onsdag 24 mars 2010

Kudde

Onsdag idag och det betyder att jag och barnen är lediga, härligt! Vädret är väl inget att hurra för direkt, men det gör inget, vi ska nog kunna hitta på något roligt att göra ändå.
jk
Häromdagen fick jag syn på en sån fin kudde i skyltfönstret i en butik här i stan. Var bara tvungen att gå in och kika och det slutade med att den fick följa med hem. Den var både fin och billig, 120 kr kostade den och då ingick även innerkudden. Fynd!!!!
kl
Just nu får den tilbringa sina dagar på trädgårdsstolen i min pysselhörna, men imorgon kanske den återfinns någon annanstans i huset. Här hemma byter saker och ting konstant plats med varandra, hihi.
hj
Var rädda om er!
Kram Marie

54 kommentarer:

Lena Kristina sa...

Åh vilket fint fynd!

Det är så fint med det där stämpeltrycket på saker och ting.

Hörde att det ska bli ca 12 grader varmt här i Stockholm på fredag, hoppas verkligen det stämmer. Igår fick jag stå och sopa av snön som fallit under natten

Just nu är vårabstinensen stooor.

Ha en bra dag idag

Kram Lena

DustyLu sa...

Lovely! ~lulu

LantlivsAnette sa...

Halloj där..jag är också ledig idag, sååå skönt !!
Wow vilken fin kudde, jag har sett de där..det finns gardiner i samma stil också, jättefint..
Så där är jag också flyttar omkring saker o ting här hemma hela tiden...
Jag visar också kuddar idag hos mig !!
Ha en toppen dag
Kraaam Anette

Rosor och Spetsar sa...

Den var riktigt fin din kudde.Och vilken inspirerande pysselhörna du har. Ha nu en skön ledig dag.
Kramar Annelie

MiaMaria sa...

Hejsan!

Härligt med lediga dagar och att det regnar denna tid är ju bara positivt...snart så är all snö borta och efter regn kommer SOL!!!!

VAcker kudde oxå!

Ha det så gott!
MiaMaria

Fro (Idyll på landet...) sa...

Kjempefin pute du har kjøpt deg!

Ønsker deg en fin dag!
Klem

Vintage House sa...

Vilket härligt fynd, kudden är ju så fin:)
härligt med en ledig dag.. idag är det gråtrist så det blir en mysdag,,,
kram i massor
sandra

Lisas torp sa...

Jättesnygg kudde och till det priset! Ja, det var ett fynd!

Trist med vädret när ni är lediga! Här i Sthlm skiner solen just nu i alla fall! Vädret är verkligen hit och ditt numera!

Ha en fin dag trots vädret!
Kram
Lisa

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Sååå mysigt med en ledig dag mitt i veckan sådär. Den kudden föll mig på läppen också, superfin och billig dessutom. Jag känner igen mig i din beskrivning att sakerna byter plats, jag gör likadant, är det klokt egentligen som man håller på...hihi Fina vårbilder i förra inlägget också. Ha en underbar dag nu min vän! Jag ska strax traska till jobbet :-) Kraaam Paula

fröken knopp sa...

Så fin Marie!! O vilken underbar pyssel hörna du har!! Inte alls avundsjuk..tihi...

Hoppas att ni får en härlig dag!!!
Varma Kramar Elin

Vita små hjärtan sa...

Ja men tänk att det är så kul att flytta runt saker hit och dit....
Vilken fin kudde, å vad billig den var!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Hulda sa...

Skal si du har vært heldig med den puta! Den var jo kjempefin! Passet så godt på stolen din. Flotte blomsterarrangement i forrige innlegg. Flott med tavlen det står VÅR på i bakgrunnen, blonden rundt flaskene og eggene. :) Ha en fin fridag med barna. :)

Conny - Frøken Klara sa...

Hej Marie. Sikke et fund, det var godt nok en billig pude og jeg elsker dem med stempeltryk.
De er så fine.
Ha´ en rigtig dejlig dag sammen med børnene... Knus

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Hihi, vilken tillfällighet, jag tittade på precis en sån där kudde häromdan, tyckte den var såå fin! Jag la kudden på disken och skulle betala men då sa damen att det kommer att komma in gardiner i nästan samma tryck och då undrade hon om jag inte ville vänta och få kudden i precis samma tryck (jag hade frågat om de inte hade gardiner med likadant tryck).

Skall smita in till butiken igen och se vad som finns där nu =)

Kudden är verkligen jättefin och den där trädgårdsstolen är helt underbar ♥

Kram
Mia

Ps du har mai, igenl ;)

Linda sa...

Åh, vad det är roligt med fynd! Det känns bra i hela shoppinggenen när man gör det där riktiga fyndet!

Kram Linda

PS. Lyckos dig som har en pysselhörna. Jag håller på för fullt att försöka hitta en bra hörna i huset för min...

Kjeruben sa...

Oooo! Ja det var litt av eit funn! Fint med litt røfft innimellom også :D
:o)

Designe sa...

Superfin kudde! Det var verkligen billigt då det dessutom var innerkudde i! Ha en härlig dag! Kram :)

Systrarna vitt sa...

Mycket fin kudde, den ser ut att vara från Svanefors, dom har riktigt fina textilier. Den var ju ett fynd också...sånt blir man ju allt glad över.
Idag öppnar vår nät-butik, välkommen in :-) Kram Liselott.

Joans Country Living sa...

Hej Marie

Sikke et godt köb ;o) Forstår, at du måtte eje den ;o))

Ha' en rigtig bra' dag!

Hjertehilsner Joan

CaramellePastelle sa...

Ja, det var verkligen ett fint fynd. Vem hade motstått det? hihi
Här byter sakerna plats konstant också. Skönt att det inte bara är jag som är sån.

Kram Camilla

gamla skolan sa...

Riktigt fin kudde och vilket pris !! Ha en mysig ledig dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Tulipa sa...

Hej Marie!
Hos oss skiner solen och det ser lovande ut än så länge...

Vilken fin kudde! Och bra pris får man säga!

Jag har ett hostande barn med mig idag här i butiken så idag tänkte vi baka och sprida förföriska dofter ut genom dörren som står öppen ..*ler*... Lite nybakt i blomsterbutiken är väl inte dumt?!

Hoppas ni får en skön och mysig dag!

Kram Mariette

Frau Sonnenschein sa...

Hello

very,very lovly.
so nice.

greatings from connybowgat

Fru Inredning sa...

Hej där.

Vilken fin kudde, och vilket pris. Ett riktigt fynd ju:)

Hoppas ni får en härlig ledig dag.
Kram Kristina

Vit som snö sa...

Den är ju så fin den kudden, har sett att det finns gardiner i samma. Snyggt!
Är också ledig idag o tänker njuta på altanen nu med min syster o sen kallar stallet.
Kram Cilla

Jeanettes hus sa...

Grattis till ett fantastiskt fynd!!!!!
Så billigt, helt otroligt och sen är den ju hur läcer som helst.

Hoppas att du och flickorna får en härlig mysig dag. Kanske lite pyssel som vi får se resultatet av i nästa inlägg?

Ha det så gott
Kramisar Jeanette

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Kjempefin pute...ser så mange jeg har lyst på:)
ha en god dag
eddaKlemmer

no47-mia sa...

Hej Marie!
Det var en snygg kudde du köpt er! Billigt är mycket bra!

Här flyttas det runt på sakerna med kan jag lova.. Du är inte ensam om det..hihi..

Ha en skön ledig dag idag!

Kram Mia

Lavendeldockan sa...

vilken härlig kudde,ibland gör man otroliga fynd.
Här nere i götet har vi hem och hobby som brukar ha massor av billiga gardiner och kuddar med monogram i fransk lantstil.
Jag såg att du hade en ranka i bakgrunden,har du gjort den själv eller har du köpt den?
Har varit ute efter just en sån så himla länge men kan itne finna någon.
ha en super trevlig dag
kram erica

Tigris Predikantan sa...

Konstigt det här med vädret ... här är det soligt och ... tror jag .. varmt!
Fint fynd!
:)

Synnøve Olava sa...

Åhh, det var en fantastisk flott pute. Billig var den også!

Sara sa...

Hej hej!
Vilken härligt kudde du hittat!
och roligt när man fyndar och det är billigt oxå ;)

Ha det så bra!
Kram sara

Mara sa...

That's so cute!!! Hugs from Italy!

Nygammalt sa...

Snyggt! Och vilket fynd!
Passar suveränt där, tycker du är så duktig som varier så mycket. Här stannar oftast saken där är...är lite dålig på att förändra.

Kram.

Älskade pion sa...

Men vilken tur har inte du då att hitta ett sånt vackert och billigt fynd,lyckliga du. ;) ha en skön dag. Kram Ulrika

Susis gelbes Haus sa...

oh what wonderful pictures... thank you for this... a beautiful day and lovley wishes Susi from Germany

Nordingården sa...

Mycket fin kudde i en mycket fin pysselhörna och dxen gamla trädgårdstolen är ju bara för häftig! Mari.

Mitt hvite hus sa...

Nydelig pute..og herlige bilder..

Ønsker deg en fin kveld Marie..

Klem Kerstin

liven sa...

Dette var et funn.....en kjempefin pute!!

ha en fin onsdagskveld

Helen sa...

Hej!
Jätte fin kudde och vilket fynd du gjorde.
Kram/Helen

Änglarnas hus sa...

Hallojsan gumman! :)

Ja det kan man kalla fynd!! bara innerkudden ligger på det priset!..
Snygg var den också..hihi..ja visst flyttas det runt på saker..det är ett billigt och roligt sätt att förnya!

ha det så bra!!

Kramis Sanne..

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Ohhh så fin stämpelkudde och vilket pris.. förstår att du inte kunde motstå den.. Såå fint fotat där i fina skrivhörnan också..
Kraaam Linda

Margareta sa...

Hoppas ni haft en skön ledig dag.jättefin kudde som jag kan tänka mig passar in lite varstans hemma hos dig.Såå fint med tryck.
Kram Margareta

north pal sa...

great find! it is always fun to find a new item and a big plus when it is a bargain. Bestest,Denise

K sa...

åååååh vicket fynd /Kram K

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härlig fynd!
Och när man flyttar om på allt, så blir det ju som nytt igen! Det är ju såå kul!
Kram
Marie

Moa sa...

Hej Marie!

Hoppas allt är bra med dig ? :)

Vilken otroligt fin kudde du har fyndat, verkligen jättefin !

Kram Moa

Jes/Vita villa vila sa...

Hej raraste Marie,

Vilken underbar kudde du har fyndat!! Superfin! Alltid en fröjd att kika in här på din fina sida! Hoppas att du & barnen fick en härlig ledig onsdag (visst är det LYX att vara ledig då med sina käraste små!)

Kram Jes ♥

Tezz från Kungens Kurva sa...

Vilket fyndpris på en så fin kudde! Skulle också ha slagit till direkt :)
Hoppas ni haft en bra dag!

Lavendeldockan sa...

tack för din rara kommentar hos mig,girlangen var jättefindu dom av plast Eucalypt?tillverkar du sådana för försäljning?;)
ha en underbar kväll
kram erica

ANETTESHUS.COM sa...

Takk for hyggelig hilsen, Marie:)

Å, så fiiine bilder!! Din hjem er så vakkert!! Puta var kjempe-flott!

Ha en underbar torsdagskveld!

Klem klem
Anette:)

Hem & Hav sa...

Vilken fin kudde, mycket snyggt tryck! Ett riktigt fynd! Ha en skön helg! kram Katarina

Sally och jag sa...

Jättesöt kudde. Grattis till fyndet!

Kramar från
Sally och jag

VINTAGE sa...

Late, but not to late I find this blog. It's so nice, that I fixed the link on my blog. I hope, it's ok?!

Greetings from Uruguay

VINTAGE