onsdag 3 mars 2010

En rosa fluffig maräng

Häromdagen när snön åter igen vräkte ner kände jag hur mitt humör hamnade ända ner i tårna, kändes så hopplöst. Men på kvällen när jag sen var och handlade mat fick jag syn på denna "fluffiga rosa maräng" och då var det dåliga humöret som bortblåst. Blommor får mig alltid glad och är de då billiga också så känns det ännu bättre. 69 kr tycker jag var ett fyndpris för denna jättestora hortensia.
k
Hade ingen tillräckligt stor kruka så jag tog och satte ner den i en utav mina gamla zinkhinkar. Blev en härlig kontrast mellan det fluffiga rosa och den ruffiga zinken.
k
j
k
Idag har jag och barnen våran lediga dag, härligt! På förmiddagen ska vi umgås med goda vänner och i eftermiddag får det nog bli någon uteaktivitet för här ser ut att bli kalasväder med strålande sol.
jk
Hoppas att ni alla får en fin dag!
Kram Marie

78 kommentarer:

Sheila Payne sa...

Oh how I love your style... I hope your Wednesday is beautiful.

smiles,
sheila

emilias gömmor... sa...

Den blev helt perfekt i zinkhinken!
Ser helt bedårande vårigt ut.

Kram Mimmi

Vit som snö sa...

Det var en uppiggande blomma, vårigt med rosa tycker jag. Fast här vräker snön ner för tredje dygnet i rad....inget kalasväder i sikte. Får gå o köpa mej lite blommor istället.
Kram Cilla

My Lovely Things sa...

Godmorgon!
Åh va fin hortensia.Den blir man verkligen glad av!

Ditt kök är så fint. Du har så många grymt fina saker.. I helgen fyndade jag en bamse stor spillkum, då var lyckan gjord.

Ja det är härligt med sol. Det blir det nog här i dag med.
I går sken solen. Jag var ute och åkte lite pulka med två av barnen.. Härligt. Skaren bar mig med..Nästan i alla fall. Den brast på några håll och då var det bara att kravla sig upp!!

Ha en fin dag i dag..
Kram Anna

My Lovely Things sa...

ooups. Du fick tre likdanan kommentarer av mig.. tar bort två..
Kram Anna

My Lovely Things sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
My Lovely Things sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LantlivsAnette sa...

Åhhh vad härligt..vilken fin blomma..!! Man blir verkligen glad av blommor, jag måste nog köpa ett gäng jag också !!
Ha nu en toppen dag, ledig o allt som du är..gud så härligt !!
Kraaam Anette

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

For et nydelig stillbilde...vakkert vakkert....
kos dere i dag med fri:)
eddaKlemmer

sylvia sa...

hei
så vakkert det ble på din benk,
helt nydelig med rosa hortensia å sink.
ønsker deg en vakker deilig dag..
klem fra sylvia

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh visst förstår jag att du blir på bra humör utav den blomman den skulle verkligen behövas här uppe i norr. Vi har snökaos även i dag.
Kram Theres

Lisas torp sa...

Vilken vacker fluffig"maräng"! Passar ju perfekt i din hink!

Vilken vacker qvilt du har därunder dessutom!! Åh, så snygg den var, och det slitna trädgårdsbordet....!

Hoppas att ni får en fin dag!
Kram
lisa

J O H A N N A sa...

Visst är det härligt och uppiggande med blommor! =)

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Så vackert med din rosa hortensia, älskar dessa blommor men har lite otur med dem, de tycker inte om att bo hos oss :-) Superfint med det rosa mot zink spannen och det översta täcket du har där under bordet, ohhhh så fint och ljuvligt, det andra minns jag du köpte på Maries Brocante marknad. Här är sol också idag men minus, det var slask häromdagen och då tänkte jag på din ord att man faktiskt för en gångskull längtat efter det. Ha en härlig dag. Stor kram Paula

ullis sa...

Bara älskar hortensior! Köpte 2 stycken själv igår...vita...har så svårt att låta bli!
Ha en fin dag! Kramis ullis

Under en vind sa...

Härligt vårig! Så fint där i din hörna!

Låter som om ni har en toppendag framför er! jag ska snart ge mit ut på morgonpromenad...har en rastlös flicka hängandes i byxbenet som snart behöver sussa lite...och när hon behöver sova passar jag på att få sol och motion!

Ha en skön dag! Kram!

Emelie sa...

Härligt härligt härligt! En riktig energikick som lyser upp och sprider lite vårkänsla. Snyggt i hinken!

Ha en mysig dag med barnen!
kram Emelie

Louise sa...

Så vackert med kontrasten rosa/zink! Härligt pris också!

Lena Kristina sa...

Härligt med blommor!

De kan alltid få mig på gott humör även i det mest grå väder. Själv har jag varit ute på Ulriksdal och plockat tulpaner deriekt från löken inne i ornageriet, pratat med "gubben Anders" där som är min favoritträdgårdsmästare. Vi pratade om sommaren och favoritrosor och vips så var Lena på gott humör igen....:)

Vilka fina quiltar du har. Jag har fått tag i världens underbaraste järnsäng och vill hitta minst två fina quiltar till den.

Här är det stååålrande vintersol idag så vi ska till våran "alp" och åka

Kramar till dig
Lena

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakkert ble det... en flott stilleben..

klem kerstin

Hulda sa...

Veldig vakkert! Så heldig du var med den store, og billige hortensiaen. Passet SÅ godt på bordet. Likte så godt bildene dine, herlige, og flotte tepper under bordet.. Ha en strålende dag! Her er det også nydelig vær.

Rikke sa...

Godmorgen Marie
Dejlige billeder du har lagt på din blogg.
Ha en dejlig dag vi ses. Hils familien.....
Knus Rikke Honning og flora.

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Jag det var verkligen en häftig combo..med pastellrosa och ruffig zink!

här skiiiiner solen också..så härligt!!
Hoppas ni får en riktigt mysig, ledig dag!!

Kramis ifrån Sanne..

Lilla Huset sa...

Ja, riktigt vackert - romantisk och rufft i en härlig blandning. Blommor får en verkligen att lysa upp. Ha en skön dag!/Kram Merja

inger susanne sa...

Enig med deg! Blomster løfter alltid humøret:-)
Og hortensia er noe av det vakreste...
Takk for inspirasjon! Jeg skal sannelig gå innom en blomsterforhandler og kjøpe meg noe fint på vei hjem fra jobb i dag jeg:-)
Ha en strålende onsdag!
Klem, Susanne

Renoveringsdags sa...

Älskar Hortensia!! som du skrev Fluffig ´maräng haha perfekt beskrivning!! hmm vill ska nog ta o handla mig en ja me ;)mvh Frida

fröken knopp sa...

Så underbart Marie!! Även här har en Hortensai fått glädja några dagar..Dock en vit..

Min fick hamna i en stor plåtburk..

Hoppas att ni får en jätte härlig dag!!

Varma Kramar Elin

Huset vid sjön sa...

Vilka vårkänslor det väckte hos mig nu med din fina bukett.. Blev jättefint i krukan där *L*

Kram Cattis

Conny - Frøken Klara sa...

Godmorgen søde... Hvor er det skønt med de smukke hortensiaer. Jeg er vild med den smukke blomst i den rå zinkspand, flot flot flot... Jeg håber, at dig og børnene har en rigtig dejlig dag sammen. Min lille baby har været febersyg i 2 dage nu, så jeg glæder mig til at se et smil fra ham igen :-).. Knus fra Conny

Vintage House sa...

Hej,
Underbara bilder och vilken härlig färg lyser verkligen upp det.
Önskar dig en underbar dag i solen
kram
sandra

Willewira sa...

Säger bara tre ord - Wow så fint!!!

Blommor gör susen, det är då säkert! Så är det även hemma hos oss...

Ha en underbar dag!
Kram
Willewira

Designe sa...

Underbar hortensia och så vacker den blev i hinken! Älskar gamla zinkhinkar! Passar så bra på det gamla slitna bordet oxå! Ha en skön ledig dag! Kram :)...solen lyser svagt genom snöyran här..

Rosor och Spetsar sa...

Visst är det härligt att man kan göra lite vår inne, och så vackert du gjort vår med den underbara hortensian och den vackra hinken till. Mums vilka fina plädar du visar oss idag också.
Jag har också ledigt idag, skönt.
Kramar
Annelie

Annas skattkammare sa...

Fluffigt och ruffigt! I like! ;) Såå fint allt blev tillsammans där Marie! Förstår att humöret gick upp i topp igen.. mitt dalade också när det snöade, men nu skiner solen så nu är det liiite bättre.. =) Ha en underbar dag!
Kram /Anna

Millas hem sa...

Like it Marie!

Här är det också kanonhärligt vader!

Kramis

Systrarna vitt sa...

Finfina bilder. Även vi har sol idag :-).
Kram Liselott.

Madame Petite sa...

Vackert, vackert.... underbart! Så fint med det slitna bordet med de rosa blommiga!

Tusen tack för härlig onsdags inspiration! Nu ska jag rota fram blom plädarna...

Kramar från Jenny

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Helt underbara bilder..! Hortensian, zinkhinken, quilten och det gamla bordet ger mig rysningar av välbehag =)

Kraaaam
Mia

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Å, en sån härlig färg på hortensian :) Håller verkligen med dig om att blommor får en att bli på gott humör!
Vad härlig eran dag låter. Jag är oxå ledig idag med mina tjejer.
Kraam Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh jag älskar hortensia.......... Det där var verkligen en glädje-injektion som heter duga.
Nu ska jag kliva iväg till lokalen och skapa inför helgens mässa. Det ska bli så roligt att äntligen få komma iväg och träffa människor, att få "skylta upp" lite........
Det är så ljuvligt väder här idag så man kan inte bli annat än lycklig alltså. Har en liten förkylning som ska ut, men det blir nog bra det också.
Ha det gott Marie!
Kram kram Mia

Dreaming In Pink With Roses sa...

Hi Marie! Thanks for making me happy this morning!! Your flowers & photos are absolutely gorgeous!! Just what I needed!! :)


Big Hugs ~ Teresa

katarina sa...

Hallå där gulliga Marie1

Ååå så fint du har det...som vanligt!!
det blev jätte bra med skänken där!

Hortensian var jätte fin...jag har så svårt att hålla dem vid liv...:(
Ha en härlig kväll!
Kram kram

Anonym sa...

Vilken vacker fluffig maräng! Är själv inne på lite rosa tema gillar den färgen på våren och även vissa gröna nyanser.

Mycket snygg kontrast till zinkhinken!

Gillar din charmiga slitna bänk och de ljuvliga quiltarna.

Ha en mysig ledig dag!

Kram Renate

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken uppfriskande maräng :)

Mitt i snöyran är det ju sånt man längtar efter. Såg en bloggare som lagt ut ljuvliga sommarbilder och jag rös av välbehag. Det är då man minns att det kommer ännu en sommar...

Kramen till dig

Viveka

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag var ock köpte mig ett gäng med blommor igår, jag också... Törs väl knappt säga att det var en hortensia, det också... bland annat. Den var också väldigt billig... Sen blev det en tusensköna också... längtar ju så man blir tokig...
Kram
MArie

Hildas Hem sa...

Jätte fin bukett. Snyggt mot zink!
Man mår verkligen bra med blommor kring sig.

Kramar

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar blomma du hittat den blir man ju glad av att bara titta på. Passade jätte bra i hinken.
Kram/Helen

Villa König sa...

Oh these photos are so great!!! I love your style! The pink colour of the flowers together with the tin looks georgous!
Hugs Yvonne

Hagagården sa...

Hej
Ja det var verklige ett fynd pris för den fina blomman,så himla fint.
Kram o ha det så gott.
ninni

rosenskära sa...

Hej Marie! Det låter så otroligt härligt med en ledig dag mitt i veckan, måste kännas som riktig livskvalitet.
Hortensian är hur fin som helst och visst var det ett riktigt fyndpris. Jag har tyvärr svårt för att få dem att överleva men du har nog grönare fingrar än jag!

Kram/Lena

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Men vilken fin hortensia du skaffat dig, och riktigt billig:) Fint i zinkhinken.

Ha en trevlig kväll.
Kram Kristina

Lantliv i Norregård sa...

Underbaaaaaaaaaaart Marie!!
Så vackra bilder, duktiga du!!
Jag njuter så;o)
Ha det bäst!!

Kram Kram Malin

nathalie sa...

hello

i just discover your blog...i like the color -the pictures, the flowers...allll.

have a nice night

nathalie from chinerdslefroid.com

Jessica sa...

Oj, vad jag blev förvånad och glad när jag fick se en bloggerska jag kände igen. Har växt upp i samma lilla samhälle som du, men flyttade därifrån ganska tidigt för att senare återvända till en lite större stad i närheten, där jag nu bor med man och 3 pojkar. Du har ett fantastiskt vackert hem som jag blir otroligt inspirerad av. Är mammaledig nu så jag fullkomligt "knarkar" inredningsbloggar på dagarna. Nu när jag vet att detta är din blogg så kommer jag att hälsa på betydligt oftare! Vet ju att din mamma var och är säkert fortfarande väldigt konstnärlig, så du har säkert att brås på. Tack för att du delar med dig av ditt vackra hem.

Kram Jessica (fd. Larsson)

Love Peace Pionies sa...

å herlighet så nydelige bilder..
hortensia er så flott!!
klem

Love Peace Pionies sa...

å herlighet så nydelige bilder..
hortensia er så flott!!
klem

Jeanettes hus sa...

Grattis vännen!
Vilket fynd, 69 kr och så stor.

Visst är det en humör höjare när man tar in lite vackra blommor.

Marie, så söt du är på bilden.
Är den nytagen???
Jätte söt!!!!!

Ha en skön torsdag imorgon
Kramisar Jeanette

Marie sa...

Hej Jessica!

Vet inte om du läser det här, men jag skriver några rader ifall. Vad glad jag blev när jag såg din kommentar, vet precis vem du är. Tänk att du kände igen mig på kortet, det måste vara evigheter sedan vi sågs!!!!

Jag antar att du kanske bor i Skövde nuförtiden då, själv har jag hamnat i lilla Hjo. Om du vill får du gärna maila mig vitaranunkler@hotmail.com så kan vi "prata" lite mera.

Kram Marie

Ps.Tack för dina snälla ord om mitt hem!

Gúa sa...

Pussss på dig min söta vän!
Tack för varma ord och du, det samma till dig Marie. Du är bäst!

Ljuvliga maräng bilder...tänk att innan vi vet så är det...SOMMAR!!!

Stora kramen min till dig...

Sussi sa...

Älskar kontrasten mellan den ljuva rosa hortensian och den ruffa zinkhinken!
Min tulpanbukett den här veckan blev en marsipanrosa goding i en gammal handblåst glaskruka.
En klar humörhöjare den också! Blommor behövs så här års, massor av blommor...
Kram
Sussi

Galleri Hönshuset sa...

Hej.... där är du ju =)

Såg din fiffiga idé för att tag sedan om hängaren över dörren, och gjorde likadant i verandan. Min hängare är så lång så den passar inte nånstans förutom där, så Tack för tipset =) Skrev i inlägget att jag inte minns vem jag fick idén ifrån....

Härligt med rosa...

ha det gott. Kram PIrre

Vita små hjärtan sa...

Å vad härligt!!!! Rosa och alldeles vårigt!!!! Jag njuter...
Kram Agnetha

HOUSE of ADELA sa...

Mmmmm gillar verkligen rosa Hortensia! Har en själv en rosa hemma i fönstret, är så fint till allt det vita;)
Väldigt fint arrangemang du har på bänken där. Gillar den slitna stilen;)
kram till dig
Adela

Älskade pion sa...

Vad mycket vackert,en fröjd för ögat. :) Vad kul att få se en bild hur du ser ut.Ha en riktigt härlig helg. Kramar Ulrika

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Vilken underbar blomma!
Jag älskar verkligen hortensior men de är inte lika förtjusta i mig, de dör efter ett litet tag, buhu!
Hoppas att ni hade det mysigt på er lediga dag. Idag är jag oxå "ledig"=VAB med 2 snoriga febriga pojkar, suck! Har passat på att fota tallrikshyllan som J snickrade åt mig förra året. Den har äntligen kommit upp och det blev SSÅÅ fint, välkommen in och titta :) Tacka J än en gång från oss!
Stora kramen från Maria

Maria sa...

Jag älskar hortensior men de är ju lite svåra att hålla levande inne, hoppas mina klarar ett par veckor till så man kan ställa ut dem sen :)

Kram

Sue-Anne sa...

Your hydrangeas look lovely but I just adore those quilts folded up under the table!

Liten Bod sa...

Så många fina bilder jag missat under min icke-blogg period! Jag förstår precis hur du kände dig, och jag försöker också bota det med pyssel och nya blommor :) Kul att se en bild på dig, så modig är jag inte ännu, men har ju ett år på mig om jag ska följa din modell :) Kram, Tina

Mycket annat & lite betong sa...

Det blev fint med hortensian i zinkhinken på det slitna bordet!

Hälsningar Agneta

Inspiration i vitt sa...

perfekt vackert hos dig Mari, jag njuter alltid hos dig. Ryckte med mig en hortensia jag med när jag handlade på Coop. Normalt sett brukar jag handla på Maxi men taket på Maxi har ramlat in så hela byggnaden håller på att kolappsa, huuuu.
Kram på dig/Ingela.

gamla skolan sa...

Underbart ! Härlig kontrast mellan den vackra blomman och den råa spannen !! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Eva sa...

Jag blev så glad när jag såg dina bilder - jösses så fint det blev med den rosa marängen - kanske man ska ut och leta ngåot sådant i helgen!

Kram Eva

Eva sa...

Jag blev så glad när jag såg dina bilder - jösses så fint det blev med den rosa marängen - kanske man ska ut och leta ngåot sådant i helgen!

Kram Eva

rosenskära sa...

Hej igen Marie! Jag jobbar inte heller heltid längre men har valt kortare arbetsdag fem dagar i veckan i stället. Det är såå skönt att ha tid för både mig själv och barnen på morgonen. Jag valde det utifrån att jag visste att en ledig dag i veckan bara skulle betyda plock, städning och tvätt för mig för sån är jag.

Ha en skön helg!

Lena

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

så vacekrt, så nydelig med denne rosa horthensiaen ...
klem,klem...

Jessica sa...

You´ve got mail....

Nu har jag läst ikapp hela din blogg! Så kul och inspirerande, men nu är jag helt slut och ska krypa till kojs. Imorgon ska jag sy en gardin till badrummet, a´la Marie.

Jag köpte 2 stora vita Hortensior på Blomsterlandet för 49 kr i förrgår! Jag har köpt 1 liten tidigare som har överlevt i flera veckor, t.o.m. hemma hos mig, vilket är ett under. Jag brukar få handla blommor stup i ett för de bara vissnar och dör. Det jag gjorde var att lägga lecakulor i botten av krukan och sedan fyllde jag på med vatten så att innerkrukan hela tiden står i vatten. Det verkar de gilla, mina Hortensior. Jag har gjort samma sak med mina "Plättar i luften" och de har också hållt sig jättefina länge.

Kram Jessica

Jenny sa...

Förstår att du blev glad av din fluffmaräng ;) Det blev fantastiskt fint! Kram

Made in Persbo...Carina sa...

Mmmm...vilka ljuvlia bilder! Förstår att den hortensian fick dig på gott humör :)

Qviltarna är så ljuvliga där också på det vackra bordet.

Här har vi legat i magsjuka hela familjen och vi känner oss så där lagom urlakade :/

Kram, Carina