onsdag 3 februari 2010

Skärbrädor

Här kommer ännu en sak som jag visst samlar på, nämligen skärbrädor i porslin. Skulle kunna ha hur många som helst sådana här, tycker att de är så fina! Och de går faktiskt att hitta på loppis, jag har haft turen att hitta två utav dem där.
k
Just nu står de här i min lilla trälåda på köksbänken tillsammans med andra "bra att ha grejer".
l
Här snöar det massor just nu så var rädda om er om ni ska ut och åka i vintertrafiken! Ha en bra dag och så ses vi snart igen!
l
Kram Marie

55 kommentarer:

Alba Linea sa...

lovely arrangement. best wishes! ;0)

Vit som snö sa...

Snyggt!!!!! Ljuvlig samling!
Dom är inte lätta att hitta så du är nog en tur-maja!!!
Jag lyckades hitta en med blå dekor på, jag är ju ingen blå tjej men den fick hänga med ändå...
Annars har jag bara nya.
Kram Cilla

Millygarden sa...

Mmm dom är fina! har någr ja med och vill gärna ha flera!

Kram Marina

Lantliv i Norregård sa...

God Morgon!!
Vilken fin samling!!
Har letat men inte lyckats hitta några på loppis...Har dock två nya!!
Ha en bra dag!!

Kram Kram Malin

Älskade pion sa...

Ja har också börjat gilla dom där vackra skärbrädorna,får nog ge mig ut på jakt efter såna.:) Ha en mysig dag.Kramar Ulrika

Vintage House sa...

Åh de är så vackra:) jag har några oxå. härliga bilder. Här ligger vi alla i vinterkräksjuka så ut kommer vi inte;) kram sandra

Hagagården sa...

Men vilken fin samling du har,underbart!!!
kram
ninni

sylvia sa...

hei å god morgen Marie,
å så herlig det var der i din låda,skjønne ting,bdørfjølene er så vakre,heldig deg.
ja snø ja....det har vi å fått masse av her sør,å det kommer ennu mer,
nå leengter vi etter vår.
stor klem fra sylvia

Fågel Blå sa...

Åhhh så underbara!
Jag samlar också på vita gamla men dom är svåra att hitta!
Önskar dej en underbar Dag!
Kram Kathrine!

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Jag är också väldigt förtjust i porslinsskärbrädorna, helst de gamla! Har själv tre stycken gamla, men fast det var loppis så var de blixterdyra!

Hoppas att du får en mysig dag!

Kraaaam

Skatan sa...

Godmorgon! Vackert Marie! Jag har inte lyckats lägga vantarna på någon riktigt fin och naggfri rackare ännu. Men, den som väntar på ngåotning gott...de är vackra!

Hoppas allt är bra med dig. Här slipper vi stormen. Den kanske kommer senare till oss. Vi har ett lugnt snöfall än en dag och skottar på med vanan inne ;)

Sköt om dig.

Anna

Vita verandan sa...

God morgon!
Är hemma i dag från jobbet då sonen är lite krasslig. Så i dag blir det en slöardag!
Gillar de skärbrädorna har inte en enda, konstigt, jag har kikat på dem men ej köpt några. Är de bra att använda eller har du bara dem för "fint"?
Hoppas du mår bättre!
Kram Anna

Lisas torp sa...

JÄttevackra skärbrädor du har! Jag letar febrilt efter ett porslingbräda, men har ännu inte hittat något! Dina var ju jättefina, så snyggt med flera ihop!

Hoppas att det slutar med snöandet snart - detta är verkligen extremt!

Kram
Lisa

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
vilken fin samling skärbrädor du har. Och vilken inredningstrend du har skapat med din vackra urtavlor...för jag tror att du var först ut!

Men så är ju dessa urtavlor sådana fina små konstverk!

Hälsningar Monica

Systrarna vitt sa...

Visst är dom fina, har inte lyckats hitta någon på loppis ännu men när jag gör det så får det bli en ny också, tycker det är så vackert ihop, nytt och gammalt. Fint arangemang på bänken.

Kram Liselott.

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Heisann...
ja porselensfjølene er vakre jeg har to stk som jeg er så glad i.....men ikke lett og få tak i de:(
Jeg fant en i går med rosekant rundt...skal ha den med i dag i et senere innlegg i dag:)
ha en flott dag
goeKlemmer sendes

Mitt hvite hus sa...

En herlig smaling skjærebrett du har.. de i porselen syns jeg er vakre..

Klem Kerstin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh ser att det bor enliten samlare även i dig, visst är det fint med skärbrädor i porslin. Här blir det tvättstugan efter en natt med magsjuka små troll. Kram Theres

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad snyggt att ha allt samlat i en låda sådär. Blir inte så rörigt då...
Kram/ Anna

På landet vid havet sa...

Hej! Va fin blogg och mycket vackra porslinsskärbrädor du har.
Lägger till dig i min blogglista.
Ha en underbar dag! Kram Mia

Rummet för välbefinnande sa...

Håller med dig - skärbrädor i porslin är så fina! Har nya som jag njuter av, också hade jag sån tur så jag hittade en vit, underbar med lite mönster hos Matilda. Ja, då tog glädjen ett extra skutt :) :)
Idag ska jag vara inne och fota och det känns mysigt. Smyger runt i stickade sockor, myskläder och en go ullig väst...... Ska ta och snickra ihop ett inlägg och visa lite av bilderna jag tog i går. Har ju haft "foto-kurs" med äldste sonen *ler* och det gav verkligen mersmak......
Ha det så bra Marie!
Kram Mia

Kjeruben sa...

Mmmmmm... kjempefine! Og dei gjorde seg så godt der i den lille kasen :D
I Norge har i alle fall ikkje eg sett slike på loppis... mulig dei ikkje var like vanlig her?
:o)

Ljuva Drömmar sa...

Ännu en sak att lägga till på listan över saker att leta efter nu när jag ger mig in i loppisvärlden. Den börjar bli lång.. Hoppas att jag har bättre tur än några här verkar ha haft.
Det är kul att kika runt här hos alla, finns så mycket inspiration och härliga människor.

Ha en riktigt bra dag i snön, kram Maria!

Fro sa...

Så fine samling du har - visste ikke at de fantes i porselen en gang, jeg...

Ha en fin dag!
Klem

katarina sa...

mmm...dom är sååå fina!!!

jag har bara en enda i min samling..hihi...men spanarögonen letar ständigt.
Kram o ha en bra dag!

Jeanettes hus sa...

Vackert arrangemang med alla dina "brädor"!
Läckert!

Ja du har ju jätte många. De är verkligen dekorativa och man kan ju använda dom i så många stileben.

Ja du vännen visst väntar vi på snödroppar, björkris och en bar backe.....

Men vi kommer snart dit!!!!

Kramisar Jeanette

Nordingården sa...

Fatta vilket HÅN ditt inlägg är Marie: )!!!

Jag hade EN men den hade min sambo sönder av missatg förstås men ändå, grrrrr så jag skulle bli så glad över en, säg till om du tröttnar på dem, de var så snygga där i din trälåda!!! Mari.

Emilys vita dröm sa...

Jättefint lådarrangemang!

Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Kram Emily

no47-mia sa...

OJ!! =) & Hej!!
Jag som är så glad för att jag nyss skaffat mig en. Ska snart inhandla nr två.. Jaa, dom är ju så granna! Så fint att duka upp småplock på med ju..

Kram på dig med!
Mia

Ullis sa...

Snyggt, Marie!En sån där låda skulle jag också vilja ha, skulle vara användbar till mycket och samtidigt snygg.
Kram, U

Lotta-livets väv sa...

Varje gång jag ser en vacker skärbräda i porslin bannar jag mig själv för att jag när fick mitt senaste ryck lämnade min skärbräda, som jag så snällt sparat i nästan 40 år!, till Solareturen! Men, men har jag inte använt den på så lång tid så har ju inte haft användning av den....
Dina är vackra!
Kram
/Lotta

Nina sa...

Vilken fin samling... så snygg blickfång!
Ha en bra onsdag
Kram Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så många du har! Jag har tre stycken... och det är väl början på en samling när man har fler än tre?
Jättefint med dem i lådan!
Kram
Marie

fröken knopp sa...

Vilken underbar samling Marie!! Jag har haft lyckan att hitta en på loppis..o jag älskar den!!

Ja du snön vräker ner o våren håller sig långt, långt borta!!!

Kramar Elin

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint..jag letar också feter gamla såna, men har inte lyckats, jag har några nytillverkade, men gamla är finast, så fint att ha dem i en trälåda sådär..
Ha en fin dag
Kraam Anette

Huset vid sjön sa...

Gud vilka fina skärbrädor... Nu vill jag oxo ha en eller flera *L*. Får hålla utkik på nästa Loppisrunda.

Kram Cattis

gamla skolan sa...

Ja , dom är jättefina ! Tyvärr har jag aldrig lyckats hitta skärbrädor på loppis ! Vilken tur du har !Kramar Susanne / den gamla skolan

Pillan sa...

vilken härlig bra och ha låda, blir sugen på att skaffa en själv.

ha en fortsatt bra vecka!

pillan

ulrika sa...

Snyggt på diskbänken, härligt med trälådan.
Ulrika

belle-blanc sa...

So pretty Skärbrädor :0)
Love this arrangement in that box. Your pictures are beautiful and I had to lough about the google-translater, realy funny words have been placed in the german translation :0) Very nice blog, I will visit you again, greetings Mira!

Lilla huset på prärien sa...

Ha ha din lilla samlare där. Ja, jag är väl det jag också skulle jag tro. Jag har två av den där stora längst bak... vad man nu ska ha två till. Använder dem inte särskilt ofta faktiskt... kanske borde göra det :)

Allt bra med dig?

Kram Jenny

Linas Vita Hem sa...

Hej Marie!
Jätte fina skärbrädor!! Så fint det ser ut när de står där i lådan!
Här är det också riktigt vinterväder med snöoväder och blåst!
Snart lär väl våren komma tycker man!:)
HA det fint! Kram/L

Lisa.L sa...

wooow så många fina brädor du fyndat :D har 2 st, varav en är ny och en är gustavsberg som jag hittade på loppis :D kram Lisa

Hanna sa...

Fina skärbrädor.
Kram
Hanna

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Ojojoj vad många skärbrädor du har! Jag älskar porslinsskärbrädor och kastar alltid ett öga direkt på porslinsavdelningen efter sånna. Hade ju turen att hitta en sån med lejontassar på loppis en gång =)

Den där bruna i trä är också fin!

Ja, hihi nu flänger jag över land och rike, idag Skåne och det är inte nåt snökaos som tur är (där vi är).

Länge sen jag var på loppis, känner abstinens, hoppas jag hinner en sväng innan jobbet på lördag :)

Kram och ha en fin kväll!
Mia

north pal sa...

i love your cutting boards. i have a few of my favorites, but i do not have any of those white ceramic ones. have to put that on my list when the garage sales start and that will be quite a while before they start,but when they do that means summer will be near. Bestest,Denise

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så många du har- din lyckost! De är ju sååå fina.. jag har haft turen att hitta EN, men jag letar vidare.. ;)
Kram /Anna

Conny - Frøken Klara sa...

Hej.. åhh så fine skærebrætte. jeg samler også på dem, men jeg har kun en´ indtil videre...haha... Dumt af mig, så fandt jeg en masse sidste år på et marked til kun 20 kr stk. og da købte jeg kune en. Det var inden, jeg opdagede hvr skønne de er.. SÅ DUMT.... Kender du det ?

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Vilken fin samling du har där:). Själv har jag bara en men hoppas på fler. Dock har jag aldrig sett nån på loppis, hopppas det ändrar sig:).

ha en bra dag.
Kram Kristina

Änglarnas hus sa...

Hallojsan !!

Ja ääälskar också porslinsskärbrador..men har bara en..Har inte haft någon loppistur där inte ;)..

Ha det bäst!!

Kramis Sanne!!

Amanda sa...

Hej,tack säger zingo
( Wiioo!! säger marsvin ju)

Ja tårtan;orna fick jag smaka på fast det skulle inte räcka till mig.
för alla djuren fick vara uppe med marsvinen, Förutom våran vita lilla Tindra :) för hon bråkar med dom, Åh vad fina skärbrädor!
mamma gillar också sånna
( lillablanka )
jag gillar också sånna.. Fast bara dom vita!! *hihih* snygg trälåda också hihi


KRAAAAAAAM
amnanda!!

"M" sa...

Ja där har du några att välja mellan...hihi....du ä en riktig samlare du....nu finns jag på en ny adress....min blogg blev kapad....var tvungen att stänga hela kontot och göra ett nytt....bloggen heter likadant....nästan...nu www.tingofagring.blogspot.com....M

Susanna Lorraine sa...

Hejsan!

Vilken underbar blogg du har, hit lär jag återkomma =)
Fantastiskt bord och vilken rolig ide med namnen =)

Trevlig helg
Kram Susanna

livetpåfyran sa...

Ja du är en riktig samlare Marie*fniss* men skärbrädorna är helt ljuvliga!!

Ooops kommer det mera snö? Om det snöar hos dig nu så kanske det snart kommer hit med...Min rygg klarar snart inte mer skottning.

Kram kram Pia

DustyLu sa...

I want those cutting boards! i love them! ~lulu