onsdag 10 mars 2010

Ägg

Min pysslande sida av mig själv har nog varit begravd i snömassorna den här vintern, för jag har haft noll inspiration när det kommer till att pyssla. Men, nu när det har börjat att töa ute känns det som att något har vaknat till liv igen och tidigare i veckan lyckats jag faktiskt få till så pass mycket inspiration så det räckte till några påskägg.
k
I år blev det en variant där jag klädde in äggen i gamla tårtpapper och dekorerade dem med spetsar. Ville göra dem rätt så enkla så den enda utsmyckningen blev sen ett snöre och små urtavlor.
j
Det är ju ett par veckor kvar till påsk, men tillsvidare får äggen ligga här i korgen tillsammans med några eucalyptuskvistar.
k
k

Onsdag idag och det betyder att jag och barnen är lediga. Hoppas att ni också får en fin dag!
k
Kram Marie

63 kommentarer:

Nordingården sa...

Hej Marie, vilka bedårande ägg!!! Så vackert det var med en hel hög av ägg så där i korgen, mycket snygga bilder! Och med de gröna flaskorna där, jag är lite grönivrig just nu känner jag: )Ha en skön ledig onsdag allihopa!! Mari.

Det vita dårhuset sa...

God morgon Marie :o)

Underbara ägg till det underbara tö vädret ;-).
Hoppas ni får en bra dag! Kram Erika

emilias gömmor... sa...

Underbart fina ägg! Vackert stilleben!
Ha en skön ledig dag!/Kram Mimmi

fröken knopp sa...

otroligt fina ägg Marie!! Duktiga du!! :)

Så fint där på ditt bord!!

Varmaste kramarna o önskningar om en härlig ledig dag!!

Elin

Vintage House sa...

God Morgon,
vad härliga ägg gillar att du har dekorerat med urtavla väldigt läckert.
ha en mysig ledig dag så hoppas vi på massa sol.
kram
sandra

livetpåfyran sa...

Jättesöta ägg Marie!

Jag har heller inte haft så mkt inspiration i vinter och som tur är har jag sparat äggen jag gjorde förra året så det blir nog det enda påskpysslet i år (tror jag)

Ha en härlig ledig dag!!

Kram Pia

Missis sa...

Nydelige egg du har laget...enkle og delikate:)
eddaKlemmer

Rosor och Spetsar sa...

Härliga romantiska ägg du gjort, utavlorna blev verkligen pricken över i:et.Jag har också ledigt idag ska bli så skönt.
Ha nu en skön ledig dag med barnen.
Kramar
Annelie

Önskedrömmar i hvitt sa...

God morgon Marie!
Så fina ägg du har gjort! jag gjorde mitt första igår, men lite mer Ruffigt än dina sönosar ;)
Hoppas att du och barna får en skön dag, här är vi inne och äter pencillin hela bunten :(
Kram Maria

pysseltanten sa...

Godmoooorgon...=))
Vilka fiina ägg...
Här e de oxå ledigt idag...vilket nog betyder en liten loppistur...=)))
Ha en härlig dag...
Kraamizar git

Huset mitt i byn sa...

Verkligen supervackra är dom, dina ägg...så där lagomt "pyntade"

Hoppas din lediga dag blir lugn och skön, kanske lite mer pyssel hinns med?

Kram Pernilla

Älskade pion sa...

Sååå fina påskägg du har gjort,du är så himla duktig. Ha en riktigt skön dag. Kram Ulrika

becca sa...

Vilka underbara ägg du gjort!
Hoppas att ni får en bra dag,
Kram Rebecca.

Lilla Blanka sa...

Hej och... wow vilka fina ägg du har gjort Marie!!!

Man tror inte det går att variera så mycket mer bland vintage äggen men du bevisar verkligen att man kan hitta på nya utseende! Tycker om det enkla med det vita pappret och snöret och urtavlorna..såå fint!

Tack vad go du är som erbjuder din/eran hjälp med köket ♥

Igår satt vi bara mitt i köket och det kändes som det snurrade i huvudet, hihi, vi visste varken ut eller in =) Så jag kanske kan komma att be om lite goda råd om det är ok? Ibland är det bra om någon ser med nya ögon på saker och ting.

Kram och ha en skön ledig dag idag med flickorna!
Mia

Lavendeldockan sa...

God morgon.
Vilka undebrart vackra ägg du har gjort,har du någon knep hur man gör egna påsäkägg,har försökt men får inte riktigt till dom.
ha en underbar dag
varm kram erica

Annas Vita Hjärtan sa...

Wow så söta ägg!!! Jag måste verkligen komma igång med lite pyssel jag med!

Ja visst är dörrarna fina! Snälla kan inte du och Mia komma och hälsa på hos mig någon gång! Då kan vi åka runt till alla ställen och ni ska få träffa Susanne på Ängshagen, det skulle vara så roligt!

Ha en underbar dag med dina barn!

Kram Anna

Belle Brocante design sa...

Beautiful romantic eggs!

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, vad vackert....saknar ord vännen!


KRAM
Hanna

Anonym sa...

Vackra ägg du skapat! Ännu en ny klädnad, så sött med de små urtavlorna och tårt/kakservetterna.

Gillar det enkla inte för mycket pynt på äggen ska det vara och som vanligt har du hittat den rätta balansen. Duktiga Marie!

En fin ledig dag önskar jag dig och barnen!

Kram Renate

LenaS sa...

Åh vad fina ägg, har precis målat klart ett gäng med ägg som ska börja dekoreras idag ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Lisas torp sa...

Jättesöta påskägg - helt i min smak med alla spetsarna och de små urtavlorna - såååå läckert!!!

Ja, man vill gärna tänka på påsken nu, dessa soliga dagar.

Kram
Lisa

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Vilken tur att din pyssel lusta kommit tillbaka.
Helt underbara ägg, rolig idé som man kanske får lov att låna???

Ja snart är det påsk, ännu en av höjdpunkterna för oss som gillar att dekorera och pyssla, eller hur?

Är väldigt förtjust i våren för då brukar våren vara här.

Hoppas att pyssel lustan håller i sig idag, då kanske du och flickorna kan göra lite fler ägg.

Ha en skön dag tillsammans
Kramisar Jeanette

Tess på Tilda och Mamma sa...

ÅH Vännen så underbara ägg och med små urtavlor tack för tipset. Bloggar är ju bättre än alla tidningar man köper.Sitter i fjällen och väntar att backen ska öppna.Inspirationen och pyssel suget är på topp, brukar alltid bli så när man är borta och inte har tillgång till pyssel saker.
Kram Theres

no47-mia sa...

Hej Marie!

Åh, vilka fina ägg du pysslat till!

Jag har faktiskt med pysslat till några. Får se om jag törs visa dom. Nä, min inspiration till att pyssla har med legat under snön tror jag. Men som din börjar den komma fram lite smått.

Ha en härlig dag Marie med mycket mys och gott fika!


Kram på dig!
Mia

gamla skolan sa...

Vilka underbara ägg ! Du skulle göra fler och sälja , dom hade haft strykande åtgång , jag hade köpt på direkten ! Hoppas ni får en skön ledig dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Designe sa...

Såå vackert och fint arrangerat! Har du inte varit pysselsugen?? Jag tycker du har nytt fint pyssel här hela tiden! Ha en bra dag! kRAM :)

Huset vid sjön sa...

Men vilka fina ägg *L*
Får jag fråga var du har hitta såna små dekorationsurverk? Dom var sååå söta.

Ha det gott
Kram Cattis

Made in Persbo...Carina sa...

Vilka söta ägg! ...och så fiffigt med urtavlorna!

Presenten med spetsrosetterna du fick var ju sanslöst vackra! Roligt att sådant finns bevarat!

Ha det gott på er lediga dag!

Kram, Carina

All Seasons sa...

what a beautiful eggs have you make, I like it!! Have you seen my Easter-eggs on my blog? Take a look and see....:-D
Have a lovely wednesday.
Hugs from me
Patricia
Holland

Hulda sa...

Virkelig vakkert, Marie. Skjønne egg du har dekorert. De var så flotte i kurven din sammen med eucalyptus. Takk for god inspirasjon!

Sara sa...

Åhh vilka fina ägg du har gjort!
Jag tänkte pyssla lite idag med ägg och annat roligt, fick lite inspiration av dina ;)

ha en bra dag!
Kram Sara

blomsterboden i skanör marie sa...

Vackra, enkla, underbara ägg, vad mer kan man önska sig;=)

Kramkram ha en underbar dag med barnen. / Marie

Mitt hvite hus sa...

Hei Marie..
jammen godt at pyssel lysten våknet... så skjønne egg du har laget.. herlig når de ligger mange sammen..


klemmer Kerstin

Mitt hvite hus sa...

Hei Marie..
jammen godt at pyssel lysten våknet... så skjønne egg du har laget.. herlig når de ligger mange sammen..


klemmer Kerstin

Hildas Hem sa...

Men, så snygga ägg du har gjort...
Ser så vackert ut i korgen!!!

Kram

Hildas Hem sa...

Men, så snygga ägg du har gjort...
Ser så vackert ut i korgen!!!

Kram

Linda sa...

Vilka vackra ägg! Jag önskar att jag hade din energi till just pyssel för det är så roligt. Men oftast prioriterar jag att virka istället, och det kanske är mitt pyssel =)
Jag ska tipsa min syster om dina ägg, för hon var sugen på att göra några nu till påsk.

Kram Linda

Tigris Predikantan sa...

Vilka ovanligt ljuva påskägg ... och så helt vita. Jätte fina!
:)

Sussi sa...

Känner precis som du...pysselinspirationen har inte riktigt infunnit sig, men nu...! Med sol och smältande snö och vår resa till Provence som närmar sig med stormsteg...När vi kommer fram kommer jag att vara supersugen på att pyssla och fixa, det slår aldrig fel. Ska försöka låna internet av våra bofasta vänner där nere så jag kan lägga upp lite bilder på bloggen.

Kram/ Sussi

Lantliv i Norregård sa...

Hoppas Ni har en skön dag!!!
Äggen är såååååååååå fina, blir pysselsugen igen;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilka vackra ägg du pysslat ihop. alldeles lagomt mycket dekorerade.
Själv är det alldeles för mycket vinter än. Skapar lusten har inte riktigt tinat fram.

Kram Viveka

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Vilka fina ägg du gjort:) Har heller inte haft så mycket inspiration i vinter men nu när man känner att våren är på G så börjar även den komma krypande:)

Ha en bra kväll.
Kram Kristina

Änglarnas hus sa...

Halloj!..
Äggen blev jättefina..snyggt att använda tårtpapper..och sen dent lite ruffigare snöret gjorde att de inte blev allt för söta!!

Skönt att ha en ledig dag så här mitt i veckan!

Kramis Sanne..

Hem och Harmoni Marie sa...

Ljuvligt vackert! Lite Jeanne d'Arc känsla över det...
Fint att samla äggen så i en korg.

Ha det gott, kram Marie

Lilla huset på prärien sa...

vad skönt att ha en ledig dag sådär mitt i veckan... det tåls att tänka på. ja det får dröja ett tag såklart. jag har ju just börjat nytt jobb.

fina ägg du har gjort! jag har också gjort idag... får se när jag hinner fota :)

kram jenny

Margareta sa...

Kan inte tänka mig finare ägg än dom du visar.Ljuvliga.Så mysigt att lägga dom i en korg som i min tankevärld mormor hade när hon bar in äggen från hönshuset.

kram Margareta

inger susanne sa...

Jeg liker ikke engang påskepynt... Men dette var lekkert! Helt skjønne de eggene!
Takk for inspirasjon nok en gang:-)
Klem, Susanne

Linas Vita Hem sa...

Hej hej Marie!
Självklart ville jag att du skulle ha en award, tycker ditt hem och din blogg är underbar! Vilka söta ägg du gjort, ser så fint ut!
Hoppas veckan är kanon!
kram/L

Tulipa sa...

Imponerad..(som vanligt ska tilläggas! *ler*)

Superfina ägg!
Vilken tur att inspirationen kommer smygande igen då, den vill man ju inte vara utan, det vore alltför trist! Och du är en mästare på att skapa vackert!

Stor kram mariette

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,

Ljuvliga ägg! Hoppas ni har haft en härlig ledig dag.
Hälsningar Monica

Conny - Frøken Klara sa...

Hej ven... Neej hvor er de altså fine dine æg.. Du er suuper god til at finde på altså.. jeg ha rogså selv været i gang med at pusle lidt påske pynt, som jeg skal tage billeder af og lægge ind på bloggen her en af dagene... Jeg må sige, at jeg grinte og grinte af dit indlæg på min blog om det fine fine maleri, som din dattter havde lavet... Det har jeg også prøvet her i huset.. Jeg knoklede og knoklede med at fuldspratle og derefter tapetsere og male min drengs værelse, da jeg var højgravid med nr. 2 barn. Det belønnede han med at tegne det "smukkeste" KÆMPE billede på væggen bagefter derinde... Hmm, godt at han kun var en lille dreng, ellers havde jeg vist skældt ham v... ud.... *))...*smiler*... Ha´en helt fantastisk dag imorgen ven... KNUS fra Conny

Under mina Tak sa...

Jättefina ägg! De små uren var jättesöta. MVH JOhanna

Vita små hjärtan sa...

Å vilka ljuvliga ägg!!!! Du har alldeles underbara bilder!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Vitaboet sa...

Underbara ägg...Mysigt att påsken snart e här,eller hur:).

Njuter som vanligt av dina bilder. Hoppas allt är jätte bra med dig. Kram Camilla

Drömmar & Verklighet sa...

Hej,
jag har nästan precis hittat din sida, vilket resulterat i att jag tittar in hos dig varje dag nu.
Dessa ägg var ju så fantasiska!

Önskar att jag hade den där pysselådran..

Hälsningar
Cecilia

Drömmar & Verklighet sa...

Hej,
jag har nästan precis hittat din sida, vilket resulterat i att jag tittar in hos dig varje dag nu.
Dessa ägg var ju så fantasiska!

Önskar att jag hade den där pysselådran..

Hälsningar
Cecilia

Skogsfrun... sa...

håller med om att inspirationen letar sig tillbaka när tövädret kommer! :D Äggen blev ju väldigt fina dom!

Kram pernilla

amelie sa...

vilka underbara ägg du gjort marie!
själv har jag inte hunnit pyssla än men det kommer väl! Det är så kul att göra sina personliga. Urtavlorna på dina ägg passade ju perfekt eftersom man förstått att du gillar det väldigt mycket!

Återigen tack för en så fin och inspirerande blogg!

mvh/ Amelie

amelie sa...

vilka underbara ägg du gjort marie!
själv har jag inte hunnit pyssla än men det kommer väl! Det är så kul att göra sina personliga. Urtavlorna på dina ägg passade ju perfekt eftersom man förstått att du gillar det väldigt mycket!

Återigen tack för en så fin och inspirerande blogg!

mvh/ Amelie

linnea-maria sa...

Vilka fina ägg du har pysslat ihop! snyggt med tårtpapper! Du har fått en riktig skatt ser jag i inlägget nedan. Lyckliga du :)
/linnea-maria

Klarar/Ida Stina sa...

Hej! Har börjat kika in på din blogg ganska regelbundet nu och den inspirerar verkligen! På lördag ska jag troligtvis ääntligen på loppis, har längtat länge.. Ville oxå tipsa om att jag har en tävling på min sida, http://idastinas.wordpress.com. Där lägger jag ut handgjorda saker (främst kort) och i tävlingen kan man vinna ett valfritt sådant. Välkommen in vettja! :)Ha det bra! /Klara/Ida Stina

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Hej Gullefina!!

Beundrar alltid ditt pyssel...och det märks aldrig att du inte har någon inspiration!! =)

Skulle va jätte mysigt att ses...kanske ska vänta lite tills snödropparna tittar fram!!

Mysigt..=)

kramis Malin

Christelle sa...

Quelle belle tendresse dans tes photos charmantes !