant hos sig. Nilla

Gårdsromantik sa...

Vilken ljuvlig liten orkidé.

Tror bestämt att det är en gammal symaskimslåda - så mycket vackert det ryms iden!

Kram Maud

Kris sa...

Va fina orkideér du hittat!
Trälådan ser så mysig ut :)
Kram till dig!

Sköna o Gröna Ting sa...

Woow.., en mini orkidee.., så söt!!!
Har klurat på vad för slags blomma jag skall ha i mitt gamla sockertoppstråg.., det får nog bli en sådan om jag lyckas hitta en!!!
Jättefin....

Ha en bra start på veckan Mari!
Kramar till dig
Marianne

Hagagården sa...

Vilken gullig liten orkidé du har köpt,fint i din sås snipa.
kram
ninni

LenaS sa...

Åh vilka härliga bilder!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Sussi's värld sa...

Supersöt liten blomma,
ha en bra dag,
Kram

Anonym sa...

Söt är den lilla orkidéen i såssnipan! Man har oftast en plats där man ändrar om ofta.

Trälådor är så mysiga till allehanda pynt.

En bra start på veckan önskar jag dig!

Kram Renate

anna sa...

Jätte vackert!

Kannan är så fin, blomman blevverkligen pricken över i!!

ha en fin vecka..
Kram Anna Mylovelythings

Eva sa...

Jättefin blomma!
Längtar vääldigt mycket efter loppisarna.... är lite trött på att renovera känner jag :O). Köket är snart helt klart (ja, vi kommer på nya saker hela tiden) och då ska vi slutföra badrummet.

Kram Eva

irene sa...

Vilken underbar söt orkide! Och sååå fin i den gamla såskannan!
Du har stil!
Ha en fin dag!

Irene

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vad gulligt med blomman! Ja så fint det blev där i hallen! Åhhh dom där urtavlorna är så fina. Tyvärr har jag inte fått tag i någon.

Ja jag längtar också till alla loppisarna vaknar till liv! Nu är det bara en massa skräp som finns! Sist jag var så hittade jag ingenting.

Kram Anita

Huset vid sjön sa...

Det är så gulligt med dessa urtavlor - har sagt det innan och säger det igen. Tänkte att nu ska jag minsann hitta ett par jag med och åkte på loppisar igår, men icke.. Inte en enda hitta jag.
Men däremot så hittade jag min kökssoffa som jag letat efter länge nu.

Ha en skön söndag nu
Kram Cattis

På landet vid havet sa...

Jättevackert! Tack för inspirerande bilder.
Ha en bra dag! Kram Mia

Hulda sa...

Så mye sjarmerende du viser, Marie. Nydelig den lille orkideen, og så godt som den passet der du har satt den. Flott boks med vakre blonder i. :) Herlige bilder!

Nordingården sa...

En sån vacker trälåda, och foto!!! Och den lilla orkiden var verkligen vacker i den såssnipan, jag brukar inte vara så förtjust i orkidéer, tycker de mest är rangliga men denna var helt perfekt!!! Mari.

fröken knopp sa...

Ljuvlig liten orchide..!! O vilka underbara bilder!!

Jag har med ett sådan favorit bord som det ständigt ändras på.. Visar det idag..:)

Varma kramar Elin

Millas hem sa...

Jamen såå söt!

Fick en helvit i vintras som är precis lika fin ännu!=)

Kram till dig Marie!

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Så sööööt den är orkiden! Dottern är enormt förtjust i dessa. Tror hon ska få en sån i present :)

Tänk att lite omplacering av diverse gör så mycket.

Kram Viveka

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh vad fina bilder, jag njuter!!!
Marie, du är en mästare på att få till vackra stilleben ♥ ..så himla fint när det fina nya fönstret med spröjsen speglar sig i infällda hallfönstret!

Kram
Mia

Mitt hvite hus sa...

Skjønn mini orkide... flotte bilder ..

ha en bra dag.:

klem kerstin

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Fina bilder hos dig som vanligt att vila ögonen på :) Jag älskar trälådor - titta in får du se! Jag har många!!
Madonnan och orchidén är urvackra!
Ha en skön början på den nya veckan!

Maria sa...

Jättefint med orkidéer, kul att plantera den lite oväntat!

Ha en bra dag!!

Kram
M

Petit Eyekiss sa...

Verlkligen fint med orkide'erna isås-snipan.Jag har lite olika gamla snipor från udda serviser. Jättevackert att sätta vårblommor i!
Trälådan verkar bekant, ser ut att komma från underredet på en gammal symaskin. Nostalgiskt för mig.

linnea-maria sa...

Vad smart att sätta den i den fina såssnipan. Jag har också sneglat på de söta blommorna på affären :)
Ha en fin vecka /linnea-maria

Loppisliv sa...

Hej goa Marie! Ser så sött ut i såssnipan med lilla blomman, visst är det roligt att ändra om lite då och då. Tycker jag ändrar om här hemma lite mest hela tiden..hihihi..Ser att det är en gammal symaskinslåda du fått, jag har ett sådant i min lilla hall nämligen och känner igen formen på den avlånga lådan.

Vacker bild i förra inlägget också, älskar din svarta bricka och "tidningstället" och dina porslinsskärbrädor, oj vad många du samlat på dig, där ligger jag i lä minsann :-) Hittar kanske några i vår/sommar när loppisarna drar igång på riktigt, fast det är svåra att få tag på där. Ujuj vad jag längtar efter sommarloppisar nu...så tokig man är va?? Men jag vet ju att du är likadan...hihi

Ha en underbar måndagskväll. Stor kram Paula

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Så bedårande söt den är den lilla orkiden.

Passar så fint i lilla sås skålen.
Vackert!

Jag är så förtjust i alla dina små gulliga urtavlor.
Vet inte var Ni hittar dessa.
Jag har sökt som en toking utan resultat.
De är ju dekorativa!

Ha en skön vecka!
Kramisar Jeanette

Lisas torp sa...

Vilken jättesöt orkidé och så fint den passar i din såskanna!!!

Så vackert det är med en gammal symaskinslåda att ha fina saker i!

Ja, du har då sååååå fint - en fröjd att titta in hos dej!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

Vita små hjärtan sa...

Så fint i lilla såskannan.
Å lådan med smått o gott var ju för söt!
Kram Agnetha

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Hej Marie!
Du är såå duktig på att få till det så där lagom mycket i alla dina vackra arrangemang....
Du har vunnit hos mig :)

Kram Malin

Rosor & Spetsar sa...

Vilken vacker komposition du gjort,som alltid. Är avundsjuk på alla dina fina urtavlor. Jättevacker madonna, Var har du hittat henne?

Ha en fortsatt bra vecka
Annelie

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så fint!!
Vilken gullig miniorkidèe!!
Har jag faktiskt aldrig sett förut..
Ha en bra kväll;o)

Kram Kram Malin

Änglarnas hus sa...

Men såå söt..brukar annars tycka att orkidéer kräver sin plats..men denna var i perfekt storlek!

Förstår att det ändras om i din nya , fina hall!!

ha det bäst!
Kraaam Sanne..

Eikkala sa...

så ljuvligt söt orkidée. Vilka fina bilder du bjuder på. Önskar dig en härlig måndagkväll kram sari

Ticking and Toile sa...

Maria
Det är helt gorgeous! Jag har blivit så inspirerad av dig & andra svenska bloggare w / din kreativitet i att använda olika malm för grytor! Love it! Jag gick rakt ut och köpte några vackra hyacinter och planterade en i en sås Mote, en i soppskålen och en annan i en liten skål. Tack så mycket!

Shellagh

lottens vita och gröna sa...

ohhh nu fick jag de ljuvligaste av bilder på näthinnan innan bingen, ohhhhhhhhhh vad fint!!!
ja du gumman nedrans skiiiiit alltså att du inte bor så vi kunde träffs lite oftare!!!!
må sååååå gott, varmkram lotten

Vackra Magnolia sa...

Hej min vän! Kikar in här efter som jag inte varit inne här på ett atg! Jag blir lika glad av att se vilka tips och inspiration jag kan få här! Jag blir så glad ! Hoppas att allt är bra med dig och att du är rädd om dig tills nästa gång jag kommer tillbaka hit Kram Tina

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Män så vackert det blev där med din lilla orkidée:). Och vad fint du gjort med urtavlorna och spetsar.

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Modern Country sa...

Hei Marie, du med dine gode kjaker som er så herlig og klemme! Håper din uke er topp!!

Så fine saker du har der hjemme, jeg må bare få komme en gang og kikke rundt. Som jeg har tittet på din gamle treskuff du fikk av din mamma. Hun er snill!! De er så fine og bruke til mye. Så herlig kontrast med røft treverk mot de romantiske hvite blondene. Superfint bilde. Fint brett i svart har du også, fantastisk flott i stilleben med lys. Jeg bare sukker her inne jeg, du er så Inspirerende!!

Jeg lengter også etter vår og loppis, det skal bli skjønt når solen smiler mer igjen og dra ut og søke etter nye skatter. Det er utrolig lenge siden sist, iallefall ett par måneder :) Sitter heller på nett og kjøper ting og tang, ikke bra for lommeboka.

Ha det godt vennen, nå blogger jeg forresten litt mer igjen. Litt mer gøy nå når jeg har mer tid og energi. Varm klem!

Aina

Nina sa...

Vilken vacker och välkomnande hall du har och så fina saker med underbara detaljer!
Kram på dig
Nina

Rummet för välbefinnande sa...

Jaaa du - det är ju bara att luta sig tillbaka och bara njuta alltså. Du är mästare på att få till det. Tänk att en gammal trälåda kan väcka sådana känslor *ler*
Sen är det klart att det finns ju lite grand där i också som jag gärna skulle ha vårdnaden av......

Underbar orkide i vacker "kruka"

Kram på dig goa Marie! Får alltid sån inspiration när jag varit hos dig.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, vad fint! Jag älskar Orkidéer men såna små har jag inte sett till här. Så gulligt att sätta dem i såskannan! En underbar trälåda du fått och härligt innehåll!
Ha det gott!
kram
nina

C. Tvillingmamma sa...

Oh så söt! Jag har två minisar i lila,men den vita var nästan mäktigare!

Home No.1 sa...

Ahh vilken mysig låda med alltmöjligt bra och vill ha grejs...titta in hos mig det lottas ut presentkort hos den söta tjejen Ester kanske kan du hjälpa henne och få lite fart på sin utlottning?
Kram Annica.

iwo_mla sa...

werry good revelation style