fredag 26 mars 2010

Helg!

I helgen är det kalas som gäller här hemma hos oss. Elsa fyller 6 år här i dagarna, gissa om hon har nedräkning och längtar? Tänk ändå så sanslöst fort tiden går, redan sex år sedan hon föddes under smått dramatiska former. Är evigt tacksam att det hela fick ett lyckligt slut!
jk
Några saker har fått byta plats med varandra här hemma och lite vårblommor har införskaffats. Det var några dagar sedan jag fotade dessa bilder så nu har hyacinterna börjat slå ut, har en härlig rosa/aprikos färg som man blir glad av.
k
Lite allt möjligt som jag tycker om samsas på hyllan. Gillar ju som bekant bokstäver och här fick det bli ett E som i Elsa.
jk
De små burarna har jag haft turen att hitta på loppis för några år sedan.
hj
Önskar alla som kikar in här hos mig en riktigt fin helg, hoppas det blir en riktigt härlig och solig vårhelg. Kram Marie

43 kommentarer:

Anonym sa...

marie, i wish you a great weekend as well. be relaxed and enjoy. your photos are so inviting. Bestest,Denise

emilias gömmor... sa...

Tjusiga bilder. Så fin bur! Grattis till E!
Ha en skön helg!

Kram Mimmi

Inspiration i vitt sa...

Stort grattis till lilla söta Elsa på sin stooooora dag, hipp hipp huuuraaaa. Vackra blommor i vacker gammal låda och såå söt liten bur. Kramar i massor/Ingela.

DustyLu sa...

Beautiful inspiration! I love your blog! Thank you for sharing! Happy Birthday Elsa! ~lulu

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad roligt med kalas !! grattis till lilla Elsa på hennes stora dag !!
Släng över en bit tårta till mig...fniss..
Sååå fina bilder du visar oss, du har så otroligt mycket vackra saker..man njuter..
Ha nu en toppen helg
Kraaam Anette

fröken knopp sa...

Ett bamse Grattis till lilla Elsa..!!! Hoppas att hon får ett drömkalas!! :)

Så massa fina grejor du har där på din lilla hylla!!

Jag som du hoppas på massor av sol i helgen..!!
Varma Kramar till dig!! Elin

anna sa...

Ha en fin helg !!
Kram Anna Mylovelythings

Vintage House sa...

Ett stort grattis till din stora tjej. min minsting blir snart 1 år och jag fattar inte vad tiden ar tagit vägen..
Underbara bilder med en massa härligt på, älskar oxå siffror och bokstäver. Kolla in hos mig här är det massa siffror..
ha en ljuvlig helg
kram
sandra

Rosor och Spetsar sa...

Hej Marie
Vad roligt med 6-års kalas,grattis till henne då börjar tjejen skolan till hösten förstår jag.Spännande.
Fina bilder, vistt är det härligt med siffror och bokstäver.Jättesöt bur du har hänger där också.
Ha det så gott
Kram
Annelie

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ha en fin feiring...her feires en 16 åring i dag:)
eddaKlemmer

Rummet för välbefinnande sa...

Vill bara kika in och önska dig en fin helg. Grattis till lilla, "stora" tjejen också. Ja, tiden den går så fort.

Igår målade jag lilla hallen och lite möbler. Idag blir det mer i ordning ställande. Under helgen blir det nog mer bilder tror jag, kanske på måndag. Får se hur jag hinner. Det är mycket nu *ler*
Sköt om dig!
Kram Mia

Hulda sa...

Gratulerer med dagen til Elsa! :) Så flott du har gjort det, nydelig med den kassen du har sviblene i. Jeg har malt en skjenk, skal lage et innlegg om det nå. :) God helg!

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder.. vakkert bur..

grattis til bursdagsbarnet...

Ønsker deg en fin påske..

klem Kerstin

Carina sa...

Hej

Man tar gärna hyasinter som julblomma men det många fler underbara färger som passar nu till våren.
Ha en underbar helg
Kram

Lilla Huset sa...

Önskar även dig en riktigt skön helg och säger ett STORT GRATTIS till lilla Elsa på hennes stora dag!/Kram Merja

Strandflickorna sa...

Hej Marie!
Sån söt liten fågelbur.
Kika på en annan fin på http://www.strandflickorna.blogspot.com/ såg att min kompanjon precis lagt ut en ny blogg om sin!

Kram från Bettina i Lysekil

My shabby chic house sa...

Hej Marie!

Tyvärr räcker inte tiden till att kommentera allt fint hos dig så ofta som jag skulle vilja. Vill bara säga att jag läser och njuter och inspireras av din vackra blogg.

Äntligen har tiden kommer för att förverkliga bygget av din vackra lekstuga som du så snällt skickade ritningarna till för läääänge sen. Vet du att det inlägget jag gjorde då om din lekstuga är det inlägget som jag fått flest kommentarer på under mina 3 år som bloggare...!! (förutom några tävlingar)
Över 100 kommentarer har jag fått från folk som är helt saliga över den vackra lilla lekstugan, tänkte det vore kul för dig att känna till...:o)

Idag visar jag bilderna igen då det blivit dags för bygget att dra igång och länkar till dig som källa. Hoppas ok.

Har du förresten nån aning ungefär vad slutsumman landade på för bygget....

Många kramar till dig!
Ps. Jättekul att få se dig i verkligenheten, lika söt som jag trodde. Ds

Kraaam
Mia

Nordingården sa...

Men gud va fint med arpikosfärgade hyacinter i den trälådan, ngt att härma känner jag.... fy va snyggt!!
GRATIS till lilla Elsa och ha en toppenhelg!! Mari.

inger susanne sa...

Vakkert stilleben! Det er så herlig med vårblomster nå etter denne lange vinteren... Ha lykke til med 6 årsdag! Klart det er stor for henne:-) Håper dere får en kjempekoselig feiring og at lille jenta blir fornøyd.
God fredag!
Klem, Susanne

Joans Country Living sa...

Hej Marie

Så smukke ting du har fotograferet. Rigtig fint! Håber I får en hyggelig og god födselsdag, når den kommer :o)

Rigtig god weekend önsker Joan

Lilla Blanka sa...

GRATTIS Elsa!!! ♥

Jättefint med hyacinterna i den fina lådan!

På lunchen idag fick jag riktigt vårkänslor när jag gick förbi blomsteraffärerna som ställt ut blommorna på trottoaren utanför, såg några stora hyacinter i en härlig lila (!) färg. Fick en minnes-backflasch till då du, jag och Gúa gick runt på torget där de hade alla de där blommorna!!!

Kram & ha en jättefin helg!
Mia
Ps extra kram till Elsa ♥

CaramellePastelle sa...

Grattis till lilla stora Elsa!
Önskar er en trevlig helg!

Kram Camilla

Anonym sa...

Fina bilder Marie!

Grattis till lilla Elsa! Säkert får hon en liten bukett söta vårblommor från trädgården!

Kram Marita i Björkhagen

Maria sa...

Så vackert du har det hemma Marie!

Ha en underbar helg med kalas och allt!

Kram

Älskade pion sa...

Vad mycket vackert du visar,som vanligt. ;) Ha en riktigt härlig helg. Kram Ulrika

Grodmamman sa...

Stort grattis till Elsa! Hoppas att hon får en bra dag!:)
Kram

Ljuva Lantliv sa...

Önskar dig en riktigt härlig helg! Så fin låda du har planterat i. Lådor är min senaste passion (en av många). Grattis till din lilla tjej! KRAM Anna

Fru Inredning sa...

Hej där Marie.

Vilken finfin bur du har och vad fint med blommor i trälådan:)

Å grattis Elsa på födelsedagen i förskott.

Ha en trevlig helg.
Kram Kristina

Pyssel & Inspiration sa...

Tycker så mycket om dina bilder :) /Hanna

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej.
önskar dig en härlig helg och ett mysigt kalas! Hemma hos oss firar vi också födelsedag..
Ha det gott!
Hälsningar Monica

Kristin sa...

Vilka härliga bilder (som alltid när man kikar in här) :)
Häftiga burar du hittat på loppis!
Önskar en trevlig helg och lycka till med kalas.
//Kristin

Margareta sa...

Såå fina bilder som vanligt.Hyllan och buren och bokstäver och alltihop.Hoppas ni får en fin helg med födelsedag och sol och värme .
Kram Margareta

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej raring!

Så det är kalastajm hos er med :)
Här har varit femårskalas idag och det blir ett till imorgon :)

Men imorgon flyr jag fältet och ger mig iväg på eget äventyr :)

Ha en riktigt go helg!
Kram, Carina

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste Marie!

Det var den sötaste lilla bur jag någonsin sett!..så charmig!

Här har vi också kalas i helgen ..för minstingen..16 år blir han..känns också som igår!

ha en härlig helg! Kramis Sanne

vita zara sa...

Hej
Oj så mycket fint du visar, den kudden skulle man ha som finns här under.
Hyllan är jättefin.
Äggen är också sköna att skåda.
Sen har du en läcker ask där nere i ett inlägg.
Hoppas du får en fin helg.
Och så hälsa och gratta din dotter, Vilken stor dag, att fylla 6 år.
Kram Zara

Jenny sa...

Åh, grattis till lilla gumman! Tiden går verkligen fort! Ha en underbar helg. KRAM!

Bygatan sa...

Grattis till din stora tjej:) Förstår att det är nedräkning.

Så fint med vårblommor, jag ska fixa lite med det till nästa helg, göra lite fint ute till påsken. Hoppas på bra väder!

Önskar dig en fortsatt fin helg, kram Lena

No.47 Mia sa...

Hej! Så fina bilder som alltid Marie.. Buren är så fin den tycker jag och klart det ska vara ett E som bokstav framme.. ; )

Ha en skön dag!
Kram Mia

Skogsfrun... sa...

åh jag förstår att hon längtar till sin födelsedag! :)
Fint du gjort iordning! Det låter ju som en väldigt fin färg på hyacinterna! Har du inget foto?

Hoppas helgen varit fin!
Kram pernilla

C De-sign sa...

Tiden går fort... och ibland undrar men var åren tagit vägen.... jag som är så "gammal" nu ( fyllde 60 år) i februari....ja, jag längtar till pensionen så jag äntligen kan ägna mig åt skapande på heltid!!!! Krama om din lilla dotter... och så önskar jag dig en vecka full av underbara VÅRTECKEN!!!! KRAM fr C

Gosia sa...

Your blog i so full of inspirations.
Love it:)

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Ja visst är det härligt med helg! Hoppas kalaset blev lyckat! Grattis till Elsa!
Så fint du visar!
Kram /Anna

No.47 Mia sa...

Hej Marie!
Ja, det vore ju verkligen kul att ses där.. Ni får väll stämma av nån gång så kan vi se om jag kan.. (Jobbar ju en del helger).

Ha en skön start på veckan!
Kram Mia