fredag 5 mars 2010

I mitt skåp

Vart tog den här veckan vägen? Redan fredag idag igen, lite läskigt ibland hur fort tiden går. I helgen har vi inga planer alls, vi får se vad vi hittar på. Kanske, om jag känner mig själv rätt, skuttar jag säkerligen iväg på någon liten loppis, hihi.
k
Några bilder från mitt köksskåp blir den här veckans sista inlägg från mig. Vill man se hur köksskåpet ser ut i sin helhet kan man kika HÄR!
k

Loppisfynd så långt ögat kan se, förutom den svarta formen (Atmosphere) och kökshandduken från H&M. Har också haft turen att komma över ett gäng med gamla sifferschabloner i olika storlekar, här ser ni nr 5. För en som mig som älskar siffror och bokstäver är det en sann lyckokänsla.
k
Kortet från Tradera.
jk
Har enormt många vita/cremefärgade gamla fat som jag har fyndat på loppis genom åren, här en liten del utav "samlingen". Men det är ju inte direkt så att jag bara har dem till pynt, nej jag använder dem varendaste dag. Älskar att använda och duka med allt mitt gamla porslin, för mig är det en riktig härlig vardagslyx.
k
Ha en fin helg!
Kram Marie

45 kommentarer:

Nordingården sa...

Å va läckert Marie!! Ditt skåp och dina arrangemang är bara så vackra! Vilket fint traderakort och den rosa jättehortensian i den grå nötta hinken på det bordet med pläden och allt annat, guuuud va fint!!! Ha en bra helg bloggvän! Mari.

emilias gömmor... sa...

Här blir det till att packa inför resan till Sälen. Vi åker söndag morgon, det blir bara en kortvecka. så vi är hemma igen på torsdag kväll. Skönt med ett litet miljöombyte.
Hinner med loppis i alla fall imorgon!
Ha en underbar helg!

Kram Mimmi

LantlivsAnette sa...

Nämen du...sååå fint du har det i skåpet !! Himmel vad mycket vackert porslin och annat !!
Ha nu en toppen helg
Kraaam Anette

Vintage House sa...

Underbart med vitt porslin jag använder mitt oxå:)
siffrorna är underbara , vill absolut ha sådana..
kram och en mysig helg till dig
sandra

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelige ting du viser...jeg bruker alle min gamle ting i hverdagen jeg og:)Det er så sjarmerende og koselig....
ha n fin helg
eddaKlemmer

Conny - Frøken Klara sa...

Godmorgen.. Hvor ser det fint ud. Jeg har også mange af de fine saucekander og bruger dem også hver dag... Elsker at servere i dem, det gør det hele lidt mere lækkert synes jeg... Jeg har jo også købt det for at bruge det synes jeg... Dine skabeloner er så fine; kan godt forstå, at du er glad for dem. Min uge er også bare smuttet SÅ hurtigt.. Min mindste dreng har været febersyg siden i mandags, så jeg har ikke sover andet end en times tid af gangen hele ugen. Føler, at jeg går i en tunnel, ha ha.... Ha´ en rigtig dejlig dag... Kigger herind igen iaften og snuser rundt tror jeg; kan ikke holde mig væk herfra...

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Marie!!

Så fint du har komponerat dina loppisfynd...Jag tycker att det läckert att blanda olika sorter och hålla ihop det med färgen..
Lyckos dig som hittade så fina schabloner...

Vår helg är också oplanerad....loppis med mamsen skall det i alla fall bli!!

Ha en riktigt mysig helg nu!!

Varma kramisar ifrån Sanne..

Rosor och Spetsar sa...

Så fint du gjort i ditt skåp, ljuvliga bilder.
Ha nu en fin helg o hoppas du får skutta iväg till någon loppis
Kram
Annelie

liven sa...

Nydelige saker....loppis er bra!!!

Ha en flott helg :o)

Anonym sa...

Så fint skåpet blev när det fått smakat på vitfärg!

Fin komposition i ditt skåp. Du lyckas alltid hitta balansen i allt du företar dig.

Siffror är vackra att dekorera med liksom bokstäver.

Är också svag för vita/cremefärgade gamla fat. Jag använder mina också kanske inte dagligen.

Ha en mysig helg!

Kram Renate

Älskade pion sa...

Åhhh,vilket vackert skåp du har.Jättemycket fina saker. Ha nu en riktigt härlig helg. Kram Ulrika

Vit som snö sa...

Suuuuperfint! O alla dina vackra loppisfynd ger loppisabstinens!!!
Härligt att du använder porslinet, jag tycker saker är till för att användas också, inte bara samla damm!
Trevlig helg o loppa på;)
Kram Cilla

inger susanne sa...

Kunne ikke vært mer enig:-) Det er litt høytid hver dag når man har anledning til å bruke gammelt porselen med sjel! Jeg samler på masse forskjellig og elsker å blande:-) Det kjøkkenskapet var helt vidunderlig! Håper du får en underbar helg!, hvor tiden kanskje står litt mer stille?...
Klem, Susanne

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så mycket fint du har där i skåpet! Allt vitt porslin är så fint tillsammans och sifferschablonerna blev jag lite avis på faktiskt.. ;) Jag får väl skutta iväg på ngn loppis jag med så kanske jag också kan ha tur.. hihi..
ha en skön helg Marie!
Kram /Anna

Helen sa...

Detta skåpet blev så snyggt efter makeovern!

Sen är du ju så duktig på att skapa de vackraste blickfången man kan tänka sig.

Ha en fin helg!

Kram!

Pillan sa...

såg före och efterbilder på skåpet, verkligen jättefint, vad duktig du är! Håller med dig att man ska använda sitt porslin även till vardags, man kan aldrig få för mycket av vardagslyx.

kram
pillan

Jenny sa...

Du kan verkligen fynda du Marie! Helt underbara saker i dina skåp :) Ha en toppenbra helg! Stor KRAM

Rummet för välbefinnande sa...

Så fint Marie. Ja, jag har ju en del vitt porslin själv som ligger i kartonger just nu då - men förhoppningsvis så ska det få komma fram och se dagens ljus. Äntligen!
Men, just nu sitter jag här och funderar på morgondagens mässa. Jag är ju förkyld alltså och vänder det inte under dagen så får jag stanna hemma helt enkelt......
That´s life.
Ha en fin helg nu och njut av din ledighet (=loppisbesök *ler*)
Kram kram Mia

Lisas torp sa...

Så härligt att få titta in i ditt köksskåp! Många vackra saker du har där och tycker också mycket om vitt och cremefärgat porslin!
Såssnipan är helt underbar!

Ja, visst är det härligt att använda både porslinet och silverbesticken till vardags! En lyx man gott kan unna sej!

Ha nu en härlig fredag!
Kram
Lisa

sylvia sa...

hei.
nydelig i ditt skap,
så enig med deg at man skal bruke det man har hver dag
ønsker deg en god helg
klem fra sylvia

gamla skolan sa...

Åh ! Så otroligt mycket vackra saker du har samlat på dig ! Allt är så jättefint och samsas så bra ihop ! Önskar dig en mysig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Designe sa...

Jättefint alltihop!..och visst är det kul att duka med lite omaka porslin som ändå passar så bra ihop, går att variera i oändlighet! Härligt! Ha en fin helg! Kram :)

Lilla Blanka sa...

Hej sötis! ♥

Får ett stort leende på läpparna när jag tittar in i ditt skåp och alla vackra fynd!!!

Får samtidigt en otrolig Danmarks-längtan =) Pratade med N igår och vi åker nog över sunde snart. Det riktigt kliar i fingrarna att gå på DK loppisar och mysa!

Ha en jättefin helg!!!
Stor kram
Mia

Lilla Blanka sa...

*sundet

linnea-maria sa...

Vilka härliga bilder från ditt köksskåp. Kan siffran 5 vara ditt turnummer möjligen? ;)
Ha en underbar helg/linnea-maria

Hulda sa...

Virkelig helt herlig i skapet ditt. Dette likte jeg! Du er heldig som har så mye fint hvitt porselen. Likte så godt det kortet med 5-tall på.

Millas hem sa...

Önskar dig en trevlig helg!

Såå mycket snyggt du visar i ditt skåp!
Du har alltid en förmåga att hitta en massa fina fynd, sifferschablonerna är ju superfina och så annorlunda i sin form!!

Kramen!

Jeanettes hus sa...

Du har så fint i ditt skåp.
Vilken ordning!!!!

Jag blir så imponerad både av dig och av så många andra som visar upp all denna fina ordning och reda samtidigt som det är så vackert arrangerat.

Så mycket fint vitt/beige porslin du har fått tag på.
Till min stora sorg hade Pigge vält ner en av mina fina gamla kannor då jag var borta.
Blev så ledsen....
Dom är ju så poppis och därmed så svåra att finna. Ack ja.... materiella ting...

Som jag sa i tidigare kommentar så tycket jag att bilden på dig är så fin och verkligen visar den Marie som vi alla t ycker om.

Ha en skön helg!
Kramisar Jeanette

Sussi sa...

Så fint du har i köksskåpet! Ja, man tröttnar aldrig på vitt/cremefärgat porslin, och det är helt rätt...man ska använda allt gammalt porslin man har! Det enfärgade vita kan man ju till och med drista sig till att diska i maskinen.
Ha en härlig helg
Sussi

Maria sa...

Gud så fint du har det, ser ut som värsta tidningsurklippet :)

Trevlig helg, vad du än väljer att ta för dig att göra!

Kram

softgrey sa...

Första besöket på din härlig blogg, men det blir med all säkerhet fler.

Önskar dig en skön och solig helg

/Anette

Lantliv i Norregård sa...

Vad mycket fint Marie!!
Jag bara ääääääääälskar den där lilla såsnipan, är så svag för dom!! Och visst ska man använda porslinet!! Så fint att duka med;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

fröken knopp sa...

Så mycket fina grejor Marie!!! Jag dreglar..tihi..

Hoppas att du får en underbar helg!! o att solen visar sig mycket..:)

Varma Kramar Elin

Margareta sa...

För det första är ju skåpet så fint och när man sen har så mycket passande att ställa däri så kan det ju inte bli annat än fantastiskt.Det gamla udda porslinet är ju så hemtrevligt!

hoppas ni får en fin helg med mucket sol och loppisfynd!
Kram Margareta

lottens vita och gröna sa...

ohhh guuu så vackert i skåpen, vilka bilder och duuuuuuuu har tagit mod till nu marie, vilken fin bild på dig men du är ju super vacker tös med ju!!!!
ha det gott i helgen..idag leklandet, i morrn badhus, hm! varmkram lotten

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så mye vakkert du har i skapet ditt.. er så glad i de mel, sukker krukkene....

ønkser deg en fin helg-.

klem Kerstin

C De-sign sa...

Ja, du har så rätt var tar tiden vägen....en rusar fram..men vintern stannar kvar!!! Jag är också så trött på snön....men snart så... fint du har det i köksskåpen! Välkommen in till mig har en utlottning! Kram fr C

C De-sign sa...

Ja, du har så rätt var tar tiden vägen....en rusar fram..men vintern stannar kvar!!! Jag är också så trött på snön....men snart så... fint du har det i köksskåpen! Välkommen in till mig har en utlottning! Kram fr C

Lilla huset på prärien sa...

underbart marie - jag älskar ju som du vet det vita porslinet! har tre spillkum nu i olika storlekar, de är sååå fina. och så kom jag över några av de där fina burkarna i porslin också :)

ha en skön helg!

kram jenny

Elle sa...

Du har verkligen en fin samling av porslin. Jag letar efter en liknande såssnipa, jättefin!

Ha en skön helg!
Kram Elle

Millygarden sa...

Vackert porslin är verkligen vardaslyx och så himmla roligt att spana efter på loppisrundorna!

Kram Marina

Loppisliv sa...

Vansinnigt vackert Marie! Älskar ditt ljublåa skåp och så snyggt med cremefärgat porslin till detta. Massor med vill ha ting ser jag överallt!! Tradera schablonen var supersöt.

Vardagslyx låter härligt, det ska man unna sig. Jag använder också allt porslin jag köpt på mig, det är så mysigt att duka med dessa. H&M duken har jag också beställt, den är sååå fin. Ha det fint nu Marie, hoppas vi ses till våren igen. Kram Paula

Lavendeldockan sa...

hejsan.
kom in på din sida via butik drängstugan,hon rekomenderade mig att besöka din sida =)
Va kul med nya människor, och vilket fint hem du verkar ha.
Detta blir en bra inspiration för min samling.
Ha det så bra och må så gott
varm kram erica

no47-mia sa...

Hej Marie!

Hoppas du haft en go helg..

O så fint ditt skåp är med alla dina gamla fynd. Fint med siffror och bokstäver lite här och där. Jag har med mycket av mitt gamla framme och det används hela tiden.. Har faktiskt inte så mycket av nått nytt kvar. Älskar mina udda tallrikar.

Kram på dig!
Mia

Annas Vita Hjärtan sa...

Ojojoj så vackert skåp! Och så mycket vackert i skåpet och snyggt piffat!!! Bilderna är ljuvliga som vanligt!

Ja du tiden rasra i väg. Ibland är det skönt ibland känns det så vemodigt! Men men inget man kan göra åt utan bara att hålla i sig och åka med ;)

Antar att du med säkerhet hittade en eller fler loppisar i helgen!

Ha det gott vännen!

Kram Anna