fredag 26 februari 2010

Modiga Marie

Idag bara måste jag få klaga över denna snö som aldrig tycks ta slut. Känner mig så trött på allt detta vita som totalt har begravt hela världen, så igår när det åter började att snöa kände jag mest för att gråta. Trodde aldrig att jag skulle uttala orden, men allvarligt talat så längtar jag nu efter slask och blask.
k
Jag längtar efter att kunna sitta här ute i vårat utbygge (hall) som är det närmsta en efterlängtad glasveranda som jag någonsin kommer att få. Just nu är det lite för kallt här, men tänk när man kan slå upp fönstren på vid gavel och låta solens strålar värma en när man sitter här på bänken med en bra bok. Fönster fulla med Mårbacka och fåglar som kvittrar glatt utanför. Härligt!
jk
Trodde som sagt var aldrig att jag skulle längta efter slask och blask och jag trodde heller aldrig att den dagen skulle komma då jag tog mod till mig och klev ut ur anonymiteten här på bloggen. Men efter att ha bloggat i snart tre år känner jag mig nu så pass modig att jag vågar visa vem jag är. Vet själv hur roligt jag tycker att det är när folk har bild på sig själv på bloggarna, så här har ni nu mig!
l

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

83 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Ja det var modigt !
Men varför gömma det vackra ansiktet för oss !
Fast du har ju faktiskt visat dig i någon tidning oxå , va ?
Här på andra sidan sjön regnar det idag och jag kan bara hålla med :
Jag vill oxå ha slask !
Ha en fin helg !
Kraam/Lotta

Sheila Payne sa...

Awe... i am sorry you have so much snow :( i live in california and it was 68 degrees today and I was kind of cold all day for some reason... after seeing your post, I realise that I was not cold at all :) i hope you have a lovely weekend... I love the picture you took you are beautiful.

smiles,
Sheila

Millas hem sa...

Söta du! Har ju redan träffat dig men det tål att sägas igen! Sötis!!

Jag är väl inte sen att hålla med dig när det gäller att få våååår!!


Go helg på dig Marie!!

emilias gömmor... sa...

Du är ju jättesöt! Inte ska du gå gömma det ansiktet! Modigt i alla fall! Här har vi börjat att få slask, skönt. Man börjar till och med se gräset!

Kram Mimmi

ullis sa...

Vill oxå ha slask och takdropp och vårvärme...och en trädgård igen, känns som den är helt försvunnen man ser ju inget av den bara ett vitt tjockt täcke...
kramar ullis
Å du, det var modigt av dig...!

Dubbelörn sa...

Här är en som förstår dig så väl, ja från djupet av mitt hjärta... :D.

Jag är så in i bomben trött på eländet o vill se grönt. Har inte heller något emot slask,mygg o andra odjur i naturen ;).

Hos oss ser vädret tyvärr inte alls lovande ut för nästa vecka. Eländes kylan består vilket betyder att snön ligger där den ligger. vi har 80cm av den vita varan... :(

Varma sympatikramar

Dubbelörn sa...

Pssst... glömde säga att du är så vacker :)

Vintage House sa...

God Morgon söta du:)
Härligt att få se dig...
Jag längtar oxå här regnar det och snön faller från taket så jag hoppar högt varje gång.
Har en utlottning hos mig med 3 st små urtavlor hoppas du vill vara med!
kram och världens mysigste fredag till dig
sandra

Victoria@WhimsybyVictoria sa...

New to your blog and love it! We too have had snow after snow. I live in Colorado...to be expected, but ready for Spring! Such great taste and style! Beautiful picture of you as well. Thanks for sharing.

Hugs,
Victoria

LenaS sa...

Kunde varit jag som skrev de orden, här blörjade det snöa igår kväll och jag blir helt förtvivlad och idag har det fortsatt det är bara det att nu är det nästan -0 gradigt så det är en tung, vass snö som faller....aldrig har våren kännts så långt borta, om bara tre dagar är det vårmånad, bort med all snö!
Kul att se en bild på dig, vågar inte än visa för mycket av mig ;o)
Ha en finfin helg!
Kramis/LenaS

Jenny sa...

Så kul att få ett ansikte på dig igen :) Du ser lika go och snäll ut som du visar genom det du skriver på din blogg. Ha en underbar helg Marie! Stor KRAM

Sofia och Marie sa...

Så kul att "träffas"! Du har inte bara ett trevligt namn utan ser mycket trevlig ut också! ;-)
Tänkte på visan "Du ska inte tro det blir sommar" idag. Kan det vara så att någon glömt att sätta fart? Vem ska vi skälla på!? "För då kommer blommorna snart..."
I Facebook finns en grupp som heter nåt med "1 mars går vi ut och häller varmvatten på snön.." Jag ska nog gå med i den...
Ha en bra dag!
Stor kram från din namne!

livetpåfyran sa...

Ja jag är också hjärligt trött på snön. Barnen har tom börjat drömma om sommar och grönt i trädgården...

dHar tagit upp mina mårbacka för några veckor sedan och dom har verklige4n tagit fart!

Du är så gullig marie! men det visste jag ju redan;)

Kram Pia

Lilla Blanka sa...

God morgon Marie!

Här är det plus och regnet hänger i luften..jag sitter här och håller tummarna för ett rilktigt ösregn som spolar fram den riktiga världen igen =)

Jag håller med dig om verandalivet...tänk så underbart! Eran hall är ju som en glasveranda, så fin!

Det blir inget Kinnekulle idag, vi kom på att vi måste besluta om hur mycket bänkskivor vi skall ha. Jag kommer med nya idéer hela tiden hihi, så vi skjuter på det lite. Idag blir det GBG istället.

Vad kul att du valt att lägga ut en bild på dig också, jag gjorde ju det för inte så länge sen. Tycker precis som du att det är kul att se vem man "pratar" med =)

Kraaaaam
Mia

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad roligt att se vem du är! Har själv inte riktigt kommit dit ännu men någon gång så... Måste bara få till ett skapligt foto först *hihi*. Jag fattar inte varför men jag lider inte av snön ännu. Kanske beror på min norrlänska uppväxt.
Kram/ Anna

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

God morgon vackra Marie!
Visst är man less på snön nu. 43 mil söder om Stockholm brukar det inte se ut så här. Vi fick lite mera snö i går men termometern var liiiite på olussidan hela natten. Och så idag... Första dagen med blidväder sedan snön kom före jul. Det REGNAR! Snön har börjat komma ner från taken. Det finns hopp.
Ha en bra dag!

Kram Susanne

Millan sa...

Kul att se dig, och modigt att du vågade för det är ju inte helt självklart att man vill visa vem man är för alla.
Hoppas du får en skön helg med mycket töväder för här har det redan börjat droppa från taket.

Fransk inredning sa...

Ja,gud vad man längtar efter att öppna upp och känne våren!vilka underbara bilder du visar! Fin bild! Tycker att det blir så opersonligt när man inte vet hur personen som bloggar ser ut.Det får snart bli en närbild på mig också (hi hi) Kramar Susanne

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Marie!

Härligt att se nn så fin bild på dig... modigt är det och du är supersöt!

Ja våren ja.. sitter här oxå och längtar efter efter riktigt ösregn..och gärna blåst därtill för att få skjuts på snösmältningen

kram och trevlig elg
Ann-Catrin

Lisas torp sa...

Jag tror många känner som du nu! Man är så jättetrött på det eviga snöandet och kylan nu så slask och blask är verkligen välkommet - hellre det än mera snö! Då går det i alla fall åt rätt håll! Här i Sthlm är det på nollan idag, varmast på mycket länge!

Vilken ljuvlig glasveranda du har och jag förstår att pelargontiden hägrar! Det passar ju så perfekt med pellisar där!

Vilken fin bild på dej - du är jättesöt, men jag har ju sett dej tidigare i något reportage.
Du är faktiskt den som jag följt här allra längst och hela tiden när jag började blogga i september -07 - så jag tycker att jag nästan känner dej lite nu! Ha-ha!!
TACK för ditt mod och ha en fin fredag!
Kram
Lisa

Titti sa...

Ja, jag längtar oxå till våren nu.... snön kan få ligga kvar nästa vecka för då har barnen här sportlov, men sen kan den få försvinna !!!!!
Jag blir lika fylld av inspiration varje gång jag kikar in på din blogg =)
Kram Titti

Home and Lifestyle sa...

I hope for you that the temperature rises quickly and the snow goes away. We all want the spring and the sun, so we can live outside. That would be so nice!!

Wish you a happy day!

Warm regards, Ingrid

sylvia sa...

hei på deg.
kjempeflott bilde av deg.
nydelig dame.
å jeg skjønner så absolutt din vrede over snø,snør her nå..
men våren er ikke langt unna,vi nærmer oss mars,å da skjer det saker etterhvert.
ha en fin dag.
klem fra sylvia

K sa...

NÄÄÄÄÄMEN Sådär såg du inte ut i "mina" ögon...Trodde nog att du var ljushårig ! Visst är d lustigt hur vi kan få en bild av en människa vi inte träffat ;D
MODIGT av dej och håller me dom andra ATT DU är jättesöt ;D
Ha en bra helg kramis /K

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Här är en till som är urless på snön! Men idag är det töväder här hos oss. Ett par plusgrader och det droppar från taken. Men det är jättedisigt, så man ser inte långt..
Ja, jag känner ju igen dig sedan förut, och att du är söt vet jag ju också. Och inte bara söt på utsidan utan även på insidan...
Och det var en stor bild du visar också! Ja det var modigt gjort!
Kram
"Fega" Marie

blomsterboden i skanör marie sa...

Hej Marie, kul att SE dig, lika söt i vuxen ålder som när du var liten;=)
Lite plusgrader skulle inte sitta helt fel håller jag med dig om.
Ha en trevlig helg du sköna!

Kramkram Marie

Designe sa...

Er hall är såå fin! Förstår att du längtar efter att få värmen och öppna upp fönstren! Måste va superhärligt att få sitta där då! Så fin bild på dig! Bra jobbat!..var inte så farligt eller hur?! :) Ha en fin helg! Kram

Design A Cake sa...

Vill säga att jag längtar oxå efter slask o blask, allt för att få vårens varma strålar i ansiktet.

Muntrar upp mig med ommålning av allt möjligt här hemma och även bakning i mina nya fina bakformar :-).

Anonym sa...

Tror de flesta känner som du och slask och blask är välkommet! Vacker hall/veranda du har men allt du visar upp är så genomtänkt och vackert liksom söta du.

Roligt du tog modet att visa ditt söta/vackra ansikte.

Önskar dig och din familj en skön och mysig helg!

Kram Renate

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej Marie!
Det är så man kan känna atmosfären när du beskriver solen, värmen, Mårbacka och fågelkvitter, så ljuvligt! Något gott att längta till verkligen!
Härlig bild på dig också, kul att du vågade ta steget.
Ha en toppenhelg!
kram
nina

gamla skolan sa...

Jag har sett ditt ansikte , i ett repotage , från ditt vackra hem ! Så jag hade en liten bild av dig i huvudet . Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Modiga Mari!
Så trevligt att få ett ansikte! - att få se den söta tjejen bakom det vackra hemmet!

Jag förstår din känsla vad gäller vädret och snön, jag längtar också jättemycket efter våren och sommaren..här är vi nu nästan nere på 0, så jag antar att det kommer att bli rena skridskobanan på vägarna! Men grått, grått - igår var det knallblå himmel!

Ha en underbar helg! Hälsningar Monica

Conny - Frøken Klara sa...

Hej søde... Velkommen ud af skabet... Det søde ansigt skal du da ikke gemme væk, men forstår dig godt.. jeg er ikke hoppet ud endnu.. *)) Knus

Nordingården sa...

En mycket modig och söt Marie! Men inte såå modigt, lätt som en plätt för en sådan skönhet!!!!

Och din hall, åh va fin den är, in i minsta detalj!!! Ha en skön helg!! Mari.

Rosor och Spetsar sa...

Jag är också så in i norden trött på den där jäv...... vita skiten utanför dörren. Så igår åkte jag till en blomsterhandel och inhandlade an massa lökar lite hortensia och en vit ranunkel. Mitt sätt att trotsa vintern är att göra lite vår inne.
Trevligt att se dig i bild.
Ha en fin helg
Kram Annelie

Inspiration i vitt sa...

Du är en modig och vacker kvinna Marie för det vet ju jag som sett och träffat dig såååå det såååå, hihi. Jaaa nu gråter jag oxå snart över all snö. I morse när jag skulle till jobbet kände jag nästan vanmakt när det kom ner snöflingor stora som ullstrumpor.
Din lilla veranda är så söt och vad härligt att sitta där och filosofera lite.
Ha en härlig helg och kramar i massor/Ingela.

Margareta sa...

Hej söta Marie!
Kul att se dig igen. Visst är det roligt att ha ett ansikte bakom ord och alla fina bilder.
Såå roligt att du hittat min nya blogg. Hoppas jag klarar av det, men det verkar så roligt så då går det nog,trots mina okunskaper med datorn.Jag hade tänk maila dig om bloggen,men nu vet du ju redan.
Snön är inte rolig. Idag kan man säga hemsk.Ett tak har rasat ihop på en del av lagårn. Det har hänt inatt pga tyngden av snön.Känns jobbigt.
Men vi får försöka drömma oss bort-det kommer ju trots allt en vår.

Ha en fin helg. Vänl. hälsn. Margareta

Systrarna vitt sa...

Ja det börjar så smått ta på krafterna när man ser att det snöar istället för töar hihi. Vad trevligt att få ett ansikte på dig söta, vi får se när vi blir lika modiga :->. Såå fint i hallen

Lilla Huset sa...

... och du är ju jättesöt! Tack för att du bjuder på dig själv och förresten jag trodde du gillade vitt? (blink, blink). Kram Merja

Helen sa...

Ja, du är modig, du. Själv har jag inte kommit dithän att jag har visat mig på min blogg...

Jag har sett dig tidigare i ett inredningsreportage, så jag kom ihåg att du var söt!!

Ja, nu vill vi ha vår!!

ha en fin helg och kram!

no47-mia sa...

Nämen, Hej Söta Marie!
Så roligt! Modig du är! ; )Wii!!

Här droppar det för fullt runt alla knutar. Såå gott! Äntligen!

Ha en härlig dag!
Kram Mia

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Fin foto på dig, kul att få ett ansikte, fast jag visste ju redan...Ligger hemma i feber så vi får tyvärr ställa in....igen. Ringde dig på jobbet och hörde du var hemma på vab. Vi får höras igen...
Trevlig helg på dig.
Kram Anna

ps er hall är sååå fin och snyggt inredd!

Willewira sa...

Välkommen ut ur garderoben... kan man ju inte säga. *skratt* Ger ju helt fel associationer. Men, välkommen ut från verandan kanske går bättre!

Jag har slutat göra mig bilder av hur någon ser ut (det blir alltid lika fel), men så mycket kan jag säga att du ser lika trevlig ut som jag trodde. :)

Konstigt fenomen det där... att man vill hålla sig i skymundan. Jag var likadan tills får några månader sen. :)

Håller med dig om att snön räcker, men idag blaskar det och det är inte så kul. Fast om man tänker framåt, hur det blir när det blaskat färdigt, då känns det bra!

Önskar dig en skön helg!!

Kram
Willewira

me and alice sa...

Ja jisses vad jag är trött på snö nu! Just nu snöar det så mycket här hos oss att man nästan inte ser huset på andra sidan på vår gård... Bävar för den dagen all denna snö ska börja smälta... Men det ska bli skönt! Som du säger, tänk vad underbart med varma solen och fågelkvitter...

Åh så kul att få se dig! Du är bedårande vacker!!!
Ha en toppenhelg Marie!!
Kram Susanne

Tulipa sa...

Hej Marie!
Jag har ju haft "äran " att se dig IRL! Du är verkligen jättesöt och så otroligt genomgo som person.
Jag tyckte du var ganska lång också..*ler*..oväsentlig betraktelse, men det slog mig när vi möttes i alla fall.

Här har jag vårkänslor idag, det är underbart, det finns hopp sådana dagar!

Trevlig fredag!
Stor kram Mariette

CaramellePastelle sa...

Mja, jag har inte vågat lägga in nån bild på mig själv än. Har förstås inte bloggat i tre år*fniss* Fast jag visste redan hur du ser ut, eftersom du varit med i inredningstidningar och så.

Ha en trevlig helg! Kram Camilla

fröken knopp sa...

Åhh Marie alla längtar vi nog efter slask o blask..Men lite av den varan har vi allt fått här i blekinge idag..Underbart!! :)

Så roligt att få ett ansikte bakom bloggen.. Så otroligt söt!!

Hoppas att du får en underbar helg!!
Varma Kramar Elin

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej söta Marie!
Har ju skymtat lite av dig i tidningsreportage tidigare, men det är alltid kul att se och få ett ansikte.

Ja, denna snön tar nog kål på oss snart. Men idag är det faktiskt några plusgrader här och det droppar och slaskar för fullt. Men tyvärr har snön och vattnet ingenstans att ta vägen, så det börjar lika översvämning.
Men det är i alla fall på väg åt rätt håll nu :)

Ha en underbar helg! Kram Marie
PS. Jättefin hall, gillar dina kuddar speciellt.

Kjeruben sa...

Og der var du! Så koselig! :D
Heilt enig i at det er nok med snø for denne gang ja!!! Men det er håp for oss i alle fall, varmare ver er meldt fra denne helga... herlig! :D
Riktig god helg til deg!
:o)

vosges paris sa...

You look like a real sweetie ;) I hope winter is nearly finished now... I saw these little with bells (we call them snow bells) coming out today ! Have a very nice weekend.
desiree

Jenny sa...

Heej Marie!
Vad kul att få se en bild av dig här på bloggen!!! (du var ju med på några bilder i reportaget i Allt i Hemmet så jag hade redan en bild av hur du såg ut:)) Vad söt du är och du ser lika snäll o go ut som du känns här på bloggen o i dina kommentarer:)

Hoppas verkligen vi slipper mer snö i helgen!!

Ha det gott,

Kraam Jenny

Viveka i Bläckhornet sa...

Hallå där snygging :)

Så roligt att veta vem det är man kommunicerar med :)

Ja hua så less man är på snön. Rent ut sagt - spyless!

Förresten är er veranda vinterbonad eller?

Kram Viveka

Hem o Hav sa...

Hej Marie!

Vi har slask och blask här nere som du längtar till..det regnade faktiskt här i imorse, med all mängd snö som nu börjar töa är det minst sagt SLASK och blask. Gillar din hall och jättefina kuddar! Ha en trevlig helg! Våren är på väg! :-) Kram Katarina

Grodmamman sa...

Vi har slask idag och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!:)
Jätte fin bild på dig! Långt hår du fått sedan vi träffades i somras!:)
Kram

Loppisliv sa...

Både modig och söt som socker är du Marie!! Ja jag har ju träffat dig flera ggr nu och du är verkligen en så jordnära go och rar tjej tycker jag. Hoppas verkligen vi kan träffas till våren igen, det hade varit sååå kul. Vad roligt med ditt infall i affären...hihi ja det känns allt lite konstigt att se sitt hem i tryck, och allt man hunnit ändra om och byta ut på ett år känns ännu konstigare...

Jaaa jag säger som du, jag längtar t.o.m efter slask för då kommer ju våren efter det. Vi har haft sportlov här och då har det visserligen passat bra med snö för skidbacken har varit öppen, men nu är veckan snart över och våren är mer än välkommen!! Ljuvliga bilder från er hall. Ditt hem är ett av de vackraste jag vet. Kraaaam Paula

fembarns- mamman sa...

Hej!

Vilket fint kort, på dig:-)
Det är lite roligt, för din blogg är en av de första jag hittade, (tillsammans med "Spets och Snor) och jag föll direkt. Tyckte huset, trädgården och bilderna var så vackra. Gissa om jag blev förvånad när jag snart kände igen mig och förstod att vi bodde i samma stad!!! Så för mig har du inte varit så värst hemlig:-)

Tack för inspiration och ögongodis i flera år!!

Kram från Emma

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Vilken härlig bild och så roligt att ha ett ansikte framför sig när du skriver!!..
Ja du, i morse vaknade jag av att dottern tjoade ifrån sitt rum..Det regnade nämligen ordentligt här i morse :).. Brukar bara välkimna regn vid torka annars..hihi..

Din veranda/hall är som ett tankningsställe för ljus!! så fint!

Ha en riktigt mysig helg nu!!

Kramis Sanne!!

Tracey sa...

Marie you are so pretty!!! What a lovely picture of you!

I too am so sick of all of the snow and cold weather...March will still be a cold month here, but at least there will be hope that Spring will be coming!

Truly beautiful photos as always!!!

Hugs ~

:) T

Huset vid sjön sa...

Här regnar det så slasken är redan här. Fst jag säger som du att nu gör det inget att det blir så för det betyder att man snart får se lite grönska *L*

Kram Cattis
PS fint kort av dig

Lantliv i Norregård sa...

Modiga Marie!!
Kul att få se vem du är du duktiga bloggerska;o) Jag misstänkte ju så klart att du var en riktigt gullig tjej!!!
Din blogg är fantastisk!!
Ha en trevlig Helg!!

Kram Kram Malin

Sara sa...

Du är väldigt vacker! Jag läser din blogg varje dag, kram Sara

Made in Persbo...Carina sa...

Ååå, modigt av dig gumman!
Du är ju sååå himla söt...och detta porträtt av dig är sååå snyggt! Urläckert!

Jag har ju en liten bild av mig på bloggen men en vacker dag kanske jag också vågar lägga ut en större som säger lite mer.

Hoppas ni får en riktigt go helg!
Kraaaam, Carina

Fru Sirlig sa...

Hej hej!

Ja visst är man less på all denna snön nu. Här har det börjat töa idag, hurra verkligen märkligt med denna temperaturförändring 20 minusgrader i måndags och 1 plusgrad idag. När jag skulle åka hem från jobbet i eftermiddag sjöng fåglarna så underbart för mig och droppandet från taket var som ljuvaste musik. Vilken fin bild på dig, roligt att få ett ansikte på en person också.


Sänder lite vår till dig och snart kan du sitta där på din veranda;)
Kram Heléne

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Hej sötis!!

Va fiiiiin du är på bilden....!! =) Har haft äran att se dig *live* några gånger innan!! Härligt!!

Kommer i håg nervositeten när jag lade ut en bild på mig i bloggen...ti-hi...(I bland är det ok att bli igenkänd..i bland vill man vara anonym...(typ mens veckor....ti-hi...)

Har inte kommit i väg till Lustfyllt än...Har du!?? Vi kanske ska vänta ut snön lite...så väglaget blir bättre.....& mer myyyys kommit in....=)

Ha en underbart härlig helg!! kramar i massor Malin ♥

Söta Prickar sa...

Sötnos !
Ha en skön helg ,
Kram Lotta

Kristin sa...

Har följt din blogg ganska länge, var faktiskt en av de första bloggarna jag började läsa. Kul med ett ansikte bakom den fina bloggen :)
//Kristin

"M" sa...

Otroligt bra bild på dej....men det har du ju läst några gånger redan...hihi....kul att du visar dej även om jag vet hur du ser ut....kul för andra att se.....man brukar ju få en bild i huvudet av en bloggare.....nu är det slask och blask och då känns ju våren lite närmare.....ha de gott

sommar-rummet sa...

HEJ HEJ!

Länge sen...

Fick ju aldrig se dig den där gången, (lämnade in en vinst hos dig typ 2008)bara din familj. Kul att se dig!

KRAM

inger susanne sa...

For en praktisk og nydelig benk! Tror jeg kunne flyttet rett inn hos deg jeg:-) Og jeg er knallfornøyd med huset mitt så det sier litt!..
Likte spesielt godt fargevalgene dine, så behagelig for øyet.
Ha en strålende helg videre!
Klem, Susanne

Madame Petite sa...

åh herregud, jag tror du gjorde succé fullständigt med din fina porträttbild! Så många kommentarer!!!!

Söt som socker är du... och en riktig superbloggare som inspirerar så många... så visst är det fantastiskt att få ett ansikte på dig äntligen!

Många kramar från Jenny

mysiga heestrand sa...

Jag håller fullständigt med dig i att man längtar efter regn som tar bort den här snön nu. Nu längtar man verkligen efter värme och lite grönare även om man gillar vitt.
Jag har tidigare sett dig i reportage, så ett ansikte har funnits på dig ialla fall i min värld.
Kram Marita i heestrand

Gúa sa...

Vacker som en älva, är du!
Puss till dig min modiga vän..:)

Bygatan sa...

Jag håller med dig Marie, tänk att man längtar efter slask, hihi.
Jag får just nu trösta mig med att det iaf har blivit mildare...

Så söt du är:)

Ha en fin dag, kram Lena

Millygarden sa...

Åh så fint du gjort på din nya veranda som man skulle kunna tro är en gammal veranda om du inte berättat det!
Där kommer ni få det mysigt i vår och hela långa sommaren!

Nu längtar man verkligen efter en härlig vår!
kram Marina

Vita små hjärtan sa...

Ljuvliga bilder från din veranda!!!
Å vad kul att få ett ansikte på dig Marie!
Kram Agnetha

Fru Inredning sa...

Vackra Marie, så kul att få ett ansikte på mina favoritbloggerska:) Och vad fin eran utbyggda hall är, kommer bli så bra att sitta där med vårsolens strålar värmandes:)

Ha en trevlig dag.
Kram Kristina

Anne Marie sa...

Marie....how very nice to meet you! what a beautiful blog you have....and I have to agree with you; that I am tired of the cold and snow......but your home looks so lively and fresh - maybe buy some fresh flowers? or a live plant? I think that is what I need too!!

have a lovely Sunday....
anne marie

Rosenvit sa...

Vad fint fotot på dig är.
Det är modigt av dig att visa vem du är. Jag är glad över att ha fått ett ansikte på dig.

Kram
Anna

Nooria sa...

Hyggelig å se bilde av deg. Vil bare si at jeg liker bloggen din veldig godt!

Ønsker deg en god uke!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å vad kul att få se en bild av dig Marie!

Håller med dig fullt ut - nu vill vi ha slask & tö. Det droppar här utanför... Dripp drapp. Underbart :).

Tack för att du bjuder oss på så fina inlägg varje gång! Det är en fröjd att kika in här!

Önskar dig en fantastisk vecka vännen!

Kram Jes ♥

Hulda sa...

Koselig å se bilde av deg, men jeg har jo sett deg før, i en boligreportasje. :)Flotte bilder fra gangen. Hos meg er det teppe i dag. :=)

Anonym sa...

Hej!

När du satt din bild på dig själv hit i din blogg kände jag mig att jag också måste avslöja mig själv =).

Jag brukar titta på din blogg varje vecka men har aldrig lämnat nån kommentar. Så nu kommer det:

Tack för att du delar ditt hem med oss andra och ger inspiration genom dina underbara bilder!

Hälsar
Anne från Finland

Mysiga lantliga ting sa...

Vilken fin bild av dig!!
Har ju sett dig i en tidning tidigare men det är alltid trevligt med bild i bloggen =)

Ha en fin vecka (trots all snö...)

Kramar Johanna