onsdag 24 februari 2010

Omflyttning

Har länge kännt mig så irriterad på mitt vitrinskåp i vardagsrummet. När tv-skåpet (som är enormt stort) kom på plats i vardagsrummet såg vitrinskåpet som stod ganska nära så yttepyttelitet ut i jämförelse och jag gick omkring och störde mig på det. Och när man väl har börjat att störa sig så hittar man fler fel, jag tyckte nämligen att det var alldeles för "gulligt" också. Värdsliga problem, jag vet, men är man inredningsnörd så är man!!!!!
j
Så jag började fundera på att sälja vitrinskåpet och kikade runt på loppisar och Blocket efter någon annan möbel. Men inget hittade jag, och tur var väl det. För en dag när jag klev in i Elsas rum fick jag syn på skänken som stod där och då föll alla bitar på plats. Maken tyckte väl inte att idéen var toppen till att börja med (eftersom det inte var alltför längesen vi köpte skänken och då hade full sjå med att få upp den på övervåningen till Elsas rum), men när jag väl har fått en idé är det väldigt svårt att stoppa mig, hihi. Så skänken kom ner och vitrinskåpet fick flytta upp till Elsas rum istället (så numera innehåller det böcker och gosedjur).
l
Har ställt dit några speglar i olika höjder och så min favoritkanna som är inhandlad på loppis i Danmark för några år sedan.
k
Den lilla skålen är ett utav mina senaste loppisfynd, 10 kr fick jag betala. Glad!
j
Ha en bra dag i våran vita vintervärld!
Kram Marie

52 kommentarer:

Vintage House sa...

God Morgon,
Visst är det härligt att flytta omkring och sakerna får nytt liv..
Dina speglar är så himla underbara och det på skänken så läckert..
Håller med dig om det söta samma här..
kram och en mysig dag till dig
sandra

Lisas torp sa...

Det är väl det som är kreativitet - att kunna tänka NYTT och i andra banor! Inte alltid så lätt tycker jag när man vant sej vid viss ordning i sitt hem!

Skänken ser ut att passa perfekt och så mycket fint du har på den dessutom!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Det er rart med det...når noe har satt seg i hodet så må det bli gjort:)Veldig fint ble det:)
Ha en fin dag
klemmer på vei:)

Älskade pion sa...

Våra män har det inte lätt. ;)Det blev säkert jättebra med din ommöblering.Ha en bra dag. Kramar Ulrika

Jenny sa...

Å vad fint det blev! Tänk att man oftast glömmer att titta omkring i sitt eget hem när man vill göra om. Blev så fantastiskt fint Marie! Du har verkligen känsla för dekorering! Ha en bra onsdag. Kram

My petite craft house sa...

En snabb titt in till din blogg medan färgen håller på att torka. Väldigt fint arrangemang med speglarna. Vilken bra idé att sätta flera tillsammans....

Ha en fortsatt bra vecka

Anneli

Emelie sa...

Härligt att få tillnågot nytt av något man redan hade. Man känner sig liksom dubbelnöjd på något sätt. Fint blev det!

Ha det gott!
Emelie

Home and Lifestyle sa...

Sometimes you want to change in your interior and your results are so good! You bought beautiful mirros, they are very nice to collect! Thanks for sharing your pictures!

Have a very nice day!!

Warm hugs, Ingrid (Home & Lifestyle)

Linda i Lönnbacka sa...

Blev kanonfint med skänken och så underbart vackert med speglarna och allt annat du pyntat med!!

Vilken trevlig och inspirerande blogg och vackert hem du har!

Ha en fin dag!
Kramar Linda

sylvia sa...

god morgen.
dette var smart gjort,man steller i stand litt ekstra jobb,men så blir det bra.
så vakert pyntet på din sjenk
ønsker deg og dine å en hyggelig hvit dag...hihihi
klem fra sylvia

Linda sa...

Jag vet precis hur det är... brukar också få "infall" ibland och då är det svårt att släppa det innan alla bitarna är på plats.

Kram Linda

Systrarna vitt sa...

Dom där männen ska ju oftast trilskas bara FÖR...men det blir oftest som vi vill tillslut eller hur hihi. Det blev jättesnyggt, gillar speglarna är dom svarta från loppis?
Kram Liselott

Ainosofia sa...

♥ V A C K E R T ♥

Hem o Hav sa...

Hej! Visst är det tur att man kan flytta om bland möblerna! Det blev jättefint med ditt skåp, vackert med speglarna, det ska jag ta till mig. Nu måste jag nog också ut o köpa lite härliga blommor. Ha en underbar dag! Katarina

Mona Christin sa...

Oj, så fint det ble. Noen ganger ser man seg blind på egne møbler, men plutselig dukker det opp en idé og da er man vond å snu. Godt jobba.

Litt spent på hvordan det ble med vitrineskapet i 2.etg.

Klem fra Mona C♥

Helen sa...

Hej!
Du har verkligen lyckats det måste nog även maken hålla med om. Igår var jag i stan och då köpte jag två vita ranunkler, jätte söta och gissa vem jag tänkte på då. Jag har för mig att du också älskar dessa söta blommor.
Kram/Helen

fröken knopp sa...

Hihi Marie..Jag ska minsan berätta för J när han kommer hem att det är inte abra jag som är "envis".. Har jag fått för mig något så måste det bara bli så..tihi...

Det ser otroligt fint ut på bilderna!!!
O lövkojor?? Vart har du hittat dem redan?? En riktig sommarblomma ju..o jag bara älskar dem!!!

Varma OnsdagsKramar Elin

Designe sa...

Det blev ju superduperfint! Så fint skavt skåp, fina speglar och så vårigt fint med blommorna! Jag har försökt ställa speglar så oxå men min sambo förstår inte den idén riktigt! Får nog visa din bild oxå! Kram :)

Made in Persbo...Carina sa...

Mmmm...det där skåpet är så vackert! ..och som alltid gör du så fina arrangemang ovanpå!

Hoppas ni är friska och har det bra!

Kram, Carina

Millas hem sa...

Precis så är det!! Rätt vad det är "ploppar" idén upp och då faller allt på plats....bokstavligen!=)

Jättefint du pyntar alltid Marie! Dina magiska fingrar är alltid på alerten!=)

Kram till dig idag!

Hulda sa...

Skjønner at du er fornøyd! Det var et fint skap du har satt der. Likte dørene så godt. Flott pynta oppå det også. Ja, begynner man først å se seg lei på noe, så må man bare gjøre noe med det! :) Lekre bilder!

LantlivsAnette sa...

Ja men du !!! Det blev ju jätte bra det där..kanon snyggt..tänk att man får sina ideer, hela tiden..fniss..jag är likadan..
Kraaam Anette

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Vad kul att flytta om lite:)Det där blev ju jättebra.

Ha en underbar dag.
Kram Kristina

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Mari,
Så fint det blev! Gamla skåp är underbara, men de har en nackdel - de är tunga som bly!! När vi flyttade senast så sa alla våra vänner som hjälpte till i flytten! - Ring inte oss nästa gång! Inget av mina stora gamla skåp gick in i hissen, vi flyttade in på 5 tr!! **fniss**

Varma hälsningar från ett fantastiskt soligt och vackert vinter-Stockholm!
//Monica

Hagagården sa...

Underbart fina bilder,härlig vit blomma.
kram
ninni

CaramellePastelle sa...

Så fint det blev! Men ingen bild hos dottern? Kan tänka mig att det är roligare för henne att kunna se sina saker. Barn är ju så.

Underbar blomma. Fin bild.

Kram, Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Jag förstår inte vart min kommentar tog vägen..?? Skrev i morse :o

Bilderna är såå underbara... du är ett riktigt proffs både på foto och styling!!! Det var därför jag ville titta in hit nu i eftermiddag igen, hihi, för att njuta av de otroligt fina ♥

Kraaaaam
Mia

meandmyhome sa...

Mums vad bra det blev! :) Kan tänka mig att vitrinskåpet gör sig ypperligt i barnrummet oxå..!!
Kram Sofia

Mia Maräng sa...

Hej!
Va skönt att höra att det inte är bara jag som flyttar runt en massa möbler. Men på nåt sätt så tycker jag mkt om det.Det gör ju inte min man...Vilket fynd du gjorde i med att köpa skålen.
oh Jag vill ochså åka runt på loppisar, men det får bli lite senare.
Kram Mia Maräng

Lilla huset på prärien sa...

Vad fint Marie!! Det blev mycket bättre än vitrinskåpet - tänk att du hade det där hemma hela tiden! Själv är jag på jakt efter en riktit gammal fransk läderfåtölj... kan undras när jag ska trilla över en sådan :)

Kram Jenny

Nordingården sa...

Ah, en underbar skänk och så vackert med de tre olika speglarna och det andra, urvackert! Mari.

Nordingården sa...

Alltså, den lilla spegeln var ju väldigt snarlik den största, de är väl gamla loppisfynd el finns de som nya tro???

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Vet precis vad du menar..har man väl fått något i huvudet måste man prova det ..Genast!!..
Det blev riktigt fint med skänken och jag antar att dottern blev nöjd med sitt skåp!

Ha det gottis!!
Kram Sanne..

Fru Engman sa...

Vilken fin blogg! :-)

Vill bara tipsa om min kompis blogg:

http://vintage-house.blogspot.com/

Kram och må så gott!

/Hanna

Tulipa sa...

Hej Marie!
När man väl fått något i huvudet går det inte att stoppa det.. Ju mer man tänker på det ju mer växer det... Känner så väl igen mig!

Kanonfint!! Och vilka ljuvliga saker du har samlat därpå! Man blir glad och varm i hjärtat!

Men...har du fått fatt i lövkojor...*)!! Eller behöver jag glasögon?!

Kram Mariette

Vitaboet sa...

Hej hej. Åh så fint det blev, e så jäkla snyggt me flera speglar i olika storlekar.

Massa inspiration och hämta här inne hos dej, så kul.

kram Camilla

vosges paris sa...

I so hope winter is on it's way back . so we can have more beautiful flowes to look at again.

Vita verandan sa...

Blev lite full i skratt....jag är likadan när jag väl bestämt mig så får jag oftast så. Får jag inte hjälp så fixar jag det själv, envis som man är...
Fint ovanpå, du är duktig att få till det. Själv har jag ingen inspiration att greja här hemma just nu.
Vi hörs på vår träff..
Kram Anna

Rosor och Spetsar sa...

Vilken vacker skänk du "hittade",Passade perfekt där den nu står. Känner igen känslan, jag kan inte heller släppa den om jag fått för mig att ändra något och vill gärna ha det gjort igår.
Ha en bra kväll
Kram Annelie

Ljuva Lantliv sa...

Älskar din känsla för inredning. Du gör alltid lika vackra arrangemang av olika saker. Skulle behöva låna dig ett tag hi hi... har idétorka just nu *ler*! Önskar dig en bra fortsättning på veckan. Kram Anna

fröken knopp sa...

Usch Marie jag hoppas att hans besök här hos oss inte blir lika långt..Orken ligger helt på minus..:(

Oj vilket fynd...Ljuvligt med sommarblommor... Idag när vi var ute en liten sväng för att i alla fall få lite frisk lugt ställde jag mig mitt i solens strålar, blundade o då nästan kändes det som sommar..Hm.. Dock försvan känslan när jag öppnade ögon..hihi....

Varma Kramar Elin

Anonym sa...

Hej!

Man vinner på att vara envis! Att det kan vara så jobbigt när det inte känns rätt med vissa möbler, ibland kan jag bara skratta åt mig själv och fundera på vad det är för fel på mig!! Det blev jättefint!!//Nina

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Så snyggt et blev!
Ja när man har fått en ide så går det ej att stoppa :)

Kram madde

Lantliv i Norregård sa...

Blev så fint!!
Visst är det svårt att släppa en idè när man väl fått den!!!
Här släpas möblerna runt jämt....

Kram Kram Malin

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Sådär envis är jag också, när jag väl fått en idé i huvudet går det inte att släppa, det måste genomföras för att se om det funkar. Din nya idé med skåpbytena var ju superb, det skåpet passar ju helt perfekt där, såååå himla snyggt, och så har du pyntat så där fint som bara du kan. Underbart Marie! Ha en fin torsdag. Kramis Paula

Maria sa...

Jag tror att man nästan alltid köper saker man tycker om och som därför passar in någonstans i en ens hem. Det gäller bara att hitta bästa möjliga ställe! Vad fint det blev på skänken och roligt för Elsa att få ett vitrinskåp till alla gosedjur :)

Kram

hemtrevnad marie sa...

Ja, det blev jättesnyggt!!
Kan tänka att Elsa blev förtjust i sitt nya skåp också!
Ombyte förnöjer, hihi!
Ha en fin helg!
kraam

gamla skolan sa...

Blev riktigt bra ! Kul när gamla saker får en ny funktion ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥
Ps Tack för din gulliga kommentar , det värmer så !

Annas skattkammare sa...

Men så snyggt det blev marie! Förstår att du är nöjd!
Kram /Anna

Anonym sa...

Hej!
Det blev suuuper fint!!!
Kommer att fortsätta kika in på din vackra blogg :)
Ha det gott!
Camilla...

no47-mia sa...

..Ooo så fint!!
Så många fina speglar du har med.. Samlar du på det med ; )hihi..
OCH den där lilla No skyllten.. Like!

Goa Marie.. Ha det så gott!
Kram Mia

Conny - Frøken Klara sa...

Hej. Så fint det blev. Kender det godt selv med at man pludselig "opdager" et møbel derhjemme, som anvendelig til noget nyt... Skønt og så er det jo gratis *)). Er vild med alle dine spejle... Såå fine... Knus