måndag 1 mars 2010

Kök

Idag några bilder från köket. De flesta har väl sett bilder därifrån förut, men har man bloggat så länge som jag har gjort är det ofrånkomligt att det blir lite repriser. Bilderna är dock nytagna och alltid har jag väl flyttat på någon liten grej sen ni såg köket sist. Vill ni se hur köket såg ut när vi flyttade in för åtta år sedan kan ni kika Här!
k
Skålen inköpt på loppis i Danmark och ljusstaken kommer från Randis butik Stil og Stemning.
l
Det gamla diskstället fyndade jag för 10 kr på loppis när jag var och hälsade på min gulliga vän Lotten. Det övriga på bilden är också loppisfynd, förutom den gamla svarta formen som kommer från Atmosphere.
k
Önskar er alla en fin vecka!
Kram Marie

50 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Det var ju en himlanas skillnad! Nåt åt det hållet såg vårt också ut, eller nästan värre!

Kram Mimmi

annaslantliv sa...

Vilket härligt kök. Och underbara detaljer. Tack för att du visar oss så mycket fint och inspirerar så mycket jämt.
Ha en skön vecka!
Anna

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint ni har det !! Jag har ju sett köket tidigare, men som du säger, man byter ju saker o donar, så det är lika kul att se det varje gång !!
Sååå fin bild du visar där i kanten på dig själv !!!
Kraam Anette

LantlivsAnette sa...

ooppss..missade ju ditt förra inlägg, där visar du ju dig !! Braaa..kul !!!
Kraaam

Vita rosor och förgätmigej sa...

Tänk vilka fynd man kan göra! Huuur snyggt som helst var det med lådan och diskstället. Sånt där lite rufft gillar jag skarpt!
Ha en bra måndag trots all snö...
Kram/ Anna

Vintage House sa...

Hej hej,
Alltid lika kul när du visar ditt kök..Många vackra ting som samlas och underbart diskställ...
en utlottning hos mig..
kram kram i massor
sandra

Vit som snö sa...

Vilket härligt kök du har! O massa små skatter att kika på. Har ju varit borta en stund o scrollade runt hos dej nu, vad kul att få se ditt ansikte söta du:)
Kram Cilla

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Ditt kök är så vackert så det tål att ses om och om igen :-) Du har så himla fint överrallt. Och visst ändrar man, lite hela tiden. Det var nog det som slog mig mest med reportaget i tove att det ser ju inte alls ut så i vårt hem längre, man är så självkritisk jämt. Men det var då och detta är nu, och det är ju det som är så härligt att man kan se förändringarna. Med bloggen kan man ju följa det hela tiden.

Härlig samling kannor du har där uppe till vänster på översta hyllan. Och diskstället är sååå charmigt. Nä nu måste jag rusa, jobbet kallar. Kraaam Paula

Plupps krypin sa...

Hej.
Så fint! Tycker det är så finnt med öppna hyllor i köket. De vita kakelplattorna är snygga.
Kram Yvonne

sylvia sa...

hei.
så flott du har det,nydelig kjøkken ,
ønsker deg en god mars dag.
klem fra sylvia

Lilla Blanka sa...

Gomorron sötis!

Erat kök är jättehärligt, och dina bilder är extra inspirerande för en som mig, alltså som är i färd med att göra om köket.

Den där detaljbilden med skärbrädorna och vitlökarna i skål...mmm, helt underbar, och en riktig "Marie-bild"!

Kraaam
Mia

PS är hemma idag, har fått kliande röda prickar över hela kroppen och inte kunnat sova speciellt mycket i natt. Får väl ringa VC om en stund.

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Et flott kjøkken med masse flotte ting du har:)
eddaKlemmer

Hulda sa...

Slik blir det når man har drevet på med blogging i flere år. Men, det er jo artig og inspirerende å få se rom på nytt igjen, for man forandrer jo stadig noe. Og man føler at man blir kjent hos hverandre når man får se møbler og interiør flere ganger.

Bildene er som alltid inspirerende. Jeg falt for det oppvaskstativet ditt. Det var stilig! Flotte fjøler i porselen også. :)

Jeg har nettopp laget et teppe i sommerfarger, la det ut i går. :)

Nordingården sa...

Vi älskar ditt kök och vill gärna se mera, och repriser gör inget! Jag känner och säger som du, vi som bloggat så länge nu, men, det kommer alltid nya som kikar in plus att de gamla glömmer ju, man minns ju knappt själv vad man visat el ej: )

Otroligt fint som vanligt och vilket dövacker bild och smakfullt arr med skålen, löken o skärbrädorna! Mari.

Skatan sa...

Ett hemtrevligt kök fyllt med personliga detaljer! Som diskstället till exempel - underbart!

Sköt om dig Marie.

Kram,

Anna

Vita små hjärtan sa...

Du har ett jättefint kök! Välplanerat in i minsta detalj!
Å massa mysiga små detaljer här och var... Där måste du trivas alldeles utmärkt!
Kram Agnetha

Karin Lindström sa...

Hej Marie!

Jag ser då gärna mer bilder från ert fina kök. Ja, jag ser gärna alltid mer av alla dina fina bilder från ert vackra hem. Tänk att du fyndade diskstället så billigt, bruksting brukar ju gå dyrt!

Marie, du ser precis så söt och rar ut som jag tänkt mig, vilken fin bild på dig! Jag hade kanske föreställt mig lite ljusare hår men annars precis så. Det var modigt av dig att visa bilden *skrattar*.

Hos oss vräker snön ner nu på förmiddagen. Jag körde fast med bilen på väg ut från vård gård när jag skulle lämna barnen. Nu räcker det verkligen med snö tycker jag också som inte trodde jag skulle säga det:)

Ha det bra och tack för all inspiration du delar med dig av!

Många kramar
Karin

Mona Christin sa...

Hei Marie.

Så fint kjøkken dere har. Virker stort og romslig.

Du har så mange fine loppisfunn. Synes ikke jeg finner noe fint på norske loppemarkeder. Men loppissesongen starter om en måneds tid så da får jeg ta en tur.

Ha en fin dag, Marie♥

Klem fra Mona C♥

Millas hem sa...

Hej vännen!

Dina repriser går liksom inte av för hackor...så go for it!!=)

Kan kika på dina bilder lätt hur många gånger som helst!

Tänk vilket blixterfynd ditt diskställ var!
Ibland gör man de där klippen som man själv blir himla förvånad över priset, och ofta är det de sakerna jag gillar allra mest när det kommer till kritan!

Idag har jag två snuviga tjejer här hemma, inte så konstig om de blivit smittade när jag själv hostat i tre veckor snart!=((

Kram till dig! C

Skatan sa...

Marie, jag glömde ju att säga det allra viktigaste...

TACK för raderna hos mig. Du lyfte mig mentalt med dina ord. Jag blev verkligen glad av det du skrev.

Varma hälsningar från mig.

Anna

Lisas torp sa...

Vilket härlig kök och så många vackra och funktionella saker! En fin blandning mellan det nya och det gamla! Så fint och vilket jobb ni måste ha lagt ner, när man ser de gamla bilder! Oj, oj, oj!!!

Ha nu en fin marsdag!
Kram
Lisa

Sussi sa...

Kök får man aldrig nog av, och ditt kök kan man kolla på fler än en gång!
Vi fixar ständigt i vårt kök och det blir aldrig klart, så det är perfekt med lite inspiration från dig....
Tack för det!
Sussi

Anonym sa...

Det var en himla skillnad ditt gamla kök och det du har nu!

Vilket härligt kök och mycket välplanerat både estetiskt vackert och funktionellt.

Diskstället är så charmigt liksom det vita kaklet!

Ha en fin start på nya veckan och vårmånaden MARS!

Kram Renate

Rummet för välbefinnande sa...

Vilket diskställ...... Oj, så fint och vilket fynd sen då.
Du har allt ögon för detta du :)
Har så mycket i huvudet nu så jag kommer verkligen inte ens ihåg om jag skrev i förra inlägget. Du är så jättefin på kortet Marie. Du är ju fin i verkligheten också, men det är inte alltid som den inre skönheten kommer fram på bild, men det gör den här.
Ha en fin vecka nu!
Kram Mia

Elle sa...

För mig är ditt kök "nytt" eftersom jag nyligen hittat dig! Du har det verkligen jättefint och charmigt, fina detaljer och underbara bilder!

Och vilken skillnad mellan före och efter...tänk var "lite färg" *blink* kan göra!

Ha en skön dag!
Kram Elle

Ingrid sa...

Veldig fint kjøkken, med mange fine detaljer! :)

no47-mia sa...

Supersnyggt är det!! Vilken skillnad! Å alla dessa fina saker du omger köket med..

Ha en härlig vecka du med!
Kram Mia

Designe sa...

Så ljust och fräscht och jag gillar din trälåda med saker och ditt fina gamla diskställ! Ha en bra dag! Kram :)

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Så fint kök. Klickade in på de gamla bilderna :) Vilken skilnad. Det e så kul när man får forma det själv!

Kram madde

Idas och mina drömmar sa...

Vilket underbart kök, jättefint :) Kram Jessica

Petit Eyekiss sa...

vilken fröjd att laga mat i ett sådant kök!

Lantliv i Norregård sa...

Så fint i ditt kök!!
Och bara massa fina detaljer!!
Ha en bra måndag;o)

Kram Kram Malin

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Å så fint kök ni har:) Bara massa underbart.
Ha en härlig dag.

Kram Kristina

Hildas Hem sa...

Jag blir riktigt avundsjuk på ert fina kök. Det tål att visas upp.
Ha det bra!!

Kram

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Jag är själv i köksbyggartagen och kan aldrig tröttna på kökstips. Tack tack

gamla skolan sa...

Ert kök är verkligen så fint ! Och så många vackra saker , förgyller det än mer . Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Mitt hvite hus sa...

Du har et vakkert og sjarmerende kjøkken som jeg gjerne ser om igjen..:: nydelige detaljer..

Klem Kerstin

Lilla huset på prärien sa...

du har ett underbart kök marie! jag längtar så tills vi ska göra vid vårt. det kommer bli detta året troligtvis *längtar*.

kram jenny

Inka sa...

Hej, Marie!

Ja, herre jistanes vilken skillnad. Så bra det blev. Avundsjuk!
Skulle inte tacka nej till det fina diskstället.

Ha en fin vecka

Kram Inka

Tulipa sa...

Hej Marie!
Nej, det var ju märkligt hur jag kunde få dig till lång..*hihi*..Jag är ju faktiskt längre än dig då...Hmmm...Höga klackar kanske, eller så var jag smått sinnesförvirrad?!

Härliga bilder från köket! Du har så mycket fina saker som drar ögonen till sig, vackert komponerat och harmoniskt uppställt...

Det kaklet ni har valde jag också, det är väldans populärt! I färgaffären tyckte de att jag var tråkig som valde det...men varför ta något annat än det jag tänkt från början bara för att vara annorlunda, nej jag är jättenöjd. Och varje gång jag ser det hos någon annan eller i en tidning så tänker jag; "Vad snyggt det är" (*ler*)!


Hoppas veckan blir bra! Jag tror på våren nu, för det är i alla fall mars! Och då kommer de små vårtecknen krypande...

Kram Mariette

Änglarnas hus sa...

Ooops! vilken skillnad.. och en massa valv hade du i huset då också ser jag..Köket är såå fint nu!
Diskstället var riktigt fint!..perfekt för finposlinet!

Kram Sanne..

Vintage House sa...

ha ha jag förstod nästan det, har sett att du har en del...
kram sandra

Bygatan sa...

Hej Marie!

Tack för din komplimang om sängarna, jag är jättenöjd med dem, det blev en helt annan stämning i rummet:)

Dit kök är så fiint!! Man känner ända hit hur välkomnande ditt kök är.

Imorgon kommer solen!! Är ledig imorgon så jag hoppas jag kommer bli full av vårinspiration!


Kramar Lena

Under mina Tak sa...

Jättefint diskställ. Klart att man kan visa bilder även fast man har visat liknande tidigare. Är man inne på många bloggar och dessutom har guldfisk minne som jag så är det bra med en repetition:) MVH Johanna

envilsenloppa sa...

Vi kan nog aldrig få nog av ditt vackra hem Marie , så kör du repris på repris för vi bara njuter !
Köket är ju såå fint , önskar vårt vore helt klart snart !
Ha en fin dag ! Här vabbas det liten kräkloppa :-P
Kraam/Lotta

inger susanne sa...

ÅÅååå du har akkurat de porselens skjærefjølene jeg lengter etter, for ikke å snakke om den latte skålen med guldkant øverst! Umulig å få tak i slikt i Norge. Reiser snart til Gøteborg eller København på shopping, og der håper jeg å finne noe lignende :-)
Tusen takk for nydelige innlegg som jeg koser meg masse med.
Klem, Susanne

Engelska Villan sa...

Söta du!
Ditt kök tål att ses i repris många gånger om!!!
Ha en fin dag!!
Kramar Anna

Mara sa...

Hi Marie! I love your blog and all the fab ideas I find here!
Mara

Margareta sa...

Det är så jättefint ditt kök,så det kan du visa ofta. Bilden med lådan där bla skärbrädorna finns den tycker jag är underbar.
kram Margareta

Bibbi sa...

SÅ härligt kök med många vackra detaljer och "det där". Verkligen hemtrevligt.
Skålen med vitlök är ju bara helt underbar!
Kul med den fina bilden. :)

Kramen