fredag 12 mars 2010

Vårkänslor

Hos mig har energin vaknat till liv ordentligt i och med att solen har återvänt och dagarna blir allt längre och ljusare. Tycker det är underbart att se hur snön faktiskt minskar dag för dag och jag känner mig lite skuttig och sprittig i kroppen utav vårkänslor. Visserligen kan man nog inte säga att det är vår ute än, men den är iallafall på god väg. Inne i huset är det dock redan vår med hjälp utav blommor, blommiga quiltar och så ett och annat ägg här och där. Här en bild ifrån sovrummet.
kl
Vill önska er alla en riktigt fin helg!
Kram Marie

56 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja....det er deilig og kjenne at enegien begynner og komme tilbake til kroppen:)
ha en fin dag
eddaKlemmer

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Håller med dig! Visst känns det bra att våren är på väg, och så mycket ljusare det har blivit!!

Trevlig helg och kram till dig!

emilias gömmor... sa...

Ja, visst är det skönt med vårkänslor! Man är piggare och gladare, och har lust att göra saker. Till och med städningen blir trevligare. Pryda hemmet med vackra vårblommor och kvistar som ger glädje och hopp om den nalkandes våren... Och att snart börjar utelivet!
Ha en underbar fredag!

Kram Mimmi

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint..jaa man anar våren nu, känns verkligen toppen, dagarna är ljusare, och man får mer ork !!
Sååå fina ägg du visade i förra inlägget..jag blev så pyssel sugen, kanske man gör några ägg i helgen..
Kraaam Anette

annashusidingtuna sa...

Så vårigt och fint du har, man riktigt känner våren!!!
Tänk ända sedan i januari har jag tänkt att jag ska fixa lite med påskägg för att vara ute i god tid och nu är påsken snart här och jag kommer väl inte att hinna i år heller, förra året kom jag så långt att jag färglade själva äggen men hann aldrig dekorera dem...
Kram Anna

Vintage House sa...

ja nu är den verkligen på väg, idag är tyvärr lite gråtrist men det gör inget vi ska ha en inne mysa dag.
Underbar bukett i korgen:)
Ha nu en fantastisk helg med en masa mys!
kram
sandra

Mitt hvite hus sa...

Våren er en herlig tid... energien kommer tilbake..alt våkner til liv..

Nydelig bilde..

God fredag.:
Klem Kerstin

Fru C sa...

Jag är väldigt förtjust i alla vita korgar som det finns så mycket av just nu, precis som din.
Ljuvlig bukett!

becca sa...

Vad härligt vårit du gjort i sovrummet, ja man får ju försöka inne för ute blir det nog aldrig vår, ju visst känns det att den är på G där också.

Ha en bra helg, kram Rebecca.

Cosmos sa...

Deilig tid akkurrat nå.
Kjenner at jeg liker det utolig godt
Nydelig bilde du viser

God helg

Rosor och Spetsar sa...

Visst känns livet lite lättare dag för dag nu när ljuset återvänt.Underbar vårbukett.
Ha en skön helg du också
Kramar
Annelie

Loppisliv sa...

Jag säger detsamma, solen ger energi, avsaknaden av den har gjort att man varit så trötter, men så fort solen tittar fram blir man både glad, alert och pigg igen, tänk vad vi påverkas av ljuset.

Sött överkast jag skymtar där och jag ser också att du bytt ut nattduksborden mot en stol, snyggt!! Kramelikram //Paula

Hildas Hem sa...

Jag håller med dig.
Just nu skiner solen hos mig också. Vilken härlig fredag!!!

Underbar tulpanbukett!!

Ha en bra dag
Kramar

Lilla Blanka sa...

Gomorron min goa vän!

Jättefin tulpankorg!!!
Jag måste köpa nya tulpaner idag också, de gamla har vissnat och jag tycker det är så friskt och fräscht med tulpaner nu på våren =)

Hihi, jag är också sprittig och skuttig idag och det beror inte bara på våren, utan att vi fått et OK från sotaren nyss! Jippi nu skall här köpas vedspis ♥

Kram och ha en underbar fredag!
Mia

Ps försökte övertala Niclas att vi skulle ha gjutna betongbänkar i köket, men där la han in sitt veto, hihi...men ursprungligen ville vi ju ha stenskivor så det blir det väl då, och de är ju jättevackra, det var bara det att jag tyckte att det skulle vara rustikt och lite annorlunda med betong..

Vitt och vackert sa...

Vilka härliga tulpaner och vilken vacker korg! Ha en mysig helg nu!
kram Nina

My Lovely Things sa...

Jätte vackert!
Det spirar riktigt Vår runt ditt inlägg!!

Härligt härligt!
Ha en härlig helg..
kram Anna

Rummet för välbefinnande sa...

De här bilderna får mig också att bli "sprittig och rusig" i hela kroppen. Snacka om vårkänslor :)
Nu är jag piggare igen och ska med raska steg gå till lokalen nu. Skapa och plocka iordning lite. Härligt!
Nu är jag pigg och glad igen!
Ha en riktigt fin helg Marie!
Kram kram Mia

Anita fra hjerterommet sa...

Så vårlig og vakkert du har det på soverommet... jeg pleier aldri ha blomster der, men det var jo bare nydelig:)

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för fina vårbilder och för en underbar blogg, jag har dig i min lista och kikar in i bland.
Jag håller också på att göra egna ägg, ska visa dem snart.
Ha en mysig helg i vårsolen!
Kram Susanne

Marie - Sofias syster! sa...

Ja ljuset är underbart! Avundas dig att se snön minska, här snöade det imorse!
Härlig tulpanbukett du visar! Ha en mysig fredag! /Marie

Nordingården sa...

Jiiiipi, så glda vi blir och donarlusten ökar för var dag!! Mycket vackert med den stolen, tulpener och korg, så fint att jag blir sugen på att åka hem och göra extakt likadant: ) Ha en mysig helg och må vårsolen skina på dig! Mari.

Anonym sa...

Åh så vackert, tulpankorgen är så fin! Gillar färgen på tulpanerna.

Tulpaner är riktiga budbärare om vårens ankomst!

Så härligt med ljuset (den 20 mars) har vi vårdagjämning och då ska äntligen ljuset segra.

Önskar dig en mysig, solig helg!

Fredagskramar från Renate

Tulipa sa...

Vilka fina bilder Marie! Våriga krispiga och fräscha!

Man blir så glad!!!!

Stor helgkram Mariette

Hulda sa...

Så flotte bilder! herlig med tulipanene på stolen, ved siden av sengen. Vakker kurv du har satt dem i også. Jeg har også vårfølelser, det ses nok på innlegget jeg har ute nå. :)

Hulda sa...

ps. falt for vekkerklokken også. :) Er blitt så glad i slike. Fikk en gammel her om dagen. :)

no47-mia sa...

Hej Marie!

Joodå! Jag känner våren i atmosfären.. Snön smällter bort som bara den. Underbart!
Ljuvliga tulpaner du har där i en såå vacker korg.

Trevlig helg!
Kram Mia

Älskade pion sa...

Vilka ljuvliga tulpaner. :) Ha en riktigt härlig helg. kram ulrika

Ljuva Drömmar sa...

Vilka ljuvliga tulpaner du har hos dig!
Visst känns det som våren är på väg. Tyvärr ska vi få mer snö idag men jag hoppas det kommer regn istället så det försvinner mer snö. Dagarna som kommer sen är det bara SOL, SOL, SOL. Hoppas de har rätt.

Önskar dig en vårig helg, kramar Maria!

Levindas Värld sa...

Ja man bara njuter nu när man märker att våren är på väg! Det droppar som bara den och allt smälter så fort :)

Och solen skiner och ger en väldig glädje och energi!

Och visst är det underbart att få ta in lite vackra blomster - det ger verkligen vårkänslor!

Ha en fin dag!

Lisas torp sa...

Ja, vilken härlig vårkänsla tulpanerna ger! Och det är precis som du säjer att man får göra vår inomhus istället medan snön sakta smälter utanför, med betoning på SAKTA!!
Ha en härlig fredag1
Kram
Lisa

Margareta sa...

Så mysgt med tulpanerna där i korgen. Det riktigt säger vååår!

önskar dig en fin helg!
Kram Margareta

Designe sa...

Åh va vårigt och fint! Underbara färger på tulpanerna! Ha en fin helg, hoppas du får sol! Kram :)

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
det är så ljuvligt med alla dessa härliga blommor i "våriga" pasteller! - utomhus verkar det som om vi får vänta på våren, **suck - snöstorm just nu i Stockholm.

Ha en fin helg!
Hälsningar Monica

Vit som snö sa...

Solen, ljuset och lite inslag av svagt rosa i blommor och textil, det tycker jag ger underbar energi och vårkänslor!
Vackra bilder!!!
Trevlig helg till dej också!
Kram Cilla

Laura @ 52 FLEA sa...

What could be more spring like than a beautiful bouquet of pink tulips? Your bedroom is lovely....fresh and soft...very restful!
Happy almost spring day!
Laura :)

Inspiration i vitt sa...

vilka jätte jätte söta ägg du har gjort, min smak på dom. Våren har kommit till ditt fina sovrum så där vill jag vara. Ha en härlig helg vännen och vi hörs snart igen kram/Ingela.

Renoveringsdags sa...

OHOO VÅR!! vill så gärna börja "vårpynta" på nedervåningen i mitt nya kök!!Tulpaner=VÅR

Maria sa...

Jättefin bild från sovrummet! Snyggt att ha rosorna i en korg sådär.

Det är inte många veckor kvar innan det går att börja röja i trädgården och det längtar jag ihjäl mig till!

Kramar!!

Rita sa...

Tulpaner är väl ändå nåt som väcker vårkänslorna till liv :) Vilken mysig blogg du har, så mycket inspiration och vackra bilder. Hittade hit av en slump, men det är jag glad för :)
Önskar dig en bra helg!
Kram

Änglarnas hus sa...

Ja där inne var det riktigt vårfint!..härliga färger :)!!

Ha en riktigt mysig fredagskväll!!
Kram Sanne..

Hemlängtan interiör & design sa...

Hej!
Du har en härlig blogg som jag gärna besöker!
Har varit lite dålig med inlägg, men nu har du en Award att hämta hos mig!
Önskar dig en härlig helg!
Kram//Marie

Lantliv i Norregård sa...

Underbara bilder Marie!!
Tack för dina snälla kommentarer hos mig, jag blir så glad!!

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

inger susanne sa...

Hei!
Blir i så godt humør av svakt rosa tulipaner! Har kjøpt slike selv i dag:-)
Akkurat det sengeteppet har jeg også! Det er så deilig og mykt:-)
Ønsker deg en nydelig helg!
Stor klem, Susanne

Helen sa...

Åh, så gulligt det var med en korg fylld av rosa tulpaner intill sängen, trevligt att se när man slår upp sina ögon, där på morgonkvisten.

Ha en härlig helg!
Kram!

johanna sa...

Härligt med vår!!! Man blir ju så lycklig=) Önskar dig en mysig helg
kraaaam

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh det är så fint med tulpaner kan inte få nog av dom nu på våren.Ha en underbar dag.
Kram Theres

Annas skattkammare sa...

Ja visst känner man att det är på g nu! Härligt!!
Trevlig helg marie!
Kram /Anna

Ella på Bråkmakargatan sa...

Åååh vilka vackra färger på tulpanerna. Vad härligt att vakna med ett knippe tulpaner brevid sig. Ingen dum idé. Då kan man kanske drömma sig till våren.
Trevlig helg!
Elisabeth

gamla skolan sa...

Håller med dig ! Idag har jag och dottern varit ute på gården och försökt hacka i alla snövallarna , för att sprida ut snön i tron att det ska smälta snabbare ! Trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Birgitte sa...

Ja, forår kom endelig - du er savnet. :-)
God helg
Klem, Birgitte.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad vackert med krispiga tulpaner i sovrummet! Måste vara helt underbart att vakna på morgonen och få syn på dem det första man gör...
Kram/ Anna

lindqvistsfyrarum sa...

Hej!
Håller på att fylla ut min blogglista. Följer dina inlägg och undrar nu om det är okej att jag lagt till dig på min lista?
Ha en bra söndag!
Rebecca

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Dina bilder bjuder verkligen på vårkänslor.

Solen är här hos mig idag så det blir ett besök i naturen sen pyssel!

Kramsiar Jeanette

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!

ja visst ä'r det väl så.. att man blir lite extra skuttig och sprittog med vårsolen.. men för min del får det gärna gå undan nu..
bort med snön snabbt!!

underbara tulpnater.. ett måste nu.. hela tiden

stor kram
A-C

Bibbi sa...

Åh så mycket fint!
Jag blir så sugen på pyssel själv. Å´fixa till i sovrummet;P
Sol på dig!
Kram

hallkulla sa...

Åh så fint med rosa tulpaner vid sängen!! Förstår dig väl, att du känner dig lite spraliig av vårkänslor när du fixat så fint med blommor vid sängen! :)

Njut av våren och av påsk helgen!
Kram