fredag 19 mars 2010

Hallbilder

Hej på er! Hoppas att ni har haft en bra vecka! Här har den väl varit mindre bra, så nu hoppas jag att helgen blir desto bättre istället. Har varit välbehövligt med en paus ifrån datorn, men nu känner jag lite smått abstinens. Ska kika in till er andra under helgen.
k
Dagens inlägg innehåller några bilder från våran hall. Här finns fyra stora fönster så det blir ett väldigt härligt ljus här ute de dagarna solen lyser (det gjorde den dock inte när jag fotade dessa bilder). Har satt upp några ramar på väggen. Gillar ramar och tycker att de är lika fina utan innehåll egentligen. Nu satte jag dock dit några gamla kort inuti (direkt på väggen med lite tejp bakom).
kl
Plåtasken har jag fått av någon som vet precis vad jag tycker om. Den var en del utav den mest fantastiska present jag någonsin har fått. En stor kartong fylld med gamla vackra saker som var utvalda med omsorg. En helt oväntad gåva som gjorde mig rörd till tårar när jag öppnade den. Tack än en gång!
j
Den lilla broschen som jag fäst på ljusen har ett foto utav min mammas morfar. Det är tur man har en mamma som sparar på ALLT, vet inte hur många skatter hon har kommit med under åren.
jk
Utanför dörren (som ni skymtar där i kanten) väntar ett utav vårens projekt, nämligen att göra färdigt yttertrappan. Vi har t.ex inget räcke än och den här vintern har man varit lika glad varje gång man har tagit sig ner utan att någon incident har inträffat!!!
ghjjk
Ha en bra helg!
Kram Marie

56 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så koselige bilder du viser:)
Masse gamle ting med sjel...så heldig du var som fikk en hel eske med ting:)
Ha en fin dag
eddaKlemmer til deg

Vintage House sa...

hej vännen
en sådan underbar hall du har jag hade oxå kunnat hoppa in bilden och velat strosa runt. kanske ska träffas??
mycket fina och underbara saker och kul med en mamma som sparat på allt.
Nu önskar dig en underbar helg jag ska på auktion och hoppas komma hem med en massa fydn

LantlivsAnette sa...

Gomorron där borta !!
Åhh så fint du har det i hallen, det är en fröjd varje gång du visar bilder på den !!
Såå fint med ramarna på väggen..
Jaa, du må tro att det är skönt att ha kommit hem, att resa i jobbet är inget för mig, ett nödvändigt ont bara..
Ha nu en toppen helg..så fikar vi nåt gott idag också, det får vi inte glömma
Kraaam Anette

emilias gömmor... sa...

Kan förstå att du blev rörd av den fina gåvan, vem hade inte blivit det! Underbar hall! Hoppas du får det bra i helgen!

Kram Mimmi

Rosor och Spetsar sa...

Det var ju jättefint med ramarna med de fina korten tycker jag. Vad härligt att du fått en så fin gåva- lycka.
Jag tyckr det ser ljust o härligt ut i din hall.
Ha en fin helg
Kramar
Annelie

Loppisliv sa...

Ohhh vilken fin gåva du fått, förstår att du blev både rörd och glad över den. Ljuvlig bilder från din hall, så snygg yttedörr, älskar fönstrena i dem och vad snyggt med ramarna på väggen. Alltid lika härligt att kika in här hos dig. Ha nu en toppenfin helg goa Marie. Kraaam Paula

Lisas torp sa...

Vilken härligt vacker hall du har!!! Ljus och fin och med många fönster - så jätteskönt och vilket välkomnande man får då. En hall är ju jätteviktig tycker jag, första intrycket liksom...!
Hoppas att allt lugnar ner sej omkring dej nu.
Kram
Lisa

Conny - Frøken Klara sa...

Godmorgen ven. Hvor dejligt at se dig tilbage igen, jeg var også lige ved at få abstinenser af ikke at høre fra dig.... Hvor er det skønt i hallen. Jeg er helt misundelig over de store vinduer, vi har kun et lille et og et andet højt højt oppe. Men når vi skifter hoveddøren ud engang, så skal der være vinduer i, så vi også kan se hinanden i hallen uden lys :-D

Jeg har også en mor og far, som har gemt ALT og kommet med mange fine blonder, gamle kagedåser og andre smukke skatter; det gør mig så glad, for man værdsætter de ting helt uvurderligt, når der er kendte mennesker bag dem, så jeg kan godt forstå, at du blev så glad for æsken. Ha´ en rigtig fin dag ven og stort knus herfra Conny

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder fra hallen din..og så koselig med sgave ..en flott gave du fikk også..

Ønsker deg en fin helg..
klem Kerstin

Randi sa...

Vilken kul idé. Jag köpte före jul två tavlor, som bara hade glas och ram med en liten bild i mitten (utan bakgrund). Plåtasken och din mors porträtt är såååå vacker pietetsfull!
Kram Randi

Älskade pion sa...

Vilken vacker hall du har Marie.Den där plåt burken skulle ju passa väldigt bra hemma hos mig (Pioneer) ;)Ha en riktigt härlig helg Kram Ulrika

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Go fredagsmys!!
Vilket härligt ljus de är i din hall, de gör otroligt mycke med fönster och när man har så vackra fönster dess utom.. Jag fotar aldrig i min hall då de är en passage utan fönster..
Ha en go helg.. Kraaam..

Home and Lifestyle sa...

What a beautiful pictures of the hall!!

Have a nice weekend! Warm regards, Ingrid

Made in Persbo...Carina sa...

Godmorgon!

Vilken smart idé att sätta upp tomma ramar och fästa ett kort direkt på väggen! För 20 år sen hade jag en stor fin träram som jag hade tom på väggen och i den hade jag hängt en bukett torkade rosor. Fick många kommentarer då om att ha en tom ram på väggen...men idag är det inget konstigt alls :)
Tack vare dig och andra bloggare känner man sig inte konstig och udda längre...vi är lika tokiga allihop ;) ...till skillnad från alla "normala" som inreder sina hem efter Mio-katalogen :).

Hoppas du får en fin helg med familjen.
Själv ska jag försöka överleva...

Kram, Carina

Millas hem sa...

Hej Marie!

Din hall kan du visa hur många gånger du vill! Den är urfin och vi har ju följt med under uppbyggnaden, så det är roligt att se förändringarna som händer på vägen också!

Asken är väldigt fin och visst känns det lite extra när man får något som känns utvalt på ett speciellt sätt.

Tycker alltid att det låter så mysigt när du nämner din mamma, ni verkar ha en fantastiskt härlig relation. Det märks att även hon vet vad som går hem i ert hus!

En fin dag till dig Marie!

Kraaam

Nordingården sa...

Oj en sån vacker hall! Och såna ursnygga stilleben, som alltid! Så vackert det var med ljusen i den gamla rostiga asken och bordet, lampan o tavlorna, mmm stilrent fast lantligt! Trevlig helg Marie! Mari.

Ida sa...

Hej Marie!

Du har gett mig en så stor inspiration att jag nu har startat upp ett projekt. Projektet är alldeles nytt men jag hoppas att du känner att du kanske vill deltaga? Jag undrar oxå om jag får andvända din sida och länka till i min nya blogg om projektet. Renoverahemma.blogg.se Och kanske tilloch med använda någon bilid när jag länkar? Vore tacksam för svar! Ha en underbar dag!

Linda sa...

Vilken fantastisk present du fick! Jag förstår att du blev glad för den! Ni har en vacker hall, den ser så ljus och välkomnande ut!

Kram Linda

Anonym sa...

Vilken härlig hall med fönstren som släpper in ljuset!

Hallen ger ett första viktiga intryck är också ansiktet ut mot yttervärlden.

Fin present den gamla plåtburken! Vem skulle inte bli glad?

Smart idé med ramarna och de små tejpade korten. Broschen är helt underbar.

Trevlig helg!

Kram Renate

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Har tänkt på dig flera gånger när du haft din tuffa vecka ♥

Skönt att det är helg nu!!!

Er hall.. den är såå mysig, skulle kunna tänka mig att flytta in i den, hihi.

Håller med dig, det är fint att bara hänga upp ramar, de är vackra som de är.. och åh det gamla fotot i medaljongen (?) är sååå vackert!!!

Kram och ha en jättefin helg ♥
Mia

Ps Du kan hälsa Elsa och Vera att kaninen (Tindra) tycker det är jätteroligt att vara med i köket. Hon grejar lika mycket som vi nästan. Röjer och bökar bland sågspånen, flyttar spånet fram och tillbaks och gräver gropar...och vilar!

Lilla Blanka sa...

Medaljong...hmm, det står ju brosch klart och tydligt, hihi.
Jag fick inte fram rätt ord när jag svarade =)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Vackert! Längtar så till sommaren! Då kommer vår hall i stugan målas vit och bli mer välkomnande.

Vackra dörrar!!!!
Susanne

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så koselig du har det! Kjempefine bilder, og så mange flotte gamle ting.

Ønsker deg en fin fredag!
Klem

Lantliv i Norregård sa...

Vilken fin hall Marie!! Man känner sig otroligt välkommen!!!!
Så fiiiiiiiiiint!!

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint du har det blir lika glad varje gång jag kikar in till dig.Asken förstår jag du blev glad över.
Ha en underbar helg.
Kram Theres

HOUSE of ADELA sa...

Så jättefin hall! Önskar jag hade vita golv med! Svårt att få det i hyresrätt...;D Har försökt...;)
Önskar dig en trevlig helg;)
Kram från Adela

no47-mia sa...

Hej Marie!

Hjälp vilken vacker hall du har!! Så mycket fint att titta på..
Det är så fint när man sätter upp fönster för att få in mer ljus. Jag bor dessvärre i ett stort glashus. Känns ibland som ett "tittskåp". Har 8 stora fönster bara på baksidan bla.. Skulle nog istället satt några fönster inne istället..fniss..
Ha en skön fredag!

Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Du har så smakfullt och vackert! Fint med ramar så där...
Ja ibland behöver man pausa lite från datorn!
Ha en mysig helg!
Kram Agnetha

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Har du haft en tuff vecka? Usch, hoppas det inte hänt nåt särskilt. Att det bara varit allmänt jobbigt och mycket, för det lät det som i förra inlägget.
Vilka ljuvliga tulpaner, en helt underbar färg, så fint mot er vita hall!
Jag älskar ytterdörren!!
Nu ska jag kika in i "din" lekstuga *fniss*, jag behöver lite inspiration till tjejernas kök :)
Hoppas du får en lugn o skön helg!
Kram Anna

Joan's Country Living sa...

Herlige fotos ;o) Skönt og meget inspirerende!

Önsker god weekend!

Hjerterhilsner Joan

Eva sa...

Alltid lika fina bilder från dig. Hittar mkt inspiration.

Önskar er en jätteskön helg!
Kram Eva

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway sa...

Du viser flotte bilder av fine ting. Det var en god ide å henge rammer på veggen og eventuelt variere hvilke kort og bilder man vil ha inni. God helg, hilsen fru Strøm :)

Margareta sa...

Vilken fin hall du har. Sen ser dét så lagom pyntat och inrett ut.Så smakfullt. Vilka fina ramar!!
Hoppas Du får en bra helg!
Kram Margareta

Ella på Bråkmakargatan sa...

Vad läckert det blev med ramarna utan glas, snyggt.

Elisabeth

Ljuva Lantliv sa...

Vilken vacker hall och så många fina saker! Önskar dig en riktigt härlig helg! KRAM Anna

Anonym sa...

Vilken ljus och välkomnande hall ni har. Fina spröjsade fönster. Det gillar jag.
Trevlig helg.
Kram Marita i Björkhagen

Inspiration i vitt sa...

din hall är såå ljuvlig Marie, så ljus och fin. Tack för alla fina bilder, hur ska vi kunna välja??? Vi jobbar för fullt med presentationerna och vi har skissat din sida, det kommer att bli såå bra. I helgen nu ska vi fota utav bara attan och våra planer finner inga gränser.
Ha en underbar helg och kramar i massor/Ingela.
Ps just nu är jag en usel bloggare , tiden du vet!!

Romantiska Hem sa...

Åh så ljuva bilder! Och jösses så vackert vi fick med posten, du kan verkligen sträcka på dig och vara stolt! Kram

Hulda sa...

Fint i hallen hos dere. Jeg likte så godt lampen, den ble en kontrast til det andre du har der. Fint bord også, liker så godt klaffebord. :) Vakre egg du har pysslat i hop også.

fröken knopp sa...

Så otroligt fint allsammans Marie!! som vanligt!!
Jag bara älksar ditt hem!!

Tack för tipset med ramarna..här hemma hänger många tomma på väggarna men det lilla kortet var ju en klar prick över i.et..!!

Hoppas att du får en härlig helg!!
Varma Kramar Elin

Noamaja sa...

Hoppas du får ett par lugna, sköna dagar i helgen! En mediafri vecka skulle inte sitta fel!?

Håller med om att det är vackert med ramarna i sig! Jag har ett par tomma jag med, vackert och effektfullt:-)

Kram, kram,
A

Prillig sa...

Vackert! Jag har också föräldrar som sparar på allt och det är otroligt bra för mig...;-)

Kramar och kärlek

Britt

blomsterboden i skanör marie sa...

Skönt att det är bättre nu, jätte bra och fin ide att sätta bilderna direkt på väggen, I Like;)

Trevlig helg, Kramkram Marie

Mikaela sa...

Du har verkligen ett sådant vackert hem! Du får till inredningen så bra.
Såg dessutom att du hade ett par riktiga ballerina skor, var har du hittat dem?
Jag är så sugen på sånna att jag nästan varit på väg att ringa opran i Stockholm och fråga om jag kunde få köpa ett par gamla ballerina skor.

MVH Mikaela

Villa König sa...

Oh your pictures look so great!!! Your hall ist wonderful! All the lovely details!!! Wish you a nice weekend! Hugs Yvonne

Skogsfrun... sa...

vilken fin hall ni har!
vilken fantastisk present, förstår att du blev glad! Roligt att det var noga utvalt till dig också!

Ha en mysig lördag!
KRam pernilla

Änglarnas hus sa...

Halloj gulliga Marie!!..

Så vårfräscht och fint du har det i din nya, fina hall!..
blev fint att bara ha en liten bild mot panelväggen, bakom ramarna!

Ha en fortsatt bra helg!
Kramis Sanne..

Marcus Strobel sa...

Really nice blogg med intressanta gåva idéer. På min blogg jag också presentera en hel del goda gåvor. Till exempel, Sarah Connor Parfüm för kvinnor med kräsna smak.

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Din underbara hall som aldrig kan se sig mätt på. Älskar när det är mycket fönster i ett rum.

Vilken gåva du fått. du måste berätta mer vad den innehöll. nu blev jag väääääldigt nyfiken :) Var den från en vän?

Här skiner solen från sisn bästa sida och vi ska ut på en skotertur.

Må gott vännen

Kram Viveka

Tigris Predikantan sa...

Så fantastiskt fint ... ditt stilleben!
:)

Inka sa...

Hej, Marie!

Du har så sjukt fin hall och du har en sådan bra smak. Du är så väldigt duktig på inredning. Vilken rolig idé att sätta motiven på väggen och ram runt. Mycket trevlig syn för ögat.

Ha en bra vecka


Kram Inka

linnea-maria sa...

Vilken härlig hall! Vilken toppenmamma du har som spar på allt :) Så kan du få det som du vill ha sen. Ha en fin söndagkväll/ linnea-maria

Joans Country Living sa...

Käre Marie

Tak for din söde kommentar i min blog ;o) Jeg følger dig jo gerne! Jeg elsker svenske trähuse og nu er vi snart färdige med at bygge vores svenskröde trähus her i Danmark ;o) Din indretning og dine dekorationer i huset finder jeg väldig inspirerende ;o)

Hjertehilsner Joan

Tulipa sa...

Hej Marie!

Hoppas helgen varit skön!

Smidigt och fiffigt att sätta korten direkt på väggen, men ändå i ramen..*ler*..

Ja du, det är toppen när man har en mamma som sparar. Många gånger har man väl tyckt att det inte varit nåt att spara på, men sen har åren gått och då är det uppskattat på många vis!


Önskar dig en fin ny vecka!
Kram Mariette

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie!
Hoppas att din helg varit riktigt fin! Din hall är så vacker och det är superläckert med vackra ramar - med eller utan bilder.

Önskar dig en strålande vecka!
Ha det gott, hälsningar Monica

Annas Vita Hjärtan sa...

Vilken underbar hall, vilket ljus!!!

Ramarna är jätte vackra, och vad smart att bara fästa upp kort i ramen! Du är inte lite finurlig du!

Asken är helt underbar, vilken fin vän som gett dig den!

Kramis Anna