måndag 5 april 2010

Härliga dagar

Härliga dagar med strålande solsken har passerat förbi och vi har haft en underbar påskledighet. Hoppas att ni också har haft det bra! Här har den mesta tiden spenderats utomhus och så har vi umgåtts med våra nära och kära och ätit god mat.
jk
Fotade lite igår när solen lyste in så härligt i vardagsrummet. Det man skymtar genom dörröppningen är hall/kök.
jk
Lite saker på skänken. Björkriset med de små äggen får stå för det påskiga inslaget.
jk
Har mängder med snödroppar i trädgården. Här har jag helt enkelt grävt upp en utav plantorna och tryckt ner i en såssnipa. När den börjar se ledsen ut får den flytta ut i rabatten igen.
k
I dörröppningen mellan kök och vardagsrum står min gamla trästege. Här hänger för tillfället ett gäng kökshanddukar.
j
Bredvid toalettdörren hänger våran stora griffeltavla, gjord av ett gammalt fönster som vi fyndat i vårat eget garage.
jk
Vill tacka för alla söta påskhälsningar i förra inlägget, ni är ju för gulliga! Om ni bara visste hur glad jag blir! I veckan nu kommer Allt i Hemmets specialnummer 25 Hem ut i butikerna och där finns jag med på ett litet hörn tillsammans med ett gäng andra bloggare. Så om någon ny läsare har hittat hit via tidningen vill jag hälsa er välkomna, hoppas ni ska trivas!
k
Önskar er alla en bra dag!
Kram Marie

48 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Godmorgon!

Så fin idé med griffelfönstret!
Jag har nog bara vanliga Allt i Hemmet - skall kolla efter specialutgåvan idag!

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Vintage House sa...

God Morgon vännen,
låter som en toppenhelg. här har det oxå njutit en massa...
Så roligt med tidningen:)
ha en ljuvlig dag
kram
sandra

My Lovely Things sa...

Härliga bilder från ert vackra hem!

Änskar dig en härlig ledig dag.
Ska kika i aih special..
Va kul!

Kram Anna

Jes/Vita villa vila sa...

God morgon vännen,

Vilka härliga bilder Marie!!

Önskar dig & familjen en riktigt Glad Påsk - och vad spännande med 25 Hem! Måste kika på så fort den kommer! Tack för tipset!

Må så gott! Kram Jes ♥

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhhh så fina bilder..När solen kommer så gäller det att snabbt ta fram kameran, det blir så fina foton då !!
Vilken fin griffeltavla, hur har du gjort den ? Kanske du kan ha ett litet inlägg om det, jag vill också göra en griffeltavla..
Ohh vad roligt att du är med i allt i Hemmet, måste köpa den !!
Ha nu en fortsatt trevlig Påsk..
Kraaaam Anette

Hildas Hem sa...

Vilka fina bilder!
Griffeltavlan var hur snygg som helst. Vilken bra idé!!
Fortsatt trevlig helg!

Ska givetvis köpa tidningen!!!
Kram

Älskade pion sa...

Du har ett såååå vackert hem,avis.;)Ha en riktigt skön dag. kram Ulrika

Mia sa...

Hoppas att du haft en underbar påskhelg, för visst låter det så i alla fall med en massa härlig sol.

Här fick jag en chock när jag gick upp i morse, snön vräker ner och allt är vitt igen... aprilväder, jo tack. :)

Kram Mia

becca sa...

Hej Marie,
Jag fick tidningen i lådan förra veckan och såg att du va med, Kul!
Ditt hem är så vackert och vilken ide´ med det gamla fönstret, börjar genast fundera vart jag skulle kunna ha en sån =) vi har också gamla fönster ute i ladan.

Hoppas att du och dina familj får en fortsatt mysig påsk,
kram Rebecca.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka fina bilder från ert vardagsrum. Ser så vilsamt ut! Kul att du var med i Allt i Hemmet. Grattis!
Kram/ Anna

Hulda sa...

Da må jeg sikre meg det bladet du er med i. :) Spennende! Flotte og vårlige bilder i dette innlegget. Så nydelig med vårblomster.

Anci sa...

Hej !
Vilket vackert hem och vilka fina bilder ! Jag njuter !!

Kram
Anci

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Såflotte bilder.....
ha en fin fin dag...
eddaKlemmer

jakt,skor,barn,inredning sa...

Griffeltavlan gjord av ett fönster var superfin. Tror jag ska knata över till svärfar och hämta ett och göra en egen. Nilla

Ljuva Lantliv sa...

Hej Marie, dina bilder och inredningsstil gör mig alltid lika inspirerad. Måste genast leta upp specialnumret i butik! Önskar dig en härlig ny vecka. KRAM Anna

Lantliv i Norregård sa...

Marie, du har det såååååååå fint!!!
Alltid så fina bilder;o)
Blir till att köpa tidningen då!!

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Anonym sa...

Hej Marie!
Du har det sååå fint hos dig! Fina griffeltavlor. En sån där liten tavla har jag på vinden hos mor och far. Ska kanske ta och hämta den:-) Såg dig i Allt i hemmet i morse när jag låg och tittade i den innan jag gick upp. Roligt!
Ha det gott!
Kram Marita i Björkhagen

Grodmamman sa...

Låter som att ni haft en bra påsk!:)
Såg dig i den där tidningen, alltid kul när man känner igen någon!:)
Kram

sylvia sa...

hei på deg.
ååå du har det sååå vakkert,nydelige bilder,heldig du som har sett sola.her regner det å regner..
ønsker deg en vakker dag.
klem fra sylvia

Louise sa...

Väldigt snygg griffeltavla!

Kram Louise

Nordingården sa...

Så vansinnigt vackert hem du har Marie! Åh vad jag gillar den skänken med de vackra speglarna, stegen med handdukarna och det läckra grfittavlefönstret! Men va kul, den tidningen måste jag köpa, för jag antar att man inte får den om man prenumerar på bastdningen så att säga? Ha en bra ny solig vårvecka! Mari.

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen,
Förstod att du skulle vara med i allt i hemmet special, väntar med spänning att den ska komma ut.ha en underbar dag.
Kram Theres

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej goa du!
Jag gillar ditt hem så otroligt mycket. Helt i min smak. Alldeles lagomt möblerat med allt.

Du är en stor inspirationskälla för min Marie!

Nu önskar jag dig en härlig och avslappnande dag

kram Viveka

VINTAGE sa...

I love the little things. They make life more!

Greetings

VINTAGE

Lisas torp sa...

Ljuvliga bilder från ditt hem! Vilka härliga dagar vi har haft, verkar som om det vara samma i hela landet! Åh, så skönt!

Ha en fortsatt fin påsk!
Kram
Lisa

Marie - Sofias syster! sa...

Så fint hem ni har, jättefina bilder. Gillar särskilt bilden med fina skoltavlan gjord av fönstret, som ni fyndat i ert eget garage... ;-)
Kram/Marie

Livet på kyrkstigen sa...

Åh vilket underbart hem du har!

Vita verandan sa...

Så fint så!
Den tidningen måste jag köpa.
Vi har verkligen haft fint väder i helgen, men inte i dag!
Ha det så bra Kram Anna

Marika "Mita" Gunnarsson sa...

Hej! Jättefin blogg du har, jag heter Marika "Mita" och bor i Lidköping i en gammal lanthadel och har precis börjat blogga om mitt hantverksintresse där jag delar mina ideer med den som vill pyssla själv...
www.mitashantverk.blogspot.com
Hälsning! Mita

CaramellePastelle sa...

Hej, Marie! Gillade idén med griffeltavlan. Har ett stort tredelat fönster, men inte vetat vad jag ska göra med det. så det har bara stått här. Får se vad det blir av det till slut...

Kram Camilla

Änglarnas hus sa...

hallojsan!

Så fina bilder!..gillar allt! :)

Griffeltavlan blev jättefin..praktisk i en aktiv familj!

Spännande..skall kolla in tidningen!!

ha det gott! Kram Sanne!!

LenaS sa...

Åh så mycket fint du visar!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Margareta sa...

Ditt hem är som en dröm. Alltid så fiiina bilder.Jag kan tänka mig att det är fint i trädgården också med alla snödroppar.
Hoppas vi får en fin vårvecka nu.
Kram Margareta

Inas sa...

Hej Vännen!
Åh så vackert ni har det.. så fina bilder. avis blir man och vår verkar ni också ha, våren har kommit lite till oss med men inte mycket, mest lera på vägarna och snö ute i dikena och ängarna... Men ha en underbar vecka och goa kramar Ina

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad fint du har det, älskar att se bilder från ert vackra hem!!

Vad kul att din blogg var med bland Allt i Hemmets favoriter,grattis!! såg det när jag fick hem tidningen i brevlådan häromdagen o tänkte att såklart Marie ska vara med här med sin underbara blogg:)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Ett Hem i Vitt sa...

Åh, vad mysigt du har det! Det finns nästan inget bättre än när solen börjar titta in och bilda så vackra skuggor och mönster.. synd bara att man nu börjar se hur smutsiga fönsterrutor man har... *suck*, men även det är en charm - plocka fram stegen, trasor och lite väldoftande skurvatten och så går man ut i solskenet och tar fönster för fönster. Det blir nog veckans projekt.. *peppar peppar*

Jättefin stege förresten! Undra om man hade kunnat hänga upp en liknande på väggen, fast på tvären? Kanske hänga handdukar på i badrummet? Det tål att tänkas på..

Noamaja sa...

Visst är det härligt med ljuset som äntligen kommit! Jag älskar när det lyser in här hemma och gör vackra skuggor!

Tack för titten på fina bilder som vanligt!

Kram,
A

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Här lyser solen igen efter några dagars frånvaro, sååå härligt! Ljuvliga bilder från ditt underbart vackra hem. Skänken blev ju bara så rätt där i hörnet, supersnyggt med alla speglarna med mörka ramar på. Och stegen med handukarna hängdandes. En sån där plåt tunna du har olivträdet i har jag också införskaffat i helgen, de är sååå charmiga. Ha nu en fin dag, nu ska jag cykla till jobbet. Måste ner och köpa tidningen med dig ieftermiddag också :-) Kram kram Paula

Mitt hvite hus sa...

Virkelig nhydelige bilder hos deg... ser dere har hatt en herlig helg..

Klem Kerstin

Skogsfrun... sa...

åh vilka fantastiska bilder du bjuder på!
Jag blir så sugen på att grejsa!

Kram pernilla

inger susanne sa...

For et fantastisk hjem og praktfulle bilder du viser oss! Elsker måten du samordner forskjellige saker så de hører sammen der de står! Spesielt krittavlen dere har ordnet selv!
Sukk, helt utrolig vakkert...
Klem fra meg

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga bilder Marie! Och visst var Påsken härlig med lite solsken äntligen! Man kunde vara ute i trädgården och fixa lite...
Griffeltavlan var jättefin... den måste väl tjejerna gilla också?
Kram
Marie

Mamma Mia.. sa...

Härliga snödroppar!!!

No.47 Mia sa...

Hej Marie!

Vilka sköna bilder du visar från ert hem. Blir ju extra vackert när solen skiner in med.. ; )
Griffeltavlan var ju för häfftig!

En skön vecka önskar jag dig!

Kram Mia

Designe sa...

Åh så fint! Superhärligt när solen lyser in, blir så fint ljus! Gillar din stege jättemycket och din skänk med fina ramar på! Hoppas du får en riktigt fin vecka! Såg dig i Allt i hemmets tidning idag!:) Kram

Lina ♥ C´est la vie sa...

Ojoj vad fint du har,
varma vårhälsningar från Lina

Sara sa...

Åhh vilka fina bilder du tagit, väldigt inspirerande =)

Såg att även du hittat den fina kökshandduken ifrån Hm "petunia", visst är den fin?! jag har en likadan, kul att dom börjat med lite inredning tycker jag.

Ha en fortsatt bra vecka.
Kram sara

Marita sa...

Du har då ett vackert hem. Så vitt och fint. Just i min stil.Jätte fina bilder du tagit.
Ha en riktigt bra dag!
~Marita~