onsdag 17 februari 2010

Skor

Min snälla J har snickrat ihop en ny knoppbräda åt mig. Visserligen hade jag en på precis samma ställe förut, men den var så kort, så nu har han fixat till en lite längre.
l
För tillfället hänger där min lilla skosamling (för jag har visst en sån också, hihi). De vita skorna längst åt höger är mina egna skor som jag hade som liten, de slitna bruna är någon släktings och de andra två paren har jag hittat på loppis.
k
Mina barn är vana vid att deras mamma ändrar om och grejar och kanske gör lite knasiga saker, men när Vera 3 år fick syn på skorna såg hon för rolig ut. Hon tvärstannade, spärrade upp ögonen som att hon inte trodde att det var sant och så sa hon: - Men, MAMMA, va många koooor (skor) det hänger där uppe!!!!! -Ja, vem kan ha hängt dem där, svarade jag.
Hon tittade allvarligt på mig och så sa hon: -Det måste ha varit TROLLET!!!!!!!
kl
Ha en bra dag!
Kram Marie

70 kommentarer:

Nordingården sa...

Å va många fina skor trollet hade hängande där, vilken fin knoppbräda din man gjort åt dig och vilken hall, och grön back, den bilden var ju bara så snygg med alla rosa blommor, korgen o stegen, urvackert! Mari.

LantlivsAnette sa...

Hii..hii..de är för goa barnen, säger så roliga saker..man skulle egentligen skriva ner såna där roligheter som de säger, man glömmer annars...
Sååå fint med knoppbrädan med skor..vad du är påhittig.. !!
Och himmel, har du fyndat för en krona på Tradera..ohh vad nyfiken jag blev nu..
Krya på er nu
Kraaam Anette

Kristin sa...

Hej Marie! Så fin bräda, och så söta skor! ha ha, barn är för gulliga... tänk att ni har ett troll hos er! Själva ska vi fira M:s 2-årsdag på lördag. Vi har sagt att då får man paket och tårta, men senast hon fick paket var ju i julas så hon tror stenhårt på att det är tomten som kommer även denna gång och lämnar paketen... ;-) Man ler lite varje gång hon envist hävdar det!

kram till er och ha ett skönt sportlov!

/Kristin

Vintage House sa...

God morgon,
Så underbart söt dotter:)
Mycket fin knoppbräda, kan man aldrig få för många av. Gullig man du har som snickrar ihop en:)
ha nu en mysig dag
kram
sandra

Ljuva Lantliv sa...

Hej Marie, vilken vacker idé att hänga skorna på knoppbrädan. Din dotter är så söt! Härlig slutsats! Ha en bra dag. KRAM Anna

DustyLu sa...

I love the idea! Thank you for sharing! ~lulu

Älskade pion sa...

Åhhh,vad sött det var med alla små skor på den underbart fina hyllan gubben din har gjort. ;)Ha en skön dag. Kramar Ulrika

Mitt hvite hus sa...

Wow for en sjarmerende samling med barne skor...
Nydelig ble det ... fint med en lsik knaggrekke..

klem O=)

Vita verandan sa...

Oj då har ni hustroll hemma hos er...hihi!
Ja mina barn har slutat att höja på ögonbrynen när jag ändrar om här hemma. Så fint det blev, du har så himla fint i huset. Kul när du visar lite mer helhetsbilder.
Vi höres då...igen
Kram Anna

Madame Petite sa...

Ja hihi.. trollet har gjort både det ena och det andra här hemma också genom åren! Trollet är bra på att trolla bort saker och ändra om... :)

Kram från Jenny

K sa...

Hej trollet ;D
Jättefnt ju...Du har ju så himla mycket bra ideer....TACK för inspiration! <3 KRAM K

Lisas torp sa...

Jättefint med skorna där! Då syns de ju jättefint och undgick tydligen inte din lilla tjej heller!
Vilken kul slutsats!! ha-ha!!

Ha en härlig onsdag!
Kram
Lisa

kjersti sa...

For et fantastisk nydelig hjem du har Marie:)
En utrolig koselig atmosfære og sjarm...
Veldig søtt å henge opp de små gamle barneskoene over døren, de er jo en fryd å se på!
Jo mer slitt, jo mer tenker jeg på historien bak dem:)

Ha en fin dag:)

Klem Kjersti

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie,

ÅÅÅ så fint! Vilken underbar knoppbräda & så fint med alla söta (s)kooor :). Urfint! Som alltid hos dig min vän!

Kram Jes ♥

Systrarna vitt sa...

Så det är ert lilla busiga troll som ändrar om hela tiden hos er hihi. Det blev såå fint. Du skulle kunna ha en egen inredningsbok så snyggt som du har det, mycket inspirerande. Kram Liselott.

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
vilken underbar skosamling! Jag har ännu inte blivit officiell skosamlare - har bara ett par! Min dotters första, fina vita...!

Väldigt spännande med troll som tasar omkring i ert hus..!!

Önskar dig en fin dag!
Hälsningar Monica

Huset utanför stan sa...

Å så fint att ha en knoppbräda över dörren och jättefint med skorna hängande så där! Kanske man skulle kunna ta efter lite grann.. hoppas det är ok i så fall.

Vilken gullig liten tjej! Så underbart med fantasi! Kram

Annas skattkammare sa...

Hahaha, vilken go kommentar! Jättefint med knoppbrädan där och alla skor är ju bara så fina!
Ha en bra dag Marie!
Kram /Anna

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

He he ja de har et svar på alt:)
Flotte sko og dekorativt...har et par jeg og:)
Ha en fin dag
klemmer

Millas hem sa...

Japp "trollet" Marie hade varit framme nu igen!

En sån liten rar skosamling du skaffat dig!

Jag köpte ju ett par på Brocante i höstas och för ett tag sedan hittade jag "nya" sandaler...visade dem i ett inlägg för ett tag sedan!
Jag har också svårt att motstå alla barnskor i modell pyttesmå!=)

På din nya knoppbräda gjorde de sig perfekt!
Hoppas att du får en angenäm
dag!=))

Kraaaam

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Ja, det var jättemysigt! Vi hade så roligt, pratade och skrattade. Historier, den ena efter den andra...
Fin skosamling du har. Jag tycker att utrymmet ovanför dörrar är så fint till hyllor för böcker o andra nyttigheter =) Själv bor jag i ett gammalt hus, lågt till tak, så ovanför våra dörrkarmar handlar det om CENTIMETER =) Bokhyllor på båda sidor om en dörr + ovanför, hade jag tänkt. Hmmm... kanske går det lika bra med ett fönster. Nu fick jag ju en idé!
Ha de gött!

annashusidingtuna sa...

Vilken bra ide att hänga så över en dörr!!!De är så gulliga, ja både skorna och din lilla Vera!
Kram Anna

katarina sa...

Hihi...ååå vad härlig hon är!!
trollet..hihi...
det var riktigt snyggt med den där långa knoppbrädan.
Och vet du...jag nästan skrek här på jobbet när jag såg förra inlägget...
ÅÅÅÅåå så fint det var med korgen o sifonen o backen o pläden o stegen o allt det andra man ser...åååååååå....säger jag bara.
Kram o ha en härlig dag.
Katarina

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken händig man! Min är också duktig men nu har han precis börjat på ett nytt jobb och är alldeles slut på kvällarna. Och jag som har tusen uppdrag åt honom :O

Jättegulligt med skorna!


Kram Viveka

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, de är för härliga barnen alltså. Det är så mycket roligt som de sagt under åren som gått också har jag tänkt att skriva upp det i en bok - men inte då. Så glömmer man bort vet du och det är så tråkigt tycker jag.
Har ett par skor kvar från när jag var liten och de är så där gott slitna. Knoppbrädan är jättefin. Tur att våra män förstår våra önskningar *ler*
Kram kram Mia

Lilla Blanka sa...

Haha hon är helt underbar lilla Vera! ♥

Vad snäll J är som fixat en sån snygg knoppbärda, passar perfekt där ovanför dörröppningen!

Underbara bilder..! Ser en skymt av era bänkskivor där och kom att tänka på att du sa att J köpte dem nånstans (Kinnekulle?). Vi letar ju efter materilal och grejer till vårt kök nu och jag tänkte be N ringa dit. Har ni nåt telnr eller namn till det stället?

Kraaam
Mia

Huset vid sjön sa...

Men vilken söt skosamling du har. Dom är för söta dom där gamla barnskorna. Där hängde dom kanon. Gulligt värre

Kram Cattis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken tur att det är du som är trollet! Du får väl kalla knoppbrädan för trollbrädan nu då... och det kanske blir någon överraskning där till påsk??
Fint var det med skorna hängande där. jag har just funderat på vad jag ska göra med alla mina skor... Har just köpt mig ett par pampuscher.. hihi. Vad jag nu ska med dom till?
kram
Marie

Ingrid sa...

Så søt skosamling!!! :)

Helen sa...

Hej på dig "Trollet"!

Ungar är för härliga...

Bilden var så fin, och ett extra plus att man fick en liten tjuvkik in i ditt underbara kök.

Kram!

Villa Tretton sa...

Hej!
Vilken fin blogg jag hittade här då:)
Lägger till dig på min blogglista hoppas det är okej?!
Ha de gott!
Kram Susanne

pysseltanten sa...

Haha...ja dom e för härliga...
Fin liten skosamling du har..=))
Ja..samla GÖÖÖR man ju...på både ditten o datten...hihi..
Kraamizar Git

Dessie sa...

Jättefin knoppbräda! Så praktiskt att ha någon som gör dom, skulle också ha införskaffat en sån!*fniss*
Kram Dessie

Eva sa...

Haha, dom är för söta barnen!!

Kram Eva

Jeanettes hus sa...

Hej Trollet,

Fin bräda och likaså alla de små söta skorna.
Ja vi har väl en del samlingar lite till kvinns vi bloggisar.

Ur barnamun får vi höra det mest härliga och ärliga kommentarer.
Härligt!

Ha det bäst!
Kramisar Jeanette

Louise sa...

Vilken härlig skosamling!

gamla skolan sa...

Visst är det charmigt med gamla barnskor ! Vilken fin knoppbräda ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Fröken Piff sa...

Hahaha, så himla gullig kommentar:) Och du, fint det blev!

Kram Charlotte!

blomsterboden i skanör marie sa...

Som vanligt jätte mysiga och inspirerande bilder hos dig.
Så sött sagt av din lilla prinsessa=)

Kramkram Marie

Lottaspace sa...

Vad duktig trollet varit som hängt så fina skor där! Verkligen söta!

Kram, Lotta

Ticking and Toile sa...

Hej Maria,
Vilken underbar idé! Jag älskar den idén!
Shellagh

Under en vind sa...

Underbar kommentar!!! Fick mig att le stort! Kunde jag behöva efter 6 dygn i maginfluensa träsket...störst och minst av barnen är drabbade så här långt...Nu hoppas jag att det räcker med det.

Verkligen söt skosamling du har och knoppbrädan var fiiin!

Kramis kramis!

Designe sa...

Vilken superfin knoppbräda han gjort!..och så fint med alla små söta skor! gullig kommentar av dottern oxå!*fniss*..jättefin bild in över köket! kRAM :)

Lilla huset på prärien sa...

*skrattar* Men hon hade ju RÄTT! Det var ju trollet Marie som hade varit upp dit och hängt skorna :) Ja de är mysiga de små liven... när de inte hittar på bus!

Kram Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Skratt! Hon är väl för go lilla Vera! Ser henne precis framför mig :)
Det är så himla roligt med barns kommentarer och tankar....och jag förvånas ständigt över deras uppmärksamhet. De lägger märke till små små förändringar direkt.

Så fint det blev där med skor på rad!

Kraaaam, Carina

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Härligt inlägg!!
Så söta skor, tänk att Ni har ett troll hemma;o)

Kram Kram Malin

Conny - Frøken Klara sa...

Hej søde Marie.

TUSIND tak for de smukke kommentarer og meget dybe og personlige ord på min blog. Jeg har det nøjagtigt som dig... Dine smukke ord varmer meget i en stadig lidt svær tid med sorg. Men denne fantastiske blog verden får mig i bedre humør og jeg elsker den. DIN blog især er fantastisk og jeg kan næsten ikke komme fra den, når jeg først er herinde :-). Jeg er fuldstændig vild med dine sko; gid at nogle havde gemt mine gamle sko, fra da jeg var barn, ha ha... Du skal altid være velkommen til at kigge forbi min butik og mit hjem, altid. Det vil kun glæde mig og min familie. Men indtil da kan du jo kigge i netbutikken FrøkenKlara.dk og følge med i forårs nyheder... Mange varme knus fra Conny

fröken knopp sa...

God kväll Goa Troll..tihi.. Barn är väl bara underbara!! :)

Jag får gåshud av dina bilder.. Allr är som i en dröm hemma hos er!! Så fint!!

Varma Kramar Elin

Emma - white avenue sa...

Sööt! =) Barn kan vara så roliga ibland! Måste säga att trollen fixar det riktigt fint hemma hos er! De får till det så bra! Hälsa dem det! ;)

Kramar Emma!

Hulda sa...

Så stilig med de gamle skoene hengende over åpningen der. Flott knaggrekke også, har så lyst til å lage en slik. :) Herlige interiørbilder, og søte detaljer. Tøft med metallbokstavene SKOR. :)

Mycket annat & lite betong sa...

Jag ser längre ner på sidan att du har satt skärbrädor i en trälåda. Jag gick direkt och gjorde likadant! Fint!

Hälsningar Agneta

Galleri Hönshuset sa...

Underbar skosamling du har där =) Trollet =)....dem är roliga dem små...

Ha en toppendag. Kram Pirre

Änglarnas hus sa...

Ja men hallojsan "trollet"" !!

Vilken kul idé att hänga dina fina, gamla skor så där..jättefint!

ja du ibland undrar man hur barnen skall klara allt tokeri..men oroa dig inte..mina är ganska stora nu och de är "normaltokiga"..hihi.. Ingen större skada skedd!

Ha det bäst!!

Kramis Sanne!!

Loppisliv sa...

Hihi sån söt kommentar från lilla Vera, har du avslöjat vem "trollet" egentligen var :-) vad gulligt att hänga skorna på knoppbrädan, och vilken ljuvlig bild där man ser in i ditt underbara kök...man vill liksom bara fortsätta in och se mer :-) Ohhh vad jag vill ha vita golv i köket jag med, men maken går inte med på detta pga hunden. Han vill ha klinkers istället, och jag kan väl hålla med det kan nog bli snyggt det också och inte minst praktiskt. Tiden får utvisa vad det blir, är sååå vansinnigt trött på vårt laminatgolv nu så det ska ut så fort vi bara har bestämt vad vi ska ha istället.... Ha en underbar dag goa Marie. Kraaaaam Paula

Jenny sa...

Hahahahhahahaha, ja det måste det! *fniss* Gud så söt hon är :) De är så attans uppmärksamma *fniss* På din första bild tycker ert hem påminner hemmet Lustfyllt. Samma härliga känsla och så otroligt vackert! Ha en riktigt mysig helg Mari!

Maria sa...

Åh så underbart söta!!

Kram

Vita små hjärtan sa...

Ååååå vad gulligt de hänger där på rad!!!!!
Kram Agnetha

no47-mia sa...

Hihi.. Vilken goe tjej!!

Men, vad många fina små barnaskor du har.. Kanske man skulle samla på ; ) å vad din J kan!! Så fint med knoppbräda.. Har ingen! Men man kan ju inte ha allt ; )

Ha en go dag!
Kram ♥ Mia

vosges paris sa...

awww that is so sweet of your little girl ;)

Tina sa...

Herlig! Sååå utrolig nusselige sko!

Linas Vita Hem sa...

Hej Marie!
Ja ungar är för härliga med sin kommentarer, längtar tills Noel börjar prata!:)
Kanon fin knoppbräda din karl snickrat ihop, skulle önska han kunde lära min hur man gör!:)
Jätte vackra bilder du visar, som alltid! Ha det toppen!
Kram/L

Linas Vita Hem sa...

Hej Marie!
Ja ungar är för härliga med sin kommentarer, längtar tills Noel börjar prata!:)
Kanon fin knoppbräda din karl snickrat ihop, skulle önska han kunde lära min hur man gör!:)
Jätte vackra bilder du visar, som alltid! Ha det toppen!
Kram/L

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken fin knoppbräda din man har snickrat och vad snällt av Trollet att hänga upp alla söta skorna, hihi! Din lilla Vera är väl för goo:)

Önskar dig och familjen en trevlig helg!

Kraam Jenny

Cozy Little House sa...

Kim sent me over. I love your blog! Putting it on my roll right now!
Brenda

inger susanne sa...

Så utrolig vakker blogg du har! Jeg gleder meg til å fortsette å fordype meg i den:-)
Du har virkelig sans for detaljer! Kan jeg spørre hvor du fikk tak i sølv-hjertesmykket som ligger lenger ned på bloggsiden din til høyre? Det var helt nydelig!
Ønsker deg en fortreffelig helg!
Klem, Susanne

Snäckskalsdalen sa...

Ursnyggt! Absolut ursnyggt!
Agneta!

Kristin sa...

oh that is wonderful...what a unique way to hang them! that is one stylish troll! ;0)
i wondered if you could tell me a little bit about the wall hanging behind your table in your color post? i *love* it!!

Honningogflora.dk sa...

Hej Marie
Hvor er det sødt, du er god med ideerne.
Knus Rikke

Anna sa...

Ha ha ha vilken underbar kommentar:) Knoppbrädan är för övrigt lika underbar, för att inte tala om de små skorna! Toppenfin idé!

Kram
:)Anna

Richtsje sa...

Haha, such a great idea, Marie! If you had such nice small shoes, it looks great and to find some going with them makes a nice collection indeed!