måndag 15 mars 2010

Mera ägg

Mitt pysselhumör har hållt i sig även under helgen så i lördags blev det några fler ägg, denna gång dock en mindre variant. Precis som med de stora äggen har jag klätt in även dessa med tårtpapper (väldigt pillrigt och kladdigt). Ville sen ha någon enkel dekoration, så det blev några snirkliga bokstäver.
kl
kl
Har en väldigt fullspäckad vecka framför mig med bl.a flera kvällsmöten på jobbet, så jag har bestämt mig för att ta några dagars bloggpaus. Känner att jag inte kommer hinna med bloggen och vill inte att det ska bli ett stressmoment, så jag tar några dagars vila ifrån datorn. Hoppas att ni alla får en fin vecka och så ses vi !!!!
k
Kram Marie

55 kommentarer:

Nordingården sa...

Hej Marie, men oj, vilka fina påkägg du gjort! Och små som man kan ha hängande, skickligt! Så vackra de var med den svarta texten el mongram! Och vilken fin och passande emaljkanna! Ha en bra vecka, trots mycket jobb!!!Mari.

LantlivsAnette sa...

Nämen du..sååå underbart ljuvliga små ägg, du är fenomenal på att hitta på !! Så vackra monogram på också..
Ha nu en fin vecka, trots mycket jobb, det är samma för mig den här veckan..
Kraaam Anette

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Flotte egg:)
Ha en fin uke..
eddaKlemmer

Vita små hjärtan sa...

Så fint du pysslar!!! Toppen! Jag hinner inte med pyssel bland alla kartonger!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

ullis sa...

Ja, ibland kan man känna att bloggandet blir stressigt...bra att själv bestämma sig för en paus. Välkommen tillbaka till boggeria när det lugnat ner sig!
Kramisar Ullis
ps superdupersöta ägg!

Skatan sa...

Rätt tänkt! Jag gör så lite nu och då också. Överhuvudtaget har jag slutat att bry mig lika mycket, och då slipper jag känna pressen. Men visst - går det alltför lång tid finns det där i bakhuvudet...Synd att man inte har en bildbank att ösa ur de där gångerna som inspirationen tryter!

Fina ägg har du fått till. Själv är jag dålig på att påska till det. Jag hittar liksom ingen inspiration! Jag får njuta av era andras pyssel.

Lycka till nu med din fullspeckade vecka. Du får försöka sålla mellan vad som faktiskt är viktigt och vad som egentligen inte spelar så stor roll i det långa loppet...Men det är inte lätt!

Kram,

Anna

Loppisliv sa...

Så fina påskägg du pysslat ihop. Blir alltid så pysselsugen när jag ser vad fina saker du gjort. Vad fint det var med mongramen på. Ser jättefint ut!! Ha en fin vecka och bloggpaus nu, ja ibland kan det kännas stressigt m bloggandet, då är det bättre att ta det lite lugnt. Vi finns ju här och väntar på dig, det vet du. Kraaaam Paula

Vintage House sa...

Hej,
Underbara ägg:) ha en mysig vecka trots massa jobb så se vi snart igen:)
kram
sandra

Loppisliv sa...

bara jag igen.....Ser att jag skrivit ordet "fint" hela 5 ggr i kommentaren...ha ha, så går det när man stressar för att hinna med och blogga innan jobbet :-) Ha det gott...Hejs svejs //P

Rosor och Spetsar sa...

Jättegulliga ägg du gjort. Ha en bra vecka trots allt jobb
Kram
Annelie

Lisas torp sa...

Jättesöta ägg!
Lycka till med din vecka!
Kram
Lisa

Millas hem sa...

Söta äggpyssel du gjort kreativa Marie!
Ja, ta en liten paus och kom snart tillbaka!

Stor kram Camilla

Rummet för välbefinnande sa...

Vilka ljuvliga små ägg..... Gott att pysslandet håller i sig för det mår man ju så bra av, eller hur?!
Det gör du rätt i som pausar lite. Inte gott att känna sig splittrad.
Vi väntar troget in dig vet du *ler*
Ha en riktigt fin vecka nu Marie!
Kram kram Mia

Mona Christin sa...

Hei.

Blogging er tidkrevende, jeg vet. Men det kan være godt med en liten pause innimellom.

Ha en fin uke.

Flotte egg du hadde laget.

Klem fra Mona C♥

Mitt hvite hus sa...

så søte egg du har laget... kjempeskjønne..

klem Kerstin

Älskade pion sa...

Åhh,vilka fina ägg du har pysslat ihop.Jag var på Panduro igår och shoppade,så här ska pysslas. ;)Ha en riktigt skön vecka(trots bloggpaus;) ) Kram Ulrika

Lantliv i Norregård sa...

Så söta Mrie, du är en riktig pysslare!!
Ha en bra vecka nu;o)

Kram Kram Malin

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Underbara ägg! Vilken rolig idé. Blev superbra.

Susanne

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Önskar dig en fin arbetsvecka!

Finfina ägg du gjort! Jag saknar påskpysslet som jag inte hunnit med.. jag som var ute i god tid med inköp på bl a Panduro. Fick till ett ägg, men sedan har jag inte hunnit med de andra..men påskriset är nu på plats.

Hälsningar Monica

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Dom blev gulliga dina ägg.
Visst är det väl lite pilligt ibland men så behöver dom ju inte bli perfekta eller hur.

Hård vecka för dig. Skickar dig massor av energi i mina tankar.

Ha det gott
Kramisar Jeanette

Ljuva Drömmar sa...

Vilka söta små ägg du har gjort! Förstår att det var lite pilligt.

Precis som du har jag en vecka med mycket på kvällarna men visst blir det lättare nu när vi har sol. Jag hoppas den flödar även hos dig.

Hoppas du får en härlig vecka!
Kram Maria

All Seasons sa...

Hello Marie,

Your little eggs with the letters are so nice to see, so lovely!

Have a wonderfull week
Hugs Patricia,
from Holland

Bibbi sa...

Så söta!
Ibland är det enkla det vackraste..även om det inte var så enkelt med tillverkningen..;)
Försök ha en skön vecka trots allt kvällsjobb.
Kram

Susis gelbes Haus sa...

Oh what wonderful eggs.... very very nice... a beautiful Monday and good wishes Susi from Germany

inger susanne sa...

Takk for gode tips igjen! Slik påskepynt kan jeg like;-)
Ønsker deg en herlig uke med masse avslapning!
Klem, Susanne

Börjelundskan sa...

Åhhhh, jösses vad söta påskägg du har pysslat ihop. Blev jättefint med monogrammen på. Jag känner inspirationen picka på :).

Ha en härlig vecka. Kram Cin

Fröken Piff sa...

Härligt med pysselsuget:) Du gör så himla fina skapelser, äggen är underbara!

Vila är välbehövligt ibland, ta hand om dig! Kram Charlotte!

Fru Inredning sa...

Hej där Marie.

Superfina och söta ägg du pysslat ihop:) Blir så inspirerad av allas påskpynt men själv ska jag inte vara hemma nåt i påsk så för mig blir det inget påskpynt i år.

Ha en trevlig vecka.
Kram Kristina

Designe sa...

Superfina! Klart du ska ta en bloggpaus om du har mycket att göra! Vi väntar och njuter av tidigare inlägg så länge! Kram :)

Tracey sa...

Hello Marie! The letters are the perfect touch to your eggs!!! Very lovely!!!

Wishing you a wonderful week ~

:) T

Annas skattkammare sa...

Så enkla och fina ägg!! Jättefint och precis i min smak!
ha en skön paus Marie!
Kram /Anna

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Idag har jag varit hemma och vabbat, och då bläddrade jag igenom gamla inredningstidningar. Såg det numret av Allt i hemmet då ert hem var med. Har inte sett det på länge, reportaget alltså, och nu var det extra kul eftersom vi håller på med köket =)

Ni har ändrat en del sen dess, man fattar inte det, men när man ser gamla bilder så inser man att man ändrar runt rätt mycket, hihi.

Dina ägg är så söta, jättefint med de snirkliga bokstäverna som dekor!

Kram vännen, hoppas veckan inte blir för jobbig. Det låter tufft med alla kvällsmöten o sånt.

Mia

Margareta sa...

Underbara små ägg.Förstår att det var pilligt,men resultatet blev ju mkt gott.Du måste ju vara alldeles full av kreativitet som får till det så fint alltid.
Ha det gott!
Kram Margareta

Tulipa sa...

Hej Marie!

Jättefint!!! Du är alltid så fiffig och påhittig på det bästa av tänkbara sätt!!

Hoppas du får en skön vecka och att datorn får vila för annat är ju helt okej...om det blir ett stressmoment är det inte roligt, och det är ju det bloggen ska vara, ROLIGT!!!!

Kram Mariette

Änglarnas hus sa...

Jättefina ägg!..och en bloggpaus kan vara bra då och då!
ha det gott!
Kramis Sanne..

Linas Vita Hem sa...

Hej Marie!
Oj så pysslig du har varit!! Kanon söta små ägg! Så enkelt och fint det blev! HOppas helgen varit kanon! Kram kram/L

Kjeruben sa...

Å så flotte egg du har laga!
Dannar eit herlig stilleben :D
:o)

north pal sa...

i will wait patiently until you return. here's to a stressless week for you. Bestest,Denise

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Så du har hittat din pysselgen igen! Det var roligt! Äggen blev jättefina och jag förstår att det varkladdigt,tycker jag känner igen det där... hihi
Ha en bra vecka, trots allt jobb!
Kram
Marie

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

heia marie...
s så fine disse eggene var..
nydlelig tulipan arrangement her under også..
håper du har det fint, og at sola skinner ...
klem,magny

Jenny sa...

Hej Marie!
Äggen är jättesöta, du är verkligen duktig på att pyssla:)

Jag gillar din vackra kanna du satt riset i!

Hoppas du har en bra vecka!

Kram Jenny

no47-mia sa...

Såå Snygga ägg!!

Ha en skön vecka!!

Kraamm Mia

Hus nr.14 sa...

Vilka söta små ägg...
Marielle

Sara sa...

Hej hej!
Vilka fina ägg du har gjort!
Jätte söta =)
Ha det så bra!
Kram sara

Solveig sa...

Så flotte egg du har laget:o) Annerledes dra andre jeg har sett - kreativt:o)))
Ønsker deg en flott morgendag.
Klem fra Solveig

Idas och mina drömmar sa...

Ljuvliga ägg.

Kram jessica

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå vakre egg, Marie!! Så dekorative og flotte!

Ha en strålende dag!

Klem klem
Anette:)

Nygammalt sa...

Klart du ska ta en liten paus om du behöver det. Under tiden njuter jag av dina vackra påskägg! Äggen i tårtpapper och spets som du visade tidigare är så söta också. Du är riktigt duktig och pysslig.

Kram.

DustyLu sa...

Love your blog! So inspirational! Look forward to all your posts! ~lulu

Lindhagens Anna sa...

Halloj!

Finfina ägg! Klart att du ska ta lite paus. Jag förstår inte hur du hinner med flera inlägg i veckan?? Jag försöker i alla fall med ett inlägg i veckan. Hoppas veckan blev bra och inte för mycket jobb!

Kram kram//Anna

Lindhagens Anna sa...

Halloj!

Finfina ägg! Klart att du ska ta lite paus. Jag förstår inte hur du hinner med flera inlägg i veckan?? Jag försöker i alla fall med ett inlägg i veckan. Hoppas veckan blev bra och inte för mycket jobb!

Kram kram//Anna

Sally och jag sa...

Så söta ägg! Ser så himla fina ut.
Hoppas du får en fin vecka, där ute i verkliga livet, utanför blogen:)

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej gumman!
Å vad jag saknar dig! M har varit bortrest och samtidigt som jag har jobbat o skött all markservice hemma så har jag haft mycket att göra med företaget så jag minns knappt när jag gjorde ett blogginlägg senast.

Kul att ha mycket att göra men jag saknar kontakten med dig och de andra bloggtjejerna!

Hoppas du får en fin vecka helg och att vi kan träffas snart. Tänk om vi kunde ta en loppisrunda i Mias trakter nu i vår? Vore kul tycker jag.

Kraaaam going!
Carina

Made in Persbo...Carina sa...

Ps....påskäggen är heeelt ljuvliga! Å vad jag blev sugen på påskpyssel nu när jag såg dem :)

Kraaam igen!

Lilla huset på prärien sa...

hej söta marie!

visst är det kul när man har alla saker hemma och man får sitta ned i fred och hålla på o pyssla lite. jag tyckte det var jättekul att sitta och dekorera ägg jag köpt på panduro. nu vill jag göra någonting mer. men det är inte helt billgit med pysselgrejor :)

kram jenny