måndag 8 mars 2010

Gåva

Ny vecka, nya möjligheter! Hoppas att ni har haft en bra helg! Här har vi inte gjort mycket alls, så skönt. I lördags var jag och Elsa visserligen iväg en liten sväng, som bl.a inkluderade ett loppisbesök, men annars har vi mest varit hemma och tagit det lugnt. Resultatet från loppisen blev magert, vi köpte dock en hög med pappersägg som vi ska pyssla lite med.
j
Även om inte loppisen innebar några fynd så har då jag fått en fantastisk skatt i min ägo. Av min faster har jag fått en hel påse med riktigt, riktigt gamla, kragar, rosetter, spetsar m.m. De kommer från en butik som lades ner för många år sedan och har till och med prislapparna kvar. Har försökt att fota en del utav sakerna så att ni ska få se dem, men det var svårfotat, så klicka gärna upp bilderna så ni ser de fantastiskt vackra grejerna ordentligt!
k
l
l
k
Det är verkligen så att det som är skräp för någon är en skatt för någon annan. Tack snälla Ammi!
k
Hoppas att ni alla får en riktigt bra start på den nya veckan och att solen lyser härligt på er!
l
Kram Marie

43 kommentarer:

Skatan sa...

Godmorgon Marie!

Vilken present du har fått. Det är läckert när någon annan vill bli av med sådant de upplever som hyllvärmande skrot, och en annan går i taket av glädje ;)

Ny vecka, nya utmaningar. Jag undervisar intensivt under våren så jag vet vad jag har framför mig...det tar emot mentalt, men tack och lov går veckorna raskt undan!

Önskar en fin vecka till dig med!

Kram,

Anna

Gúa sa...

Jesus så vackert! Nu dog jag litegrann..:)
Åhh,vet du jag jag får massa barndomsminnen när jag ser alla dessa kragar och...prislapparna!! Lovely!...Tänker på en underbar butik som fanns i min hemstad när jag var barn..:)

Ja detta blir en bra dag!

Puss och kram och den bästa veckan till sig min sötis...

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Wow, vilka underbara kragar och spetsar! Förstår att du blev överlycklig.

Gillar ditt köksskåp också - både före och efter. Det ser ut att ha haft fina slipade glas i dörrarna "före"(?) Du sparade väl dem? Absolut en skatt för någon! Såna kan man ha mycket roligt med. Det finns ju de som arbetar med glas (ex. jag).

Ha en bra vecka!
Susanne med glasbitarna

Vita rosor och förgätmigej sa...

Så sött! Det är något visst med gamla spetsar... Man kan riktigt känna historiens vingslag.
Kram/ Anna

Vintage House sa...

oj vad mycket vackert du fick:)
så underbart:)
ha nu en härlig måndag
kram
sandra

Mona Christin sa...

Hei.

Så heldig du har vært.

Ha en fin mandag.

Klem fra Mona C♥

Loppisliv sa...

Gamla spetsar och kragar är det något alldeles speciellt med, de är så himla vackra. Vilket handarbete va? Kanske man kan använda dem till en söt sommarblus eller kanske sy på en kofta eller väska eller något...? Vackert bara att ha liggande framme också.

Ha nu en toppenfin måndag gulliga du, Kram kram Paula

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Åh vilken underbar present av din faster!
Bilderna är fyllda av nostalgi och alldeles underbara ♥

Igår rev vi väggen mellan matköket och den delen där vi hade bord och stolar, och jösses vilket JÄTTE-kök det ser ut som nu haha. Skall se om jag kan visa bilder sen. Det ser ju inte klokt ut nu, men det är såå kul att vi är igång så långt med projektet.

Kram vännen, ha en jättefin dag!
Mia

Älskade pion sa...

Men så mycket vackert på en gång,förstår om du är nöjd över din gåva.Ha en riktigt härlig vecka. Kram Ulrika

Vita små hjärtan sa...

Vilka ljuvliga bilder... Jag njuter och inspireras!
Kram Agnetha

LenaS sa...

men åh vad vackra saker, som sagt en riktigt fin skatt!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Annas skattkammare sa...

men åhhh så ljuvliga! Vilken lycka att få sådana skatter! Ha en toppen start på veckan!
Kram /Anna

Linda sa...

Fram för fler sådana presenter! Och du har helt rätt, skräp för någon blir en skatt för en annan. Just därför är det så kul med loppisar, där finns något för alla!

Kram Linda

ANETTESHUS.COM sa...

Å, så mye vakkert!! Så heldig du har vært, Marie!

Ønsker deg en fin start på en ny uke!!

Klem klem
Anette:)

p.s. din blogg er underbar;)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tänk om man fick en sådan fin present.. vilken Lycka! Och vilken tur att du fick den! Underbara små saker, och det andas verkligen nostalgi om bilderna... Härligt!
Finns mycket fint man kan göra med dom... om man vill.
Kram
Marie

Bygatan sa...

Hej Marie!

Så kul att få en sån skattgömma, med prislappar kvar t.om.

Själv har jag jobbat hela helgen och känner mig lite trött.

Ha en fin vecka kära du:)

Kram Lena

Anonym sa...

Vilken underbar gåva, så vacker!
Den skattgömman är guld värd.

Precis som du skriver det som är skräp för någon annan....

Här lyser solen idag igen.

Önskar dig också en bra start på veckan!

Kram Renate

Rosaliljan sa...

Hej Marie.

Jag har förstått att du bor i Hjo, själv är jag ifrån Tibro.
Älskar att läsa din blogg, den är otroligt vacker.
Men en lite fråga? Var hittar du alla loppisar här omkring?

Mvh / Malin.

inger susanne sa...

Så vakre kniplinger og blonder! Herlig at de er så gode som nye. Fantastisk gave du fikk:-)
Deilig med en rolig og stille helg synes jeg også.
Ha en kjempegod uke!
Klem, Susanne

Inspiration i vitt sa...

vad vackert du har fått en riktig skatt.
Spetsar och band kan man inte få nog av känns det som. Man behöver alltid det till nånting.
Ha en bra vecka Marie så hörs vi snart igen.
kramar i massor/Ingela.

Mitt hvite hus sa...

Så nydelig gav e du har fått... herlige blonder...
ja slikt blir man gald av..

Herlige bilder du har tatt også..

ha en fin uke..

klem Kerstin

Livet på kyrkstigen sa...

Underbara bilder!

Jenny sa...

Vilka vackra gamla spetsar du fått Marie, de kom väl till helt rätt hem/person:)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Petit Eyekiss sa...

Underbart, så underbart!

Ljuva Lantliv sa...

Härliga bilder på vackra spetsar. Älskar dom små urtavlorna också! Önskar dig en fin vecka! KRAM Anna

fröken knopp sa...

Vilka härligheter Marie..Så ljuvliga!!!

Hoppas att du fått en bra start på veckan!!
Kramar Elin

sylvia sa...

hei.
åå dette var herlig ,noe så vakkert,
heldig du,det er så koselig når det havner i hender til folk som virkelig setter stor pris på det.
nydelig skatt dette er.
ønsker deg en flott dag vidre.
klem fra sylvia

Lisas torp sa...

Men Åååååååh, så mycket vackert! Vilken gåva att få och vilken tur att inte alla har samma smak! Du var verkligen den rätta att ge det till! Bara din presentation här säjer ju en del! Sååååå fint!

Önskar dej en fortsatt solig och fin vecka bland spetsarna!
Kram
Lisa

Hulda sa...

Flotte blondesaker du har fått fra din faster. Nydelig. Fine bilder av sakene. :)

Lenas trädgård sa...

Vackert! Ska du göra nåt särskilt av dem eller bara ha dem till "lyst"?
Jag har en moster, som jobbade på "Myrorna" i Sthlm flera år, och när hom kom ner till oss i Blekinge hade hon med sig jättemycket gammal, vackert, som hon köpt åt oss. Bla märkestavlor(...var har jag gjort av dem?), gamla dukar och spetsar fanns det också. Det var som julafton för mig och min mamma!
Tack för nytt ögongodis, som du alltid visar oss.
Lena

Lantliv i Norregård sa...

Vilken skatt Marie!!
Det är ljuvligt alltihop!!
Vilken lycka att få ta över något sånt;o)

Ha det bäst
Kram Kram Malin

Vitaboet sa...

Hej hej!

Åh så vackra spetsar du fått, vilka skatter.

Du visar alltid så fina bilder, och jag blir på bra humör här hos dig helt enkelt. Jag var också på loppis, igår, och hittade lite fint.

Hoppas du får en jätte fin vecka. Kram Camilla

Änglarnas hus sa...

Ja det kan man kalla skatt det!..jisses vad glad du måste ha blivit..så fina som de är..men tänk också så mycket fint de kan bli!

Kramis Sanne..

Sussi sa...

Ahhh...underbara! Jag samlar också på gamla spetskragar, se mitt sista blogginlägg....Det är så fascinerande med dessa konstverk som kvinnor har suttit och totat ihop ute i stugorna förr. Vilken skicklighet!

Kram
Sussi

Rosor och Spetsar sa...

Vilken skatt du fått, underbart.
Vilka fantastiska kreationer att njuta av.Och prislapparna, vilka minnen de väcker,min faster hade en butik när jag var liten, och lycka var att smyga omkring där.
Ha en bra vecka
Kram
Annelie

Linas Vita Hem sa...

Hej hej Marie!
JA det var verkligen en fin skatt som du fått! Vad underbart!

Du har fått en award av mig som finns att hämta på min sida. Den får du för att du inspirerar mig varje gång jag kikar på din sida med ditt underbart vackra hem!!
Kram/L

liven sa...

En fin gave du fikk!!
Nydelige blondesaker.....og fine bilder du har tatt!!
Her var også helgens loppis magert.....
Våre loppis er ikke som deres i Sverige men noen gode funn kan man være heldig med!!

Ha en fortsatt fin uke :o)

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Men oj vilken gåva. En riktig skatt!!!! Å vad ljuvligt!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Vilken skatt du fått!
Grattis!

Dessa kan du ju göra sååååå mycket fint med.

Som sagt vi tycker så olika vi människor. Vi shabbisar är nog lite speciella som ser skönheten i allt det som andra tycker är skräp.

Idag blir det Erikshjälpen för mig.
Hoppas på tur!

Ha en skön vecka!
Kramisar Jeanette

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken underbar skatt du fått av faster! Så snällt! Tänk vad mycket fint du kan åstadkomma med det!
Ha en goer vecka, Marie!
kram
nina

Hem & Hav sa...

Hej Marie! Vilken underbar present! Ljuvliga spetsar! Ha en fin vecka! Kram Katta

gamla skolan sa...

Oj ! Så vackra , vilken skatt ! Du får visa sen , vad du gör med dom . Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Huset vid sjön sa...

Vilka gåvor. Är det dessa urverk du har till påskäggen ovan? Lade in en undran nyss om dom söta verken.

Kram Cattis